Intercomunicadors

Aquí es parla de tot el relacionat amb el món de la moto

Moderadors: Airald, Kinder

Respon
Marc
Presentats
Entrades: 476
Membre des de: dj. feb. 09, 2017 10:31 pm

Intercomunicadors

Entrada Autor: Marc » dj. feb. 16, 2017 4:46 pm

Bona tarda a tothom,

Acabo de llegir en un web, que portar intercomunicadors al casc és sancionable per part dels Mossos (o per l'autoritat del lloc on siguis) ja que es considera que estàs alterant un element homologat. Fins i tot es diu que en cas d'accident, pot ser causa de no pagar indemnitzacions per part de les asseguradores.

Algú sap del cert si això és així? Estic a punt de comprar-ne uns, i abans de fer-ho voldria saber què em puc trobar.

Gràcies!

Avatar de l’usuari
Albert
Presentats
Entrades: 7280
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 9:42 pm
Ubicació: Tarragona

Re: Intercomunicadors

Entrada Autor: Albert » dv. feb. 17, 2017 11:07 am

Holaaaa,

Sembla que és un tema complicat aquest, per culpa principalment de una llei poc clara al respecte. Jo ara mateix no et sabria dir com està el tema, però cada vegada que se'n parla em ve al cap que per treure't el carnet de moto fan servir intercomunicadors... T'examinen forçant-te a cometre una il·legalitat???


-shock -dots
Sort,

Avatar de l’usuari
Alucinamaripili
Presentats
Entrades: 7579
Membre des de: dg. set. 30, 2007 11:37 pm
Ubicació: Barcelona-Catalunya

Re: Intercomunicadors

Entrada Autor: Alucinamaripili » dv. feb. 17, 2017 11:56 am

L'altre dia vaig parar la moto al costat d'uns municipals per preguntar un carrer, van veure el gps i els llums del casc amb el micro i no em van dir pas res....jo crec que no hi ha cap llei clara amb això.

Avatar de l’usuari
Albert
Presentats
Entrades: 7280
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 9:42 pm
Ubicació: Tarragona

Re: Intercomunicadors

Entrada Autor: Albert » dv. feb. 17, 2017 12:21 pm

Holaaaa,
Alucinamaripili ha escrit:L'altre dia vaig parar la moto al costat d'uns municipals per preguntar un carrer, van veure el gps i els llums del casc amb el micro i no em van dir pas res....jo crec que no hi ha cap llei clara amb això.
Jo no ho sé, però ells no porten cap mena de comunicació?? Potser tampoc seria legal doncs....


-ops
Sort,

Avatar de l’usuari
Alucinamaripili
Presentats
Entrades: 7579
Membre des de: dg. set. 30, 2007 11:37 pm
Ubicació: Barcelona-Catalunya

Re: Intercomunicadors

Entrada Autor: Alucinamaripili » dv. feb. 17, 2017 4:53 pm

Albert ha escrit:Holaaaa,
Alucinamaripili ha escrit:L'altre dia vaig parar la moto al costat d'uns municipals per preguntar un carrer, van veure el gps i els llums del casc amb el micro i no em van dir pas res....jo crec que no hi ha cap llei clara amb això.
Jo no ho sé, però ells no porten cap mena de comunicació?? Potser tampoc seria legal doncs....


-ops
Jo foteria a tots el policies a l'atur, a tots els polítics a la presó, a tots els militars a picar pedra....però de moment, és el que hi ha...

[BBvideo 560,340][/BBvideo]

Avatar de l’usuari
ARBE
Presentats
Entrades: 1893
Membre des de: dv. ago. 03, 2007 12:17 pm
Ubicació: Santa Eulàlia de Ronçana

Re: Intercomunicadors

Entrada Autor: ARBE » dj. març 02, 2017 8:10 pm

Albert ha escrit:Holaaaa,
Alucinamaripili ha escrit:L'altre dia vaig parar la moto al costat d'uns municipals per preguntar un carrer, van veure el gps i els llums del casc amb el micro i no em van dir pas res....jo crec que no hi ha cap llei clara amb això.
Jo no ho sé, però ells no porten cap mena de comunicació?? Potser tampoc seria legal doncs....


-ops
La llei -si no s'ha modificat- fa una excepció de forma explícita pel que fa a portar auriculars, altaveus etc en moto a los cuerpos y fuerzas de seguridad del estado....
-----------

Avatar de l’usuari
Albert
Presentats
Entrades: 7280
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 9:42 pm
Ubicació: Tarragona

Re: Intercomunicadors

Entrada Autor: Albert » dv. març 03, 2017 11:52 am

Holaaaa,
ARBE ha escrit: La llei -si no s'ha modificat- fa una excepció de forma explícita pel que fa a portar auriculars, altaveus etc en moto a los cuerpos y fuerzas de seguridad del estado....
Aquesta excepció es per la seva seguretat o per la nostra???

I les autoescoles?? També tenen excepcionalitat???


-grin -grin
Sort,

Avatar de l’usuari
Alucinamaripili
Presentats
Entrades: 7579
Membre des de: dg. set. 30, 2007 11:37 pm
Ubicació: Barcelona-Catalunya

Re: Intercomunicadors

Entrada Autor: Alucinamaripili » dv. març 03, 2017 12:03 pm

Albert ha escrit:Holaaaa,
ARBE ha escrit: La llei -si no s'ha modificat- fa una excepció de forma explícita pel que fa a portar auriculars, altaveus etc en moto a los cuerpos y fuerzas de seguridad del estado....
Aquesta excepció es per la seva seguretat o per la nostra???

I les autoescoles?? També tenen excepcionalitat???


-grin -grin
I en Rato, Urdangarín, Pujol, Blesa, Prenafeta, infanta Cristina, Cuevas, Millet, montull, etc, etc, etc, etc, també la ténen?

Avatar de l’usuari
Kpeps
Presentats
Entrades: 8181
Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
Ubicació: Manresa

Re: Intercomunicadors

Entrada Autor: Kpeps » dv. març 03, 2017 12:16 pm

Alucinamaripili ha escrit: I en Rato, Urdangarín, Pujol, Blesa, Prenafeta, infanta Cristina, Cuevas, Millet, montull, etc, etc, etc, etc, també la ténen?
-shock -shock -shock -shock -shock -shock -shock -shock -shock -shock -shock -shock -shock -shock -shock -shock -shock

politica a part,no conec ningu que l' hagin multat per dur intercomunicadors sigui quina sigui la llei -mu
Imatge

Avatar de l’usuari
Trencaferro
Presentats
Entrades: 1849
Membre des de: ds. abr. 17, 2010 2:13 pm
Ubicació: Osona - Val D'Aran

Re: Intercomunicadors

Entrada Autor: Trencaferro » dl. març 06, 2017 2:39 am

Albert ha escrit:Holaaaa,
ARBE ha escrit: La llei -si no s'ha modificat- fa una excepció de forma explícita pel que fa a portar auriculars, altaveus etc en moto a los cuerpos y fuerzas de seguridad del estado....
Aquesta excepció es per la seva seguretat o per la nostra???

I les autoescoles?? També tenen excepcionalitat???


-grin -grin
Albert, si és que semble nou eeeeh! Si, les autoescoles també estant excemptes de l'ús d'intercomunicadors al igual que els CFSE, la normativa ho deixa ben clar.
I no, no són legals tot i que de normal es pugui fer la vista grossa, i en la majoria dels casos poden tenir doble sanció.
Si van integrats i homologats per el fabricant com és el cas dels del Schubertt, només es denunciaria per conduir utilitzant auriculars "cascos" en castellà concretament ja que la normativa distingeix entre auriculars dins de la orella i "cascos" per sobre, en ambdos casos estàn completament prohibits i suposa la retirada de 200 eurets a la teva compte i -3 punts.

Si a sobre l'aparell és d'aquests que va per fora, si algú fes el favor de llegir-se les instruccions del casc, veuria que tots els fabricants diuen que afegir, modificar, alterar amb objectes que no estiguin homologats per la marca fabricant, fan que el casc perdi la homologació (això també val per les cameretes aquelles que la gent es posa sobre el cap), per lo què suposaria 200 eurets més, al igual que circular amb un casc modular obert, i que aquest tingui només la lletra d'homologació "P", seria el mateix.

Kepeps, si vols t'en puc ensenyar un bon grapat de les tres, això que diuen al foro de tractors que no s'ha denunciat mai és mentida, el què pot ser que, és una cosa coneguda per tothom i de tota la vida, i quant m'enxampen em fa vergonya dir'ho. Si veiguessis els tricornis que estant pels kms de nacional aragonesa que tinc de fer per arribar a casa, el fart de posar-ne que s'en fan quedaries parat.

O sigui que ja ho saps Marc, no sol ser habitual, però és possible que t'hi puguis trobar, tant en el tema de denúncies, com en el tema de homologació en cas de caiguda de cara a la marca, has de valorar els pros i contres i decidir'ho tu.
Les distraccions són un luxe que els moteros no ens podem permetre.

Avatar de l’usuari
Albert
Presentats
Entrades: 7280
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 9:42 pm
Ubicació: Tarragona

Re: Intercomunicadors

Entrada Autor: Albert » dl. març 06, 2017 10:03 am

Holaaaa,

Ja l'enyorava la teva saviesa ens aquests temes.....


..............
Sort,

Avatar de l’usuari
Napoleon
Presentats
Entrades: 1793
Membre des de: dv. feb. 22, 2013 1:19 pm
Ubicació: Barcelona-Capital de la República Interruptus

Re: Intercomunicadors

Entrada Autor: Napoleon » dl. març 06, 2017 11:04 am

Albert ha escrit:Holaaaa,

Ja l'enyorava la teva saviesa ens aquests temes.....

..............
Crec que és l'únic que ens pot donar lliçons :catok :catok
Jo tampoc vaig en BMW

Marc
Presentats
Entrades: 476
Membre des de: dj. feb. 09, 2017 10:31 pm

Re: Intercomunicadors

Entrada Autor: Marc » dl. març 06, 2017 5:51 pm

Estupenda explicació, Trencaferro. Te l'agraeixo!

Doncs res, haurem d'anar amb la dona com fins ara: calladets fins que no arribem a destí. Sincerament, no em ve gens de gust que em posin una multa els Mossos o els Gendarmes (vaig sovint a França i aquests sí que són estrictes)... ja en tinc prou amb les de velocitat. Només faltaria que ara em comencessin a tocar els neulers amb el casc.

Avatar de l’usuari
Albert
Presentats
Entrades: 7280
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 9:42 pm
Ubicació: Tarragona

Re: Intercomunicadors

Entrada Autor: Albert » dc. març 08, 2017 3:35 pm

Holaaaa,
Marc ha escrit:Estupenda explicació, Trencaferro. Te l'agraeixo!

Doncs res, haurem d'anar amb la dona com fins ara: calladets fins que no arribem a destí. Sincerament, no em ve gens de gust que em posin una multa els Mossos o els Gendarmes (vaig sovint a França i aquests sí que són estrictes)... ja en tinc prou amb les de velocitat. Només faltaria que ara em comencessin a tocar els neulers amb el casc.
Efectivament el Trencaferro es el nostre expert en aquests temes, no se pas per deu ser!!!

La solució d'anar calladets fins al destí, més d'un li agradaria practicar-ho, però d'altra banda t'he de dir que som bastants del foro que portem intercomunicadors, encara que només sigui per el GPS o per el móbil, i fins ara (toco fusta) no en se de cap de nosaltres que hagi tingut problemes en aquest sentit.


:esperant
Sort,

Avatar de l’usuari
ARBE
Presentats
Entrades: 1893
Membre des de: dv. ago. 03, 2007 12:17 pm
Ubicació: Santa Eulàlia de Ronçana

Re: Intercomunicadors

Entrada Autor: ARBE » dl. març 27, 2017 8:19 pm

Doncs jo amb els intercomunicadors no m'hi aclaro...

Veig tantes marques, models i opcions que no em sé fer un criteri.

Algú que controli em pot aconsellar? voldria que se sentin bé a altes velocitats, per música i conversa amb acompanyant serien les funcionalitats principals...
-----------

Avatar de l’usuari
Albert
Presentats
Entrades: 7280
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 9:42 pm
Ubicació: Tarragona

Re: Intercomunicadors

Entrada Autor: Albert » dc. març 29, 2017 11:30 am

Holaaaa,
ARBE ha escrit:Doncs jo amb els intercomunicadors no m'hi aclaro...

Veig tantes marques, models i opcions que no em sé fer un criteri.

Algú que controli em pot aconsellar? voldria que se sentin bé a altes velocitats, per música i conversa amb acompanyant serien les funcionalitats principals...
Jo n'he tingut de 3 marques diferents.

Els primer van ser uns Autocom, anaven perfectes, però tenien l'inconvenient que sempre havies d'anar connectat per cable. Els cables amb el temps varen començar a fallar i ja no era tan senzill d’aconseguir el recanvi.


Vaig tenir-ne un altre de la marca Cardo, aquest si que era per Bluetooth, potser es que era antic o un model senzill, que no va arribar a funcionar mai correctament.


Els que porto des de fa uns anys son els Midland, van perfectes i tenen la gran avantatge de que el servei tècnic és a entre Cornellà i l’Hospitalet de Llobregat, amb un encarregat súper eficient que sempre m’ha tractat molt i molt bé.
Els models actuals tenen fins a dos canals per al telèfon mòbil i/o navegador, a més de poder-se connectar sense cap dificultat fins a 3 aparells diferents de la mateixa marca. No poden parlar tots a l’hora, però t’avisa que algun d’ells vol parlar amb tu.


-hi
Sort,

Avatar de l’usuari
ARBE
Presentats
Entrades: 1893
Membre des de: dv. ago. 03, 2007 12:17 pm
Ubicació: Santa Eulàlia de Ronçana

Re: Intercomunicadors

Entrada Autor: ARBE » dl. abr. 03, 2017 10:36 pm

He trobat això sobre les multes:

El jutge anul·la la multa pels intercomunicadors:

http://www.masmoto.net/actualidad-segur ... asco-moto/


El magistrado añade además que “posiblemente nos encontramos ante un supuesto que la normativa habría querido prohibir, pero que no encaja exactamente en la prohibición, o al menos suscita grandes dudas, por ello y en espera de una posible clarificación normativa, se debe aplicar el principio “in dubio pro reo”, por lo que estima el recurso del motorista.


no sé si va canviar la legislació després d'això....
-----------

Avatar de l’usuari
Trencaferro
Presentats
Entrades: 1849
Membre des de: ds. abr. 17, 2010 2:13 pm
Ubicació: Osona - Val D'Aran

Re: Intercomunicadors

Entrada Autor: Trencaferro » dt. abr. 04, 2017 7:54 am

ARBE ha escrit:He trobat això sobre les multes:

El jutge anul·la la multa pels intercomunicadors:

http://www.masmoto.net/actualidad-segur ... asco-moto/


El magistrado añade además que “posiblemente nos encontramos ante un supuesto que la normativa habría querido prohibir, pero que no encaja exactamente en la prohibición, o al menos suscita grandes dudas, por ello y en espera de una posible clarificación normativa, se debe aplicar el principio “in dubio pro reo”, por lo que estima el recurso del motorista.


no sé si va canviar la legislació després d'això....
La legislació no ha cambiat. Això és del 2011, i primer: No crea juridsprudència en res, és una suposició, d'una persona concreta, això i res és lo mateix.
Segon, després d'això quedaries parat dels centenars o milers de denúncies que s'han posat pel mateix i han tirat endavant.
Tercer, l'intercomunicador és una cosa totalment il.legal i tots ho sabem, jo el porto, i sé que el dia que em parin em tocarà callar i aguantar, fer rabietes i puntades de peu coneixent lo què hi ha és de nens petits o ignorants.
Quart, bon dia i salut!
Les distraccions són un luxe que els moteros no ens podem permetre.

Avatar de l’usuari
Kpeps
Presentats
Entrades: 8181
Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
Ubicació: Manresa

Re: Intercomunicadors

Entrada Autor: Kpeps » dt. abr. 04, 2017 10:02 am

mai he entes aixo dels intercomunicadors,la moto no es llibertat i esta en un punt d'armonia amb la carrterea i el paissatge ?? per una estona que pots estar tranquil i no sentir parlar a ningu :riure :riure :riure
p.d. sou uns masoques :catBirra :catBirra :catBirra
Imatge

Avatar de l’usuari
ARBE
Presentats
Entrades: 1893
Membre des de: dv. ago. 03, 2007 12:17 pm
Ubicació: Santa Eulàlia de Ronçana

Re: Intercomunicadors

Entrada Autor: ARBE » dt. abr. 04, 2017 7:41 pm

Home....

suposició d'una persona concreta... És la sentència d'un jutge, no una mera opinió.

Posa en evidència que la llei i deixa un marge d'interpretació; no impedirà que et multin, però si més no hi ha recorregut per lluitar-ho.
-----------

Respon

Torna a “General”