Primeres impressions Multistrada

Aquí es parla de tot el relacionat amb el món de la moto

Moderadors: Airald, Kinder

Respon
Avatar de l’usuari
PEPI600
Presentats
Entrades: 2318
Membre des de: dt. oct. 16, 2007 5:02 pm
Ubicació: Palau-Solità i Plegamans

Primeres impressions Multistrada

Entrada Autor: PEPI600 » dt. maig 09, 2017 1:51 pm

Tenint en compte que només l´hi he fet poc més de 3.000 km , voldria explicar el que m´ha semblat fins ara la Ducati. Seguiré una mica els paràmetres que ja vaig fer amb l´adventure ara fa 7 anys, més o menys…. No em critiqueu massa, que no soc cap expert :catcallo :cattimit


Primeres impressions de la Ducati Multistrada Enduro

Equipament,ergonomia,comoditat


Més o menys està tot al seu lloc, els botons de l´ordinador, la desconnexió de l´ABS o el control de tracció...etc, l’únic però son els intermitents, ara m´haig de tornar a acostumar al sistema de tota la vida, hahaha.... Això si, hi ha botons per avorrir, i al final només fas servir dos, engegar i parar......... Una cosa bona, es que a la nit estan il·luminats, almenys per trobar-los ara al principi, va molt bé.

La posició de conducció es molt semblant a l´adventure, potser les cames van una mica més plegades, cosa que ja he solucionat, treien els topalls de goma de les estriberes, l´única pega es que ara noto un pel més les vibracions, però venint de la GS, no es res insuportable......... Faig peu sense problemes, inclosa en la posició més alta d´amortiguació, ajuda bastant que el seient es més estret, i en maniobres on giro el manillar a tope no tinc la sensació de que la moto hagi de caure.

Els paramans també venen de sèrie, però son més estètic que eficaços, vaig fer un tram a -4ªC, i vaig passar fred de debò a les mans.

La protecció de la pantalla també està molt bé, la pots ajustar en marxa sense problemes, amb una sola mà, i venint de l´adventure que tapava molt més, també s´agraeix que entri l´aire per les ventilacions del casc, hahaha

Pel que fa al quadre, simplement impressionant, l´únic que falta es que em digui cada quan paro a pixar, hi ha moltíssima informació, i tens dos menús d´ordinador, a banda el pots personalitzar, canviant el color, les dades, informació de motor....etc, però no tot pot ser perfecte, i trobo a faltar el control de pressió de rodes, cosa que ja ho he solucionat amb l´accessori del Garmin. Puc connectar el mòbil, el navegador i el casc a la moto, i gestionar-ho tot amb els botons de la moto, quan sigui capaç de que funcioni, serà un gran que........

Entrant en el detall de programació, es pot canviar tot, nivell de DTC, ABS, DWC ( anticaballitos, cosa molt útil en aquesta moto) amb diferents tipus de sensibilitats ( 8 nivells) Suspensions, precàrregues i d´altres paràmetres que no sé si tocar-los, Pel que fa el motor, també es pot regular i personalitzar, doncs els modes de conducció els puc canviar al meu gust, posant els paràmetres que més s´adapten a la meva conducció, en total fins a cinc tipus de resposta del motor. Un cop personalitzat, es pot canviar en marxa sense problemes.

L´ avisador de reserva salta quan falten uns 70 km, de moment el màxim que he fet han estat 480 km, que està molt bé, el dipòsit de 30 lts es una gran cosa, hahaha. Pel que fa a consums, de moment en el viatge a Cuenca vaig fer una mitja de 5,7 lt, però en rutes “domingueres” més aviat estic sobre els 6 lts, si fa o no fa com l´adventure.

Porta control de velocitat, de moment no l´he fet servir massa, es fa estrany, suposo que si algun dia faig alguna autopista el provaré, hahaha

El seient de moment es força còmode, i fins que no porto al voltant de 300 km, no em comença a fer mal el cul, però segur que hauria de parar abans, de moment no em plantejo de canviar-lo, a veure si m´adapto.

Per el que fa l´equipament..

El ABS que porta es impressionant, et deixa apretar molt abans no entra en funcionament, de fet de davant encara no ho he aconseguit, però, sempre hi ha un però, del darrera arriba a clavar la roda, abans d´entrar, pel que m´he emportat un parells d´ensurts entrant a algun revolt frenant de darrera, potser encara ens hem de conèixer millor..... Porta el sistema d´ABS Bosch, que també treballa en revolt, i comprovat que funciona, almenys a baixa velocitat ( pas de vianants dintre de BCN)

El control de tracció si que ha entrat més d´un cop, sobretot els dies que he enganxat de pluja, però no es gens intrusiu, no notes cap davallada important de potència, simplement veus la llumeta que s’encén en el quadre, i el “anticaballitos” quan vas en mode sport també el notes, sobretot si acceleres molt sortint de revolt, en general et sents molt segur, sempre que ho portis dintre d´uns límits raonables.


Les maletes hi cap de tot , em sembla que no hi ha límit, potser son un pel més grans que l´adventure, o sigui que puc augmentar el catàleg de gelats !!!!!, el top case, per un casc, i alguna coseta més, tampoc es cap meravella, en cas de viatge llarg, ja estic preparant els ancoratges per posar el Givi de 58 lts

Sota el seient hi caben bé les eines, i alguna cosa més, a banda porta el connector per USB i una presa d´encenedor, s´haurà de comprovar el nivell d’estanqueïtat, però es força útil.

Retrovisors, ohhhhhhh, a part de ser de disseny, carai, ara veig si porto algú al darrera, o almenys el veig sense que surti mogut, hahaha.

Llums led, ja està tot dit, simplement es fa de dia, a més porta el cornering, que en els revolts va molt bé, no es que t’il·lumini tot el revolt, però almenys veus cap on vas, no tinc cap queixa, sobretot venint de l´avdenture, que el seu fort no era d’il·luminació...





Conducció

Bé, ara ve la mare dels ous, el motor es inacabable, i fins a les 2500/3000 voltes es d´una suavitat extrema, no vibra pràcticament gens, ara quan es desperta puja fins el tall d´injecció ( 10500) amb una facilitat que fa por, pel que està clar, que has de ser molt conscient quan fas un avançament, has de tallar gas un quart d´hora abans de començar, si no el revolt següent arriba molt ràpid!!!!!!!!! A banda d´això, recupera molt bé, reté moltíssim, molt més que la GS, i el soroll quan apretes es celestial, hahaha

El sistema de suspensió es pot parlar molt, vinc del sistema BMW, i la veritat que les comparacions son odioses, en les posicions “suaus de conducció” per s´enfonsa massa de davant, pel que acabo anant força estona en sport, que ja treballa molt millor, de fet ja he canviat gairebé tots els paràmetres de les suspensions, i comença a anar com jo vull, potser l´únic però es que haig de tornar a apendre a llegir la roda de davant, la torno a notar ( la roda malpensats) cosa que amb la BMW em costava més, i que si freno entrant als revolts s´aixeca ( la moto, ja sé que sou malpensats, per això les aclaracions ), tot es acostumar-se, i trobar l´equilibri......

Es molt àgil als revolts, jo diria que més que l´adventure, sobretot en revolts enllaçats, la pots canviar de direcció molt ràpid, i mantenint el gas tota l´estona. En revolts molt grans, et permet obrir gas molt aviat, s´enganxa a terra com una lapa, tot i que no son els que més m´agraden.

La frenada es espectacular, tot i que el tacte de la maneta es molt diferent al de la GS et permet dosificar força bé la frenada i com ja he dit abans, de davant encara no he aconseguit fer entrar l´ABS.

Com que he trobat de tot en aquests 3500 km, començo per la pluja, et protegeix força bé, tot i no tenir una gran pantalla, crec que el carenat hi fa un gran treball, i de moment pel que fa a pneumàtics ( Pirelli Scorpio) no en tinc cap queixa, en mullat em donen molt bones sensacions, sense fer l ´animal es clar....

També he trobat fred, molt de fred -4ª C, el cos cap problema, i les cames tampoc, les mans, aiiiii les mans, aquí passa factura el disseny, i l´aire et pica de ple, o sigui que he passat força fred a les mans, haurem de renovar els guants d´hivern.......

Pel que fa a la calor, millor no fer gaire ciutat, això de tenir els cilindres sota el cul, es nota, sobretot quan veus la temperatura de l´aigua a 100 i pico de graus, al hivern perfecte, calefacció integrada. A l´estiu millor que no faci gaires retencions......



Off-road
De moment ben poca cosa, encara m´haig de fer amb ella, quan l´hi tingui més confiança ja ho provaré, no es pla de fer el boig, que aquesta porta molts plàstics per trencar.......



Conclusió

Es una gran moto, els canvis estètics respecta a la normal em van fer decidir, pel que han fet una bona tasca de màrqueting, i de moment m´estic adaptant molt ràpid a ella, la trobo molt senzilla de portar, sempre que siguis conscient del motor que porta.

De moment estic molt content amb el canvi, si em passa alguna cosa més pel cap, ja continuaré !!!! :catBirra :catBirra :catBirra
Imatge Imatge

Avatar de l’usuari
Bernat
Presentats
Entrades: 221
Membre des de: dg. feb. 12, 2012 12:36 am
Ubicació: Prats i Sansor

Re: Primeres impressions Multistrada

Entrada Autor: Bernat » dt. maig 09, 2017 2:24 pm

Hola! :cathola
Doncs per no ser cap expert, trobo que t'has explicat molt bé :catok
Me'n faig una bona idea i t'agraeixo les sensacions que n'obtens, la Multiestrada sempre m'agradat, és molt maca i una bona màquina, si no fòs perquè tinc al cap una GT seria una opció que valoraria seriosament. Segurament la Multiestrada sense "ENDURO" amb llanta 17" al davant ja que tiro més cap a l'asfalt.
De ben segur que en gaudiràs igual o més que l'Adventure.

Gracies!

:catBirra

Avatar de l’usuari
Alucinamaripili
Presentats
Entrades: 7579
Membre des de: dg. set. 30, 2007 11:37 pm
Ubicació: Barcelona-Catalunya

Re: Primeres impressions Multistrada

Entrada Autor: Alucinamaripili » dt. maig 09, 2017 6:35 pm

Bona moto, Pepi...ja es veu que ha d'anar de collons -good

Avatar de l’usuari
Jl61
Presentats
Entrades: 932
Membre des de: dv. des. 21, 2012 9:14 pm
Ubicació: Barcelona

Re: Primeres impressions Multistrada

Entrada Autor: Jl61 » dt. maig 09, 2017 7:25 pm

Pep !!!
Que content et veig
:catok
ljl

Avatar de l’usuari
Napoleon
Presentats
Entrades: 1793
Membre des de: dv. feb. 22, 2013 1:19 pm
Ubicació: Barcelona-Capital de la República Interruptus

Re: Primeres impressions Multistrada

Entrada Autor: Napoleon » dt. maig 09, 2017 7:39 pm

Bona crònica-crítica :catok
T´has deixat, però, que les maletes venen amb gravats de fàbrica :riure :riure
Salut i peles :senyera
Jo tampoc vaig en BMW

Avatar de l’usuari
Pirata
Presentats
Entrades: 271
Membre des de: dv. des. 14, 2012 5:47 pm
Ubicació: Santa Eulàlia de Ronçana
Contacta:

Re: Primeres impressions Multistrada

Entrada Autor: Pirata » dt. maig 09, 2017 8:34 pm

-character07 -character07
Bona redacció de sensacions i equipaments.
Estic content que estiguis content d'aixo es tracta.
Salut i KM.... :catok

Avatar de l’usuari
Sergibuda
Presentats
Entrades: 2029
Membre des de: dc. juny 27, 2007 2:18 pm
Ubicació: BCN
Contacta:

Re: Primeres impressions Multistrada

Entrada Autor: Sergibuda » dt. maig 09, 2017 8:35 pm

Jo no sé si serà millor o pitjor que la GS, però el que està clar és que estàs content i amb això ja està tot dit. FELICITATS!
sergibuda




they called me an accident

Avatar de l’usuari
JordiPB
Presentats
Entrades: 445
Membre des de: dc. jul. 13, 2016 11:35 pm
Ubicació: Flaçà

Re: Primeres impressions Multistrada

Entrada Autor: JordiPB » dt. maig 09, 2017 11:19 pm

Sort que no em criden les trails, que si no ja m'estaria estirant els cabells per no haver comprat un caducati d'aquestes. Hehe.
Molt bona critica. Felicitats i a disfrutar-la!


Enviado desde mi iPhone utilizando Tapatalk
__________________________________
Honda Deuville NT650
F800R 2015
Vespa PX125Disco
R1200RT LC 2014 de moment...

Avatar de l’usuari
Xavier
Presentats
Entrades: 4379
Membre des de: dv. juny 18, 2010 4:47 pm
Ubicació: Torelló (Osona)

Re: Primeres impressions Multistrada

Entrada Autor: Xavier » dc. maig 10, 2017 9:38 am

Ara si que veig que no hi entens res! :catnono

Aquesta explicació transpira alegria i satisfacció, tal com diu en Sergibuda, això és el què compta! :catsalt

A continuar gaudint d'aquesta moto tan maca. :catok

Avatar de l’usuari
Kpeps
Presentats
Entrades: 8181
Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
Ubicació: Manresa

Re: Primeres impressions Multistrada

Entrada Autor: Kpeps » dc. maig 10, 2017 5:26 pm

una eina potent i que es per gaudir,les impressions son molt bones i t'has explicat com un professional de revista del motor,abans era facil pasar-te,ara sense el telelever segur que mes :riure :riure :riure ja la veure en directe :catBirra :catBirra
Imatge

Avatar de l’usuari
Sergi3
Presentats
Entrades: 1451
Membre des de: dv. jul. 13, 2007 6:55 pm
Ubicació: Barcelona

Re: Primeres impressions Multistrada

Entrada Autor: Sergi3 » dg. maig 14, 2017 10:20 am

:aplaudiment
bona explicació....
:catBirra
Només tu pots decidir que fer amb el temps que se t`ha donat

Respon

Torna a “General”