GT's tipus PAN,FJR,K16,GTR
- Bernat
- Presentats
- Entrades: 221
- Membre des de: dg. feb. 12, 2012 12:36 am
- Ubicació: Prats i Sansor
GT's tipus PAN,FJR,K16,GTR
Hola!
Les GT's son el tipus de moto que més m'agraden, bé, de fet fa molts anys, però, a dia d'avui n'estic totalment convençut per l'ùs que li donc a la moto.
Però com que mai n'he tingut una i tampoc ningú del méu voltant, no tinc gaire referència del desgast dels pneumàtics, si, ja sé que depent del "indio que la porta" però us agrariria que qui tingui aquest tipús de moto em comentés de mitja que us duren. A mi el dubte que més em ronda pel cap és quant fas un viatge d'entre 6/10mil qm, que realment aguantin sense problema. Suposo que estic acostomat amb la montura que porto, una GS, i sé perferctament que quant m'en vaig de viatge poso pneumàtics nous a casa i torno sense cap problema a casa amb el mateix joc. Podré fer el mateix en aquest aspecte?
M'interesa sobretot la duració de quan vas de viatge.
Son els jocs que més em duren amb diferencia, ja que quan rutejo per "casa" vaig a un altre ritme i em duren menys.
Per cert, veig que HONDA a tret de la web oficial la PANEUROPEAN, suposo que serà per la EURO 4, a veure si es posen les piles i la renoven com déu mana! Amb lo maca que era la ST1100. I el fabulós motor V4 d'HONDA em tira molt!
De la Kawasaki 1400GTR tot i agradar-me, estèticament és massa MANGA...però pel que he llegit d'ella és bona maquina.
La YAMAHA FJR 1300... m'agrada molt i molt, ja em queia la baba amb les FJ 1100/1200 anys enrerra, per França en veig "moltes" i normalment els propietaris n'estan encantats.
BMW K1600GT...aquesta em té el cor robat, els 6 cilindres em perden, la trovo molt maca estèticament i també en parlan molt bé en els "test" "essai" "prueba"
LLàstima que la BMW K1300GT ja no estigui al catàleg, clar! la va substituir la K16...però no costava tants calers!
En fí, el tema que no tinc clar,és bàsicament la duració dels pneumàtics.
Salut!
Les GT's son el tipus de moto que més m'agraden, bé, de fet fa molts anys, però, a dia d'avui n'estic totalment convençut per l'ùs que li donc a la moto.
Però com que mai n'he tingut una i tampoc ningú del méu voltant, no tinc gaire referència del desgast dels pneumàtics, si, ja sé que depent del "indio que la porta" però us agrariria que qui tingui aquest tipús de moto em comentés de mitja que us duren. A mi el dubte que més em ronda pel cap és quant fas un viatge d'entre 6/10mil qm, que realment aguantin sense problema. Suposo que estic acostomat amb la montura que porto, una GS, i sé perferctament que quant m'en vaig de viatge poso pneumàtics nous a casa i torno sense cap problema a casa amb el mateix joc. Podré fer el mateix en aquest aspecte?
M'interesa sobretot la duració de quan vas de viatge.
Son els jocs que més em duren amb diferencia, ja que quan rutejo per "casa" vaig a un altre ritme i em duren menys.
Per cert, veig que HONDA a tret de la web oficial la PANEUROPEAN, suposo que serà per la EURO 4, a veure si es posen les piles i la renoven com déu mana! Amb lo maca que era la ST1100. I el fabulós motor V4 d'HONDA em tira molt!
De la Kawasaki 1400GTR tot i agradar-me, estèticament és massa MANGA...però pel que he llegit d'ella és bona maquina.
La YAMAHA FJR 1300... m'agrada molt i molt, ja em queia la baba amb les FJ 1100/1200 anys enrerra, per França en veig "moltes" i normalment els propietaris n'estan encantats.
BMW K1600GT...aquesta em té el cor robat, els 6 cilindres em perden, la trovo molt maca estèticament i també en parlan molt bé en els "test" "essai" "prueba"
LLàstima que la BMW K1300GT ja no estigui al catàleg, clar! la va substituir la K16...però no costava tants calers!
En fí, el tema que no tinc clar,és bàsicament la duració dels pneumàtics.
Salut!
Bernat l’ha editat per darrera vegada el dia: dl. maig 08, 2017 2:27 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
- Xavier
- Presentats
- Entrades: 4379
- Membre des de: dv. juny 18, 2010 4:47 pm
- Ubicació: Torelló (Osona)
Re: GT's tipus PAN,FJR,K16,GTR
Ja saps que tinc una RT, no és cap de les màquines de les que parles però no crec que hi hagi massa diferència.
Jo m'he trobat que els pneumàtics ara em duren menys, abans hi feia uns 8/9000 km, amb Michelin Pilot Road. Però darrerament amb els mateixos n'hi feia 5000 i pico però sense arribar als 6000. Canviava el parell, davant i darrera. El de davant no es veia tan gastat però feia l'esglaó i ho trobava en els revolts.
Ara porto Bridgestone BT 023 i el de darrera em dura igual que els altres, uns 5000 km i escaig però sembla que el de davant no em fa l'esglaó que n'hi dic jo i espero que em duri per dos canvis, és a dir una de davant per cada dues de darrera. Si surt bé ja ho donaré per bo, encara no ho sé del cert perquè he canviat fa poc el de darrera i el de davant de moment es porta bé...
En definitiva, duren molt poc.
Jo m'he trobat que els pneumàtics ara em duren menys, abans hi feia uns 8/9000 km, amb Michelin Pilot Road. Però darrerament amb els mateixos n'hi feia 5000 i pico però sense arribar als 6000. Canviava el parell, davant i darrera. El de davant no es veia tan gastat però feia l'esglaó i ho trobava en els revolts.
Ara porto Bridgestone BT 023 i el de darrera em dura igual que els altres, uns 5000 km i escaig però sembla que el de davant no em fa l'esglaó que n'hi dic jo i espero que em duri per dos canvis, és a dir una de davant per cada dues de darrera. Si surt bé ja ho donaré per bo, encara no ho sé del cert perquè he canviat fa poc el de darrera i el de davant de moment es porta bé...
En definitiva, duren molt poc.
- Albertm
- Presentats
- Entrades: 159
- Membre des de: dl. juny 25, 2007 9:10 pm
- Ubicació: Santa Eulàlia de Ronçana
Re: GT's tipus PAN,FJR,K16,GTR
Hola.
Jo abans anava amb una gs com tu i amb la qual i vaig fer 100.000 kms i des de fa un any amb una fjr, en la qual i porto 20.000 diferencies: amb parat es mes armari pesat per moure. També que venint d’una trail vaig notar que la posició del manillar no mi acostumava, u vaig solucionar amb una adaptació de manillar.
Tema neumàtics, no et duraran tan, si la portes “alegra” no comptis fer mes de 5.000 kms, per un viatge llarg ,carregat i amb la parella crec que pots estirar a 8.000 -9.000 sempre que no enrosquis, llegeixo amb foros que ni fan molts mes, però deu ser a ritme de choper.
Salut.
Jo abans anava amb una gs com tu i amb la qual i vaig fer 100.000 kms i des de fa un any amb una fjr, en la qual i porto 20.000 diferencies: amb parat es mes armari pesat per moure. També que venint d’una trail vaig notar que la posició del manillar no mi acostumava, u vaig solucionar amb una adaptació de manillar.
Tema neumàtics, no et duraran tan, si la portes “alegra” no comptis fer mes de 5.000 kms, per un viatge llarg ,carregat i amb la parella crec que pots estirar a 8.000 -9.000 sempre que no enrosquis, llegeixo amb foros que ni fan molts mes, però deu ser a ritme de choper.
Salut.
- Dodo
- Presentats
- Entrades: 1108
- Membre des de: dl. nov. 10, 2008 10:28 pm
- Ubicació: Montcal-Canet D'Adri
Re: GT's tipus PAN,FJR,K16,GTR
Jo vaig amb una Rt (el Xavier la te igual a la meva )
Quan estic per aquí, en faig al voltant de 10000. El desgast és més uniforme i solo anar sól.
Quan faig viatges de llarga durada, són amb parella i carregat, em duren menys (uns 7500-8500) ja que queden quadrats.
He provat vàries marques i tots són per l'estil. Els que més m'agraden per la meva conducció són els Next.
Quan estic per aquí, en faig al voltant de 10000. El desgast és més uniforme i solo anar sól.
Quan faig viatges de llarga durada, són amb parella i carregat, em duren menys (uns 7500-8500) ja que queden quadrats.
He provat vàries marques i tots són per l'estil. Els que més m'agraden per la meva conducció són els Next.
- Bernat
- Presentats
- Entrades: 221
- Membre des de: dg. feb. 12, 2012 12:36 am
- Ubicació: Prats i Sansor
Re: GT's tipus PAN,FJR,K16,GTR
Això que comentes que abans et duraven més els pneumàtics a mi amb la GS em passa el mateix, i la veritat és que em porta de cap, ja que no ho entenc. Normalment em duraven de mitja uns 8/10.000km...els 2/3 últims jocs no arrivo als 6/7000km, sempre canvio la parella (Metzeler Tourance Next)Xavier ha escrit:Ja saps que tinc una RT, no és cap de les màquines de les que parles però no crec que hi hagi massa diferència.
Jo m'he trobat que els pneumàtics ara em duren menys, abans hi feia uns 8/9000 km, amb Michelin Pilot Road. Però darrerament amb els mateixos n'hi feia 5000 i pico però sense arribar als 6000. Canviava el parell, davant i darrera. El de davant no es veia tan gastat però feia l'esglaó i ho trobava en els revolts.
Ara porto Bridgestone BT 023 i el de darrera em dura igual que els altres, uns 5000 km i escaig però sembla que el de davant no em fa l'esglaó que n'hi dic jo i espero que em duri per dos canvis, és a dir una de davant per cada dues de darrera. Si surt bé ja ho donaré per bo, encara no ho sé del cert perquè he canviat fa poc el de darrera i el de davant de moment es porta bé...
En definitiva, duren molt poc.
Referent a les "màquines" que comento no sé ben bé si la RT és bona referència, ja que pesa menys i té menys Par i potencia que les FJR,GTR,K16, potser la PAN per potència, que no en el pès ja que si no recordo malament volta els 320ql.
De totes maneres ja veig que duren ben poc els pneumàtics....cosa que ja em temia.
Salut!
- Bernat
- Presentats
- Entrades: 221
- Membre des de: dg. feb. 12, 2012 12:36 am
- Ubicació: Prats i Sansor
Re: GT's tipus PAN,FJR,K16,GTR
Albertm ha escrit:Hola.
Jo abans anava amb una gs com tu i amb la qual i vaig fer 100.000 kms i des de fa un any amb una fjr, en la qual i porto 20.000 diferencies: amb parat es mes armari pesat per moure. També que venint d’una trail vaig notar que la posició del manillar no mi acostumava, u vaig solucionar amb una adaptació de manillar.
Tema neumàtics, no et duraran tan, si la portes “alegra” no comptis fer mes de 5.000 kms, per un viatge llarg ,carregat i amb la parella crec que pots estirar a 8.000 -9.000 sempre que no enrosquis, llegeixo amb foros que ni fan molts mes, però deu ser a ritme de choper.
Salut.
Del volum de la moto ja m'ho imagino que serà una mica més "armari" però en principi no em preocupa gaire,la GS tampoc és un prodigi de lleugeresa i amb l'alçada que té remenar-la en parat, si fa una mica de pujada,desnivel... no t'ho posa fàcil i això que arrivo bé amb els dos peus a terra. La veritat és que les grans Turisme son més baixes de seient, i arribo a terra amb més facilitat, cosa que facilita les maniobres.
Bé, si en un viatge llarg arribes a 8.000/9.000km ja em sembla raonable. Normalment viatjo sol carregat amb les maletes.
Ja que hi som, cada quants kms has de passar a fer revisió amb la FJR?
Gràcies i salut!
- Albertm
- Presentats
- Entrades: 159
- Membre des de: dl. juny 25, 2007 9:10 pm
- Ubicació: Santa Eulàlia de Ronçana
Re: GT's tipus PAN,FJR,K16,GTR
Cada 10.000 es la revisió i sobre els 200 eurillos.
Sobre el tema de maniobrabilitat amb parat la gs permet mes radi de girar el manillar i les gt's no, això es de les coses que no fan fàcil la maniobra.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sobre el tema de maniobrabilitat amb parat la gs permet mes radi de girar el manillar i les gt's no, això es de les coses que no fan fàcil la maniobra.
Sent from my iPhone using Tapatalk
- Bernat
- Presentats
- Entrades: 221
- Membre des de: dg. feb. 12, 2012 12:36 am
- Ubicació: Prats i Sansor
Re: GT's tipus PAN,FJR,K16,GTR
Gràcies Albert, així doncs son els mateixos kms que la GS, cada 10.000.Albertm ha escrit:Cada 10.000 es la revisió i sobre els 200 eurillos.
Sobre el tema de maniobrabilitat amb parat la gs permet mes radi de girar el manillar i les gt's no, això es de les coses que no fan fàcil la maniobra.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Prenc nota del menor ràdi de gir del manillar.
Salut!
- Bernat
- Presentats
- Entrades: 221
- Membre des de: dg. feb. 12, 2012 12:36 am
- Ubicació: Prats i Sansor
Re: GT's tipus PAN,FJR,K16,GTR
Estaria més que satisfet amb aquest quilometratgeDodo ha escrit:Jo vaig amb una Rt (el Xavier la te igual a la meva )
Quan estic per aquí, en faig al voltant de 10000. El desgast és més uniforme i solo anar sól.
Quan faig viatges de llarga durada, són amb parella i carregat, em duren menys (uns 7500-8500) ja que queden quadrats.
He provat vàries marques i tots són per l'estil. Els que més m'agraden per la meva conducció són els Next.
Una salutació cordial Eduard!
- Mollerussenc
- Presentats
- Entrades: 3
- Membre des de: dl. jul. 10, 2017 11:08 pm
Re: GT's tipus PAN,FJR,K16,GTR
Hola.
Jo, fa temps, vaig tenir una GTR 1400, durant aproximadament un any i mig. Li vaig fer 25000 kms i puc dir que, en aquell moment, al 2010. Un cop provades totes, llavors no existia la K1600.
Al meu parer era la millor i la mes canyera, cosa important per mi. Pesar, pesava molt, uns 320 kgs. Tirar, tirava molt be, 155 cvs, encara que era tant progressiva que no semblava que els tingues. Comodissima i molt o molt mes joganera del que sembla per tamany. El consum era tirant a alt, de fet es la moto que m'ha consumit mes.
El tema dels pneumatics.....es pelut. A mi em duraven sobre uns 4000 kms la parella. Evidentment, havia errat el tret i no era la moto indicada per a mi llavors. I per aixo la vaig vendre. I de fet, fins que he comprat la GSA, n'he tingut dues mes.....i sempre havia trobat a faltar molts detalls de la Kawa.
Salutacions.
Jo, fa temps, vaig tenir una GTR 1400, durant aproximadament un any i mig. Li vaig fer 25000 kms i puc dir que, en aquell moment, al 2010. Un cop provades totes, llavors no existia la K1600.
Al meu parer era la millor i la mes canyera, cosa important per mi. Pesar, pesava molt, uns 320 kgs. Tirar, tirava molt be, 155 cvs, encara que era tant progressiva que no semblava que els tingues. Comodissima i molt o molt mes joganera del que sembla per tamany. El consum era tirant a alt, de fet es la moto que m'ha consumit mes.
El tema dels pneumatics.....es pelut. A mi em duraven sobre uns 4000 kms la parella. Evidentment, havia errat el tret i no era la moto indicada per a mi llavors. I per aixo la vaig vendre. I de fet, fins que he comprat la GSA, n'he tingut dues mes.....i sempre havia trobat a faltar molts detalls de la Kawa.
Salutacions.
- Bernat
- Presentats
- Entrades: 221
- Membre des de: dg. feb. 12, 2012 12:36 am
- Ubicació: Prats i Sansor
Re: GT's tipus PAN,FJR,K16,GTR
Hola!!
De moment i vist com porto el tema he acabat afegint i excloent algun model dels que en principi tenia previst.
La afagida és la BMW r1200rt
La raó del perquè no la tenia en un principi era que volia passar-me a la finura dels 4 cilindres o 6 ja que porto amb bicilíndriques més de 25 anys i en venia de gust...però noi! sembla mentida que per poder veure una fjr 1300 en un concessionari sigui missió impossible, ja no dic poder-la provar,i el que més em sorprèn és que tampoc hi posen gaire interés en facilitar el tema... la PAUEUROPEAN...ja no la fan, la K1600 se surt de pressupost ( aquesta ja m'ho temia) la GTR no sé perquè no m'acaba de fer el pès.
En fi, en breu aniré a probar una RT 1200 cosa que no em desagrada gens, aquesta nova LC té una molt bona pinta.
i a veure com acaba tot plegat
Salut!
De moment i vist com porto el tema he acabat afegint i excloent algun model dels que en principi tenia previst.
La afagida és la BMW r1200rt
La raó del perquè no la tenia en un principi era que volia passar-me a la finura dels 4 cilindres o 6 ja que porto amb bicilíndriques més de 25 anys i en venia de gust...però noi! sembla mentida que per poder veure una fjr 1300 en un concessionari sigui missió impossible, ja no dic poder-la provar,i el que més em sorprèn és que tampoc hi posen gaire interés en facilitar el tema... la PAUEUROPEAN...ja no la fan, la K1600 se surt de pressupost ( aquesta ja m'ho temia) la GTR no sé perquè no m'acaba de fer el pès.
En fi, en breu aniré a probar una RT 1200 cosa que no em desagrada gens, aquesta nova LC té una molt bona pinta.
i a veure com acaba tot plegat
Salut!