Les Rutes....

Sortides mensuals de l'any 2017

Moderadors: Airald, Kinder

Avatar de l’usuari
Albert
Presentats
Entrades: 7280
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 9:42 pm
Ubicació: Tarragona

Les Rutes....

Entrada Autor: Albert » dg. set. 10, 2017 11:23 am

Holaaaa,

Ja hem penjat les rutes del mes de Setembre per Osona.

En el meu cas, que tinc un navegador Tom Tom del antics, el format .itn que hi ha penjat em surt correcte. A algú que tingui un navegador semblant li dona problemes?

El format .gpx m'ho heu d'explicar vosaltres. Sembla ser que els Garmin no llegien la ruta de forma correcte. Aquest mes hem intentat que això no passi, però jo no puc provar-ho, hauré d'esperar els vostres comentaris.

AVIS: Passarem per dues carreteres que no existeixen a la cartografia de Garmin. Els que tinguin aquest navegador veuran que sembla que els fa donar dues voltes una mica llargues. Això no ho podem solucionar nosaltres!!!

Moltes gràcies.
Sort,

Avatar de l’usuari
Kpeps
Presentats
Entrades: 8181
Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
Ubicació: Manresa

Re: Les Rutes....

Entrada Autor: Kpeps » dt. set. 12, 2017 10:20 am

Albert,gracies per l'esforç :catBirra :catBirra els Garmin tenen un programa que per on passas et fa una ruta encara que no surti a la cartografia, si la vols guardar la guardas, a vegades las he guardat en alguna sortida mensual ,al haver cruillers I MOTO ESCOMBRA, crec que penjar les rutes esta molt be pero no cal capficar-si massa -good -good
Imatge

Avatar de l’usuari
Albert
Presentats
Entrades: 7280
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 9:42 pm
Ubicació: Tarragona

Re: Les Rutes....

Entrada Autor: Albert » dt. set. 12, 2017 10:32 am

Holaaa,

Kpeps, m'ha costat força, però al final em sembla que ja tinc clar la diferencia entre ruta i track.

Efectivament els Garmin, i també els nous Tom Tom, et graven la ruta que estas fent, que després la pots descarregar. Això es un Track, que segons tinc entes no et serveix per que el navegador et vagi donant instruccions per seguir la mateixa ruta. Per fer-ho necessites una ruta, amb els seus punts de pas i tota la pesca.

De fet, al Wikiloc només et permet de pujar-hi tracks.

El tema es que no hi massa diferencia de feina entre fer una cosa o altra, però ja que es fa, que serveixi. Si no, potser no caldria ni penjar les rutes, no??


-fisch -wink
Sort,

Avatar de l’usuari
Kpeps
Presentats
Entrades: 8181
Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
Ubicació: Manresa

Re: Les Rutes....

Entrada Autor: Kpeps » dt. set. 12, 2017 1:06 pm

Albert ha escrit:Holaaa,

Kpeps, m'ha costat força, però al final em sembla que ja tinc clar la diferencia entre ruta i track.

Efectivament els Garmin, i també els nous Tom Tom, et graven la ruta que estas fent, que després la pots descarregar. Això es un Track, que segons tinc entes no et serveix per que el navegador et vagi donant instruccions per seguir la mateixa ruta. Per fer-ho necessites una ruta, amb els seus punts de pas i tota la pesca.

De fet, al Wikiloc només et permet de pujar-hi tracks.

El tema es que no hi massa diferencia de feina entre fer una cosa o altra, però ja que es fa, que serveixi. Si no, potser no caldria ni penjar les rutes, no??


-fisch -wink
si home,es clar,ja es de agrair,al que em referia es que els que van a la sortida ja aniran trobant cruillers i no cal que sigui tan exacte,pero be,no esta de mes tenir-les :catBirra :catBirra
Imatge

Avatar de l’usuari
Dodo
Presentats
Entrades: 1101
Membre des de: dl. nov. 10, 2008 10:28 pm
Ubicació: Montcal-Canet D'Adri

Re: Les Rutes....

Entrada Autor: Dodo » dt. set. 12, 2017 3:34 pm

Albert ha escrit:Holaaa,

......Wikiloc només et permet de pujar-hi tracks.

El tema es que no hi massa diferencia de feina entre fer una cosa o altra, però ja que es fa, que serveixi. Si no, potser no caldria ni penjar les rutes, no??
Fer rutes per als nous Garmin no serveix de gaire, ja que si no tens configurat el GPS com el BaseCamp no et serveix de rès. :catnono
Jo només penjaria un sól enllaç per veure el traçat, a partir d'aquí que cadescú s'espavili una mica, així s'apren a fer anar el GPS. -lamo
Kpeps ha escrit:si home,es clar,ja es de agrair :aplaudiment ,al que em referia es que els que van a la sortida ja aniran trobant cruillers i no cal que sigui tan exacte,pero be,no esta de mes tenir-les :catBirra :catBirra


Com diu el Kpeps, penso que ha de ser orientatiu, la ruta la marquen els cruillers (deunidó la feina que porta :riure :riure ) i el traçat final és decició de l'organització. Si es pot seguir la ruta prevista de conya, peró tothom té clar que la marxa, la climatologia, les parades..... la poden variar.

Avatar de l’usuari
Paco64
Presentats
Entrades: 620
Membre des de: dc. gen. 02, 2013 6:19 pm
Ubicació: Barcelona

Re: Les Rutes....

Entrada Autor: Paco64 » dt. set. 12, 2017 7:23 pm

Está muy bien que colguéis la ruta. Como dice Josep no es necesario que sea perfecta gracias al trabajo de todos, pero creo que siempre es interesante tenerlas.
En el base Camp, aunque sólo tengas el track lo puedes convertir en ruta, aunque no reconozca las carreteras.
Los nuevos TomTom admiten los track y te da órdenes como una ruta.

Enviado desde mi Redmi Note 4 mediante Tapatalk

Avatar de l’usuari
Napoleon
Presentats
Entrades: 1793
Membre des de: dv. feb. 22, 2013 1:19 pm
Ubicació: Barcelona-Capital de la República Interruptus

Re: Les Rutes....

Entrada Autor: Napoleon » dt. set. 12, 2017 8:31 pm

No entenc la discussió -sorry
Sempre acabem fent la ruta que decideix "el Jefe" -hi -hi sobre la marxa :riure :riure

Ara, seriosament: entenc que la ruta que es penja es la planejada, i que pot patir algun canvi, però sempre va bé tenir-la per si hi ha algun incident, com en l'última sortida en que ens varem quedar un grup esperant solucionar una avaria. Crec que val la pena, i és d'agrair :aplaudiment l'esforç de gravar la ruta.
Ens veiem diumenge :senyera
Jo tampoc vaig en BMW

Avatar de l’usuari
Dodo
Presentats
Entrades: 1101
Membre des de: dl. nov. 10, 2008 10:28 pm
Ubicació: Montcal-Canet D'Adri

Re: Les Rutes....

Entrada Autor: Dodo » dc. set. 13, 2017 3:25 pm

Dodo ha escrit:
Albert ha escrit:Holaaa,

......Wikiloc només et permet de pujar-hi tracks.
Fer rutes per als nous Garmin no serveix de gaire, ja que si no tens configurat el GPS com el BaseCamp no et serveix de rès. :catnono
Per poder sol·lucionar això, he fet un petit tutorial.

Avatar de l’usuari
Dodo
Presentats
Entrades: 1101
Membre des de: dl. nov. 10, 2008 10:28 pm
Ubicació: Montcal-Canet D'Adri

Re: Les Rutes....

Entrada Autor: Dodo » dc. set. 13, 2017 3:26 pm

Veure Track als GPS Garmin

Aquest tutorial va dirigit per facilitar a la gent de poder seguir un track i no entrar en conflicte amb el recàlcul de ruta, crec que és millor aquesta opció a la gent que no sap programar una ruta amb detall.
Dono per suposat que tothom té uns mínims coneixements d’informàtica i del BaseCamp (si no fos el cas, que m’enviï un privat). També que fa servir els nous GPS de Garmin, (amb els 550 de Zumo no funciona).

Passes amb l’ordinador

• Primer descarreguem de l’enllaç de Wikiloc (exemple mensual de Mototurisme)
• Com diu l’anunciat, prémer el logo
Imatge

• Obrim l’enllaç on posa descarrega
Imatge

• Triem mode arxiu (1).
• Seleccionem ruta original (2).
• I descarreguem (3).
Imatge

• Seleccionem guardar (1).
• I Acceptar (2).
Imatge


• Obrim la carpeta descàrregues per visualitzar el track a BaseCamp que es pot fer de dues maneres:
  1. Clicar i obrir normal (configuració per defecte obrir amb BaseCamp).
  2. Arrastrar a una nou arxiu del BaseCamp.
Imatge

Amb el programa Basecamp enviem el track al GPS

• Seleccionem el track.
• Seleccionem enviar al dispositiu (1).
• Seleccionem Memory Card (2) (s’envia a la tarja perquè així si el GPS es des-configura no perdem les dades).
• Acceptar (3).
Imatge


Ara toca anar al GPS.

• Anem a aplicacions.
Imatge

• Obrim els tracks.
Imatge

• Opcions.
Imatge

• Importar.
Imatge

• Triem el track.
• I importem.
Imatge

• Ara l’obrim.
• Seleccionem el track .
Imatge

• Editem
Imatge

• Seleccionem veure track (1).
• I establir color (2).
Imatge

• Triem color i acceptem.
Imatge

• Ara ja podrem veure el track al GPS.
Imatge

Nota: No ens donarà indicacions ni horaris d’arribada.

Descàrrega tutorial amb PDF

:catok

Avatar de l’usuari
Kinder
Moderador de MTC
Entrades: 2005
Membre des de: dl. ago. 20, 2012 7:50 am
Ubicació: Santa Perpètua de la Mogoda

Re: Les Rutes....

Entrada Autor: Kinder » dc. set. 13, 2017 5:46 pm

Gràcies Dodo per aquest tutorial!!!!

Avatar de l’usuari
Jordi
Presentats
Entrades: 3102
Membre des de: dt. oct. 07, 2008 10:22 pm
Ubicació: El Vallès Occidental

Re: Les Rutes....

Entrada Autor: Jordi » dc. set. 13, 2017 6:19 pm

La veritat, no entenc aquesta manera de repudiar el ITN Converter. Jo he provat absolutament tots i cadascun dels programes que hi ha a la xarxa i puc assegurar que l'ITN converter es, de llarg, el millor i més àgil programa que hi ha en l'actualitat.
Es gratuït i incorpora 51 diferents cartografies a escollir, inclosa la cartografia de l'Institut Cartogràfic de Catalunya. Pots crear rutes On / Off Road.
No cal registrar-se enlloc i es pot baixar una versió per Tablets.

Calcula les rutes en base a: Straight Lines, Google Maps, Bing Maps, Via Michelin, TomTom Maps, Open Street, Waze i Here Maps. En tots ells tan en vehicle, en bicicleta o a peu.

I et genera la ruta creada en 39 diferents tipus de format.

Oblideu d'una vegada el Tyre!!!! Que, quan les calderes del Titanic treien fum, el Tyre ja era obsolet, antiquat, lent i ineficient.

Jordi
Enviat des del meu zapatófono i Tapaquè??

Avatar de l’usuari
Dodo
Presentats
Entrades: 1101
Membre des de: dl. nov. 10, 2008 10:28 pm
Ubicació: Montcal-Canet D'Adri

Re: Les Rutes....

Entrada Autor: Dodo » dc. set. 13, 2017 7:04 pm

Jordi ha escrit:................. el ITN Converter. Jo he provat absolutament tots i cadascun dels programes que hi ha a la xarxa i puc assegurar que l'ITN converter es, de llarg, el millor i més àgil programa .........

Jordi

Jo també n'he provat un munt i el problema no és crear la ruta, si no el GPS.

Els Garmin (i BMW) no admeten rutes creades per altres programes que no siguin BaseCamp, bé la veritat si les admeten, peró no les interpreten bé.

Avatar de l’usuari
Albert
Presentats
Entrades: 7280
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 9:42 pm
Ubicació: Tarragona

Re: Les Rutes....

Entrada Autor: Albert » dj. set. 14, 2017 12:24 pm

Holaaaa,

Moltes gràcies Dodo per aquest detallat tutorial. Desconeixia aquesta funcionalitat en els Garmin. Suposo que molts usuaris tampoc la coneixen...


Prony, tu ja fa temps que li vas agafar mania al Tyre... no es gran cosa pero serveix. Però com tant isisteixes, et prometo que m'entrenaré amb el Itn Converter!!!


-thumbup -thumbup
Sort,

Avatar de l’usuari
Mon&mon
Presentats
Entrades: 530
Membre des de: dg. març 01, 2015 9:19 am
Ubicació: Sant Julià de Lòria

Re: Les Rutes....

Entrada Autor: Mon&mon » dj. set. 14, 2017 2:57 pm

Molt bon tutorial Dodo.
Montse i Ramon

Avatar de l’usuari
Alucinamaripili
Presentats
Entrades: 7579
Membre des de: dg. set. 30, 2007 11:37 pm
Ubicació: Barcelona-Catalunya

Re: Les Rutes....

Entrada Autor: Alucinamaripili » dj. set. 14, 2017 4:20 pm

No faig servir el wiquiloc, ni tinc garmin....però ets el meu ídol, Dodo

Queremos un hijo tuyoooooo!!!!!

Avatar de l’usuari
Johan88
Presentats
Entrades: 136
Membre des de: dv. oct. 16, 2015 8:09 pm
Ubicació: Vic

Re: Les Rutes....

Entrada Autor: Johan88 » dv. set. 15, 2017 6:25 pm

Bones nois, hi ha una app per Android gratuïta per fer seguiments de tracks de GPX, feu una ullada!

http://foro.moterosruteros.es/showthread.php?tid=23

Enviado desde mi Redmi Note 4 mediante Tapatalk

Avatar de l’usuari
Jl61
Presentats
Entrades: 932
Membre des de: dv. des. 21, 2012 9:14 pm
Ubicació: Barcelona

Re: Les Rutes....

Entrada Autor: Jl61 » dv. set. 15, 2017 9:16 pm

Dodo!!!!
Oli en un llum :aplaudiment
Gracies!!!
ljl

Avatar de l’usuari
JordiPB
Presentats
Entrades: 445
Membre des de: dc. jul. 13, 2016 11:35 pm
Ubicació: Flaçà

Re: Les Rutes....

Entrada Autor: JordiPB » ds. set. 16, 2017 11:03 am

Merci Dodo, com sempre marcant la diferència. Quan ja penses que saps fer anar el Base Camp, vens tu i ens dones una lliçó -nosweat

Pels que feu anar el Base Camp i voleu traçar les rutes però aquestes passen per carreteres desaparegudes al mapa de garmin, hi ha una manera relativament senzilla.

1 - Traceu la ruta al Base Camp fins a la zona que desapareix la carretera per on voleu passar.

2 - Obriu el Google Earth, i localitzeu la carretera, camí o drecera que voleu traçar i que no apareix al BC.

3 - Traceu una nova ruta al Google Earth marcant els punts del camí per on voleu passar fins a un altre punt que reconegui el Base Camp.

4 - Guardeu aquesta ruta en una carpeta, es guarda en un arxiu KMZ.

5 - Al Base Camp importeu directament la ruta KMZ, es crea un track amb el mateix nom.

6 - Creem una ruta a partir del track.

7 - Seleccionem la primera ruta i la nova a la vegada i fusionem les rutes en una, tenint en compte l'ordre.

8 - Ja podem seguir editant la ruta a partir de la nova que s'ha creat.

9 - MOLT DE COMPTE COM DIU EN DODO AMB TENIR LES OPCIONS DE GPS I DE BASE CAMP IDENTIQUES, SINÓ AL PASSAR LA RUTA AL GPS ENS LA RECALCULARÀ I ELIMINARA EL TRAM DESCONEGUT.


Espero que li serveixi a algú. Jo ho he estat practicant amb aquesta ruta i quan li agafes el truc es fa bastant ràpid.

Apa, aquí us ho deixo.

PD: Com podeu veure jo no controlo gaire això de posar imatges per acompanyar les explicacions. Potser faig un pdf i el penjo.

Salut. :senyera
__________________________________
Honda Deuville NT650
F800R 2015
Vespa PX125Disco
R1200RT LC 2014 de moment...

Avatar de l’usuari
JordiPB
Presentats
Entrades: 445
Membre des de: dc. jul. 13, 2016 11:35 pm
Ubicació: Flaçà

Re: Les Rutes....

Entrada Autor: JordiPB » ds. set. 16, 2017 11:34 am

Aqui deixo el link de l'arxiu per Base Camp amb la ruta complerta.

https://drive.google.com/file/d/0B2vU47 ... sp=sharing
__________________________________
Honda Deuville NT650
F800R 2015
Vespa PX125Disco
R1200RT LC 2014 de moment...

Avatar de l’usuari
Albert
Presentats
Entrades: 7280
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 9:42 pm
Ubicació: Tarragona

Re: Les Rutes....

Entrada Autor: Albert » ds. set. 16, 2017 12:26 pm

Holaaa,

Gràcies Jordi per la teva aportació. He aprés que també es poden unir rutes en el Base Camp, no solament els tracks.

Només dir-te que no cal que facis talls de ruta en el Google Earth, ja tens els tracks complerts al Wikiloc, amb l'avantatge de que normalment son trakcs reals, no pas fets amb cap programa.

Al final n'aprendré.


-good -good
Sort,

Respon

Torna a “2017”