Carregador/mantenidor bateries

Per parlar de mecànica, accessoris, equipament, etc.

Moderadors: Airald, Kinder

Respon
Avatar de l’usuari
Lomotard
Presentats
Entrades: 52
Membre des de: dj. feb. 26, 2015 2:26 pm
Ubicació: Sant Guim de Freixenet (Joan i Gemma)

Carregador/mantenidor bateries

Entrada Autor: Lomotard » ds. set. 23, 2017 2:25 pm

Molt bones a tothom,

Tinc una KTM 1290 SAT i voldria comprar un carregador/mantenidor de bateries però tincs alguns dubtes:

Totes les tomes d'encenedor serveixen per connectar-hi un carregador/mantenidor de bateries?
O es més aconsellable fer la instal·lació directe a bateria?
I per últim, quin em recomenarieu o teniu?

Moltes gràcies per endavant.

Avatar de l’usuari
Cabirol
Presentats
Entrades: 1784
Membre des de: dj. jul. 16, 2009 11:01 pm
Ubicació: Roda de Ter (Osona)

Re: Carregador/mantenidor bateries

Entrada Autor: Cabirol » ds. set. 23, 2017 2:32 pm

jo tinc el mateix de la marca de la moto, però crec que hi pots posar el que vulguis , tots et niran be,
hi ha un post que en parla dels carregadors - mantenidors, recordu que algú va comprar el del "" lidel" i es va dir que els anava de conya, si mires a mecanica trobaràs els post

Avatar de l’usuari
Jordi
Presentats
Entrades: 3102
Membre des de: dt. oct. 07, 2008 10:22 pm
Ubicació: El Vallès Occidental

Re: Carregador/mantenidor bateries

Entrada Autor: Jordi » ds. set. 23, 2017 3:32 pm

Sia la presa de corrent sempre hi ha tensió (es a dir, que encara que treguis el contacte segueixes tenint-hi corrent) no hi ha problema. Hi ha motos que la "toma de mechero" només funciona amb el contacte donat. A les BMW's com que sempre han de donar la nota, la presa queda sota tensió durant quaranta cinc segons fins desprès de treure el contacte. Una solució absurda i estúpida, però així és. Això t'impedeix de connectar-hi un mantenidor de bateria, perquè als quaranta-cinc segons ja deixa de donar-li càrrega.

Jordi
Enviat des del meu zapatófono i Tapaquè??

Avatar de l’usuari
Cabirol
Presentats
Entrades: 1784
Membre des de: dj. jul. 16, 2009 11:01 pm
Ubicació: Roda de Ter (Osona)

Re: Carregador/mantenidor bateries

Entrada Autor: Cabirol » ds. set. 23, 2017 10:56 pm

Les bmvs. Surten amb una toma de seria. Tant serveix d.entrada com de surtida. Almenys l meva.. :catcrazy

Avatar de l’usuari
Angel
Presentats
Entrades: 1284
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 11:37 pm
Ubicació: Vilafranca del Penedès

Re: Carregador/mantenidor bateries

Entrada Autor: Angel » dg. set. 24, 2017 12:43 pm

Lomotar,
Tinc la mateixa moto que tu KTM SAT del 2015 i desconec que et porta a la decisió de comprar-te un carregador-mantenidor de bateria però et comento per si fos el cas que et passa.
En experiència pròpia et diré que a l’any i mig de tenir la moto ja vaig canviar la bateria que portava de sèrie, després de batallar carregant-la cada quan notava que costava arrancar i observava en el panel d’informació de la moto al donar el contacte que el voltímetre escassament superava els 12V. Al final de tanta tonteria un bon dia la bateria va dir prou.
El resultat, bateria nova, però aquesta vegada bateria de liti i s’ha acabat el problema.
Nota: El carregador que tinc es un carregador per bateries de àcid i de gel, però no liti, així que ja no em serveix per carregar la actual bateria que per altra banda no l'hi fa cap falta. S’ha de de tenir molt clar que es compra, perquè es compra, i l’ús que se l’hi vol donar.
Salutacions moteres.

Avatar de l’usuari
Albert
Presentats
Entrades: 7280
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 9:42 pm
Ubicació: Tarragona

Re: Carregador/mantenidor bateries

Entrada Autor: Albert » dg. set. 24, 2017 2:40 pm

Holaaaa,

Aquest aparells ja porten tots uns connectors directes a la Bateria, jo és el que porto posat, tot i tenir dues preses de corrent, una directe i l'altre a traves del contacte.

Jo en tinc un de la Marca CTek, diuen que es dels millors. Ara la meva moto farà els 6 anys i vaig amb la bateria original, tot i no haver-la cuidat massa. Tres vegades he esgotat la bateria per oblidar de tancar el contacte! Y no sempre el tinc connectat, només quan he de remuntar-la (per haver-la escotat) i quan l'he de tenir aturada tota la setmana.

En tot cas, sembla que el teu model de moto no les cuida massa les bateries, i els hi demana sempre que mantinguin el voltatge intacte per arrencar. Potser l'experiència del Angel et pot servir més que no pas un carregador/mantenidor.

-hi
Sort,

Avatar de l’usuari
Albert
Presentats
Entrades: 7280
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 9:42 pm
Ubicació: Tarragona

Re: Carregador/mantenidor bateries

Entrada Autor: Albert » dg. set. 24, 2017 2:45 pm

Holaaaa,

Per cert, Yamaha ven uns carregadors/mantenidors amb els colors de la marca, que no son altre cosa que els Ctek (mateixa caixa, llums, dibuixos... ).

No se pas qui els ven millor de preu.


-hi
Sort,

Avatar de l’usuari
Lomotard
Presentats
Entrades: 52
Membre des de: dj. feb. 26, 2015 2:26 pm
Ubicació: Sant Guim de Freixenet (Joan i Gemma)

Re: Carregador/mantenidor bateries

Entrada Autor: Lomotard » dg. set. 24, 2017 10:04 pm

Molt bona nit,

De moment (i toco fusta -beg ) no tinc cap problema similiar al de l'Angel.
En marxa, el display de la bateria, em marca des de els 12V fins a 13,8V, cosa que crec que es correcte.
Estic buscant un carregador/mantenador bàsicament perquè no puc sortir cada cap de setmana (normalment dos dies al mes i quant puc tres)
L'únic que em fa una mica por que de no espatllar alguna cosa si poso el carregador directament a la toma de l'encenedor.
Pel que meu comentat, si tinc alimentació a la toma sense clau donada, llavors no hi hauria d'haver cap problema.

Ahir vaig passar per Norauto i tenen un carregador de la seva marca propia marca per 49€ i que té bona pinta (si més no exteriorment).
També mirant per internet he trobat un carregador que el deixen molt bé de la marca NOCO (63€ + 11€ pel conversor a toma encenedor)

Ara el primer que faré serà mirar si tinc alimentació a la toma amb la moto parada i sense el contacte donat.

Gràcies a tots

Avatar de l’usuari
Fpardo
Presentats
Entrades: 385
Membre des de: dg. des. 09, 2012 6:31 pm
Ubicació: Santa Perpètua de Mogoda

Re: Carregador/mantenidor bateries

Entrada Autor: Fpardo » dl. set. 25, 2017 1:41 pm

Jordi ha escrit:Sia la presa de corrent sempre hi ha tensió (es a dir, que encara que treguis el contacte segueixes tenint-hi corrent) no hi ha problema. Hi ha motos que la "toma de mechero" només funciona amb el contacte donat. A les BMW's com que sempre han de donar la nota, la presa queda sota tensió durant quaranta cinc segons fins desprès de treure el contacte. Una solució absurda i estúpida, però així és. Això t'impedeix de connectar-hi un mantenidor de bateria, perquè als quaranta-cinc segons ja deixa de donar-li càrrega.

Jordi

Bon dia Jordi,

Aixó no es cert del tot, :catnono :catnono :catnono per què jo tinc el de la casa i el poso sense el contacte i funciona.

Salutacions,


:CatVictoria
Montse i Francesc

Avatar de l’usuari
Jordi
Presentats
Entrades: 3102
Membre des de: dt. oct. 07, 2008 10:22 pm
Ubicació: El Vallès Occidental

Re: Carregador/mantenidor bateries

Entrada Autor: Jordi » dc. set. 27, 2017 10:48 am

Fpardo ha escrit:
Jordi ha escrit:Sia la presa de corrent sempre hi ha tensió (es a dir, que encara que treguis el contacte segueixes tenint-hi corrent) no hi ha problema. Hi ha motos que la "toma de mechero" només funciona amb el contacte donat. A les BMW's com que sempre han de donar la nota, la presa queda sota tensió durant quaranta cinc segons fins desprès de treure el contacte. Una solució absurda i estúpida, però així és. Això t'impedeix de connectar-hi un mantenidor de bateria, perquè als quaranta-cinc segons ja deixa de donar-li càrrega.

Jordi

Bon dia Jordi,

Aixó no es cert del tot, :catnono :catnono :catnono per què jo tinc el de la casa i el poso sense el contacte i funciona.

Salutacions,


:CatVictoria
Cabirol ha escrit:Les bmvs. Surten amb una toma de seria. Tant serveix d.entrada com de surtida. Almenys l meva.. :catcrazy
El sistema anomenat CAN BUS que porten les R1200GS desactiva l'aportació d'energia a les preses de corrent als 40/45 segons de treure la clau del contacte. Això ve a dir que "desconecta" el flux de corrent entre la bateria i la presa de corrent. La centraleta del CAN BUS també controla el consum dels dispositius electrònics, utilitza uns feixos de cablejat molt mes simples i gestionen possibles curt-circuits (per això les BMW's no porten fusible o avisen quan una bombeta està fosa). Tot i això, potser vaig errat (i disculpeu-me si així és) i el sistema de CAN BUS permet el flux de corrent entre la presa i la bateria.
Ho provaré amb un amperímetre i un diode.



Un
Enviat des del meu zapatófono i Tapaquè??

Avatar de l’usuari
Fpardo
Presentats
Entrades: 385
Membre des de: dg. des. 09, 2012 6:31 pm
Ubicació: Santa Perpètua de Mogoda

Re: Carregador/mantenidor bateries

Entrada Autor: Fpardo » dc. set. 27, 2017 1:39 pm

Jordi ha escrit:
Fpardo ha escrit:
Jordi ha escrit:Sia la presa de corrent sempre hi ha tensió (es a dir, que encara que treguis el contacte segueixes tenint-hi corrent) no hi ha problema. Hi ha motos que la "toma de mechero" només funciona amb el contacte donat. A les BMW's com que sempre han de donar la nota, la presa queda sota tensió durant quaranta cinc segons fins desprès de treure el contacte. Una solució absurda i estúpida, però així és. Això t'impedeix de connectar-hi un mantenidor de bateria, perquè als quaranta-cinc segons ja deixa de donar-li càrrega.

Jordi

Bon dia Jordi,

Aixó no es cert del tot, :catnono :catnono :catnono per què jo tinc el de la casa i el poso sense el contacte i funciona.

Salutacions,


:CatVictoria
Cabirol ha escrit:Les bmvs. Surten amb una toma de seria. Tant serveix d.entrada com de surtida. Almenys l meva.. :catcrazy
El sistema anomenat CAN BUS que porten les R1200GS desactiva l'aportació d'energia a les preses de corrent als 40/45 segons de treure la clau del contacte. Això ve a dir que "desconecta" el flux de corrent entre la bateria i la presa de corrent. La centraleta del CAN BUS també controla el consum dels dispositius electrònics, utilitza uns feixos de cablejat molt mes simples i gestionen possibles curt-circuits (per això les BMW's no porten fusible o avisen quan una bombeta està fosa). Tot i això, potser vaig errat (i disculpeu-me si així és) i el sistema de CAN BUS permet el flux de corrent entre la presa i la bateria.
Ho provaré amb un amperímetre i un diode.



Un

Nomès dir-te que la meva es una RT i no sé si es diferent a les GS.

:catok :catok

:CatVictoria
Montse i Francesc

Respon

Torna a “Equipament,mecànica i accessoris”