Moderadors: 650X, Kinder, Minina
Anton ha escrit:Ep, no pretenia pas ser una queixa; com queixar-me d'un esdeveniment on ningú m'obliga a assistir-hi?![]()
És més aviat posar de manifest la meva opinió sobre cap on evoluciona la Rider1000: aquest any es passarà dues vegades per un mateix punt de control, el de Les Masies de Voltregà. Xafarem dues vegades el mateix tram de carretera, des de prop de Saló al desviament a Castelltallat. I, a més, es repetiran alguns trams d'altres anys. A banda, s'ha concentrat tota la ruta en una zona relativament petita del país, deixant de banda les comarques del sud, amb carreteres d'una bellesa excepcional, o l'extrem nordest, per exemple.
I pel que fa al 1r i 3r trams esmentats, la baixada a Saló encara "tira que te va", però el bocí de pista de Sant Joan de Montbó a Palol de Revardit, amb motos que no siguin trail, la veig delicada (tot i que suposo que el dia del briefing en faran esment). No puc evitar recordar ara quan a la Rodibook '16, vaig coincidir dinant amb un bilbaí que portava una K1600, indignat perquè havent trucat abans d'apuntar-se als organitzadors, li van dir que cap problema, i al primer punt de control, al Castell de Mur, on ens feien rodejar el castell per un tram de pedrotes, les va passar canutes.
Tots aquests comentaris tenen sentit només en el cas que es faci la Rider1000 seguint l'itinerari suggerit per la organització, és clar. Que de fet és -per a mi també- on hi ha el repte.
Airald ha escrit:Jo vaig fer la següent prova amb el tram 1. Vaig carregar el GPX al tomtom mydrive i va fer el que va voler, però realment no li falta cap carretera. Llavors vaig "copiar" al mydrive el primer tram i el va mostrar i passar al tomtom correctament. Analitzant els punts que marquen la ruta, he vist que en algun cas estan fora de la via, podria ser que aquest fos el problema...
El que és cert, és que si en algun punt de la ruta, el tomtom no hi té cap via, no funcionarà. Això no passa amb els Garmin, on li pots posar trams de track fets amb un altre mapa, es veu.
Com diu en Johan88, amb l'OsmAnd es fa sense problema, i avisa dels punts de pas. La única pega que li trobo és que avisa en llocs on no hi ha més que una corba tancada o bé surt un corriol. No deu tenir clar els tipus de via, i que no cal donar indicacions si anant per carretera et creues amb una altra carretera. Però no n'hi ha cap perfecte, i en termes generals és molt bona. (Aquests darrers dies i a la ruta d'avui l'he estat provant i és una molt bona opció en termes generals i d'ús obligat en casos concrets com el que deiem).
Salut!
DeuBCN ha escrit:Airald ha escrit:Jo vaig fer la següent prova amb el tram 1. Vaig carregar el GPX al tomtom mydrive i va fer el que va voler, però realment no li falta cap carretera. Llavors vaig "copiar" al mydrive el primer tram i el va mostrar i passar al tomtom correctament. Analitzant els punts que marquen la ruta, he vist que en algun cas estan fora de la via, podria ser que aquest fos el problema...
El que és cert, és que si en algun punt de la ruta, el tomtom no hi té cap via, no funcionarà. Això no passa amb els Garmin, on li pots posar trams de track fets amb un altre mapa, es veu.
Com diu en Johan88, amb l'OsmAnd es fa sense problema, i avisa dels punts de pas. La única pega que li trobo és que avisa en llocs on no hi ha més que una corba tancada o bé surt un corriol. No deu tenir clar els tipus de via, i que no cal donar indicacions si anant per carretera et creues amb una altra carretera. Però no n'hi ha cap perfecte, i en termes generals és molt bona. (Aquests darrers dies i a la ruta d'avui l'he estat provant i és una molt bona opció en termes generals i d'ús obligat en casos concrets com el que deiem).
Salut!
a mi m'ha sorpres el que fa el Tomtom 400. El cap de setmana hem repasat la ruta que fa el Tomtom amb un company, i no traça correctament la ruta. En canvi en el Garmin no he tingut cap problema, i els trams que no surten en el mapa de carreteres els he substituit per traçats directes entre dos waypoints.
Billy_Joe ha escrit:
El Xavi Fàbregas ha fet un vídeo en el que solventa els punts on no hi ha traçat amb els mapes de Garmin, creant aquell punt de la ruta amb un mapa topogràfic. Al passar-lo al Garmin respecta la ruta i guia correctament.
Ell ho fa fàcil.
Enviado desde mi iPhone utilizando Tapatalk
Sí, com bé dius, en aquests trams sense mapa, no guia, només marca el recorregut, que ja ens va bé.Airald ha escrit:Jo també l'he vist, sembla que el Garmin és capaç de seguir tracks. El que desconec és com et guia si "a sota" no hi ha un mapa que tingui la carretera, ja que els mapes amb els que ho fa son rasteritzats, diria jo, i el garmin no sap si hi ha carretera o no, és una imatge que serveix perquè puguis fer el traçat manualment a sobre la carretera. Deixa molt clar que no pots fer que el basecamp recalculi aquella part de la ruta, ja que llavors intenta fer-ho per una via inexistent i la volta que et fa fer és absurda.
Jo he fet algun track amb el motoplaner i li pots fer traçar per carretera i també li pots dir que des d'un cert punt faci "linia recta". Llavors vas clicant sobre els punts que vols i llestos. Però el GPX creat l'has de fer servir amb un soft que sigui capaç de fer el que fa el Garmin, així que pel TomTom estem igual. Seria bo poder fer una ruta "tallada" i en el tram que no té carretera que et faci una línia recta cap al següent punt amb via i sortiriem del pas...
Salut
Boolean ha escrit:Billy_Joe ha escrit:
El Xavi Fàbregas ha fet un vídeo en el que solventa els punts on no hi ha traçat amb els mapes de Garmin, creant aquell punt de la ruta amb un mapa topogràfic. Al passar-lo al Garmin respecta la ruta i guia correctament.
Ell ho fa fàcil.
Enviado desde mi iPhone utilizando Tapatalk
Passava per aqui...![]()
![]()
![]()
Me n'alegro que t'hagin agradat i servit els videos Guillem![]()
He estat llegint una mica en vertical el fil i estem tenint la mateixa discució de cada any. Jo ho resumeixo en 3 punts:
1) Es la RIDER1000, qui ja l'hagi fet algun cop ja sap a lo que va. No entenc com us sorpreneu que posin carreteres trencades i fetes merda.
2) Es la RIDER1000, la seva propia normativa diu que l'unica cosa ibligatoria que hi ha son els punts de control, la ruta entre ells es absolutament a elecció del rider. Que es farán moltes pirules enguany? Si,... cadascu s'enganya com vol.![]()
3) Es la RIDER1000, serà ja la sisena edició fent una ruta de 1000 kilometres per arreu de Catalunya. Es NORMAL no, NORMALISSIM, que despres de 6 anys s'estiguin repetint trams i carreteres. NO es tan facil fer una ruta atractiva de 1000kms sense repetir trams despres de 6 edicions, entren moltes coses en joc, com que es deixi circular per segons quines zones "amagades" (recordem el tram de Sant Esteve de la Sarga de fa 2 anys), o que cada any s'intenta evitar les grans ciutats (algu no s'ha preguntat mai pq la Rider no ha pujat mai el Rat-Penat amb lo bonic que arriba a ser aquella carretera fins a Olivella?, jo si....)
En resum, es la RIDER1000 cagun cony! ja sabem a lo que anem,.... i els que no ho sapiguen,.....tinc uns videos la mar de xulos al meu canal per que us en feu una idea
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Apa, salut i kms!
Anton ha escrit:Doncs sembla que la organització fa marxa enrera, i modifica el traçat entre Llorà i Palol de Revardit, per mi el pitjor tram de tota la Rider1000, degut al delicat accés al 2n tram de pista (gir molt forçat a l'esquerra) i al mal estat de la mateixa. No veia 1.850 motos passant per allà.
https://www.rider1000.com/ca/lleuger-ca ... ora-beget/
Crec que és una mesura encertada. I qui vulgui complicar-se una mica més la vida, evidentment serà lliure de fer-lo
Billy_Joe ha escrit:DeuBCN ha escrit:Airald ha escrit:Jo vaig fer la següent prova amb el tram 1. Vaig carregar el GPX al tomtom mydrive i va fer el que va voler, però realment no li falta cap carretera. Llavors vaig "copiar" al mydrive el primer tram i el va mostrar i passar al tomtom correctament. Analitzant els punts que marquen la ruta, he vist que en algun cas estan fora de la via, podria ser que aquest fos el problema...
El que és cert, és que si en algun punt de la ruta, el tomtom no hi té cap via, no funcionarà. Això no passa amb els Garmin, on li pots posar trams de track fets amb un altre mapa, es veu.
Com diu en Johan88, amb l'OsmAnd es fa sense problema, i avisa dels punts de pas. La única pega que li trobo és que avisa en llocs on no hi ha més que una corba tancada o bé surt un corriol. No deu tenir clar els tipus de via, i que no cal donar indicacions si anant per carretera et creues amb una altra carretera. Però no n'hi ha cap perfecte, i en termes generals és molt bona. (Aquests darrers dies i a la ruta d'avui l'he estat provant i és una molt bona opció en termes generals i d'ús obligat en casos concrets com el que deiem).
Salut!
a mi m'ha sorpres el que fa el Tomtom 400. El cap de setmana hem repasat la ruta que fa el Tomtom amb un company, i no traça correctament la ruta. En canvi en el Garmin no he tingut cap problema, i els trams que no surten en el mapa de carreteres els he substituit per traçats directes entre dos waypoints.
El Xavi Fàbregas ha fet un vídeo en el que solventa els punts on no hi ha traçat amb els mapes de Garmin, creant aquell punt de la ruta amb un mapa topogràfic. Al passar-lo al Garmin respecta la ruta i guia correctament.
Ell ho fa fàcil.
Enviado desde mi iPhone utilizando Tapatalk
Boolean ha escrit:
Encara no ho he confirmat sobre el terrent, oju,.... pero pel que sembla el Garmin al carregar la ruta que hem passat des del BC, respecta el traçat.
Heavy1987 ha escrit:Bones companys:
Us deixo una novetat de ahir sobre els punts secretes anomenats punts masters.
https://www.rider1000.com/es/explicamos ... a-edicion/
Això vol dir que si vols ferla amb tots els segells de punts de control i els punts apart de master tindràs de seguir la seva ruta si o si.
Tinc un dubte sobre el tema de la inscripció us queda clar si serà la nit del divendres al dissabte o la nit del dissabte al diumenge.
Gracies a tots i salud.
Kpeps ha escrit:Heavy1987 ha escrit:Bones companys:
Us deixo una novetat de ahir sobre els punts secretes anomenats punts masters.
https://www.rider1000.com/es/explicamos ... a-edicion/
Això vol dir que si vols ferla amb tots els segells de punts de control i els punts apart de master tindràs de seguir la seva ruta si o si.
Tinc un dubte sobre el tema de la inscripció us queda clar si serà la nit del divendres al dissabte o la nit del dissabte al diumenge.
Gracies a tots i salud.
es la nit de dissabte a diumenge i per cert, no m'agraden gens aquestes noves premisas, desvirtuen el esperit Rider1000![]()
![]()
Torna a: Rutes, cròniques i viatges
Usuaris navegant en aquest fòrum: Bing [Bot] i 6 visitants