Taula Rodona [2018]

Moderadors: Airald, Kinder

Avatar de l’usuari
Mototurisme
Presentats
Entrades: 2028
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:05 pm
Ubicació: Catalunya

Taula Rodona [2018]

Entrada Autor: Mototurisme » dt. set. 18, 2018 10:59 am

[hr]

Per poder agilitzar la Taula Rodona hem pensat que podríem, entre tots, anar dient els temes ens agradaria poder tractar. Aquí podem tocar tots aquells temes dels que en tingueu algun dubte o curiositat especial o suggeriments.

Comencem......
  • Avançaments en continua. James Bond
  • Mirar retrovisors i deixar passar si algú va més depressa que tu i t'atrapa. James Bond
  • Tiramilles: Format de la prova. Durada i kilometratge. ErnesTdm
  • Apartats del fòrum: Afegir o suprimir algun apartat. Quins? Com fer-ho mes dinàmic i participatiu. ErnesTdm
  • Estructura sortides MTC: Es possible canviar el format d’11 mensuals i 1KDD? Canviar una mensual per un altre tipus de sortida? ErnesTdm
  • Una mensual sense road leader ni cruilers. Jordi (Prony)
  • Categoria d’hotel per les KDD’S (Trencaferro)
  • Ordre en les sortides per nivells (Marc)
  • Millorar la tècnica anant en moto (Marc)

La taula rodona començarà 19:30 h.
Mototurisme Catalunya

Avatar de l’usuari
Ramon_vfr
Presentats
Entrades: 6875
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 2:27 pm
Ubicació: Qualsevol lloc del mon, sempre en misió secreta al servei de Sa Graciosa Majestat
Contacta:

Re: Taula Rodona

Entrada Autor: Ramon_vfr » dt. set. 18, 2018 8:49 pm

El dos temes estrella de cada KDD:

- Avançaments en continua.

- Mirar retrovisors i deixar passar si algú va més depressa que tu i t'atrapa.


Vssssssssss
007
NEVER SAY NEVER AGAIN


Imatge

Recte endavant no es pot anar gaire lluny...
El petit Princep

Avatar de l’usuari
Albert
Presentats
Entrades: 7280
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 9:42 pm
Ubicació: Tarragona

Re: Taula Rodona

Entrada Autor: Albert » dc. set. 19, 2018 9:42 am

Holaaaaa,
James Bond ha escrit:El dos temes estrella de cada KDD:

- Avançaments en continua.

- Mirar retrovisors i deixar passar si algú va més depressa que tu i t'atrapa.


Vssssssssss
007
Efectivament son temes de sempre, però que no per això deixen de tenir la seva importància. Apuntats.

Mrci Ramon.

-good
Sort,

Avatar de l’usuari
Xaviersa
Presentats
Entrades: 311
Membre des de: dc. des. 02, 2015 12:25 am
Ubicació: Manresa
Contacta:

Re: Taula Rodona

Entrada Autor: Xaviersa » dc. set. 19, 2018 10:18 am

Hola,
Ja sé que no fem autopistes a Mototurisme, però al final tots tornem a casa.
En cas de retenció a l'autopista,
per on han d'avançar les motos?
Cal establir una norma, no reglada, per actuar tots igual?
Jo crec que hem de passar entre l'últim i el penúltim carril de l'esquerra.
Salut.
Àngels i Xavier :senyera
Manresa

Avatar de l’usuari
Albert
Presentats
Entrades: 7280
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 9:42 pm
Ubicació: Tarragona

Re: Taula Rodona

Entrada Autor: Albert » dc. set. 19, 2018 9:22 pm

Holaaaa,
Xaviersa ha escrit:Hola,
Ja sé que no fem autopistes a Mototurisme, però al final tots tornem a casa.
Si ens queda temps ja el tractarem aquest tema, però normalment ja anem justets per tractar tot els temas interns. En tot cas, gràcies per aqportar alguna novetat.


-good
Sort,

Avatar de l’usuari
ErnesTDM
Presentats
Entrades: 1308
Membre des de: dg. abr. 04, 2010 10:49 pm
Ubicació: Arenys de Munt

Re: Taula Rodona

Entrada Autor: ErnesTDM » dc. set. 19, 2018 10:20 pm

Tiramilles.
Format de la prova. Durada i kilometratge.

Apartats del fòrum
Afegir o suprimir algun apartat. Quins? Com fer-ho mes dinàmic i participatiu.

Estructura sortides Mototurisme
Es possible canviar el format d’11 mensuals i 1KDD? Canviar una mensual per un altre tipus de sortida?

Avatar de l’usuari
Albert
Presentats
Entrades: 7280
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 9:42 pm
Ubicació: Tarragona

Re: Taula Rodona

Entrada Autor: Albert » dc. set. 19, 2018 10:27 pm

Holaaa,
ErnesTDM ha escrit:Tiramilles.
Format de la prova. Durada i kilometratge.

Apartats del fòrum
Afegir o suprimir algun apartat. Quins? Com fer-ho mes dinàmic i participatiu.

Estructura sortides Mototurisme
Es possible canviar el format d’11 mensuals i 1KDD? Canviar una mensual per un altre tipus de sortida?
Propostes interessants Ernest. En una cosa si que em deixes intrigat, canviar les mensuals per fer-les mes llargas o mes curtes?


-good
Sort,

Avatar de l’usuari
Jordi
Presentats
Entrades: 3102
Membre des de: dt. oct. 07, 2008 10:22 pm
Ubicació: El Vallès Occidental

Re: Taula Rodona

Entrada Autor: Jordi » dc. set. 19, 2018 10:54 pm

Una mensual sense road leader ni cruilers. Només una o dues escombres per aquells que van completament perduts i un control de presència a cada una de les dues aturades.
Aquesta experiència aportaria una mica d'aventura i la gent començaria a espavilar-se amb el tema de carregar i seguir una ruta al GPS.
Al cap i a la fi, si tothom sap quin és el destí i la seva ubicació, en cas de trobar-se totalment perdut, pot anar directament a destí.
I el millor: Cadascú aniria al seu ritme, sense haver-hi tants taps.

Disculpeu si aquesta proposta us sembla estúpida. En tal cas, la podeu esborrar.

Jordi "Prony"
Enviat des del meu zapatófono i Tapaquè??

Avatar de l’usuari
Mototurisme
Presentats
Entrades: 2028
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:05 pm
Ubicació: Catalunya

Re: Taula Rodona

Entrada Autor: Mototurisme » dc. set. 19, 2018 11:05 pm

Holaaaa,
Jordi ha escrit:
Disculpeu si aquesta proposta us sembla estúpida.
No n'hi ha de propostes estúdes. Tot es parlar-ho, no?

Merci per l'aportació.

-good
Mototurisme Catalunya

Avatar de l’usuari
Trencaferro
Presentats
Entrades: 1849
Membre des de: ds. abr. 17, 2010 2:13 pm
Ubicació: Osona - Val D'Aran

Re: Taula Rodona

Entrada Autor: Trencaferro » dj. set. 20, 2018 12:01 am

Jo volia fer una proposta.

Veig que durant les cròniques de viatges, es fan rutes xulissimes i no hi ha mania a dormir en càmpongs, cases rurals, hostals, pensions, etc..., i ningú (o la majoria) no tenen manies per dormir a llocs de potser “menys categoria” de lo què potser fariem en un viatge “normal”.
A partir d’aqui....:

He tingut la sort i el plaer, de poder ajudar i col.laborar una miqueta als srs. Administradors, a buscar i ajudar a l’elecció de llocs i hotels per a diverses KDD’s. I us tinc que dir que encara que no ho sembli és comença a mirar a principis d’any, i és una feinada i un mal de cap de collons!
A part de pensar el lloc, també s’ha de trovar allotjament per a molta gent, i que aquest estigui disposat a guardar el fi de setmana per a nosaltres.
Si a tot això hi afegim que la majoria de llocs del pirineu, els hotels tanquen pel pont del Pilar i no tornen a obriri fins al del 6-8 de desembre, limita moltíssim als organitzadors, zones i rutes.

Per lo què la meva pregunta a parlar a la taula rodona és:
Si a nivell particular moltes vegades ja es fà i no hi ha cap problema, estem disposats a ‘baixar” de categoria d’hotel per les KDD’S en cas de que ens a suposi poder gaudir de noves zones i noves rutes en moto, que en definitiva és el denominador comú que ens unèix en aquest fòro?

Aquí ho deixo per si pot interessar parlar-ne.
Les distraccions són un luxe que els moteros no ens podem permetre.

Marc
Presentats
Entrades: 476
Membre des de: dj. feb. 09, 2017 10:31 pm

Re: Taula Rodona

Entrada Autor: Marc » dj. set. 20, 2018 9:24 am

Bon dia,

A mi m'agrada la proposta del Jordi i la recolzo; m'agradaria provar-ho i veure com ens va.

A més a més, en proposo una variant:

Per tal d'acabar amb el debat dels que van més ràpid que la mitjana i se senten ofesos perquè no els deixen avançar, proposo que es posi un road leader i just darrera hi vagin els ràpids. A continuació, pot anar-hi el de les cruïlles i darrera seu tot el grup en la formació habitual de cada cap de setmana.

D'aquesta manera es maten varis temes de cop:

1- Els que corren i volen carretera oberta (que no existeix mai perquè sempre hi ha obstacles), que tirin endavant i vagin tan ràpid com vulguin i administrin entre ells el tema dels avançaments i altres històries com millor els convingui.
2- Els que no tenen GPS o simplement no el volen seguir per comoditat, poden quedar-se darrere i tindran la guia habitual a les cruïlles.
3- Als que els agrada seguir tenint gent a les cruïlles perquè els fa sentir que formen part d'una sortida amb amics i gent amb la que comparteix afició (com a un servidor), o que simplement són romàntics del sistema, doncs poden també quedar-se al darrere i seguir com sempre.

El que no pot ser, és que a cada sortida hi hagi el mateix debat de ràpids i lents, i hi hagi friccions entre nosaltres. I respecte a això, jo tinc una teoria que ja explicaré a la taula rodona.

He dit -happy

Marc
Presentats
Entrades: 476
Membre des de: dj. feb. 09, 2017 10:31 pm

Re: Taula Rodona

Entrada Autor: Marc » dj. set. 20, 2018 10:05 am

I una altra:

A mi m'agradaria millorar la meva tècnica anant en moto.

Com que llogar un expert jo solet em sortiria un ull de la cara, voldria veure si hi ha més gent interessada i es pot fer entre uns quants. Ja sé que hi ha el tema de les formacions aquestes 3.0 organitzades per Trànsit, però jo vull algú que em miri una mica més a fons i no només un quart d'hora, a banda que m'estalviï la lliçó de conducció cívica del mosso d'esquadra de torn.

La veritat, no sé ni on es fan aquests cursos, ni el que valen, ni si són realment profitosos. Només vull saber si algú més hi estaria interessat i fer un grupet per mirar-nos-ho junts. L'Albert diu en un post que no ha detectat interès a MTC... jo no sabia ni que s'havia plantejat la possibilitat, i potser la taula rodona és un bon marc per veure-ho!

Avatar de l’usuari
Jordi
Presentats
Entrades: 3102
Membre des de: dt. oct. 07, 2008 10:22 pm
Ubicació: El Vallès Occidental

Re: Taula Rodona

Entrada Autor: Jordi » dj. set. 20, 2018 11:11 am

Marc ha escrit:I una altra:

A mi m'agradaria millorar la meva tècnica anant en moto.

Com que llogar un expert jo solet em sortiria un ull de la cara, voldria veure si hi ha més gent interessada i es pot fer entre uns quants. Ja sé que hi ha el tema de les formacions aquestes 3.0 organitzades per Trànsit, però jo vull algú que em miri una mica més a fons i no només un quart d'hora, a banda que m'estalviï la lliçó de conducció cívica del mosso d'esquadra de torn.

La veritat, no sé ni on es fan aquests cursos, ni el que valen, ni si són realment profitosos. Només vull saber si algú més hi estaria interessat i fer un grupet per mirar-nos-ho junts. L'Albert diu en un post que no ha detectat interès a MTC... jo no sabia ni que s'havia plantejat la possibilitat, i potser la taula rodona és un bon marc per veure-ho!
Fa uns anys, uns quants de MTC vam assistir al curs "avançat" de conducció que fa Honda a les seves instal·lacions. Vam fer dos grups i vam tenir la sort de que ens toqués un autèntic expert, que a més era molt didàctic. La primera part fou purament teòrica, dins un aula i a base de Powerpoint. La segona part va ser de conducció, però resulta que es va limitar a donar voltes, fent ziga-zagues entre cons i fer una prova de frenada amb i sense ABS en una pista lliscant. Tot fou bastant avorrit ja que en tot el mati no vam arribar a posar tercera!!!! Desprès d'un dinar molt limitat en quant a quantitat i qualitat, vam poder provar les motos de camp, amb les d'enduro (petites 125 tipus pe-wee) vam gaudir com criatures perquè el monitor, molt ben-parit, ens va donar "carta lliure", però pel trial ens van canviar el monitor, molt antipàtic, que no ens va permetre fer res més que anar en fila índia donant voltes per un caminet de terra.

En definitiva, més de 100 € a malbaratats en una jornada on l'únic que vaig aprendre és a posar correctament els peus als estreps. I això que era el curs de nivell "avançat"!!!!!!

Jordi
Enviat des del meu zapatófono i Tapaquè??

Avatar de l’usuari
Albert
Presentats
Entrades: 7280
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 9:42 pm
Ubicació: Tarragona

Re: Taula Rodona

Entrada Autor: Albert » dj. set. 20, 2018 12:27 pm

Holaaa,

Gràcies de nou per les aportacions.



-thumbup
Sort,

Marc
Presentats
Entrades: 476
Membre des de: dj. feb. 09, 2017 10:31 pm

Re: Taula Rodona

Entrada Autor: Marc » dj. set. 20, 2018 12:49 pm

Jordi ha escrit:
Marc ha escrit:
En definitiva, més de 100 € a malbaratats en una jornada on l'únic que vaig aprendre és a posar correctament els peus als estreps. I això que era el curs de nivell "avançat"!!!!!!

Jordi
D'acord, però que una mala experiència no ens privi de seguir intentant-ho, no? He fet una recerca de 5 minuts a Google i he trobat alguna "escola" que t'ensenya tècnica, però abans d'anar-hi sol, m'agradaria veure si algú més s'hi apuntaria. Com deia algú, estaria bé formar un grup i que estiguessin només per a nosaltres.

Marc
Presentats
Entrades: 476
Membre des de: dj. feb. 09, 2017 10:31 pm

Re: Taula Rodona

Entrada Autor: Marc » dj. set. 20, 2018 1:53 pm

Un altre tema: privacitat al fòrum.

1- Fotos i vídeos penjats: no sóc el friki de torn que no vol que li facin fotos, però sincerament, no m'agrada massa que em pengin a les xarxes. Encara menys, si estic conduint i se'm veu fent alguna infracció de trànsit (cosa que segur que passa, perquè en faig una pila cada cap de setmana -fisch ) Podem mirar com evitem això?

2- Les dades de cada un que apareixen als fils de les KDDs i sortides, podem valorar que no es puguin veure per part de tercers? No sé, la xarxa està plena de torrats, i no sé si cal que qualsevol pugui saber qui surt i qui no surt el cap de setmana, què menja, on s'allotja...

És més, jo faria alguna cosa per limitar que qui estigui apuntat al fòrum, no pugui veure segons què fins que no hagi vingut a un mínim de sortides o hagi participat als fils amb un mínim de missatges i se'l conegui una mica.

Avatar de l’usuari
Paco64
Presentats
Entrades: 620
Membre des de: dc. gen. 02, 2013 6:19 pm
Ubicació: Barcelona

Re: Taula Rodona

Entrada Autor: Paco64 » dj. set. 20, 2018 10:14 pm

Marc ha escrit:Bon dia,

A mi m'agrada la proposta del Jordi i la recolzo; m'agradaria provar-ho i veure com ens va.

A més a més, en proposo una variant:

Per tal d'acabar amb el debat dels que van més ràpid que la mitjana i se senten ofesos perquè no els deixen avançar, proposo que es posi un road leader i just darrera hi vagin els ràpids. A continuació, pot anar-hi el de les cruïlles i darrera seu tot el grup en la formació habitual de cada cap de setmana.

D'aquesta manera es maten varis temes de cop:

1- Els que corren i volen carretera oberta (que no existeix mai perquè sempre hi ha obstacles), que tirin endavant i vagin tan ràpid com vulguin i administrin entre ells el tema dels avançaments i altres històries com millor els convingui.
2- Els que no tenen GPS o simplement no el volen seguir per comoditat, poden quedar-se darrere i tindran la guia habitual a les cruïlles.
3- Als que els agrada seguir tenint gent a les cruïlles perquè els fa sentir que formen part d'una sortida amb amics i gent amb la que comparteix afició (com a un servidor), o que simplement són romàntics del sistema, doncs poden també quedar-se al darrere i seguir com sempre.

El que no pot ser, és que a cada sortida hi hagi el mateix debat de ràpids i lents, i hi hagi friccions entre nosaltres. I respecte a això, jo tinc una teoria que ja explicaré a la taula rodona.

He dit -happy

Lo siento, pero no estoy de acuerdo contigo, Marc.
Éste año no voy a poder asistir a la KDD, así que intentaré explicarme un poco aquí....
Hacer ésa "selección" de los compañeros participantes en la salida me parece como poco discriminatoria....
Quién decide en qué grupo estará cada uno? Se estará de acuerdo? Hay que decidir si ése día te apetecerá rodar más lento? Habrá brazaletes de colores para diferenciar las distintas "categorías"? Y distintos grados del mismo color, según la capacidad de cada uno, dentro del mismo grupo?
Creo que no hay un auténtico problema con éste tema. A veces uno levanta una poco más la voz que otro, pero en el fondo todos aprendemos a conocernos y a rodar juntos.
La maravilla de éste grupo es precisamente que tienen cabida diferentes capacidades, motos y necesidades de adrenalina de cada uno. Yo, personalmente lo recomiendo a mis amigos precisamente por éso: todos podemos disfrutar, los rápidos, los lentos, los que están aprendiendo, los que saben mucho y de los cuáles aprendemos los demás.
También quisiera aprovechar para comentar que no se me ocurre un sistema mejor que el de cruilles. Si alguna vez se ha perdido alguien no es por culpa del sistema, que a mi juicio no tiene ninguna pega, sino por error humano. Y cuando ha ocurrido una pérdida siempre se ha solucionado gracias al sacrificio de organizadores y compañeros. Hay un grupo fantástico de gente, aunque alguna vez haya algún roce. Y cuando lo ha habido, casi siempre ha acabado en anécdota...
Y aquí lo dejo, que me estoy poniendo ñoño...


Saludos.

:catcrazy :CatVictoria -sorry

Avatar de l’usuari
Airald
Presentats
Entrades: 852
Membre des de: dv. feb. 08, 2013 9:51 pm
Ubicació: Taradell
Contacta:

Re: Taula Rodona

Entrada Autor: Airald » dj. set. 20, 2018 10:32 pm

Jo també crec que el sistema de cruïllers funciona molt bé. A mi m'agrada fer rutes que preparo i porto al GPS, però quan vas a MTC, segueixes la ruta que ha preparat algú que coneix la zona, i si com passa de vegades, aquell mateix matí es decideix fer canvis, no passa res, la ruta surt igual de bé. La única cosa és que els que la duem carregada veiem que ha canviat, però res més.

En la darrera sortida vaig sentir un comentari d'algú que duia la ruta carregada al GPS: "el que m'agrada de MTC és que no t'has de preocupar de res".

I és cert que sortint amb un grup tan ampli hi ha d'haver de tot, i entendre'ns tan bé com poguem.


Salut.

Marc
Presentats
Entrades: 476
Membre des de: dj. feb. 09, 2017 10:31 pm

Re: Taula Rodona

Entrada Autor: Marc » dj. set. 20, 2018 10:41 pm

Paco, és que en el fons hi havia una certa ironia en la proposta... ja he dit que jo em posaria amb els que van darrere amb els que ja els hi està bé com està tot muntat. Però com que tot i així n’hi ha que volen pista lliure a tota costa, doncs potser no hi ha més remei que deixar-los tirar sense “obstacles”.

Quan ens n’adonarem que a qui s’ha de respectar per sobre de tot, és el que va lent i no el que corre...

Avatar de l’usuari
Kpeps
Presentats
Entrades: 8181
Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
Ubicació: Manresa

Re: Taula Rodona

Entrada Autor: Kpeps » dj. set. 20, 2018 10:46 pm

las rutas amb MTC son la mar de divertides perque saps que no et perdras,nomes has de anar seguint el cami quan trobes els cruillers,en aquest sentit espero que no canvii res,sobre lo de rodar rere un expert al grup ni ha mes d'un que fa que aprenguis molt,de totes maneres vaig a estar atent perque hi han idees molt interesants. :cathola :cathola
Imatge

Respon

Torna a “2018”