Jordi ha escrit:Això és una qüestió amb la que vam mantenir una conversa amb un company de Torres de Segre. Ell defensava aquesta tesi, però jo sostinc que el pes total dels quilometres realitzats en les rotondes és mínim i intranscendent en el comput total dels quilometres recorreguts. Primer de tot, quan recorrem una rotonda, ens inclinem a l'esquerra, però tan per accedir-hi com per sortir-ne, ens inclinem a la dreta. Suposarem que en una rotonda recorrem vint metres amb la moto inclinada cap la esquerra. Fins aquí ok?JordiPB ha escrit:Marc ha escrit:Aquest pneumàtic reforça la teoria que gairebé tothom que va en moto, se sent més segur en els viratges cap a l'esquerra que en els que van cap a la dreta. En el cas de l'Albert, MOLT MÉS segur.
O que fa moltes rotondes!
En una sortida de 200 quilòmetres, quantes rotondes fem? Posem una trentena?. Així ens queda que, de cada 200.000 metres, les rotondes ens obliguen a inclinar 600 metres cap a l'esquerra (a més, a poca velocitat). Això ens suposa, tirant alt, un 0,30 % de quilometres realitzats seguint la corda de la circumferència.
En definitiva, tot i que puc estar errat, no penso que les rotondes influeixin en un desigual desgast dels pneumàtics.
Jordi
Totalment d'acord amb tú Jordi. El tant % de metres,velocitat i esforç del pneumàtic al passar per les rotondes no crèc que siguin les causants del desgast desigual dels pneumàtics.