KTM 790 Adventure. Sensacions

Aquí es parla de tot el relacionat amb el món de la moto

Moderadors: Airald, Kinder

Respon
Avatar de l’usuari
Pasqual
Presentats
Entrades: 2080
Membre des de: dj. jul. 09, 2009 11:20 pm
Ubicació: Garrotxa

KTM 790 Adventure. Sensacions

Entrada Autor: Pasqual » ds. abr. 13, 2019 6:05 pm

Ahir vaig poder provar un KTM 790 Adventure (la S, no la R) amb només 230 km. De la informació técnica i de proves d’experts en trobàreu les que vulgueu a internet. Jo només comento les meves impressions.

D’entrada l’estètica (tot són gustos) no enamora, però té un puntet....  jo segurament escolliria uns altres colors. El dipòsit de gasolina baixant per els costats és una mica estrany, però crec que fa bé la seva funció. Imagino que l’hauran provat amb tot tipus d’impacte i caigudes i deuen estar molt segurs per posar-ho tant exposat.

La postura és molt natural i la pantalla (TFT) molt clara i complerta. Els comandaments són intuïtius i no cal un manual de 200 pàgines per entendre’ls.

Acostumat a la meva vacaburra, embragar, posar 1a i no escoltar el “cloc” de ferro contra ferro fa que comencem bé la nostra relació. Gaas! Resposta directe, pujada de voltes rapidíssima i soroll de moto “canyera” (no tant com esperava, però).

Per carretera una delícia. Estable, segura. Només el primer “però”, la cúpula no protegeix el que cal i això que porto l’alta. Hauria de ser mig pam més alta i ample. El vent molesta a les espatlles i a la part alta del casc (no si vas a velocitats legals)

Començo la pujada a Els Àngels. En menys de 5 quilometres ja m’he fet la moto meva. És com si la hagués dut sempre. Una passssssssssada! Al revolts entra sola, apuntes una mica el fre i ho fa tota sola. Perfecte per un “dummy” com jo. Tot i tenir “quickshiffer” és a dir que pots canviar de marxes sense tocar la maneta (no confondre amb TDC d’Honda) només ho faig servir quan hi penso (sóc un animal de costums) però fa la impressió que ha de ser molt còmode.

De motor m’ha semblat que va sobrada. Només són 95 CV però semblen molts més. Clar que anava sol i sense maletes, però les sortides dels revolts no tenien res a veure amb el meu tractor bavares. Una insinuació del gas i...agafat al manillar!

Dels Àngels a Sant Mateu, he fet 5 km de pista en bon estat i tot i portar les pressions de carretera, he gaudit com un nen!. Tant que he tornat a fer-la en sentit contrari. Amb el tipus de conducció en “off-road” la moto és com una bicicleta. Molt manejable i àgil. Només 2 “però”... un, la posició dret és incomoda per que el manillar queda massa baix (res que no es pugui solucionar ajustant-lo o posant-hi alces) i dos, no reté el que esperava al treure gas. Potser perquè era nova, potser perquè anava baix de voltes, potser perquè jo no en sé.....

De tornada a l’asfalt (els canvis de tipus de conducció són molt fàcils de fer) intento veure com em trobaria en un viatge llarg. Conclusió: molt bé,”però”...amb el cul quadrat!. El seient és una pedra. Tot dit. No vull imaginar-me el passatger/a

En resum, M’HA AGRADAT MOLT. No pots comparar amb una nova R1200GS LC, però per la meitat de preu em veuria en cor d’anar a fer la volta la món amb ella.

 

(i encara em sobrarien calers)ImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatge

Enviado desde mi EML-L29 mediante Tapatalk

Avatar de l’usuari
Airald
Presentats
Entrades: 852
Membre des de: dv. feb. 08, 2013 9:51 pm
Ubicació: Taradell
Contacta:

Re: KTM 790 Adventure. Sensacions

Entrada Autor: Airald » ds. abr. 13, 2019 9:26 pm

És la sensació que comenten tots els qui conec que l'han provat. Jo tinc la 1290 R i té moltes coses en comú, t'hi fas en molts pocs km. Lo del seient passa en totes, deu ser que que els austríacs tenen un cul diferent al nostre. Jo m'hi vaig posar gel i ara l'acompanyant no es cansa al cap d'una hora de ruta. Diuen que l'han fet tenint en compte els comentaris de clients de les 1X90, però lo del seient se'ls deu haver passat.

Merci per la crònica.


Salut.

Avatar de l’usuari
Jordi
Presentats
Entrades: 3102
Membre des de: dt. oct. 07, 2008 10:22 pm
Ubicació: El Vallès Occidental

Re: KTM 790 Adventure. Sensacions

Entrada Autor: Jordi » dl. abr. 15, 2019 2:57 pm

Realment, un dipòsit de combustible en aquesta posició tan baixa deu influir molt en l'estabilitat i l'agilitat alhora de fer canvis d'inclinació. :aplaudiment :aplaudiment Estic segur que al catàleg d'accessoris de KTM, (els quals, juntament amb Ducati en son uns experts), no els faltarà més d'una opció de protectors.
Pel que fa l'absència del "CLACK" al posar primera, aquesta virtut desapareix passats els primers milers de quilometres, quan el kit de transmissió ja comença a acusar símptomes de desgast.
Un quant a l'estètica, ja se sap, una cosa mai és maca o és lletja, en tot cas, agrada o desagrada. Jo, les KTM's les trobo, en general, "juvenils i agressives".

Estic segur que és una molt bona moto.

Jordi
Enviat des del meu zapatófono i Tapaquè??

Avatar de l’usuari
JoanCG
Presentats
Entrades: 735
Membre des de: ds. gen. 30, 2010 6:34 pm
Ubicació: Lliçà d'Amunt
Contacta:

Re: KTM 790 Adventure. Sensacions

Entrada Autor: JoanCG » dc. abr. 24, 2019 2:46 pm

Hola Pasqual!!! (i a la resta, clar!!)

Just acabo d'estrenar la versió "R" de la 790, i n'estic encantat de com va per "on" i sobretot per offroad...
SAlut!!!
Acosta't a qui busca la veritat; allunya't de qui diu que l'ha trobat. Sobretot parlant de motos.

Avatar de l’usuari
Pasqual
Presentats
Entrades: 2080
Membre des de: dj. jul. 09, 2009 11:20 pm
Ubicació: Garrotxa

Re: KTM 790 Adventure. Sensacions

Entrada Autor: Pasqual » dc. abr. 24, 2019 5:25 pm

JoanCG ha escrit:Hola Pasqual!!! (i a la resta, clar!!)

Just acabo d'estrenar la versió "R" de la 790, i n'estic encantat de com va per "on" i sobretot per offroad...
SAlut!!!
Felicitats Joan, ja vaig llegir la teva crònica

Enviado desde mi EML-L29 mediante Tapatalk

Avatar de l’usuari
Pasqual
Presentats
Entrades: 2080
Membre des de: dj. jul. 09, 2009 11:20 pm
Ubicació: Garrotxa

Re: KTM 790 Adventure. Sensacions

Entrada Autor: Pasqual » dj. juny 13, 2019 11:59 am

Com sabeu he fet una cosa que desaconsellaria a tothom: marxar de viatge amb una moto nova. Pitjor, amb un model nou :catcrazy Ara desprès de 12.500 km en 1 mes i 1/2 ja puc ampliar la meva opinió sobre la moto.
En general, ESTIC MOLT CONTENT
De moment 0 averies
M'ha sorprès que el seient no fos el martiri que esperava per el meu cul. He suportat força bé les tirades de 8-9 hores sobre la moto.
Evidentment li manca la protecció al vent d'una GS o una RT, però això ja ho sabia
No he trobat a faltar cavalls i els que té (amb el pes que té) son més que suficients. Acostumat a la "vacaburra" hi trobo a faltar baixos, però a la que t'acostumes a portar-la una mica més alta de voltes, va perfecte. A partir de les 6.000 voltes té una sortida que no recordo a la GS.
Estabilitat un 10, tot i que l'amortidor del davant (o potser el de la direcció) fa que sigui una mica imprecisa a baixa velocitat. Es soluciona amb gaaaas! -nosweat -nosweat
Per asfalt i en carretera de revols és un plaer de conduir. segura, aplomada, dona molta sensació de seguretat.
Per terra, penalitza els neumàtics que porta d'origen i el recorregut curt dels amortidors. Tot i així, per fer camins és molt manejable i àgil. Els gairebé 40 km per les pistes d'Azerbaidjan amb maletes i acompanyant en son testimoni
Dels pneumàtics (Avon trailmax) estic força content. 12.500 km i crec que en podré fer un 1.000 o 1.500 més. Per asfalt sec molt bé. En moll no he tingut ocasió de provar-ho molt.
Per trobar defectes....trobo la frenada una mica justa (acostumat a BMW) i al no ser combinada.... Per contra, això millora la capacitat de conduir-la per terra.
El quick shiffer (no mi acabo d'acostumar) és ràpid però de vegades imprecís. Crec que és culpa del conductor
Durant el viatge ni la KTM 1290 ni la Yam 09 em van deixar mai gaire endarrere (potser perquè jo anava al davant :riure )

En resum, crec que és una moto més que suficient per les coses que hi faig jo a la moto. Ofereix el que promet i preu-qualitat em sembla molt ajustat.
Ara espero provar-la aviat al Marroc per ampliar les sensacions.
A dia d'avui, la tornaria a comprar

Avatar de l’usuari
Airald
Presentats
Entrades: 852
Membre des de: dv. feb. 08, 2013 9:51 pm
Ubicació: Taradell
Contacta:

Re: KTM 790 Adventure. Sensacions

Entrada Autor: Airald » dj. juny 13, 2019 12:20 pm

Jo porto QuickShifter i és cert que va molt bé però t'hi has d'acostumar, no l'has de fer servir igual si vas alt de voltes que si vas més tranquil. A altre gent que el duu també els passa el mateix. Merci pel review.


Salut!

Avatar de l’usuari
JoanCG
Presentats
Entrades: 735
Membre des de: ds. gen. 30, 2010 6:34 pm
Ubicació: Lliçà d'Amunt
Contacta:

Re: KTM 790 Adventure. Sensacions

Entrada Autor: JoanCG » dv. juny 14, 2019 7:22 am

Hola!!

Estem fent Dolomites-Eslovènia offroad, amb els Transibèrics. Ara estem a Mónaco i avui agafem motos, amb gomes de tacs. Ja us explicaré quan torni com es porta la versió R, que té més recorregut de suspensions!!
Acosta't a qui busca la veritat; allunya't de qui diu que l'ha trobat. Sobretot parlant de motos.

Avatar de l’usuari
Leclerk
Presentats
Entrades: 631
Membre des de: dt. abr. 17, 2007 4:17 pm
Ubicació: Granollers

Re: KTM 790 Adventure. Sensacions

Entrada Autor: Leclerk » dv. juny 14, 2019 1:36 pm

JoanCG ha escrit:Hola!!

Estem fent Dolomites-Eslovènia offroad, amb els Transibèrics. Ara estem a Mónaco i avui agafem motos, amb gomes de tacs. Ja us explicaré quan torni com es porta la versió R, que té més recorregut de suspensions!!
Osti Joan, no pares ! :catok

Disfruta molt i esperem la crònica amb candeletes ! Els Dolomites son impressionants, quina enveja nano.

Salut.
Si penses que l'aventura és perillosa, prova la rutina. És mortal.

Avatar de l’usuari
Pasqual
Presentats
Entrades: 2080
Membre des de: dj. jul. 09, 2009 11:20 pm
Ubicació: Garrotxa

Re: KTM 790 Adventure. Sensacions

Entrada Autor: Pasqual » dc. juny 19, 2019 7:26 pm

JoanCG ha escrit:Hola!!

Estem fent Dolomites-Eslovènia offroad, amb els Transibèrics. Ara estem a Mónaco i avui agafem motos, amb gomes de tacs. Ja us explicaré quan torni com es porta la versió R, que té més recorregut de suspensions!!
Joan, que et sembla això?
https://www.motorpasionmoto.com/trail/k ... rally-2019
Per quan? [WINKING FACE]

Enviado desde mi EML-L29 mediante Tapatalk

Respon

Torna a “General”