Transpirenaica

Per a proposar sortides, viatges i les seves cròniques

Moderadors: Airald, Kinder

Respon
Avatar de l’usuari
Kpeps
Presentats
Entrades: 8181
Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
Ubicació: Manresa

Transpirenaica

Entrada Autor: Kpeps » dg. abr. 19, 2020 12:11 pm

bones a totes,
aquests dies de parada forçosa, he anat mirant diferents viatges que ha fet la gent per la Transpirenaica (tants motoristes,tantes rutes) la majoria per no dir quasibe totes,en la majoria de trams que propossen son prepirenaiques, carreteras molt xules pero que no crec que siguin del tot lo que per mi seria una transpirenaica, altres i es molt normal fan carreteras que si que son dels Pirineus pero que per estar com aquell qui diu al costat de casa tampoc son de les que jo faria, be, deixant de banda aquest rotllo, el inici que tinc previst de fer seria el que poso a continuacio, hi ha algu de la zona o que els hagi fet que em digui que aquest començament es factible ?? de Mont Louis en endavant ja ho tinc clar.
Moltes gracies,agrait per sempre i blablabla.... :catok :catok :catok

https://www.google.es/maps/dir/Port+de+ ... m0!1m0!3e0
Imatge

Avatar de l’usuari
Dodo
Presentats
Entrades: 1101
Membre des de: dl. nov. 10, 2008 10:28 pm
Ubicació: Montcal-Canet D'Adri

Re: Transpirenaica

Entrada Autor: Dodo » dg. abr. 19, 2020 11:52 pm

Jo vaig fer aquest primer tall, i si vols que et digui la veritat, no val gens la pena. :catnono
Et recomano que surtis de Portbou, Cadaqués, Port de la Selva...
I si pots, dormir al far de Cap de creus, millor que millor!! :catok
Tot seguit, fer la Collada de Tosses per tornar entrar a França.

Per fer-ho, et dono un parell de idees :
  • Ruta nord, vas fins a Tapís per tornar entrar a Catalunya per Molló, abans, pots passar per Sant Pere de Rodes i Campmany (per si vols fer més revolts) amb enllaç a la Collada.
  • Ruta sud, seguir per Catalunya. Quan ets a Castellfollit, triar entre Beget, Vallfogona o la Vall del Vac fins la Collada.

Si vols un bon consell, alterna França (carreteres locals i més altes) amb Espanya (carreteres més ràpides amb més bon asfalt).
Sempre pots mirar les tradicionals:
Cremallera Pirenaica
Route des Cols

PD: posa dates i planig :esperant :esperant (aixó si, amb un parell de dies a Donosti abans de tornar) i potser t'emportes una sorpresa!! :coets

Avatar de l’usuari
Mamut
Presentats
Entrades: 612
Membre des de: ds. jul. 09, 2011 6:51 pm
Ubicació: Andorra

Re: Transpirenaica

Entrada Autor: Mamut » dl. abr. 20, 2020 5:18 pm

Un tram poc conegut i poc fet, és el que passa pel Coll de Banyuls des de Banyuls-sur-Mer cap a Espolla.
D'aqui pots seguir la opció que et diu en Dodo cap a Tapis i Costoja

https://goo.gl/maps/QTG97hbAm1oeFmQC7

La opció de abans de Darnius, girar cap a La Vajol i Ceret, no la conec.
.
Estem en guerra

Avatar de l’usuari
Airald
Presentats
Entrades: 852
Membre des de: dv. feb. 08, 2013 9:51 pm
Ubicació: Taradell
Contacta:

Re: Transpirenaica

Entrada Autor: Airald » dl. abr. 20, 2020 8:35 pm

Faras més via per Costoja que per la Vajol. Les dues son maques, però potser per la Vajol després et desvies un pèl massa pel meu gust.


Salut.

PS: a veure quan ens la deixen fer...

Avatar de l’usuari
Kpeps
Presentats
Entrades: 8181
Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
Ubicació: Manresa

Re: Transpirenaica

Entrada Autor: Kpeps » dl. abr. 20, 2020 11:38 pm

gracies per les aportacions,la ideia de fer aquest que proposava es perque per mi, aquest primer troç es desconegut fins Amelie les bains,un cop vaig fer fins Bouleterner i tornar a Puigcerda i em va agradar molt pero lo altre no ho conec,la veritat es que anar per Collada o per Coubet no em tiva encara que es molt maco perque ja ho he fet, tenia intencio desde Mont Louis anar fins a Foix per la Cove du Mas D'azil fent el mateix trajecte que varem fer en la visita pasada per aigua -beg -beg i aixi gaudir si fa bo dels paisatges,,lo següent que volia fer era aixo https://www.google.com/maps/dir/Foix,+F ... 851548!3e0 i visitar tranquilament aquests indrets de Foix que no hi he estat mai, a Pont d'Espagne, parant a visitar Sant Betran de Comenge i el circ de Gavarnie,ja dic que pressa no en tinc, a partir de aqui, els tipics cols i alhesores on em perdo es al arribar a baix del Aubisque si vull anar nomes per França enlloc de baixar per el Portalet,anire estudiant i acceptan propostes :catBirra :catBirra :catBirra
Imatge

Avatar de l’usuari
Trencaferro
Presentats
Entrades: 1849
Membre des de: ds. abr. 17, 2010 2:13 pm
Ubicació: Osona - Val D'Aran

Re: Transpirenaica

Entrada Autor: Trencaferro » dt. abr. 21, 2020 12:26 am

Kpeps ha escrit:
dl. abr. 20, 2020 11:38 pm
gracies per les aportacions,la ideia de fer aquest que proposava es perque per mi, aquest primer troç es desconegut fins Amelie les bains,un cop vaig fer fins Bouleterner i tornar a Puigcerda i em va agradar molt pero lo altre no ho conec,la veritat es que anar per Collada o per Coubet no em tiva encara que es molt maco perque ja ho he fet, tenia intencio desde Mont Louis anar fins a Foix per la Cove du Mas D'azil fent el mateix trajecte que varem fer en la visita pasada per aigua -beg -beg i aixi gaudir si fa bo dels paisatges,,lo següent que volia fer era aixo https://www.google.com/maps/dir/Foix,+F ... 851548!3e0 i visitar tranquilament aquests indrets de Foix que no hi he estat mai, a Pont d'Espagne, parant a visitar Sant Betran de Comenge i el circ de Gavarnie,ja dic que pressa no en tinc, a partir de aqui, els tipics cols i alhesores on em perdo es al arribar a baix del Aubisque si vull anar nomes per França enlloc de baixar per el Portalet,anire estudiant i acceptan propostes :catBirra :catBirra :catBirra

El castell de Foix és molt xulo, i al costat de la població tens unes grutes que s’han de visitar amb barca, una excursió curiosa.
Pont d’espagne i Gavarnie també és espectacular, i si vas a Saint Bertrand, tens de fer visita obligatoria a la catedral per dins si o si, té l’orgue cantoner més espectacular d’europa, a part del cocodril, i tot l’interior de fusta ben diferent a lo què estem acostumats.
Ara bé, com vagis a Saint Bertrand, i no em passis a veure, que queda al costat de casa, et tallo el micro-pene. :riure
Les distraccions són un luxe que els moteros no ens podem permetre.

Avatar de l’usuari
Kpeps
Presentats
Entrades: 8181
Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
Ubicació: Manresa

Re: Transpirenaica

Entrada Autor: Kpeps » dt. abr. 21, 2020 2:28 pm

Trencaferro ha escrit:
dt. abr. 21, 2020 12:26 am
El castell de Foix és molt xulo, i al costat de la població tens unes grutes que s’han de visitar amb barca, una excursió curiosa.
Pont d’espagne i Gavarnie també és espectacular, i si vas a Saint Bertrand, tens de fer visita obligatoria a la catedral per dins si o si, té l’orgue cantoner més espectacular d’europa, a part del cocodril, i tot l’interior de fusta ben diferent a lo què estem acostumats.
Ara bé, com vagis a Saint Bertrand, i no em passis a veure, que queda al costat de casa, et tallo el micro-pene. :riure
per aixo despres de la groute vull anar a Foix, me'n havien parlat de St Bertrand, veig que es bona ideia , lo de la gruta tambe m'ho apunto i lo de passar a veure't, sota aquesta amenaça ja pasare a veure't......i sino ........prepara la lupa...........no fos cas :riure :riure
Imatge

Avatar de l’usuari
Sergibuda
Presentats
Entrades: 2029
Membre des de: dc. juny 27, 2007 2:18 pm
Ubicació: BCN
Contacta:

Re: Transpirenaica

Entrada Autor: Sergibuda » dc. abr. 22, 2020 12:12 am

Nosaltres, en el nostre intent de transpirinenca (sergibuda.cat) vam fer el recorregut a la inversa i vam arribar a l'Aubisque des del Col de Marie Blanque i abans havíem passat pel Col de Lié.
sergibuda




they called me an accident

Avatar de l’usuari
Mon&mon
Presentats
Entrades: 530
Membre des de: dg. març 01, 2015 9:19 am
Ubicació: Sant Julià de Lòria

Re: Transpirenaica

Entrada Autor: Mon&mon » dc. abr. 22, 2020 2:42 pm

Hola.
Fes-li un cop d'ull a aquesta pàgina: https://es.lespyrenees.net
Es pot treure alguna idea per rutes i llocs que visitar de la part francesa dels Pirineus.
Siau.
Montse i Ramon

Avatar de l’usuari
Kpeps
Presentats
Entrades: 8181
Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
Ubicació: Manresa

Re: Transpirenaica

Entrada Autor: Kpeps » dj. abr. 23, 2020 6:06 pm

bones idees, Sergi despres del Aubisque, seguire per el Marie Blanque hi he vist que hi han bones carrteretes fins l'Atlantic, Ramon, gracies per la web, força interesant, fantastic.
Imatge

Avatar de l’usuari
Airald
Presentats
Entrades: 852
Membre des de: dv. feb. 08, 2013 9:51 pm
Ubicació: Taradell
Contacta:

Re: Transpirenaica

Entrada Autor: Airald » ds. abr. 25, 2020 3:54 pm

En quants dies la vols fer? Jo també fa temps que la tinc per allà mig embastada... Però potser hi poso algo d'OFF, depèn.


Salut.

Avatar de l’usuari
Kpeps
Presentats
Entrades: 8181
Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
Ubicació: Manresa

Re: Transpirenaica

Entrada Autor: Kpeps » dg. abr. 26, 2020 6:43 pm

Airald ha escrit:
ds. abr. 25, 2020 3:54 pm
En quants dies la vols fer? Jo també fa temps que la tinc per allà mig embastada... Però potser hi poso algo d'OFF, depèn.
Salut.
la veritat es que no ho he pensat, dependra del lloc on es pugui dormir i en aquestes circunstancies aixo esta en el aire, presa no en tindre i anire fent, es clar que si es vol fer off a mi aixo em va gros, encara que sempre es pot anar quedant en un lloc o altre, lo que si que vull fer es per anar tot per França i el tornar fer algunes de les carreteres de les Nava Rider o aixi i despres per la N260 ports Oscenses i Catalans :catok ja posare la ideia que tinc i aixi comentem :catBirra :catBirra
Imatge

Avatar de l’usuari
Airald
Presentats
Entrades: 852
Membre des de: dv. feb. 08, 2013 9:51 pm
Ubicació: Taradell
Contacta:

Re: Transpirenaica

Entrada Autor: Airald » dt. abr. 28, 2020 8:38 am

Jo tenia pensat fer una ruta mixta que anés creuant la frontera, però a mesura que la vaig treballant, cada cop estic més convençut de fer més França. Segurament no faré ports com el de la Creueta, un dels meus preferits, però que el puc fer qualsevol dia tranquilament en una ruta de matí i fins i tot tornar a dinar a casa. Miraré de fer el que menys conec, encara que no sigui la típica transpi.

Això si, cal tenir en compte el que es deia, que les carreteres franceses son més lentes.

Per la tornada és una bona opció tornar per on dius, si disposes de temps, esclar.


Salut.

Avatar de l’usuari
Jordi
Presentats
Entrades: 3102
Membre des de: dt. oct. 07, 2008 10:22 pm
Ubicació: El Vallès Occidental

Re: Transpirenaica

Entrada Autor: Jordi » dc. abr. 29, 2020 9:16 am

Facis el que facis, ja ho saps, calcula un 10-15 % de gravillon.
Bona sort!!!! Cada dia enyoro més les motos!!!!!!!

Jordi
Enviat des del meu zapatófono i Tapaquè??

Avatar de l’usuari
Pasqual
Presentats
Entrades: 2080
Membre des de: dj. jul. 09, 2009 11:20 pm
Ubicació: Garrotxa

Re: Transpirenaica

Entrada Autor: Pasqual » dc. abr. 29, 2020 1:41 pm


Avatar de l’usuari
Xavier
Presentats
Entrades: 4379
Membre des de: dv. juny 18, 2010 4:47 pm
Ubicació: Torelló (Osona)

Re: Transpirenaica

Entrada Autor: Xavier » dj. abr. 30, 2020 12:48 pm

Jordi ha escrit:
dc. abr. 29, 2020 9:16 am
Facis el que facis, ja ho saps, calcula un 10-15 % de gravillon.
Bona sort!!!! Cada dia enyoro més les motos!!!!!!!

Jordi
La última frase em fa feliç. Fins aviat Jordi!

Avatar de l’usuari
Trencaferro
Presentats
Entrades: 1849
Membre des de: ds. abr. 17, 2010 2:13 pm
Ubicació: Osona - Val D'Aran

Re: Transpirenaica

Entrada Autor: Trencaferro » dj. abr. 30, 2020 1:57 pm

Xavier ha escrit:
dj. abr. 30, 2020 12:48 pm
Jordi ha escrit:
dc. abr. 29, 2020 9:16 am
Facis el que facis, ja ho saps, calcula un 10-15 % de gravillon.
Bona sort!!!! Cada dia enyoro més les motos!!!!!!!

Jordi
La última frase em fa feliç. Fins aviat Jordi!
I jo que em pensava que s’havia passat als patinets elèctrics... -nosweat
Les distraccions són un luxe que els moteros no ens podem permetre.

Avatar de l’usuari
Kpeps
Presentats
Entrades: 8181
Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
Ubicació: Manresa

Re: Transpirenaica

Entrada Autor: Kpeps » ds. maig 02, 2020 5:41 pm

gracies a tots per les aportacions,despres de uns dies de anar vigilant el googlemaps i veient diferents opcions,les carreteretes estretes i per França seran la opcio,lo de les visites dependra de les ganes pero es la ideia,salutacions i a veure quan es podra fer que sera despres de que hagin dit que es pot anar amunt i avall i em sembla que per aixo encara queda.
p.d. Jordi , doncs ja trigues :catBirra :catBirra

PORTBOU – PAILHERES

https://www.google.es/maps/dir/Port+de+ ... 733333!3e0

Pahileres – Foix

https://www.google.com/maps/dir/Port+de ... 964127!3e0

FOIX –PONT D´ ESPAGNE (aquestes son les visites previstes)

https://www.google.com/maps/dir/Foix,+F ... 851548!3e0

Aubisque – st Juan de Luz

https://www.google.com/maps/dir/Col+d'A ... 388051!3e0
Imatge

Avatar de l’usuari
Napoleon
Presentats
Entrades: 1793
Membre des de: dv. feb. 22, 2013 1:19 pm
Ubicació: Barcelona-Capital de la República Interruptus

Re: Transpirenaica

Entrada Autor: Napoleon » dg. maig 03, 2020 1:09 pm

Ruta molt ben parida!!! :aplaudiment
T’hauras d’esperar una mica, però. Sembla que de moment, a França no ens deixaran entrar facilment :catnono
Això si, quan ho puguis fer, t’afartaràs de gravillon :riure
Salut i peles :senyera
Jo tampoc vaig en BMW

Avatar de l’usuari
Airald
Presentats
Entrades: 852
Membre des de: dv. feb. 08, 2013 9:51 pm
Ubicació: Taradell
Contacta:

Re: Transpirenaica

Entrada Autor: Airald » dg. maig 03, 2020 3:03 pm

De moment, si entres has de fer 15 dies de quarentena.


Salut.

Respon

Torna a “Rutes, cròniques i viatges”