Honda Rebel CMX 500

Per parlar de mecànica, accessoris, equipament, etc.

Moderadors: Airald, Kinder

Respon
Ieie
Presentats
Entrades: 395
Membre des de: ds. set. 11, 2010 6:40 am
Ubicació: Breda

Honda Rebel CMX 500

Entrada Autor: Ieie » dl. ago. 29, 2022 7:28 pm

Bones, companys. Acabo de canviar el kit de transmisió de la Rebel de la dona. Per canviar el pinyó, cal desmontar el reenviament de la palanca del canvi. Tot muntat i el cas és que ara no engrana cap marxa. Algú en sap quelcom?

Avatar de l’usuari
Airald
Presentats
Entrades: 852
Membre des de: dv. feb. 08, 2013 9:51 pm
Ubicació: Taradell
Contacta:

Re: Honda Rebel CMX 500

Entrada Autor: Airald » dl. ago. 29, 2022 9:20 pm

probablement hagis muntat el reenviament en una posició errònia. Has mirat fotos o el manual de taller i comparat amb la teva?


Salut.

Avatar de l’usuari
Cabirol
Presentats
Entrades: 1784
Membre des de: dj. jul. 16, 2009 11:01 pm
Ubicació: Roda de Ter (Osona)

Re: Honda Rebel CMX 500

Entrada Autor: Cabirol » dt. ago. 30, 2022 5:46 am

Bon dia. Ieie . ho sento no soc mecanic no et puc ajudar... segur que hi haura algu que et podra fer un cop de mà.. salud

Ieie
Presentats
Entrades: 395
Membre des de: ds. set. 11, 2010 6:40 am
Ubicació: Breda

Re: Honda Rebel CMX 500

Entrada Autor: Ieie » dc. ago. 31, 2022 2:44 pm

Gràcies Cabirol.

Ieie
Presentats
Entrades: 395
Membre des de: ds. set. 11, 2010 6:40 am
Ubicació: Breda

Re: Honda Rebel CMX 500

Entrada Autor: Ieie » dc. ago. 31, 2022 2:48 pm

Airald. Al manual de taller no hi surt rès i pel YouTube no es veu clar en els videos. També penso com tú, el reenviament del canvi mal montat... però no "ho pillo". Sería interassant l'opinió d'algú amb una Rebel, o un mecànic...
La veritat és que la tapa de protecció del pinyó, amb un gruix metàlic i cablejat pel mig, té mala baba.

Avatar de l’usuari
Airald
Presentats
Entrades: 852
Membre des de: dv. feb. 08, 2013 9:51 pm
Ubicació: Taradell
Contacta:

Re: Honda Rebel CMX 500

Entrada Autor: Airald » dc. ago. 31, 2022 2:53 pm

Potser desmuntant altre cop ho veus. O potser muntar el reenviament sense les tapes... Entenc que la tens en punt mort? No veus que toqui res per enlloc a l'accionar el canvi?


Salut.

Ieie
Presentats
Entrades: 395
Membre des de: ds. set. 11, 2010 6:40 am
Ubicació: Breda

Re: Honda Rebel CMX 500

Entrada Autor: Ieie » dc. ago. 31, 2022 3:15 pm

Imatge

Imatge

Avatar de l’usuari
Jordi
Presentats
Entrades: 3102
Membre des de: dt. oct. 07, 2008 10:22 pm
Ubicació: El Vallès Occidental

Re: Honda Rebel CMX 500

Entrada Autor: Jordi » ds. març 04, 2023 6:59 pm

Veig que vaig una mica tard. Imagino que no vas colocar la palanca de l'estriat en la posició correcte. Un punt gravat a l'eix ha de coincidir amb la ranura del serratge.
Bé, suposo que ja està arreglat des de fa mesos.
Jordi "Prony"
Enviat des del meu zapatófono i Tapaquè??

Avatar de l’usuari
Airald
Presentats
Entrades: 852
Membre des de: dv. feb. 08, 2013 9:51 pm
Ubicació: Taradell
Contacta:

Re: Honda Rebel CMX 500

Entrada Autor: Airald » ds. març 04, 2023 8:16 pm

Si no estés muntat en la posició correcte imagino que perdria recorregut en un dels dos sentits, per tant, hauria d'engranar bé cap amut o cap avall, no?

Salut.

Ieie
Presentats
Entrades: 395
Membre des de: ds. set. 11, 2010 6:40 am
Ubicació: Breda

Re: Honda Rebel CMX 500

Entrada Autor: Ieie » dg. març 05, 2023 6:21 pm

Airald i Jordi; a finals d'octubre ho vaig arreglar. El cas és que visc a Alemania i, un cop va ser arreglat, va començar la temporada d'hivern... seguro fora i moto a descansar. No ho prodré comprovar fins a finals de març que la moto tornará a funcionar. Llavors us ho podré dir amb seguretat, perdoneu els que esperàveu resposta, però crec que és millor dir.ho cuan se n'está segur.
No vaig dir rès per què encara está tot per comprovar però, el cas és que sembla que l'eix té molt de recorregut lateral i fa que no engranin bé les marxes, i per què té aquest recorregut excesiu? doncs per què a l'altre banda del motor (dins la tapa de l'embragatje i darrera de la campana d'embragatje) hi ha una petita planxa que fa de tope i va cedir, donant d'aquesta manera més recorregut a l'eix i fent que no engrani bé las marxes.
Per cap motiu s'ha de apretar ni colpejar el pinyó per instalar.lo a l'eix, cedeix molt molt molt molt molt fàcilment. Vaig agafar el vell (és una peça de uns 2,5 cms en forma de "Z" i m'en vaig fer una amb el doble de gruix... ja veurem com anirá ...

Respon

Torna a “Equipament,mecànica i accessoris”