UNA REFLEXIÓ SOBRE LA SORTIDA (CALÇOTADA)

Sortides mensuals de l'any 2007

Moderadors: Airald, Kinder

Avatar de l’usuari
Albert
Presentats
Entrades: 7280
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 9:42 pm
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: Albert » dl. feb. 19, 2007 10:05 pm

Holaaaa,

Una reflexió molt interessant, en la hi veig algunes coses que jo ja havia vist però que encara no sabia ben be com solucionar, i d’altres que m’havien passat per alt, ja se sap no sempre podem estar en tot i es molt bo conèixer els punts de vista dels demés.

Els que em coneixeu una mica més ja sabreu que a ni no m’agrada gaire posar normes, entenc que ja som suficient grans com per que ningú ens hagi de dir com ens hem de comportar en una sortida, si hem d’avançar, si hem de donar pas, si hem d’anar mes o menys ràpids, etc...
Un tema diferent es que algú pugui fer alguna cosa, generalment de forma inconscient, que no sigui correcte del tot. En aquest cas penso que el millor es parlar amb ell i aclarir-ho.

Ho treballarem, espero que tothom i faci la seva aportació, el seu punt de vista, la seva opinió i veurem de trobar una solució.

Per la sortida per l’Empordà penseu que tot això serà molt diferent, doncs la ruta a seguir ens exigirà seguir unes pautes sensiblement diferents.


:wink: :? :)
Sort,

Avatar de l’usuari
QSC
Presentats
Entrades: 1304
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 11:37 am
Ubicació: >>> Jordi i Júlia <<< (Sabadell)

Entrada Autor: QSC » dl. feb. 19, 2007 10:31 pm

Albert ha escrit:Els que em coneixeu una mica més ja sabreu que a ni no m’agrada gaire posar normes, entenc que ja som suficient grans com per que ningú ens hagi de dir com ens hem de comportar en una sortida, si hem d’avançar, si hem de donar pas, si hem d’anar mes o menys ràpids, etc...
Albert, jo estic que no em de posar normes, però si parlar-ne ... i com mes en parlem mes detalls veurem en els quals no hi hem prestat atenció en el seu moment.

Penso que no circulem tan desmanegats quan anem en grup, tot al contrari i gràcies a que hi ha gent que s'ho "curra", però mai en sabrem prou !!!!... i també es cert que es pot aprendre coses del mes expert com del mes novell

V'ssssss

Avatar de l’usuari
Ramon_vfr
Presentats
Entrades: 6875
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 2:27 pm
Ubicació: Qualsevol lloc del mon, sempre en misió secreta al servei de Sa Graciosa Majestat
Contacta:

Entrada Autor: Ramon_vfr » dl. feb. 19, 2007 10:32 pm

Xavi, ara em toca contestar a mi.

T'agraeixo moltíssim el teu interès i la teva preocupació per els companys del fòrum i en particular per la referència que fas sobre mi.

Sempre es bo i d’agrair que algú t’avisi quan tens alguna situació de risc en qualsevol esport, i no diguem de portar moto !!!

De fet, potser si que corro un xic massa, però cal dir que, en cap moment ahir em vaig passar de frenada, ni la moto en va fer cap estrany, no vaig tenir cap ensurt, ni jo vaig notar mai rés en tot el trajecte. Si, ja sé que el que no passa en un any passa en un instant........ :)

Jo sé que en la meva manera de portar la Pan, no tinc l’experiència ni la finor de l’Albert, i que la meva conducció és mes agressiva i un xic més espectacular, coses que ja vaig polint, però si que vaig anar molta estona al seu darrera i veia que anàvem en segons quins trams ràpidets però sense cap sensació de perdre el control ni d’arriscar més del conte.

També et puc dir que el ritme de marxa que duia l’Albert quan anava al davant era l’acostumat al de les altres sortides, una marxa normal ni ràpida ni lenta, això si, teníem comunicació amb altres motos per si calia accelerar per no col•lapsar la carretera o per alentir la marxa si ens distanciàvem massa.

Bé, ja saps com ho fem sempre, però ahir, duran força estona, érem molt pocs els que anàvem a davant per fer els relleus, et trobàvem a faltar a tu i en Miquel. Tu anaves generalment 3 o 4 motos enrere, suposo que encara afectat per la vista de l’accident d’en Miquel i la Carme, i no deuries tenir massa ganes de correr, i no et podia avisar i em va tocar fer-los mes sovint del normal.

Bé, ja acabo, només dir que la ruta d’ahir semblava feta especialment per la Pan. Vaig intentar gaudir-la i no vaig posar mai en perill la seguretat de cap altre company.

V’ssssssssssss
007

PD: T’agraeixo el teu escrit i si mai creus convenient d’avisar-me per qualsevol motiu o per algun altra fet en concret no dubtis mai de fer-ho que jo t’escoltaré i t’estaré agraït i si cal rectificaré o et donaré el meu punt de vista.
PER AIXÒ SON ELS AMICS : PER DIR LES COSES CLARES I SENSE EMBUTS !!!!!!!!!
NEVER SAY NEVER AGAIN


Imatge

Recte endavant no es pot anar gaire lluny...
El petit Princep

Avatar de l’usuari
Kel
Presentats
Entrades: 3513
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 10:42 pm
Ubicació: Girona
Contacta:

Entrada Autor: Kel » dl. feb. 19, 2007 10:43 pm

Per diverses raons no he pogut portar la moto a cap sortida general. Si que he sortit dos o tres cops en sortides per Girona amb membres d'aquest fòrum.

He sortit amb grups de 70 o 80 motos i realment és molt divertit (vstromclub); no per la velocitat, clar !!! Anar amb un grup molt nombrós, és com ser una formiga d'un formiguer. Per mi era una sensació de plaer veure una munió de motos (tots circulant a ritme de passeig) i fer rectes i revolts.

Anar poques motos és més ràpit, el ritme és altre, el motiu de la sortida és diferent (anar a fer un volt i unes curves).

Quan vaig a donar un tomb sol, vaig al meu ritme; ara més ritme,ara poc a poc mirant el paissatge, altres aturan-me a fer un riu, una cigarreta o simplement per gaudir del lloc.

De les tres situacions descrites (molts, pocs, sol), Intento circular al ritme de cada situació.

Cal pensar que si som "colla" el ritme es molt més lent; és inevitable, son lleis matemàtiques, els que van al darrera han de "corre" molt més que els que van al davant.

No sé fins a quin punt és correcte circular més 30 o 40 motos en fila, potser seria millor fer (per aquí s'ha comentat) grups de 5 o 6 motos. Crec que és una manera més segura i fluida per circular.

M'agrada aquest fòrum, i m'agrada per aquests tipus de fils i també pel fet de ser amb el meu idioma
[align=center]http://www.remences.com[/align]
..........................................................................

Avatar de l’usuari
Albert
Presentats
Entrades: 7280
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 9:42 pm
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: Albert » dl. feb. 19, 2007 10:44 pm

Holaaaa,
QSC ha escrit:
Albert, jo estic que no em de posar normes, però si parlar-ne ... i com mes en parlem mes detalls veurem en els quals no hi hem prestat atenció en el seu moment.
Si Jordi, tens tota la raó, per això he dit:
Albert ha escrit: Ho treballarem, espero que tothom i faci la seva aportació, el seu punt de vista, la seva opinió i veurem de trobar una solució.
I perquè em sembla perfecte que en parlem entre tots!!!


:wink: :wink: :wink:
Sort,

Avatar de l’usuari
Kel
Presentats
Entrades: 3513
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 10:42 pm
Ubicació: Girona
Contacta:

Entrada Autor: Kel » dl. feb. 19, 2007 10:48 pm

Albert ha escrit:Holaaaaa,
Hola Albert

Albert, m'has editat el teu post .. :wink:
[align=center]http://www.remences.com[/align]
..........................................................................

Avatar de l’usuari
Albert
Presentats
Entrades: 7280
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 9:42 pm
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: Albert » dl. feb. 19, 2007 10:49 pm

Holaaaa,
stromkel ha escrit:
Albert ha escrit:Holaaaaa,
Hola Albert
Perdona però es que he tingut un "lapsus", m'he oblidat del contingut del misatge!!!


:oops: :oops: :oops:
Sort,

Avatar de l’usuari
Kel
Presentats
Entrades: 3513
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 10:42 pm
Ubicació: Girona
Contacta:

Entrada Autor: Kel » dl. feb. 19, 2007 11:18 pm

Quan sortia per muntanya a fer rutes de trail i érem moltes motos féiem el següent:

A primer trencant s’atura el que va primer (després del guia) i surt quan passa el darrer (el darrer li fa una senyal amb el braç esquerra indicant que és l’últim)

Al següent trencant el mateix; el que anava segon i ara va primer s’atura i així a cada trencant.

Per muntanya funcionava prou bé, per carretera és més complicat pel fet d’aturar-se a una via (més o menys ràpida). Les motos, tenim certes avantatges sobre els cotxes i no diguem els camions a l’hora de aturar-nos uns moments.

Això fa que el grup vagi més espaiat i així ningú se sent “obligat” a marxar a un ritme que no és propi.
:wink:
[align=center]http://www.remences.com[/align]
..........................................................................

Avatar de l’usuari
Ramon_vfr
Presentats
Entrades: 6875
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 2:27 pm
Ubicació: Qualsevol lloc del mon, sempre en misió secreta al servei de Sa Graciosa Majestat
Contacta:

Entrada Autor: Ramon_vfr » dl. feb. 19, 2007 11:21 pm

stromkel ha escrit:Quan sortia per muntanya a fer rutes de trail i érem moltes motos féiem el següent:

A primer trencant s’atura el que va primer (després del guia) i surt quan passa el darrer (el darrer li fa una senyal amb el braç esquerra indicant que és l’últim)

Al següent trencant el mateix; el que anava segon i ara va primer s’atura i així a cada trencant.

Per muntanya funcionava prou bé, per carretera és més complicat pel fet d’aturar-se a una via (més o menys ràpida). Les motos, tenim certes avantatges sobre els cotxes i no diguem els camions a l’hora de aturar-nos uns moments.

Això fa que el grup vagi més espaiat i així ningú se sent “obligat” a marxar a un ritme que no és propi.
:wink:

Miquel, això exactament és el que fem nosaltres.

V'ssssss
007
NEVER SAY NEVER AGAIN


Imatge

Recte endavant no es pot anar gaire lluny...
El petit Princep

Avatar de l’usuari
Tonet
Presentats
Entrades: 891
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 10:06 am
Ubicació: La Valldigna, Safor (P.V)

Entrada Autor: Tonet » dl. feb. 19, 2007 11:21 pm

Entenc l'esperit del post del Xavi, i m'agradat que cadascú done la seva. Entre tots podem aplicar les coses positives que s'han aportat, que per altra banda son totes de sentit comú i d'educació, i així estalviar.nos reglaments que pugueren resultar massa "encasilladors". Prudència, seny, adaptabilitat al contexte, informació...

Ps. A la meva curta experiència de circulació en grup sempre haviem utilitzat el metode seguent.
El primer sempre espera al segón i el segón al tercer... sucsesivament. cal controlar de tant en tant pel retrovisor. Si per eixemple, el tercer veu que el 4rt no el segueix, ell l'espera i es suposa que el 2on ja l'esperarà a ell. A les cruïlles, el mateix; cadascú espera al qui ve darrere.
Espere que haja sabut expresarme amb la suficient claretat. :wink: :wink:
... eppur si muove.!!!

Avatar de l’usuari
Kel
Presentats
Entrades: 3513
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 10:42 pm
Ubicació: Girona
Contacta:

Entrada Autor: Kel » dl. feb. 19, 2007 11:26 pm

James_Bond ha escrit:
Miquel, això exactament és el que fem nosaltres.

V'ssssss
007
Ja he comentat que no he fet cap sortida grossa amb vosaltres

Merci pel comentari "James"

aprofito per donar-me jo mateix :martell :martell :martell
[align=center]http://www.remences.com[/align]
..........................................................................

Avatar de l’usuari
Ramon_vfr
Presentats
Entrades: 6875
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 2:27 pm
Ubicació: Qualsevol lloc del mon, sempre en misió secreta al servei de Sa Graciosa Majestat
Contacta:

Entrada Autor: Ramon_vfr » dl. feb. 19, 2007 11:33 pm

stromkel ha escrit:aprofito per donar-me jo mateix :martell :martell :martell
No cal que facis això !!! En la propera sortida ja t'els donarem nosaltres els cops de martell !!!! :D :D :D :D :D :D :D

V'ssssssss
007
NEVER SAY NEVER AGAIN


Imatge

Recte endavant no es pot anar gaire lluny...
El petit Princep

Avatar de l’usuari
Jumperracing
Presentats
Entrades: 77
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 8:42 am
Ubicació: Girona

Entrada Autor: Jumperracing » dt. feb. 20, 2007 12:02 am

tonet ha escrit: cal controlar de tant en tant pel retrovisor. :wink: :wink:
Ull amb això de controlar molt el retrovisor, jo en sé d'un que per fer-ho li va passar això:
Imatge

Penso que cal conduir sempre a la velocitat que et sentis bé però sempre amb el màxim de concentració possible, sense relaxar-se. Això només ho pot fer el paquet (el meu fins hi tot s'hi adorm sovint).
Jumperracing!

Avatar de l’usuari
Tonet
Presentats
Entrades: 891
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 10:06 am
Ubicació: La Valldigna, Safor (P.V)

Entrada Autor: Tonet » dt. feb. 20, 2007 12:23 am

Jumperracing ha escrit:
tonet ha escrit: cal controlar de tant en tant pel retrovisor. :wink: :wink:
Ull amb això de controlar molt el retrovisor, jo en sé d'un que per fer-ho li va passar això:
Com be cites a la meva cita; de tant en tant, igual que quan vas amb el cotxe. O es que per mirar al cotxe també pot passar allo que dius? :lol: :lol: :lol:
... eppur si muove.!!!

Avatar de l’usuari
J@N LINCE
Presentats
Entrades: 1106
Membre des de: dg. gen. 14, 2007 7:40 pm
Ubicació: TARREGA ( TERRA FERMA )

Entrada Autor: J@N LINCE » dt. feb. 20, 2007 12:27 am

Dificil tema, la anterior sortida ,la de Tamarite la vaig veure mes tranquila despres del esmorçar a Tamarite, no cal parlar del principi que ja s`ha comentat.
Mes tranquila, doncs hi veias bastantes motos,cosa que vol dir que navem tots si fa o no fa al mateix ritme.

De la sortida de ahir men porto un gust agridolç, Dolç per la germanor , la bona ruta i els bons moments.
I Agre ,per los incidents i accident inclos ,que van passar.

Accident,el del Joan, que encara que va acabar nomes amb perdues materials podrie a ver estat pitjor i em va sapiguer greu no enterarme fins a la tornada.
No soc company de deixar ningu a darrere caigut, ni jo ,ni crec que ningu ,i crec que quan passe algo aixi s`hauria de comunicar al moment que es te coneixement.

Encara que no haji passat res ,poder hi ha qui done la volta per veure com esta aquest company i ferli costat.
Independentment de que es continui la ruta si lo que ha passat no es greu.
Se que lo que es fa, es fa de bona fe.

Pero teniu que pensar que tots los que hi anem no tenim aquestos pinganillos per on parleu i hos expliqueu el que passa.

Despres els altres dos incidents, "curbas peligrosas", pensem que igual que no a passat res ,podrien aver acabat força malament.

Vagi per endavant que jo soc el primer que li falta molt per arribar a controlar minimament la moto.

En cuant els "rellevistes" ,he de agrair la seva tasca, sense vosaltres estaria perdut; Pero no hos volem perdre a cap, per lo tant si tot lo grup a de anar mes lent per que pogueu fer la vostra tasca: Doncs es va mes lent i punto.

I si no ,lo de donar al principi de la sortida un mini-mapa ho trobo de conya.
" Que preguntando: se va a Roma."

"rellevistes" , se ,que s`ha de mirar pel retrovisor ,pero de vegades vas mirant el paissatge, o concentrat a la carretera ( prouta feina per mi ) i alguna vegada me endut un susto quan meu passat ,per que no m`ho esperaba. :shock:

Finalment, recordo que al Foro antic es va penjar una mena de formacio en "zig-zag" per quan circulem un darrere un altra que vaig troba molt adient; Ahir ho vaig intentar i ere gairebe imposible,

algunes motos no les coneixie ( es normal ,ells a mi tampoc),

pero es que algu s`em va posar just al darrere i no el veia(en contes de possas al costat contrari del que jo anava), i en feie anar mirant mes endarrere,
pensant que se me menjabe ( jens de distancia de seguretat), que no pas mirant endavant (amb el consecuent perill).

Si hi ha una cosa que procuro es deixar una distancia entre jo i la moto de devant, sisplau fem`ho tots.

Xavitiger gracies per aquest post. :bow
I: PERDONEU PEL TOTXO. :wall :666

PD: aquest soc jo: :wall Alguns ja ho sabiau. :666
Amic gracies pel GIF. Es una passada!!!!!
Imatge

Avatar de l’usuari
Josey Wales
Presentats
Entrades: 1758
Membre des de: dt. gen. 09, 2007 3:28 am
Ubicació: Manresa (Bages)

Entrada Autor: Josey Wales » dt. feb. 20, 2007 4:08 am

Hola:

1r de tot, jo fins ara no en sabia res dels incidents d'ahir. Sols allò del cable d'en Lujoisla. Joan, sort que no va ser res!!! :)

En alguns moments sí que correm massa. A mi, en una ocasió que em vaig quedar sol entre el grup capdavanter i el darrer, en una recta amb una petita corva enmitg d'uns camps plantats d'unes cols petites o així, volent atrapar els altres i badant amb els camps macos, una mica més i em foto de cap al camp!! :D

El mètode dels relleus ja em sembla bé, però ni sabia res del senyal de l'últim, ni sabia com anava el mateix. Ho dic pk m'hi vaig trobar i el 1r cop no ho vaig fer. Com a cada sortida hi ha gent diferent i potser no tothom vulgui fer-ho, deu ser millor que uns quants facin el sacrifici de fer els relleus. Jo, si voleu, ja ho faré quan vingui. Això sí, faria falta tenir clar el camí. I per ser així, millor amb una xuleta que assenyali els trencalls o altres per si no duem walkies. Fa temps, quan vam parlar d'això i vam acordar, més o menys, circular en Z per evitar ensurts, ja ho vaig dir de portar el plànol. Abans de cada sortida ja miro d'imprimir-lo, el que es posa a fòrum, però si algu sap fer-ho més entenedor...... :P

El mètode d'en Tonet, es basa més en la confiança i has d'anar més alerta. Si un es despista ja s'espatlla la rua i llavors sí que t'obliga a no perdre de vista el de davant, pensant en si no hi pensa. :wink:

Salut!!
ImatgeUnforgiven

Avatar de l’usuari
Ramon_vfr
Presentats
Entrades: 6875
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 2:27 pm
Ubicació: Qualsevol lloc del mon, sempre en misió secreta al servei de Sa Graciosa Majestat
Contacta:

Entrada Autor: Ramon_vfr » dt. feb. 20, 2007 8:35 am

J@N LINCE ha escrit:No soc company de deixar ningu a darrere caigut, ni jo ,ni crec que ningu ,i crec que quan passe algo aixi s`hauria de comunicar al moment que es te coneixement.

Encara que no haji passat res ,poder hi ha qui done la volta per veure com esta aquest company i ferli costat.
Hola J@n, només aclarir aquest punt.

De l'accident d'en Joan, els que anaàvem davant i portem els intercomunicadors ens en vàrem assabentar en un stop, i vàrem entendre que havia estat la caiguda al mateix pàrking, cosa que jo mateix li vaig dir a en Joan quan ens vàrem veure i ell em va explicar que no, que havia estat circulant.

Tant bon punt ens en vàrem enterar, l'Albert va fer marxa enrrera per veure com anava tot i jo em vaig quedar a l'stop a esperar als demés.

Els altres varen continuar perqué estàvem col·lapsan la carretera i començava d'haber-hi cua de cotxes.

Després varen anar arriban els que s'havian quedat i a mi s'em va dir que ja podiem continuar la ruta, algú deuria haver parlat amb en Joan i al veure el que havia estat s'havia decidit continuar.

Obviament si la cosa hagués estat més forta, no cal dir que la ruta s'hauria suspés.

Com veus dintre de les nostres modestes possibilitats, cada dia aprenem més coses, i aquesta és la prioritat absoluta. Ja sabem que segurament calen polit moltes coses, però cal tenir en compte que primer son els companys i això ho respectem escrupulosament. FALTARIA MES !!!

Gràcies per el teu punt de vista, qualsevol aportació sempre és benvinguda.

V'sssssssss
007
NEVER SAY NEVER AGAIN


Imatge

Recte endavant no es pot anar gaire lluny...
El petit Princep

Avatar de l’usuari
Sharky
Presentats
Entrades: 2535
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 8:05 am
Ubicació: Vallbona d'Anoia (Barcelona) "Josep Lluis i Soco"

Entrada Autor: Sharky » dt. feb. 20, 2007 1:52 pm

Dificil questió la que planteja en Xavi, que no deixa de tenir raó, la meva opinió es que tot i que les ultimes sortides de mototurisme multitudinaries crec que s'han portat de forma prou correcte, potser caldria polir una miqueta alguns aspectes, penso que abans de fer les sortides s'hauria de fer un petit breefiing de la ruta, els posibles punts perillosos i la forma de circular en grup que encara que ja ni han post que en parlen mai esta de més recordar-lo.

Definir quins seran els encarregats de controlar les cruilles, qui será el cap de colla i qui tancara el grup.

Per ultim dir que estic a la vostre disposició per col-laborar en tot allò que creieu convenient per tal de que les sortides encara surtin millor.


Salut.
PAN EUROPEAN 1300 ST PLATA

Avatar de l’usuari
lemansotarres
Presentats
Entrades: 119
Membre des de: dl. gen. 22, 2007 8:58 am
Ubicació: Castellví de Rosanes

Entrada Autor: lemansotarres » dt. feb. 20, 2007 2:45 pm

Ei, passarells.
Aquí a caseta, amb la Carme, solem llegir els fils en veu alta i així avui ens hem fet una idea de com va anar la sortida. Després de veure les fotos de muntanyes (de calçots) a tort i a dret hem acabat comprovant que la gresca va ser ferma. I, naturalment, us tenim una enveja d'allo més ...dolenta!!

La cosa és que ens sap molt greu que haguéssiu tingut un ensurt. I aquest, sortosament lleu. Però això que es diu llepar el terra no fot ni mica de gràcia. Evidentment, desitgem que en Joan ja hagi fet el pipí i amb això li hagin marxat dos o tres litres de mals somnis.

Després d'haver-ne parlat i haver repassat les intervencions més reflexionades, volem fer-vos avinent també la nostra pensada.
Que portem uns maquinots que, de veure'ls en parat, ja fan fredat, no cal ni dir-ho. Són uns trastes que responen als impulsos del canyell amb unes veres prestacions de la més alta competició. I, pel que es veu, si no fós així, les fàbriques del sector no vendrien ni una escombra. Cal fer esment que aquests "torpedes" amb seient no están pensats per a adolescents, malgrat aque algun dia ens plagui comportar-nos com a tals. I, a mi, al primer. També dir que estem segurs que aquest no és el cas que ens ocupa.

Les rutes que en aquest grup s'ens proposen i organitzen amb tot luxe de detall, solen ser ben pintoresques i farien les delícies a la vista d'algú que vingués de lluny per a visitar-les. Potser només en aquest sentit això de viure (i veure d'aprop) la molt dolça terra de la parla llemosina vindria a ser un privil.legi; per ventura, potser mai prou no apreciat.
Dit això, pensem que el més bonic d'anar "en conserva" no és anar mirant l'asfalt, ni estar vigilant la llum de frenada del pepino del davant. Però tampoc morir de fàstic, o d'una espera desesperant, el "rodes quadrades" que ve al darrera; ni anar apretant el culet a cada revolt perque resulta que l'ordre, aquest cop, és invers (perquè un sempre pot estar al mig d'un cas o d'un altre amb combinacions).

Solucions? No n'hi ha pas cap d'infalible.
I estem amb anar polint allò que tècnicament proposin els iniciats.
La qüestió, com quasi sempre, és "de concepte": partir per arribar al lloc, i no pas per a ocupar el lloc més planer de l'aparcament. Les burrades d'un moment ben inspirat no els pots pas negar ningú, però sempre poden sortir per un ull de la cara (obvieu la metàfora, que de vegades aquest és el preu literal).

Jo, sovint aplico un mètode que exposo públicament per si algú el vol fer servir: Senzillament vaig al pas que voldria anar si jo anés de paquet. I, aquí pau i després glòria. Es tracta de fer disfrutar el passatger. Perqué si està amb un enze com tu a bord d'un "paratu" d'aquests, també és per gaudir dels cilindres. Si el meu paquet em diu "frena": per mi, el ritme dels demés desapareix. Ja s'ho faran!!

Però, sobretot, recordeu: és molt millor estar parat tot desitjant estar en marxa, que estar en marxa i desitjant haver parat.
I encara una altra: Hi ha motoristes ancians, hi ha motoristes valents, però de motarres valents que arribin a vell no se'n troben.

Salut.
Suc al ferro.

Avatar de l’usuari
Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Entrada Autor: Randy-650 » dt. feb. 20, 2007 3:22 pm

sharky ha escrit:.....penso que abans de fer les sortides s'hauria de fer un petit breefiing de la ruta, els posibles punts perillosos i la forma de circular en grup que encara que ja ni han post que en parlen mai esta de més recordar-lo.

Definir quins seran els encarregats de controlar les cruilles, qui será el cap de colla i qui tancara el grup.
No és mala idea, la veritat. I més ara que he llegit que hi ha gent que diu que encara no s'ha assebentat que a les cruïlles fem relleus. I com que a cada sortida hi ha gent nova....... :roll:

Ho estudiarem això. :wink:
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

Respon

Torna a “2007”