Entrada
Autor: Llagasta » dt. març 02, 2010 9:55 am
pero no comparis un tranquil motor diesel que gira a 3000/ 4000 rpm. amb un de benzina que gira a moltes mes voltes.
a més a més tu agafes un motor de moto amb aquests kilometratjes i pasa´l pel compresiometre, estic segur que si d´origen els cilindres están sobre 11/12 de compresió amb aquest kilometratjes no están ni a 8, que vol dir això que al menys 15 cv. s´han quedat pel camí.
Jo tinc un amic ( ja pre-jubilat ) que haviem sortit molt a fer kilometres els dissabtes, èll tenia una Pan€ i jo una K1200 RS ( motor totxo volador ), era una persona ja gran i el seu divertimento era fer kilometres ( cada dia ) amb la moto.
Als 100000 Kms. i pico. no sé que l´hi va pasar a la cardan, l´hi van arreglar i tira milles.
Més endevant i amb algunes pijades i amb un canvi d´embragatje sencer i algun tensor de la cadena de distribució i d´entrar al taller una setmaneta per alguna altre pijada va arrivar cap als voltants de 275000 Kms.
jo anava darrera d´ell i veia a les reduccions el tipic fumet blau de començar a cremar oli.
Total que aquest home ( us puc donar el telèfon ) va arrivar sobre els 320000 Kms. i degut als seus contactes amb Honda ( del que era proveidor a Sta. Perpetua ) comentant el seu kilometratje als d´Honda aquests l´hi vàren dir que amb aquest kilometratje tocava ja fer " motor " al menys al que fa referencia a pistons , mirar cilindres i potser cambiar biel.les.
Honda l´hi va dir que anés tirant que volien saver fins a on arrivaba un motor d´aquests i que no es preocupes per si tenia alguna avaria, Honda s´en faria càrrrec de la reparació., pero volien saver fins a on arrivaba un motor amb bones condicions.
Als 330000 Kms.aprox. va petar el motor i l´hi van montar un motor nou ( reparat ) , pero èll em deia que no hi anava de gust, doncs, la moto començava a fer coses rares, amb molt de joc als coixinets de rodes i amb soroll a la cardan, les suspensions,discs etc ( amb 2 canvis d´amortidor ) etc. vaja, allò que s´en diu l´alegria dels tallers, que ja t´esperen cada setmana per treure´t els calers amb reparacions.
Una altre cosa, es allò de anar tirant amb un vehicle i ja veurem fins a on arriva i quan peti, doncs a la ferralla.
:roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:
Llagasta l’ha editat per darrera vegada el dia: dt. març 02, 2010 12:33 pm, en total s’ha editat 7 vegades.