TOT EL GASTAT AMB LA GS EN 50000 KMS. !!!

Aquí es parla de tot el relacionat amb el món de la moto

Moderador: Airald

Respon
Josep973
Presentats
Entrades: 2131
Membre des de: dl. juny 04, 2007 2:25 pm
Ubicació: Preixens-Lleida

Re: TOT EL GASTAT AMB LA GS EN 50000 KMS. !!!

Entrada Autor: Josep973 » dl. abr. 26, 2010 1:34 pm

Doncs jo, tambe se tots els gastos, menys la gasolina
no hi ha major plaer que el trovar un vell amic,
tret del de fer-ne un de nou.

Tramunt
Presentats
Entrades: 84
Membre des de: dl. set. 07, 2009 12:08 am
Ubicació: entre VallesOcc. i Anoia

Entrada Autor: Tramunt » dt. abr. 27, 2010 8:15 pm

jo també anoto tot, menys gasolina, miro el primers diposits i despres agafo un promig de consum que serveix de referencia.
La ultima moto, una versys, i durant 40mil kms, gastava a parts iguales gasolina-pneumatics.

Amb el cas de la GS vec que és casi de 1a4. Molt diferent....

El que trobo força disparat son les pastilles de fre i sobre tot bujies.

Ra-mon
Presentats
Entrades: 5102
Membre des de: dj. feb. 12, 2009 9:34 pm
Ubicació: Vic - Osona

Entrada Autor: Ra-mon » dt. abr. 27, 2010 9:51 pm

Doncs jo m'apunto la data què els he fet algun cosa a les motos (canvis oli, pneumàtics, ...) i els quilómetres, més que tot per portar una mica de control i saber què em toca fer i quan ;)

Kpeps
Presentats
Entrades: 8196
Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
Ubicació: Manresa

Entrada Autor: Kpeps » dt. abr. 27, 2010 10:23 pm

hola GS12red
per curiositat?quantas revisions va pasar la moto en concesionari?el material com oli i filtres total inclou tambe el que et van canviar al taller?els pneumatics inclouen ma d'obra i equilibrats o tambe ho fas tu?ahh i que vagi be l'estrena quan arrivi ;)
Imatge

Llagasta
Presentats
Entrades: 3270
Membre des de: dc. gen. 17, 2007 11:18 am
Ubicació: Vallès Occidental

Entrada Autor: Llagasta » dc. abr. 28, 2010 10:36 am

[quote user="Tramunt" post="117458"]jo també anoto tot, menys gasolina, miro el primers diposits i despres agafo un promig de consum que serveix de referencia.
La ultima moto, una versys, i durant 40mil kms, gastava a parts iguales gasolina-pneumatics.

Amb el cas de la GS vec que és casi de 1a4. Molt diferent....

El que trobo força disparat son les pastilles de fre i sobre tot bujies.[/quote]

Les pastilles de fre:

canvi pastilles de davant : 36728 Kms. Estaven a mes de la meitat Brembo Rosso Racing : 114.64 Comprades a Itàlia en un viatge
pastilles darrera , ( doncs no m´agradaven massa les Brembo d´origen ), canviades per unes BREMBO Rosso Racing: 86.41 comprades a Itàlia en un viatge.

Aclaracions: Unes pastilles de darrera poden durar perfectament sobre els 40000 Kms. les de davant potser més de 55000 Kms.
preus a c´al BMW Brembo : davant: 132.98 Iva Inclós.
darrera: 39.89 Iva Inclós.

no hi ha má d´obra doncs m´ho faig jo.

Les bujies les vaig canviar a les revisions de 20000 Kms ( 44.16 € + IVA ) a concessionari oficial + un altre canvi als 36046 per unes DENSO IXU 24#4 IRIDIUM: 88.32 € ( Iva Inclós ) + una pipa bujia BMW 54.81 € ( defectuosa )
canviat per mi mateix
Llagasta l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. abr. 28, 2010 11:21 am, en total s’ha editat 6 vegades.
Imatge

Llagasta
Presentats

Entrada Autor: Llagasta » dc. abr. 28, 2010 10:54 am

[quote user="Kpeps" post="117492"]hola GS12red
per curiositat?quantas revisions va pasar la moto en concesionari?el material com oli i filtres total inclou tambe el que et van canviar al taller?els pneumatics inclouen ma d'obra i equilibrats o tambe ho fas tu?ahh i que vagi be l'estrena quan arrivi ;)[/quote]

Temá pneumàtics: Més amunt es detallen el kilometratje de cada ún.

Jo mateix desmonto i torno a montar les rodes a la moto i les porto a muntar el pneumàtic, canviar vàlvula i equilibrar, el lloc on acostumo a muntar-los es el mateix concessionari BMW de Terrassa, i on em surten més bé de preu els Metzeler Tourance

Les revisiones passades a concessionari van ser les revisions dels 1000 10000 i 20000 Kms.

revisió dels 1000 Kms. ( 4 L. de Castrol GPS 15W50 ( 52,49 + IVA ) ) + Oli Cardán + Oli Canvi + Filtre d´oli + má d´obra e IVA TOTAL 153,69

Revisió dels 10000 Kms. Igual als 1000 + reglatge de vàlvules + má d´obra e IVA TOTAL: 160,80

Revisió del 2000O Kms. Igual a la dels 10000 + filtre d´aire + 4 bujies + Diagnosis system + má d´obra e IVA TOTAL 245,65

a partir de llavors m´ho faig tot jo. :roll: :roll:
Llagasta l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. abr. 28, 2010 6:16 pm, en total s’ha editat 4 vegades.
Imatge

Frank
Presentats
Entrades: 2259
Membre des de: ds. gen. 13, 2007 10:52 pm
Ubicació: Baix Empordà

Entrada Autor: Frank » dc. abr. 28, 2010 12:35 pm

Doncs jo, també tinc controlades Totes les despeses, inclòs la gasolina.
Ara bé, veient el que surt de total, em penso que no ho sumaré mai !!!
Prefereixo no saber-ho.
[align=center]
La meva terra, Catalunya.
La meva parla, el català.
La meva dansa, la sardana.
El meu desitg, la llibertat.

Busca'm vora la mar, per l'Empordanet - (Castell)
Imatge[/align]

Kpeps
Presentats

Entrada Autor: Kpeps » dc. abr. 28, 2010 12:55 pm

trobo que esta be i bastant correcte lo que t'has gastat en manteniments,el que pasa es que les revisions d'aquesta moto amb el reglatge de valvules cada 10000 es delicat i no se si es convenient fer-ho un mateix.
sempre he admirat els que domineu el bricolatge i teniu valor de remenar la moto ;) ;)
Imatge

Llagasta
Presentats

Entrada Autor: Llagasta » dc. abr. 28, 2010 1:19 pm

[quote user="Kpeps" post="117579"]trobo que esta be i bastant correcte lo que t'has gastat en manteniments,el que pasa es que les revisions d'aquesta moto amb el reglatge de valvules cada 10000 es delicat i no se si es convenient fer-ho un mateix.
sempre he admirat els que domineu el bricolatge i teniu valor de remenar la moto ;) ;)[/quote]

El reglatge de vàlvules no es gens complicat a la Gs 1200 ( excepte les 2010 ) tamburet, cerveseta, radio cassette istereo, unes bones eines amb dinamometrica inclosa i famella i contra-famella amb les galgues i en menys d´una horeta tens la Gs fineta fineta. :roll: i si en tens ganes fins i tot pots repassar el reglatge de taquès ( axial ) i tot :roll:

n´hi han que ho fan al camping a sota de un arbre a les vacances :twisted: :twisted:
Llagasta l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. abr. 28, 2010 5:28 pm, en total s’ha editat 5 vegades.
Imatge

Kpeps
Presentats

Entrada Autor: Kpeps » dc. abr. 28, 2010 2:26 pm

esta clar que es saber-ne ;) a lo de la cerveseta si que m'apunto :mrgreen: :mrgreen:
Imatge

Llagasta
Presentats

Entrada Autor: Llagasta » dc. abr. 28, 2010 5:05 pm

[quote user="Kpeps" post="117593"]esta clar que es saber-ne ;) a lo de la cerveseta si que m'apunto :mrgreen: :mrgreen:[/quote]

je, je val.-----------------------> :cerv a la K1200 S els reglatjes deuen ser més complicats, sobretot perquè porta pastilles de reglatge i tot el que s´ha de desmontar abans no s´hi arriva. :castell
Imatge

Toni- Max
Presentats
Entrades: 418
Membre des de: dj. oct. 15, 2009 12:33 pm
Ubicació: SANT FELIU - BAIX LLOBREGAT-

Entrada Autor: Toni- Max » dc. abr. 28, 2010 5:37 pm

Tinc la GS de fa, 6 mesos, i estic acollonit com anoteu les despeses!!!

Va bé , per els novatos es una orientacio, jo per exemple porto 9200 km, hi he de canviar el neumatic de darrera. Veig que es normal !!

El canviare, pero fare com la Mareta. un hobby es un hobby, no penso contar res !!! encare que se qu´ es car !!

AH! veig que sempre has posat el mateix neumatic , menys una vegada, a BMW van dirme que tornes a repetir els els que porta de la casa un Tourance....

els poso iguals?? per una conduccio per carreteretes ! no en pistes.

Gassssssssssss !!!!!!!!!! i gracies informacio.
LA MOTO ES VIDA !!! DISFRUTEM !!!!!! ANEM AMB COMPTE !!!! :D
BMW R 1200 GS

Llagasta
Presentats

Entrada Autor: Llagasta » dc. abr. 28, 2010 5:52 pm

[quote user="Toni- Max" post="117618"]Tinc la GS de fa, 6 mesos, i estic acollonit com anoteu les despeses!!!

Va bé , per els novatos es una orientacio, jo per exemple porto 9200 km, hi he de canviar el neumatic de darrera. Veig que es normal !!

El canviare, pero fare com la Mareta. un hobby es un hobby, no penso contar res !!! encare que se qu´ es car !!

AH! veig que sempre has posat el mateix neumatic , menys una vegada, a BMW van dirme que tornes a repetir els els que porta de la casa un Tourance....

els poso iguals?? per una conduccio per carreteretes ! no en pistes.

Gassssssssssss !!!!!!!!!! i gracies informacio.[/quote]

9200 Kms. está bé , Lo bó del Tourance es que son simbiosis perfecta amb la GS. s´escalfen deseguida i duren bastant pel que s´estila avui dia, mai et farán un lleig i permet inclinar fins " al final " sense ensurts ni res d´estrany. :form
i en quan al manteniment sempre es pot estirar més els consumibles ( pastilles e inclús els pneumatics fins al limit del seu avisador ) però això ja depen de cadascú.

El que no pots escatimar es en els canvis d´oli i filtre cada 10000 Kms. com a máxim amb oli mineral amb base sintètica ( per ex. Castrol GPS 15W50 que es pot trovar a Norauto per 36 € la garrafa de 4 litres ) o Castrol Actevo 20 W 50 mineral 100% que potser gasta una mica menys d´oli i el motor " no fa tan soroll" però es imprescindible canviar-lo als 6 o 7000 Kms. doncs ja surt bastant brut .

De totes maneres es important saber que la Gs. 1200 o qualsevol boxer BMW, té un motor de clar plantejament automovilistic , doncs té separat el que és l´oli ( valvulina ) del canvi del oli del motor i al tenir l´embrague en sec ( sense bany d´oli de cap mena com un cotxe ) permet possar-hi qualsevol oli de motor de cotxe 20 W 50 o 15 W 50 , de qualsevol marca reconeguda sense cap problema.

Resumin: Mentre la tinguis en garantia, es millor anar a ca´l BMW segons la tabla que hi ressenyat més amunt, i que tampoc es tant car,( comparat amb una Japonesa igual o menys ) després d´acabar-se la garantia, doncs ....ho fas tú...no per estalviar-te algún calé, si no ( i també es important ) per la satisfacció de fer el manteniment de la teva moto tu mateix :roll: :roll:
Llagasta l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. abr. 28, 2010 5:58 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Imatge

Atramuntanat
Presentats
Entrades: 734
Membre des de: dt. gen. 09, 2007 1:26 pm
Ubicació: Sant Feliu de Guixols - MGM 13254

Entrada Autor: Atramuntanat » dj. abr. 29, 2010 5:48 pm

[quote user="Gs12 red" post="116771"]

Tampoc hi han les despesses de peatges d´autopistes.[/quote]

Ni els impostos de circulacio, ni les ITV ( si li tocava) :mestre :mestre :martell
Erg Chebbi - Merzouga

Imatge

Bayerische Motoren Werke R 1200 GS Ifigenia

XaviTwin
Presentats
Entrades: 355
Membre des de: dc. abr. 23, 2008 10:27 pm

Entrada Autor: XaviTwin » dv. abr. 30, 2010 4:55 pm

Un altre que també porta lo gastat amb la moto, en aquest cas una Varadero 1000 comprada de 2 ma amb +/- 15000km tenia 2 anys: La moto venia amb les maletes d'honda

Ara te un 55.000km amb casi 6 anys a les meves mans, benzina no o se, però es podria treure una mitja, peatges i sortides tampoc, però segur que un futime :( per aixo esta no per utilitzar-la.

Encara que porto 2 anys llargs que no surt, mes que per rutes llargues, entre Recanvis, Accessoris, Ma d'obra: 3.859,31€

Per cert, també tinc l'Africa i aquesta suma'n bastant mes: 9.200€ On inclou Maletas, suspensions ohllins

entretingut aquest post, perquè serà que portem aquestes comptes :shock:

...V...
cor V-Twin

Josep973
Presentats
Entrades: 2131
Membre des de: dl. juny 04, 2007 2:25 pm
Ubicació: Preixens-Lleida

Entrada Autor: Josep973 » ds. maig 01, 2010 1:01 am

[quote user="XaviTwin" post="117839"]Un altre que també porta lo gastat amb la moto, en aquest cas una Varadero 1000 comprada de 2 ma amb +/- 15000km tenia 2 anys: La moto venia amb les maletes d'honda

Ara te un 55.000km amb casi 6 anys a les meves mans, benzina no o se, però es podria treure una mitja, peatges i sortides tampoc, però segur que un futime :( per aixo esta no per utilitzar-la.

Encara que porto 2 anys llargs que no surt, mes que per rutes llargues, entre Recanvis, Accessoris, Ma d'obra: 3.859,31€

Per cert, també tinc l'Africa i aquesta suma'n bastant mes: 9.200€ On inclou Maletas, suspensions ohllins

...V...[/quote]

Hola Xavi aixo hem pregunto jo,
no hi ha major plaer que el trovar un vell amic,
tret del de fer-ne un de nou.

Eva
Presentats
Entrades: 10516
Membre des de: dg. març 22, 2009 8:49 pm
Ubicació: Torroella de Montgrí

Entrada Autor: Eva » dc. maig 05, 2010 10:32 pm

Albert, després d´aquest fil tant interessant que has obert i que m´ha fet obrir els ulls sobre les despeses moteres, he contabilitzat amb la següent operació el cost TOTAL de la meva anada a Jérez:

Preu de la gasolina (x)
Preu del hotel +(X)
Preu menjar +(X)
Preu amortització rodes,.... +(X)

-(Y) SATISFACCIÓ TOTAL DE L´EXCURSIÓ
= ja hi podem tornar-hi

Does it makes any sense ??? ;)

:b9 :b9 :b9 :b9 :b9

Resumint... ni sé el que hem pagat d´autopistes, de gasolina, d´hotel ni de menjar...... :???: :???: :???: a veure si la propera vegada agafo exemple e intento fer uns números més o menys coherents ;)

Toni- Max
Presentats
Entrades: 418
Membre des de: dj. oct. 15, 2009 12:33 pm
Ubicació: SANT FELIU - BAIX LLOBREGAT-

Entrada Autor: Toni- Max » dc. maig 05, 2010 10:47 pm

EVA. !!!

tu fas la suma com jo !!!! de conya !!!!! que per molts anys !!!

quina felicitat !!

:ban :ban :ban :ban :ban
Toni- Max l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. maig 05, 2010 10:49 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
LA MOTO ES VIDA !!! DISFRUTEM !!!!!! ANEM AMB COMPTE !!!! :D
BMW R 1200 GS

XaviTwin
Presentats
Entrades: 355
Membre des de: dc. abr. 23, 2008 10:27 pm

Entrada Autor: XaviTwin » dc. maig 05, 2010 11:30 pm

[quote user="JOSEP973" post="117905"][quote user="XaviTwin" post="117839"]Un altre que també porta lo gastat amb la moto, en aquest cas una Varadero 1000 comprada de 2 ma amb +/- 15000km tenia 2 anys: La moto venia amb les maletes d'honda

...V...[/quote]

Hola Xavi aixo hem pregunto jo,[/quote]

Deu ser la costum que tenim de pagar per tot aki :enfaduu :(

...V...
cor V-Twin

Respon

Torna a “General”