Primeres Impressions

Aquí es parla de tot el relacionat amb el món de la moto

Moderador: Airald

Respon
Gearbox
Presentats
Entrades: 1591
Membre des de: dj. des. 31, 2009 5:53 pm
Ubicació: Castellolí

Primeres Impressions

Entrada Autor: Gearbox » dc. juny 02, 2010 10:37 am

Aquest diumenge vàrem fer la primera prova en ruta amb la nostra nova R1200RT. Així que n'hem tret les primeres impressions.

Per aquesta ruta l'hem equipat amb les quatre maletes (dues de laterals + top case + bossa sobre dipòsit) a mitja càrrega, i amb dues places, tal com anirá quasi bé sempre.

L’objectiu era provar la màquina en tot tipus d’asfalt i traçat, tant en vies ràpides com en trams de revolts.

La ruta prevista va ser: Castellolí-Calaf-Biosca-Solsona (corbes amples i bon asfalt) seguint cap a Montpol-Cambrils-Les Sorts fins a Coll de Nargó (revolts més tancats i pitjor asfalt). Allà, i després de fer una visita a Fígols, on hi estiuejen uns companys, i Organyà, enfilar cap al Coll de Bòixols fins a Isona, per tornar cap a Comiols-Artesa de Segre-Cervera i A2 fins a casa. En total uns 280 km.

Aquest és el traçat a google-maps.

http://maps.google.es/maps?f=d&source=s ... 17294&z=11

Abans de diumenge, jo ja havia fet uns tres cents quilòmetres tot sol, on he notat forces diferencies amb la K75RT. Però, com deia, es tractava de provar-la a “dúo”.

Lo primer que em diu la Dolors és l'ampli espai que hi ha al lloc del copilot. :razz: Molt més que a la K75. El seient també es mostra més còmode... extrem que comprovaríem al llarg de la sortida. Encara no he decidit a quina posició d'alçada portaré el seient, ja que a la posició baixa em noto les cames un pèl encongides, i a la posició alta no vaig tant còmode a les corbes.

Els primers revolts de Les Maioles (carretera que em conec molt bé) ja noto que els passo igual o més ràpid que amb la K, sense sensació d'anar forçat. A mida que anem fent, la moto va agafant "soltura". Baixant cap a Prats de Rei veiem com a l'entrar a les corbes pots frenar més tard sense que el tren del davant s'enfonsi (aquí treballa la suspensió de BMW) lo que fa que el copilot quasi no hagi de fer cap esforç per mantenir la posició i no tirar-se a sobre del pilot.

Ja carretera amunt cap a Biosca podem engranar la 6ª velocitat. A 4000 rpm anem a 120 Km/h amb una punta de gas. :razz:

De Biosca cap a Solsona, amb una carretera amb molt bon asfalt, corbes amples, visibilitat i sense trànsit (son quarts de nou del matí) li cargolem fort l'orella. Arribem a Solsona i li pregunto a la Dolors "que tal ?". Em respon "hem fet bona compra, Josep"

Yeha !!! això m'agrada !!! :ban :ban

Seguim cap a Moltpol i Cambrils, disfrutant del paissatge. Ens parem a fer fotos, i més endavant a esmorzar.

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Baixem cap a Coll de Nargó i ens arribem a Fígols.

Imatge

Treiem el cap a Organyà, on els diumenges és mercat i aprofitem per repostar.

Seguim cap el Coll de Bòixols fins a Isona. La moto ja corbeja com si la haguessim portat tota la vida. Entre 3000 i 4000 voltes és la zona per canviar de marxa. En aquesta franja, el canvi ni se sent. Si canvies per sota de 3000 rondina una mica (fa el cloc a l'engranar). Per sobre de 4000 també va fí però, llevat que es vulgui fer conducció esportiva, no cal allargar tant el canvi.

Els baixos son espectaculars, reprenent des de 2000 voltes sense cap problema :shock: , amb una mica de vibració fins arribar a les 3000 això sí, però no em molesta.

Arribem a Isona i enfilem cap a Comiols... corbes amples i carretera tirada... gaaaassss!!! :form

Baixem Comiols alegrets, avançant cotxes que anem trobant, fent corbes amb molta seguretat, sense que s'enfonsi la suspensió i quasi bé sense tocar el frè. La Dolors està encantada !!!

Parem a Artesa a fer una Coca-Cola al bar Cal Forcaire (que hi vàrem dinar a la sortida de la Catalunya Central).

Seguim cap a Cervera i autovia cap a casa.

Resumint:
Aquesta primera ruta ens ha agradat molt. La moto és molt còmoda i ens hi hem trobat a gust desseguida. La suspensió del davant és una passada. Hem fet tota la ruta amb un consum de 5,1 litres (crec que més que moderat), amb dues places i maletes.

Forçant alguna frenada no hi ha manera de fer derrapar la roda del darrere... es veu que l'ABS funciona. Si que, si redueixes fort, (amb una sola plaça) arribes a bloquejar la roda, però quasi a l'instant el motor agafa voltes i la roda es recupera.

L'única pega que hi trobo... la primera velocitat és massa llarga. Tenint 6 marxes no se perquè han fet una primera tant llarga. A l'anar per ciutat s'agraïria una primera més curta !! :enfadat
Gearbox l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. juny 02, 2010 4:48 pm, en total s’ha editat 2 vegades.
BMW K75 RT (en venda)
BMW R1200 RT

Malauradament no ens adonem del que tenim fins que ho perdem...

GRUM
Presentats
Entrades: 1837
Membre des de: dg. ago. 30, 2009 4:17 pm
Ubicació: Manresa

Re: Primeres Impressions

Entrada Autor: GRUM » dc. juny 02, 2010 11:10 am

Carai, ara si que no parareu mai per casa! :eyes
En fi, deixeu algún telèfon de contacte per si algú necessita localitzar-vos algún dia :b9 :b9
És bò saber que n'esteu tant contents, quan fas una compra així, sempre hi ha un component de risc que fins que no fas "la prova de foc" et té una mica inquiet.
Felicitats per la nova adquisició i a disfrutar-la moooolts kms ;)
L'aprenentatge és una cosa que dura tota la vida.
Coleccionista de vivències.

Pasqual
Presentats
Entrades: 2080
Membre des de: dj. jul. 09, 2009 11:20 pm
Ubicació: Garrotxa

Entrada Autor: Pasqual » dc. juny 02, 2010 11:10 am

FELCITATS de nou per la nova adquisció. Quan vaig canviar la K75 per la RT, com tu, el canvi principal que vaig trobar va ser el que no s'enfonses del devant a les frenades i la mateixa força del fre.

Una gran mot per viatjar (amb permis de les Pans)

Ra-mon
Presentats
Entrades: 5102
Membre des de: dj. feb. 12, 2009 9:34 pm
Ubicació: Vic - Osona

Entrada Autor: Ra-mon » dc. juny 02, 2010 11:39 am

Si que es un bon canvi si.

A grosso modo jo diria que les diferencies més importants (almenys amb la Pan, suposo que amb la 1200RT també) son que tira quan li dones gas i frena quan cal fer-ho ;)

Kpeps
Presentats
Entrades: 8196
Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
Ubicació: Manresa

Entrada Autor: Kpeps » dc. juny 02, 2010 11:41 am

ja es veu que esteu contents ja,aquesta moto us donara moltes alegries i satisfaccions ,per lo complerta que es,per mi es la millor del mercat que te la marca ;) ;)
Imatge

Minino
Presentats
Entrades: 1454
Membre des de: dt. oct. 27, 2009 8:43 pm
Ubicació: Cerdanyola del Valles - Andres

Entrada Autor: Minino » dc. juny 02, 2010 11:43 am

:eyes :eyes :eyes :shock: Aquesta molt bé i que traça que té el pilot sobre semegante moto sembla que està feta per a tu, gaudeix-ne molt, ara la dona no voldra quedar a casa com semblant sofa la butaca de copilot ........... .................. :eyes :eyes
___________________ NORDKAPP 2009 ...... SCOTLAND 2010 ...... ELS ALPS 2011 ......... SARD/CÒRS 2012 ..
Imatge

Jordivfr
Presentats
Entrades: 400
Membre des de: dl. maig 03, 2010 3:56 pm
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: Jordivfr » dc. juny 02, 2010 12:06 pm

Moltes felicitats per la nova màquina, sense cap mena de dubte, per a mi, la més equilibrada per viatjar per asfalt del catàleg de BMW, a i el consum és boníssim.

Felicitats!!!!

Oscar
Presentats
Entrades: 1616
Membre des de: dt. jul. 17, 2007 8:45 pm
Ubicació: montroig de Segarra

Entrada Autor: Oscar » dc. juny 02, 2010 3:41 pm

Ondia moltes felicitats als dos.Crec que heu encertat de ple,i la Dolors ara
aviam si s´adormirà,a disfrutar-la.
Que gran aquest de Bilbao

Imatge

Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Entrada Autor: Randy-650 » dc. juny 02, 2010 4:07 pm

És curiós, oi, això de passar d'un motor de cotxe (K) a un motor d'avió (bóxer)? :smile:

Veig que el que més t'ha impresionat és el telelever, igual que em va passar a mi el primer dia que en vaig probar un.

Que la gaudeixis tan o més que la K, i no dubto que ho fareu. ;)
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

Panotxa
Presentats
Entrades: 1308
Membre des de: dg. juny 01, 2008 8:29 pm
Ubicació: Banyoles

Entrada Autor: Panotxa » dc. juny 02, 2010 6:38 pm

Gearbox!

Moltes felicitats per la nova màquina, ara toca gaudir-la.

Per cert aquesta moto ja te experiència contrastada per anar d'escombra. :lol:

Salut! ;)

Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Entrada Autor: Randy-650 » dc. juny 02, 2010 7:18 pm

[quote user="Panotxa" post="122445"]

Per cert aquesta moto ja te experiència contrastada per anar d'escombra. :lol:

[/quote]

Ah!! Però que és la RT d'en Sagal? :roll:
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

Gearbox
Presentats
Entrades: 1591
Membre des de: dj. des. 31, 2009 5:53 pm
Ubicació: Castellolí

Entrada Autor: Gearbox » dc. juny 02, 2010 8:54 pm

Si, Randy... el telelever és aco**onant !!. Això que no s'enfonsi la suspensió és de fàbula !!

[quote user="Panotxa" post="122445"] ...Per cert aquesta moto ja te experiència contrastada per anar d'escombra. :lol:

Salut! ;)[/quote]

Aquesta em sembla que no, Panotxa !!!
Gearbox l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. juny 02, 2010 8:55 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
BMW K75 RT (en venda)
BMW R1200 RT

Malauradament no ens adonem del que tenim fins que ho perdem...

Ra-mon
Presentats
Entrades: 5102
Membre des de: dj. feb. 12, 2009 9:34 pm
Ubicació: Vic - Osona

Entrada Autor: Ra-mon » dc. juny 02, 2010 9:48 pm

[quote user="Gearbox" post="122468"]Si, Randy... el telelever és aco**onant !!. Això que no s'enfonsi la suspensió és de fàbula !![/quote]

De tota manera amb la Pan em sembla que tampoc s'enfonsa la suspensió, o es perquè freno menys, no sé ;)

Jesus
Presentats
Entrades: 3584
Membre des de: dj. feb. 04, 2010 10:55 am
Ubicació: Sant Feliu de Guíxols - GIRONA

Entrada Autor: Jesus » dc. juny 02, 2010 10:50 pm

[quote user="Ra-mon" post="122481"][quote user="Gearbox" post="122468"]Si, Randy... el telelever és aco**onant !!. Això que no s'enfonsi la suspensió és de fàbula !![/quote]

De tota manera amb la Pan em sembla que tampoc s'enfonsa la suspensió, o es perquè freno menys, no sé ;)[/quote]

Ramon : pel que he pogut comprovar les pastilles de fre les deus estirar molt ... sempre vas filant molt lleuger pirata !!!

GerBox : això del Telelever realment és ac*ll*nant ... tot i que a vegades trobo a faltar el tacte d'una forquilla convencional... no es pot tenir tot.

Apa a gaudir-al amb ceny :mrgreen:
Jesus l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. juny 02, 2010 10:50 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Gas a la burra!!!

Angel
Presentats
Entrades: 1284
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 11:37 pm
Ubicació: Vilafranca del Penedès

Entrada Autor: Angel » dj. juny 03, 2010 12:01 am

Felicitats per aquesta nova joia que tens Gearbox. Ara et toca gaudir-la al maxim.
Salutacions moteres.

Albert
Presentats
Entrades: 7280
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 9:42 pm
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: Albert » dj. juny 03, 2010 1:18 am

Holaaaaa,

Si les primeres impressions son bones, es segur que has fet una bona compra, amb independència de si porta tal o qual suspensió.
Jo en conec un que portava 10.000 km. i encara no s’hi havia acostumat, i qui en deu minuts ja n’està content. Personalment he de dir que he provat tant la K-1200-S, com la 1300 amb suspensió duolever al davant i no m’ha costat gens acostumar-m’hi, tot i que la sensació de “flotabilitat” per dir-ho d’alguna manera, no em feia el pes inicialment, però no em va impedir d’anar “lleugeret” per les carreteres del priorat.

Doncs al que anàvem: moltes felicitats i disfruteu-la força, que es una molt bona màquina per a fer molts i molts quilòmetres. I no en feu massa cas a les opinions dels altres, que no son ells els que la porten!!!

:razz: :razz: :razz:
Sort,

Pardo
Presentats
Entrades: 374
Membre des de: dv. maig 07, 2010 9:34 am
Ubicació: Igualada

Entrada Autor: Pardo » dg. juny 27, 2010 2:31 pm

Josep, que xula la foto de l'església de Sant Víctor de Fígols, als estius hi anem cada dia, una estoneta, ja que al costat hi ha un parc on tota la canalla es fan un fart de jugar. :D

Xavier
Presentats
Entrades: 4399
Membre des de: dv. juny 18, 2010 4:47 pm
Ubicació: Torelló (Osona)

Entrada Autor: Xavier » dt. jul. 13, 2010 11:54 am

Enhorabona per la moto noi !
Nosaltres també vàrem estrenar una R1200RT fa encara no un mes i n'estic enamoradíssim.
Salut i a disfrutar-la.

Respon

Torna a “General”