La fi d'aquesta nova "joguina" digna de James Bond (aviso que en Ramon de Mototurisme no té res a veure) seria evidentment agafar i sancionar a encara més les infraccions: aquests cinemòmetres guanyarien no només en discreció, sinó que també en eficàcia.
A partir del moment en què la gent no frenarà més, perquè no sabran si van ser flasos o el cotxe que és davant d'ells està en infracció o no, hi haurà forçosament més gent que es farà fotos, assegura Pascal Pennec, periodista a Auto Plus.
A més, la tecnologia infraroja autoritza una nitidesa superior a una foto simple il·luminada per un flaix i es mostraria doncs més eficaç sigui quina sigui la meteorologia, així com sobre els reflexos brillants - més o menys naturals segons els casos! - reexpedits per certes matrícules.
Encara que Michèle Merli, la delegada interministerial a la seguretat vial, recentment hagués afirmat que aquest nou dispositiu era objecte de moment només de "proves" efectuades per " una empresa privada " per a un treball sobre les " possibilitats de desenvolupaments ulteriors ", tot fa creure que aquesta nova aportació tecnològica no hauria de trigar a generalitzar-se sobre unes 1500 caixes grises que actuen amb rigor actualment sobre els camins tricolors.
Aquest dispositiu vindria per reforçar la col·locació recent dels radars de focs vermells (llegir a MNC del 2 de juliol de 2009: posada en funcionament per nous radars de focs vermells) i sobretot zones de radars freqüents particularment perilloses (llegir a MNC del 29 de juliol de 2010: nova senyalització dels radars automàtics el 3 d'agost).
FONT
