Enxampen A Un Motorista A 189km/h En Un Tram Limitat A 100.

Aquí es parla de tot el relacionat amb el món de la moto

Moderador: Airald

Respon
Jesus
Presentats
Entrades: 3584
Membre des de: dj. feb. 04, 2010 10:55 am
Ubicació: Sant Feliu de Guíxols - GIRONA

Re: Enxampen A Un Motorista A 189km/h En Un Tram Limitat A 1

Entrada Autor: Jesus » dj. març 10, 2011 10:51 pm

[quote user="JoanCG" post="161355"]Crec que com casi tot a la vida, ni blanc ni negre, ni a 110/120, ni a 200.

Segur que no soc l’únic que si vaig en moto a 120Km/h per autopista (perdó, ara a 110), em distrec al cap d'una estona i tinc més possibilitats de tenir un ensurt, que anant a 140/150, per exemple.

Tampoc dec de ser l’únic que per exemple pels 4 carrils de la meridiana a Bcn, soc incapaç d'anar a 50km/h (És impossible, anar tant poc a poc !!).

I suposo que més d’un de nosaltres, com jo, quan hi ha transit fluït en autovia, més ara que els cotxes no es posen a la dreta ni volent, tot i que amb compte i poc a poc, fa zig-zag.

Ni jutjo als al grup dels blancs (els de 110km/h en autopista), ni als del negre (els de 200). Tampoc als grisos, on em sento. És antisocial i criminal, pertànyer al segon o tercer grup? Doncs entenc que com tot a la vida, depèn de quin dels tres grups ho jutgi. Cert que el que té capacitat legal per fer-ho és el primer.

Però el que jutjo com a cert, és que quan una part important dels usuaris, a la que poden o si es pogués, no fan o farien cas a algunes normes, quelcom falla en aquestes normes.[/quote]

Tu si k m'entens company ... !!! :cool:

V'sss :cool:
GeSus

PD: Ara imagineu-vos que surt una llei ... :roll: que ens obliga a tots a menjar no més bledes !!! Qui no es menjaria un bon fuet d'amagat ... no siguem tant ... [strike]CENSURED[/strike] :twisted: !!!
Jesus l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. març 10, 2011 10:56 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Gas a la burra!!!

Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Entrada Autor: Randy-650 » dv. març 11, 2011 12:32 am

[quote user="Jesus GS" post="161416"]

PD: Ara imagineu-vos que surt una llei ... :roll: que ens obliga a tots a menjar no més bledes !!! Qui no es menjaria un bon fuet d'amagat ... no siguem tant ... [strike]CENSURED[/strike] :twisted: !!![/quote]

No fa gaire vaig veure pintat en una paret una frase que deia:

EN ESPAÑA HAY TANTAS LEYES QUE TODO EL MUNDO HACE LO QUE LE SALE DE LOS COJ%&%$
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

GRUM
Presentats
Entrades: 1837
Membre des de: dg. ago. 30, 2009 4:17 pm
Ubicació: Manresa

Entrada Autor: GRUM » dv. març 11, 2011 11:13 am

Un supòsit:
-Per desgràcia un parent, amic, conegut, algú molt estimat es veu involucrat en un accident provocat per un personatge que anava a velocitat "il.legal" i per culpa d'ell aquesta persona resulta greument ferida o morta, QUÈ?
Molt provablement, després no es vegi igual. :roll:

Són moltes les vides que hi ha en risc a les carreteres.
Per molt que ens ho sembli, mai està tot controlat, ja que a la carretera hi ha variables que no depenen de nosaltres.
Senyors, prudència si us plau, prudència. :oops:
L'aprenentatge és una cosa que dura tota la vida.
Coleccionista de vivències.

JoanCG
Presentats
Entrades: 735
Membre des de: ds. gen. 30, 2010 6:34 pm
Ubicació: Lliçà d'Amunt
Contacta:

Entrada Autor: JoanCG » dv. març 11, 2011 3:46 pm

[quote user="GRUM" post="161443"]Un supòsit:
-Per desgràcia un parent, amic, conegut, algú molt estimat es veu involucrat en un accident provocat per un personatge que anava a velocitat "il.legal" i per culpa d'ell aquesta persona resulta greument ferida o morta, QUÈ?
Molt provablement, després no es vegi igual. :roll:

Són moltes les vides que hi ha en risc a les carreteres.
Per molt que ens ho sembli, mai està tot controlat, ja que a la carretera hi ha variables que no depenen de nosaltres.
Senyors, prudència si us plau, prudència. :oops:[/quote]

Aviso: Qui tingui mal de cap, que s’estalviï llegir el totxo.

Tens raó; a la carretera ens hi juguem la nostra vida i la dels altres contínuament. Si bé és cert que en cas d’accident greu, hi ha més probabilitat de que ens matem sols, anant en moto, de que ho fem en cotxe; en un accident de cotxe és més fàcil que causem danys aliens. Per tant el risc de fer mal a altres anant en moto és inferior al de fer-lo anant en cotxe(amb això no justifico anar per la carretera com si fos un circuit, eh?).

Ara bé; practicant motociclisme, parapent, muntanyisme, escalada, submarinisme, esquí fora pistes, bici de carretera( amb tants cotxes passant), mountain bike... i tants d’altres esports que, si s’haguessin de practicar per tal de no córrer cap perill, anant molt poc a poc i amb tots els controls i normes precisos per minimitzar tots els riscos, crec que alguns d’aquests ni existirien; per que de forma intrínseca ja tenen un risc inherent. I la moto és un d’ells.

Del meu punt de vista, crec que en una moto, es gaudeixen de una, dues o la barreja de les dues sensacions, en funció de qui la porti; en funció sobretot, de si es gaudeix conduint-la o pilotant-la (i no parlo de 200Km/h).

-Hi ha qui gaudeix purament del plaer que dona la moto en quant a sensació de relax, llibertat, o del plaer purament de conduir una màquina sense presses, mirant el paisatge (ningú gaudeix exactament del mateix, suposo). A excepció d’aquells més cremats (com jo fa uns anys), entenc que tots gaudim d’estones com aquestes.

-I llavors hi ha qui, a més de l’anterior, gaudeix tant de la sensació d’ingravidesa en una plegada sobtada, de la petita descàrrega d’adrenalina al cargolar el gas encara inclinat, del plaer d’apurar una frenada, etc. Si tot això estigués exempta de cert risc, ni ens faria bategar el cor, ni segregaríem adrenalina, ni ens faria sentir tant bé en acabar la ruta. Res d’això vol dir posar en perill obvi vides alienes, repeteixo.

A les sortides de qualsevol grup, el nostre com a exemple, si quantifiquéssim, quants creieu que gaudeixen també de una part de la segona opció? M’atreveixo a dir que al potser la meitat.

Per tant: en cas de que tothom anés ben bé a la llei, quants motoristes quedarien?

Jo anava molt en quad (bé, en ATV), fins i tot em vaig gastar 500€ en tub d’escapament PER FER MENYS SOROLL!!, i tot amb això, pels culpa dels qui realment feien el cabra fent soroll a la muntanya, sempre em miraven com a un criminal. Finalment vaig deixar el quad quan, a més a més va sortir la nova legislació tant restrictiva. Me’n vaig adonar que per anar en quad sí o sí havies de transgredir normes (que si camins de 4 metres d’amplada que no n’hi han, etc etc...). Es van deixar de vendre quads a punta pala, clar.

A la moto no renunciaré. Si no m’enxampen, les normes que des de el meu sentit comú vegi que “no tocan”, doncs...

, i sense sentir-me ni ser un “criminal por lo penal”. I sí, suposo que em tocarà pagar la multa si m’enxampen, clar...

P.D. Com va el mal de cap?
:martell
JoanCG l’ha editat per darrera vegada el dia: dv. març 11, 2011 5:17 pm, en total s’ha editat 9 vegades.
Acosta't a qui busca la veritat; allunya't de qui diu que l'ha trobat. Sobretot parlant de motos.

GRUM
Presentats

Entrada Autor: GRUM » dv. març 11, 2011 4:47 pm

Apa, que t'has quedat a gust :twisted:
Bromes apart. Sempre és un plaer llegir idees tan ben expressades.
No nego pas que tens gran part de raó, cadascú gaudeix com vol i/o pot. A mi, de tant en tant, també m'agrada anar una mica més "lleugeret" Tot i que les meves limitacions són moolt grans com a pilot :mrgreen:
Senzillament crec que sempre que surtim hem de ser conscients dels riscos que correm, sense que això ens privi de disfrutar del què ens agrada, i si val la pena fer-ho.
Jo surto sempre que puc i moooltes vegades, moooltes veig motoristes fent imprudències i excessos, cosa que em dol i em molesta a parts iguals. De ben segur que de bestieses se'n veuen a tot arreu, però per sort o per desgràcia entre el colectiu de la moto hi ha bastant imprudent.
No puc arribar a entendre quin sentit o gràcia pot tenir passar per una via urbana a 80 o 90kms/h. "És que no passa ningú", ja, fins que surt algúna criatura d'entre uns cotxes o un vianant despistat que no havies vist perquè miraves la carretera, etc. I això és una cosa que es veu massa sovint, sobretot en passar per pobles petits o urbanitzacions.
També m'he trobat anat jo tant en cotxe com en moto, que en un revolt algún il.luminat que venint en direcció contraria ha entrat massa fort i acaba envaint tot o part del meu carril, si jo hagués anat més depressa :tremolant
En fi, no pretenc jutjar, cadascú és ben lliure de fer el que cregui, però també hem de ser conscients que no estem sols.
L'únic que puc dir és, si us plau prudència!

Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Entrada Autor: Randy-650 » dv. març 11, 2011 5:12 pm

[quote user="JoanCG" post="161460"]

A les sortides de qualsevol grup, el nostre com a exemple, si quantifiquéssim, quants creieu que gaudeixen també de una part de la segona opció? M’atreveixo a dir que al menys la meitat.

[/quote]

Al menys 3/4 parts del integrants de la sortida, com a mínim. :mrgreen:

[quote user="GRUM" post="161470"]
També m'he trobat anat jo tant en cotxe com en moto, que en un revolt algún il.luminat que venint en direcció contraria ha entrat massa fort i acaba envaint tot o part del meu carril, si jo hagués anat més depressa :tremolant[/quote]

Al 92 per la teva terra m'hi vaig trobar. :tremolant Anàvem un company i jo un diumenge pel matí fent ruta i ens trobem un cotxe de cara en un revolt de d'esquerres. El company i jo vem 'aterrar' al camp llaurat del costat. I fa quatre anys, un cremat que baixava del Mr Bikers va envair el meu carril provocant una col·lisió frontal contra la meva moto. :tremolant

El Vini i la Tensi també s'hi van trobar fa uns quatre anys, amb consequències catastròfiques pel peu de la Tensi. :tremolant

Ah! No conec en persona a NINGÚ que hagi provocat un ensurt als altres usuaris de la via. Tu si? :roll:
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

JoanCG
Presentats
Entrades: 735
Membre des de: ds. gen. 30, 2010 6:34 pm
Ubicació: Lliçà d'Amunt
Contacta:

Entrada Autor: JoanCG » dv. març 11, 2011 5:22 pm

No puc deixar d’estar d’acord, amb el tema de la prudència, només faltaria.

Per cert, hi ha una dita que diu: "La prudència és la covardia vestida de virtut"

Es broma !!!
Es broma !!!
Es broma !!!
:oops:
JoanCG l’ha editat per darrera vegada el dia: dv. març 11, 2011 5:23 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Acosta't a qui busca la veritat; allunya't de qui diu que l'ha trobat. Sobretot parlant de motos.

GRUM
Presentats

Entrada Autor: GRUM » dv. març 11, 2011 7:43 pm

Si és que mira que sou ... :b9 :b9 :b9 :b9 :b9
:cerv

Siono1000
Presentats
Entrades: 2573
Membre des de: dc. març 28, 2007 2:12 am
Ubicació: Baix Empordà

Entrada Autor: Siono1000 » ds. març 19, 2011 3:58 am

[quote user="Jesus GS" post="161416"][quote user="JoanCG" post="161355"]Crec que com casi tot a la vida, ni blanc ni negre, ni a 110/120, ni a 200.

Segur que no soc l’únic que si vaig en moto a 120Km/h per autopista (perdó, ara a 110), em distrec al cap d'una estona i tinc més possibilitats de tenir un ensurt, que anant a 140/150, per exemple.

Tampoc dec de ser l’únic que per exemple pels 4 carrils de la meridiana a Bcn, soc incapaç d'anar a 50km/h (És impossible, anar tant poc a poc !!).

I suposo que més d’un de nosaltres, com jo, quan hi ha transit fluït en autovia, més ara que els cotxes no es posen a la dreta ni volent, tot i que amb compte i poc a poc, fa zig-zag.

Ni jutjo als al grup dels blancs (els de 110km/h en autopista), ni als del negre (els de 200). Tampoc als grisos, on em sento. És antisocial i criminal, pertànyer al segon o tercer grup? Doncs entenc que com tot a la vida, depèn de quin dels tres grups ho jutgi. Cert que el que té capacitat legal per fer-ho és el primer.

Però el que jutjo com a cert, és que quan una part important dels usuaris, a la que poden o si es pogués, no fan o farien cas a algunes normes, quelcom falla en aquestes normes.[/quote]

Tu si k m'entens company ... !!! :cool:

V'sss :cool:
GeSus

PD: Ara imagineu-vos que surt una llei ... :roll: que ens obliga a tots a menjar no més bledes !!! Qui no es menjaria un bon fuet d'amagat ... no siguem tant ... [strike]CENSURED[/strike] :twisted: !!![/quote]

Jo també soc d'aquest. ;)

El que en molesta més és aquest "moralisme" que plana sobre el mateix mon de la moto. Tots savem per qué tenim una moto...no cal dir res més.
Fa 45 anys que circulo per un tram de carretera en el que sempre s'ha pogut avançar. la carretera no ha canviat gens en aquest 45 anys, però a l'última pintada han posat una linea continua. Ara resulta que si avanço exactament al mateix lloc que els últims 45 anys soc un "criminal" i en mereixo la presó com a minim. poso't en perill la meva vida i la de mig mon i se m'hauria de multar amb 500.000€, tres vides sense carnet de conduir i com a minim dues cadenes perpétues.
Fa riure per no plorar.

Pd: a 200 km/h o tot el que dona la moto hi vaig al menys una estona cada cop que agafo la moto i sincerament no crec que posi la meva vida ni la de ningú en perill i no soc cap inconcient.
Per sort a les carreteres que més disfruto i m'agraden no sobrepaso mai els limits legals de velocitat.
A una carretera de corbes el límit de velocitat és el mateix que a moltes Autovies de 4 carrils. Segur que hi ha molt més perill a les Autovies. :roll:

Salut delincuents.
Salut i kilómetres

Santos
Presentats
Entrades: 227
Membre des de: ds. abr. 10, 2010 6:28 pm
Ubicació: Sentmenat, Vallès Occidental

Entrada Autor: Santos » dg. març 20, 2011 7:21 am

996
997
998