Amb Quina Moto Faries...?

Aquí es parla de tot el relacionat amb el món de la moto

Moderador: Airald

Respon
Danielot
Presentats
Entrades: 641
Membre des de: ds. oct. 11, 2008 8:56 am
Ubicació: Lleida, terra ferma.

Re: Amb Quina Moto Faries...?

Entrada Autor: Danielot » dc. juny 08, 2011 7:19 pm

Amb aquestes condicions, i saben que no es va a fer un rally ni a fer Enduro, un mousse a 30ºC i per asfalt a 100-120 km/h et pot durar 2000? 3000?. Val la pena? (el pattex és tema apart , sobretot si hi ha en Pantoxa per el mig ).

Si l'objectiu és fer tranqui-turisme, cal anar amb una moto de trail? perquè no escollir una de carretera, còmode, fiable i amb més capacitat de carrega i d'autonomia?
Tal com plantejes la sortida de tranqui-turisme. Doncs qualsevol moto.

Per cert, Quina moto te el teu company?

Si no es fia de la seva moto, sempre li puc vendre la meva V STROM.

Li puc donar garantia de que ànirà i tornarà sense cap problema.
Rodar en moto es lo meu

650X
Moderador de MTC
Entrades: 2247
Membre des de: dl. gen. 10, 2011 5:21 am
Ubicació: Folgueroles
Contacta:

Entrada Autor: 650X » dc. juny 08, 2011 9:47 pm

10.000km si, el filtre d'aire original de paper es pot canviar per els d'escuma netejables, i de suspensions hi ha varies marques que en fabriquen com Ohlins, wilbers...
A mi es una moto que m'agradaria tenir per no fer tant el cabra amb la gs, ja que algun dia em costarà car... però no tinc espai, ni permís :crys
Imatge
Cuco, si t'interessa hi ha un Belga que s'en va al Africa aquesta tardor, hi ha un fil a ADV on explica una mica la preparació que està fent a la Challenge.

Pasqual
Presentats
Entrades: 2080
Membre des de: dj. jul. 09, 2009 11:20 pm
Ubicació: Garrotxa

Entrada Autor: Pasqual » dc. juny 08, 2011 10:27 pm

Les meves impresions de la BMW650GS desprès de 8000 km per Xile i Argentina, les vaig publicar a GH Patagònic.

Com explico, desprès de veure les maletes H&B tal com varen quedar per una caigudeta (o dos... :lol: ) tinc clar que com les d'alumini no hi ha res

No m'importaria repetir.

El mestre Cuco ho ha explicat gairebé tot. La seva WR-450 customoritzada és preciosa i dono fe que per pista una Varadero no li pot seguir el ritme :razz: :razz: :razz: :razz: . No , en serio, és una bona opció. Em va agradar el dipòsit supletòri davant del manillar i darrera el llum (això si, no passaria cap ITV). Realment la moto està per pujar i marxar.

Dos preguntes: 1.- No afegiries una palanca per poder arrancarla amb el peu? No és gaire car i els manetes com tu segur que sabeu com fer-ho. L'altre dia vaig llegir un tutorial per la DR i imagino que no deu ser gaire diferent.
2.- No treuries una o dos dents de la corona? A les llargues distàncies africanes, la moto aniria més desfogada i consumiria menys
3.- No et sembla excessiu tenir que canviar oli cada 500-1000 km i tenir que carregar les llaunes? Amb un altre tipus de moto més "asfàltica" això no passa (XT, Dominator...)

La cúpula no la veig tant important, però millor si hi és. Ara t'asseguro que els insectes tels menjaràs igual :razz: En canvi les llums no ho trobo tant important. Tú ho sabràs millor que ningú, però en un viatge d'aquestes caracteristiques és una bogeria circular de nit. Només en cas d'extrema necessitat.

Com la majoria, jo també preferiria una trail enfront d'una de carretera. Però és que per viatjar per Europa també ho prefereixo!

Javi, la Transalp podria ser una bona opció, però potsats a escollir, prefereixo una monocilindrica. Més senzilla, més estalviadora i menys pesada. Segur, que no tant còmode.

Dos temes més. Rodes de tacos, mixtes o de carretera? i una altra, casc tipus jet, enduro, abatible o integral?

650X
Moderador de MTC
Contacta:

Entrada Autor: 650X » dc. juny 08, 2011 11:37 pm

[quote user="Pasqual" post="171561"]
Dos temes més. Rodes de tacos, mixtes o de carretera? i una altra, casc tipus jet, enduro, abatible o integral?[/quote]

Jo triaria sense gaire dubte unes mixtes, ja que facilment pots fer més de 15.000km sense problemes o en un càs de terreny incert uns tacs asfaltics tipus Continental TKC80 que diuen que duren molt més que els Metzeler Karoo.

Per el tema del casc, un abatible estalvia a les orelles un patiment diari en no haver de treure i posar el casc cada cop que vols parlar cara a cara amb algú. El Jet "jo" l'eliminaria de qualsevol viatge per la falta de protecció en quan a caigudes i inclemències meteorològiques, els enduro (amb pantalla o amb ulleres) son molt pràctics i no tens la sensació de tancament dels integrals a part de que per netejar-los sempre estan millor dissenyats. Tot i que per distàncies llargues l'efecte vela de les viseres pot ser una mica molest a la llarga, sobretot en creuers de més de 100km/h.

Tornant a les motos que utilitzaria, hi ha una R100GS (que em té el cor robat) que potser també donaria la volta al món. ;) ;)
Imatge
650X l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. juny 09, 2011 12:08 am, en total s’ha editat 1 vegada.

Pasqual
Presentats
Entrades: 2080
Membre des de: dj. jul. 09, 2009 11:20 pm
Ubicació: Garrotxa

Entrada Autor: Pasqual » dc. juny 08, 2011 11:57 pm

Ostres! no serà la R100GS d'en Rafel de La Bisbal? Si és ell varem anar junts al marroc i segur que a part de la moto i fa molt l'indio......i això no és el pont de l'hostal de les mosques abans d'arribar a Sadernes?

650X
Moderador de MTC
Contacta:

Entrada Autor: 650X » dj. juny 09, 2011 12:06 am

[quote user="Pasqual" post="171575"]Ostres! no serà la R100GS d'en Rafel de La Bisbal? Si és ell varem anar junts al marroc i segur que a part de la moto i fa molt l'indio......i això no és el pont de l'hostal de les mosques abans d'arribar a Sadernes?[/quote]

Tot correcte! ja tens raó que, fa més l'indio que la fletxa... :mrgreen:

Salut

Fjodor
Presentats
Entrades: 2432
Membre des de: dc. gen. 12, 2011 6:00 pm
Ubicació: L'Empordà

Entrada Autor: Fjodor » dj. juny 09, 2011 9:58 am

Per la moto agafa la que vulguis... no crec que una 450 sigui justa... es millor una 600 o mes. Però SEGUR.
casc?
Per mi un jet NO es un casc. Ha de ser integral i d'enduro (amb visera i pantalla). Pel sol, la pols i per tot. Per experiència t'ho dic.

Gomes: SENS CAP MENA DE DUBTE mixtes. Ni dubtar-ho.

A veure... vagis on vagis, el millor concepte per viatjar en moto és una TRAIL. Ho tinc claríssim. Et permet anar per tot arreu, ficar-te per tot arreu i és molt més versàtil en tots terrenys. Potser perd qualitats en autopista i altres aspectes, però d'un punt de vista general crec que és el millor concepte que s'ha inventat mai.

Salut

Cuco
Presentats
Entrades: 418
Membre des de: dl. nov. 12, 2007 12:26 pm
Ubicació: Bages

Entrada Autor: Cuco » dj. juny 09, 2011 10:04 am

[quote user="Pasqual" post="171561"]

El mestre Cuco ho ha explicat gairebé tot. La seva WR-450 customoritzada és preciosa i dono fe que per pista una Varadero no li pot seguir el ritme :razz: :razz: :razz: :razz: . No , en serio, és una bona opció. Em va agradar el dipòsit supletòri davant del manillar i darrera el llum (això si, no passaria cap ITV). Realment la moto està per pujar i marxar.

Dos preguntes: 1.- No afegiries una palanca per poder arrancarla amb el peu? No és gaire car i els manetes com tu segur que sabeu com fer-ho. L'altre dia vaig llegir un tutorial per la DR i imagino que no deu ser gaire diferent.
2.- No treuries una o dos dents de la corona? A les llargues distàncies africanes, la moto aniria més desfogada i consumiria menys
3.- No et sembla excessiu tenir que canviar oli cada 500-1000 km i tenir que carregar les llaunes? Amb un altre tipus de moto més "asfàltica" això no passa (XT, Dominator...)

[/quote]

1- No, si de palanca ja en tinc ja, el que no tindria em sembla és bemols de fer-la servir que ja tinc una edat, pero per emergències ja hi és.

Imatge

2- Si, també tinc un plat i un pinyó de sortida més llargs justament per viatges, però encara no els he posat mai, ara ja va a 95 a punta de gas amb 5ª, i sobre els 120 a mig règim, llavors espero adelantar entre 5 y 7 kms/h sense estrés del motor.

3- Si, tinc un període de canvi de 1.000 kms que és un maldecap, encara que posis oli més dens i el doblis. Haver de canviar 7 vegades l'oli en un viatge de 15.000 kms per exemple ho trobo excessiu, no tant per trobar oli, que segur que en trobes finalment (el litre que porto a sobre és per corregir nivell), ni pels filtres, que son molt petitets i no fan massa nosa, sino per la conya de l'oli usat, i sobretot pel ai ai ai de descollar i collar 7 vegades els cargols i resar per que no perdin però sense carregar-te la rosca... (la experiència mongola m´ha marcat de per vida... jajaja).

És per tot plegat (i per la duresa del seient que caldria tapissar), que només la contemplo per sortides africanes de fer 2 o 3 paisos plan off road, però no pas per la volta sencera a l'Africa.

650 X Gràcies per cert pels enllaços, tant el de la preparació (caríssima) de la 650X, com pel llibre de manteniment.

Casc: Abatible, sens dubte. Cal parlar amb la gent, menjar, beure i poder mirar el tràfic de les ciutats amb plenes garanties, i un integral no t´ho dona, i un d'enduro tampoc.

Gomes ... aquí està la gran qüestió. Abans fins i tot de decidir quina moto portaràs, has de decidir quins neumàtics faràs servir, si portaras els recanvis a sobre o no, i on els canviaràs. Si posem tacos a una moto de més de 200 kgs tampoc passarem de 100 kms/H per no menjar-nos-els, per tant ens sobra potència i pes per un tub.
En la meva opinió, un mixte amb tendència a enduro (Sahara Enduro 3 / Mitas / ...), que pugui aguantar mínim 10.000 kms.
Cuco l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. juny 09, 2011 10:09 am, en total s’ha editat 1 vegada.

650X
Moderador de MTC
Contacta:

Entrada Autor: 650X » dj. juny 09, 2011 7:36 pm

Entre en Pasqual i en Cuco hauré de deixar de llegir el fòrum, tothom marxa a fer aventures Africanes i jo encara no he pogut anar ni a tastar el Marroc, bé aquest Desembre vaig estar una setmaneta a Andalucía... compta com a Nord Àfrica? :twisted:

Aquests Sahara Enduro 3, son els que porten em sembla d'origen les trails de BMW 650X o les KTM 690, sempre m'han semblat molt polivalents, però desconec si duren el que dius 10.000. Crec que els tourance de "tota la vida" també farien el fet.

Salut!

Cuco
Presentats
Entrades: 418
Membre des de: dl. nov. 12, 2007 12:26 pm
Ubicació: Bages

Entrada Autor: Cuco » dv. juny 10, 2011 9:17 am

[quote user="650X" post="171685"]Entre en Pasqual i en Cuco hauré de deixar de llegir el fòrum, tothom marxa a fer aventures Africanes i jo encara no he pogut anar ni a tastar el Marroc, bé aquest Desembre vaig estar una setmaneta a Andalucía... compta com a Nord Àfrica? :twisted:

Aquests Sahara Enduro 3, son els que porten em sembla d'origen les trails de BMW 650X o les KTM 690, sempre m'han semblat molt polivalents, però desconec si duren el que dius 10.000. Crec que els tourance de "tota la vida" també farien el fet.

Salut![/quote]

Et puc donar fe dels dos:

!- Els Tourance al viatge a Iran em van demostrar una durada de més de 15.000 kms sense problemes, doncs els vaig canviar després de Manresa-Estambul- Ankara-Yerevan-Tiblisi-Baku-Teheran-Golf Pèrsic-Kurdistan-Damasc-Amman-Aqaba-Beirut-Capadocia-Antalya (15.000 km), i els hi quedava vida encara.

2- Els Enduro 3, al viatge al Japó, em van durar Manresa-Moscú-Barnaul ((per Mongòlia i part de Rúsia oriental passada Sibèria vaig posar els tacs))+ Kavarovsk-Vladivostok-Korea-Tokio, (el del darrera), és a dir uns 11.500 kms., i encara els vaig fer servir uns 800 kms per aquí al tornar. El secret doncs està també en la velocitat una vegada més, doncs els vaig gastar a 100 kms/h max. (velocitat màxima del viatge 117 kms/h a l'autopista alemanya (!)).

Als Mitas els hi tinc ganes pq tenen fama de una duració/duresa elevada (però lògicament a canvi de perdre propietats i adherència).
Cuco l’ha editat per darrera vegada el dia: dv. juny 10, 2011 9:25 am, en total s’ha editat 5 vegades.

Fjodor
Presentats
Entrades: 2432
Membre des de: dc. gen. 12, 2011 6:00 pm
Ubicació: L'Empordà

Entrada Autor: Fjodor » dv. juny 10, 2011 9:28 am

Els Mitas ja et dic jo que es un tema de preu. No van malament, duren mooooooooolt.. pero... cuidaaoooo!!!!!!!!!!!
Una vegada varem comprar una remesa de Mitas de motocross per entrenar en circuit a un preu de derribo.
Si, teniem gomes, però no vegis com marxaven els tacs...

Carles
Presentats
Entrades: 3743
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:06 pm

Entrada Autor: Carles » dv. juny 10, 2011 8:37 pm

[quote user="Fjodor" post="171755"]Els Mitas ja et dic jo que es un tema de preu. No van malament, duren mooooooooolt.. pero... cuidaaoooo!!!!!!!!!!!
Una vegada varem comprar una remesa de Mitas de motocross per entrenar en circuit a un preu de derribo.
Si, teniem gomes, però no vegis com marxaven els tacs...[/quote]

Bones!!!

Els Mitas, pel que tinc entés, resulten bons per a viatges a un ritme prudent i sense gaire alegries en corbes. T'estalvies dur uns de recanvi a sobre degut a la seva duresa (en contra de la seva adherència). De camí a Japó ens vam trobar amb un noi de Xèquia que els duia posats per aquesta raó... amb un joc anava fins a Ulaanbaatar i tornava fins a Polònia. En canvi, nosaltres els vam haver de canviar degut al desgast propi.

Fins aviat!
Imatge

Respon

Torna a “General”