Targeta Verda De L'assegurança

Aquí es parla de tot el relacionat amb el món de la moto

Moderador: Airald

Respon
Joan XT
Presentats
Entrades: 2641
Membre des de: dc. des. 31, 2008 9:27 pm
Ubicació: LA FIGUEROSA-URGELL

Targeta Verda De L'assegurança

Entrada Autor: Joan XT » dc. març 07, 2012 8:42 pm

Aquest tros de paper de color verd resulta que cal portar a sobre per anar segons quins països (Andorra mateix cal). La seva funció exactament no ho se, a veure si algú pot donar una explicació sobre el que de la targeta. Una altra cosa, la targeta és anual, és a dir, que la targeta l'has de demanar cada any, almenys jo.
Imatge
DEIXA´M PASSAR QUE SÓC DE CERVERA .... FORÇA 93

Edelweiss
Presentats
Entrades: 1100
Membre des de: dc. set. 09, 2009 1:11 am
Ubicació: Barcelones

Re: Targeta Verda De L'assegurança

Entrada Autor: Edelweiss » dc. març 07, 2012 10:15 pm

Hola Joan

Sobre el tema de la "Carta Verda", dir que la garantia de Responsabilitat Civil de la pòlissa d'Automòbils dona cobertura als països que conformen la Unió Europea, i aquells que han signat el Conveni Multilateral de Garantia. Fora d'ells, es recomana que, sempre que viatgi fora d'Espanya, es faci proveït de la Carta Verda.

A l'enllaç seguent es pod consultar tota la informació que es pugui precisar sobre l'assegurança en altres països. ;)

Enllaç OFESAUTO (Oficina Espanyola d'Asseguradoras d'automobils)
ImatgeImatgeImatge

La felicitat no depèn del que ens pugui passar,
sinó de la forma que percebem el que ens passa...

Joavel
Presentats
Entrades: 604
Membre des de: dl. gen. 24, 2011 9:08 am
Ubicació: Bigues i Riells

Entrada Autor: Joavel » dc. març 07, 2012 10:25 pm

Filant prim, la carta verda és una "redundancia", ja que el que fa és duplicar les dades del rebut de l'assegurança, dit d'un altra manera és una (altra) acreditació de que el vehicle en questiò està assegurat.
El cert és que fora d'España, (Europa i països de l'arc de la Meditarrànea) és obligatori dur-la.

Trencaferro
Presentats
Entrades: 1850
Membre des de: ds. abr. 17, 2010 2:13 pm
Ubicació: Osona - Val D'Aran

Entrada Autor: Trencaferro » dj. març 08, 2012 12:28 am

No em voldria equivocar, però pels països comunitaris, i crec que Andorra inclòs no és obligatori de portar-la. Si en cambi a tots els altres que no formen part de la UE.

Sobre el tema de que sigui anual, això no ho tinc tant clar, crec recordar veure'n alguna en camions que és semestral, tot i que no n'estic del tot segur. Potser en aquest punt el Minino ens ho podria aclarir???
Les distraccions són un luxe que els moteros no ens podem permetre.

Joavel
Presentats
Entrades: 604
Membre des de: dl. gen. 24, 2011 9:08 am
Ubicació: Bigues i Riells

Entrada Autor: Joavel » dj. març 08, 2012 9:00 am

[quote user="Trencaferro" post="194478"]No em voldria equivocar, però pels països comunitaris, i crec que Andorra inclòs no és obligatori de portar-la. Si en cambi a tots els altres que no formen part de la UE.

Sobre el tema de que sigui anual, això no ho tinc tant clar, crec recordar veure'n alguna en camions que és semestral, tot i que no n'estic del tot segur. Potser en aquest punt el Minino ens ho podria aclarir???[/quote]

Fora de la Comunitat d'Especuladors, no ho sé del cert però a França, per posar un exemple, la asistencia te la demana.
El que no tinc clar és si en un control Policial poden multarte per no portar-la, jo sempre l'he dut i fora dubtes.
La durada de la carata verda és la mateixa que la de la assegurança.

Joan XT
Presentats
Entrades: 2641
Membre des de: dc. des. 31, 2008 9:27 pm
Ubicació: LA FIGUEROSA-URGELL

Entrada Autor: Joan XT » dj. març 08, 2012 10:33 am

[quote user="Joavel" post="194483"][quote user="Trencaferro" post="194478"]No em voldria equivocar, però pels països comunitaris, i crec que Andorra inclòs no és obligatori de portar-la. Si en cambi a tots els altres que no formen part de la UE.

Sobre el tema de que sigui anual, això no ho tinc tant clar, crec recordar veure'n alguna en camions que és semestral, tot i que no n'estic del tot segur. Potser en aquest punt el Minino ens ho podria aclarir???[/quote]

Fora de la Comunitat d'Especuladors, no ho sé del cert però a França, per posar un exemple, la asistencia te la demana.
El que no tinc clar és si en un control Policial poden multarte per no portar-la, jo sempre l'he dut i fora dubtes.
La durada de la carata verda és la mateixa que la de la assegurança.[/quote]

A casa tenim 3 assegurances diferents i són anuals i les he de demanar cada any.
Imatge
DEIXA´M PASSAR QUE SÓC DE CERVERA .... FORÇA 93

Minino
Presentats
Entrades: 1454
Membre des de: dt. oct. 27, 2009 8:43 pm
Ubicació: Cerdanyola del Valles - Andres

Entrada Autor: Minino » dj. març 08, 2012 8:44 pm

[quote user="Trencaferro" post="194478"]No em voldria equivocar, però pels països comunitaris, i crec que Andorra inclòs no és obligatori de portar-la. Si en cambi a tots els altres que no formen part de la UE.

Fa un temps que la vaig demanar a l'empresa i em van dir que no calia, pels països de zona euro, que és un paper més si, però són coses de palau.

Una altra cosa és el pagament de la pòlissa, si tens raó, ara jo porto de tres mesos, però abans era de sis mesos,,,,política d'empresa o CRISI

La carta verda té la mateixa valided que l'assegurança i mes té els mateixos números
Minino l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. març 08, 2012 8:46 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
___________________ NORDKAPP 2009 ...... SCOTLAND 2010 ...... ELS ALPS 2011 ......... SARD/CÒRS 2012 ..
Imatge

Cuco
Presentats
Entrades: 418
Membre des de: dl. nov. 12, 2007 12:26 pm
Ubicació: Bages

Entrada Autor: Cuco » dv. març 09, 2012 9:35 am

Al menys fa uns anys, d'aquí a Croàcia cap problema, però a partir d'allà ja l´has d'ensenyar a tot arreu (Rússia i Iran inclosos per exemple). És un dels documents més impotants que cal portar abans de sortir (i fer-ne fàcilment un duplicat amb la impresora de casa també...). No et faci mandra demanar que te l'enviïn abans d'un gran viatge.

Jbag
Presentats
Entrades: 21
Membre des de: ds. gen. 07, 2012 10:24 am
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Jbag » dv. març 09, 2012 4:20 pm

Be pues si no tinc mal entes a Europa i paisos de la UE o tractat shengen i de garanties no es necessari portar-la ja que amb la matricula del vehicle es fa responsable de tot el que puguis fer el teu pais d'origen, encara que es aconsellable portar-la perque son estandars i qualsevol poli de qualsevol pais sap llegir-la.

També dir que fora d'aquestos paisos si que es obligatoria, i em sembla que en alguns et fan ensenyar-la a la frontera.

Steelman
Presentats
Entrades: 14816
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

Entrada Autor: Steelman » dv. març 09, 2012 4:20 pm

Crec que és mes o menys com dieu, pero amb una petita aclaració.
Només és dins de l´Espai Schengen, que no Unió Europea, on no és necessaria la targeta verda.
Fora d´aquest espai, encara que sigui dins la UE, ja es necessita.
Nosaltres l'hem demanada a la companyia d´assegurances quant hem passat per Croacia,Serbia,Bulgaria,Turquia,Marroc,Hungria i Rumania (encara que aquests dos, crec que actualment ja no és necessari).

Tot i aixi, no puc asegurar-ho, despers buscare per internet a veure si ho trobo...
Ex ...moltes coses

Respon

Torna a “General”