Yamaha XT 1200 Z Super Tenere WorldCrosser
Moderador: Airald
- 650X
- Moderador de MTC
- Entrades: 2247
- Membre des de: dl. gen. 10, 2011 5:21 am
- Ubicació: Folgueroles
- Contacta:
Re: Yamaha XT 1200 Z Super Tenere WorldCrosser
[quote user="Cuco" post="201270"][quote user="CMB" post="201268"]Hola
No he tingut la oportunitat de provar bé per pistes el control de tracció i notar que talla gas, però ha de ser una sensació desagradable, segons crida al video![/quote]
Pel que jo recordo de companys la GS12 ho fa molt exageradament.[/quote]
Amb la R1200GS: Amb el mode de control de tracció normal, a la que perd una mica d'aderència talla l'encesa de cop, per tant la conducció per terra ha de ser sense cap derrapada ni zones trencades. Amb el mode S permet derrapades però d'1 o 2 segons, el just per poder pujar per camins trencats o fer una mica l'animal, igual que en asfalt que m'entres el mode normal talla a la mínima que la roda de davant s'aixeca, en el mode S permet fer més. Amb el control en mode off en qualsevol moment pots tenin un ensurt. :mrgreen:
No he tingut la oportunitat de provar bé per pistes el control de tracció i notar que talla gas, però ha de ser una sensació desagradable, segons crida al video![/quote]
Pel que jo recordo de companys la GS12 ho fa molt exageradament.[/quote]
Amb la R1200GS: Amb el mode de control de tracció normal, a la que perd una mica d'aderència talla l'encesa de cop, per tant la conducció per terra ha de ser sense cap derrapada ni zones trencades. Amb el mode S permet derrapades però d'1 o 2 segons, el just per poder pujar per camins trencats o fer una mica l'animal, igual que en asfalt que m'entres el mode normal talla a la mínima que la roda de davant s'aixeca, en el mode S permet fer més. Amb el control en mode off en qualsevol moment pots tenin un ensurt. :mrgreen:
- XaviTwin
- Presentats
- Entrades: 355
- Membre des de: dc. abr. 23, 2008 10:27 pm
Re: Yamaha XT 1200 Z Super Tenere WorldCrosser
Comenta, que el noi del 2 vídeo va arriba amb una KTM 990 ADV amb Tacos
Jo també vaig ser un dels que va assistir, no em vaig resistí la tentacio després de rebre un "emilio", i es van porta molt be amb mi ja que tenia la hora canviada..
La ruta per terra s'enrederi casi 1hora, ami em van treure una Km0 a estrena amb neumàtic Metzeler EXP, la maquina en general em va agrada, no el preu, +/- 14.000 la "barateta" quan la 660 esta a 6.500€, un buit important entre un model i l'altre, es a dir, faltar una 800, ¿perquè?, la 660 es una autentica Trail per un pel curta en cv. per rutes asfàltiques, i l'altre es una GT vulguis o no
¿la canviaria per la Vara?, encara que la tecnologia esta present "ABS, mapings, controls, etc" que la meva no te, 15.000€ ara per ara no es opció per canviar-la, es a dir, que quan vaig deixar la ST ma la comprava si o si, sensació que no vaig tenir amb la GS, però al tornar cap a casa amb la Vara no vaig troba a faltar res de la ST, i vaig pensar, buf!!! amb 15.000€ men vaig a Cap Nord i torno varies vegades.
un altre cosa.. dec se un negat, ¿perquè?, "comparant amb la meva moto" vaig provar les funcions de control, i potencia i em vaig queda igual de fet podria dir que la meva te mes mala llet "porto pinyo de 15" i del ABS no puc dir res, ja que no vaig utilitzar el fre mes que una vegada i per provar no vaig nota res extraordinari, tota l'estona amb 3 o 4 aixo si un aire calent per la cama esquerra bastant desagradable
...V...
Jo també vaig ser un dels que va assistir, no em vaig resistí la tentacio després de rebre un "emilio", i es van porta molt be amb mi ja que tenia la hora canviada..
La ruta per terra s'enrederi casi 1hora, ami em van treure una Km0 a estrena amb neumàtic Metzeler EXP, la maquina en general em va agrada, no el preu, +/- 14.000 la "barateta" quan la 660 esta a 6.500€, un buit important entre un model i l'altre, es a dir, faltar una 800, ¿perquè?, la 660 es una autentica Trail per un pel curta en cv. per rutes asfàltiques, i l'altre es una GT vulguis o no
¿la canviaria per la Vara?, encara que la tecnologia esta present "ABS, mapings, controls, etc" que la meva no te, 15.000€ ara per ara no es opció per canviar-la, es a dir, que quan vaig deixar la ST ma la comprava si o si, sensació que no vaig tenir amb la GS, però al tornar cap a casa amb la Vara no vaig troba a faltar res de la ST, i vaig pensar, buf!!! amb 15.000€ men vaig a Cap Nord i torno varies vegades.
un altre cosa.. dec se un negat, ¿perquè?, "comparant amb la meva moto" vaig provar les funcions de control, i potencia i em vaig queda igual de fet podria dir que la meva te mes mala llet "porto pinyo de 15" i del ABS no puc dir res, ja que no vaig utilitzar el fre mes que una vegada i per provar no vaig nota res extraordinari, tota l'estona amb 3 o 4 aixo si un aire calent per la cama esquerra bastant desagradable
...V...
cor V-Twin
- XaviTwin
- Presentats
- Entrades: 355
- Membre des de: dc. abr. 23, 2008 10:27 pm
Re: Yamaha XT 1200 Z Super Tenere WorldCrosser
Voldria dir també, que si volgués tenir el caprici per fer un canvi per obtenir un vehicle nou, per les meves necessitats actuals em compraria una KTM 990 SMT a 9500€ i el resta una Yamaha TTr600 o una XR650R ;) :)=
...V...
...V...
cor V-Twin
- CMB
- Presentats
- Entrades: 2728
- Membre des de: ds. abr. 10, 2010 4:47 pm
- Ubicació: Gironès
Re: Yamaha XT 1200 Z Super Tenere WorldCrosser
[quote user="XaviTwin" post="201325"]Voldria dir també, que si volgués tenir el caprici per fer un canvi per obtenir un vehicle nou, per les meves necessitats actuals em compraria una KTM 990 SMT a 9500€ i el resta una Yamaha TTr600 o una XR650R ;) :)=
...V...[/quote]
Xavi, bones explicacions de la ST, aquestes son les impressions que calen escoltar...
No m'ha agradat el tema de l'escalfor a la part esquerra desagradable. Millor repartit a banda i banda, no?
Per cert, algú conegut potser es ven una DRZ-400 amb molt bona pinta... ;)
...V...[/quote]
Xavi, bones explicacions de la ST, aquestes son les impressions que calen escoltar...
No m'ha agradat el tema de l'escalfor a la part esquerra desagradable. Millor repartit a banda i banda, no?
Per cert, algú conegut potser es ven una DRZ-400 amb molt bona pinta... ;)
- 650X
- Moderador de MTC
- Entrades: 2247
- Membre des de: dl. gen. 10, 2011 5:21 am
- Ubicació: Folgueroles
- Contacta:
Re: Yamaha XT 1200 Z Super Tenere WorldCrosser
[quote user="CMB" post="201330"][quote user="XaviTwin" post="201325"]Voldria dir també, que si volgués tenir el caprici per fer un canvi per obtenir un vehicle nou, per les meves necessitats actuals em compraria una KTM 990 SMT a 9500€ i el resta una Yamaha TTr600 o una XR650R ;) :)=
...V...[/quote]
Xavi, bones explicacions de la ST, aquestes son les impressions que calen escoltar...
No m'ha agradat el tema de l'escalfor a la part esquerra desagradable. Millor repartit a banda i banda, no?
Per cert, algú conegut potser es ven una DRZ-400 amb molt bona pinta... ;)[/quote]
:mrgreen: :mrgreen:
...V...[/quote]
Xavi, bones explicacions de la ST, aquestes son les impressions que calen escoltar...
No m'ha agradat el tema de l'escalfor a la part esquerra desagradable. Millor repartit a banda i banda, no?
Per cert, algú conegut potser es ven una DRZ-400 amb molt bona pinta... ;)[/quote]
:mrgreen: :mrgreen:
- XaviTwin
- Presentats
- Entrades: 355
- Membre des de: dc. abr. 23, 2008 10:27 pm
Re: Yamaha XT 1200 Z Super Tenere WorldCrosser
jejejejeje,
no serà per ganes, però de moment estic una miqueeeta en pausa, dintre d'un mes tindrem una nena, després veurem ;) :)
...V...
no serà per ganes, però de moment estic una miqueeeta en pausa, dintre d'un mes tindrem una nena, després veurem ;) :)
...V...
cor V-Twin
- Llagasta
- Presentats
- Entrades: 3270
- Membre des de: dc. gen. 17, 2007 11:18 am
- Ubicació: Vallès Occidental
Re: Yamaha XT 1200 Z Super Tenere WorldCrosser
si que vas més bé la XTZ 1200 , si.... :roll:
fletxa o indi ???
[youtube]5f6R6CcRvFM&feature=endscreen&NR=1[/youtube]
fletxa o indi ???
[youtube]5f6R6CcRvFM&feature=endscreen&NR=1[/youtube]

- Jesus
- Presentats
- Entrades: 3584
- Membre des de: dj. feb. 04, 2010 10:55 am
- Ubicació: Sant Feliu de Guíxols - GIRONA
Re: Yamaha XT 1200 Z Super Tenere WorldCrosser
És evident que l'indi té molta importància ... quins renencs que li dediquen al final !!! :b9
Gas a la burra!!!
- CMB
- Presentats
- Entrades: 2728
- Membre des de: ds. abr. 10, 2010 4:47 pm
- Ubicació: Gironès
Re: Yamaha XT 1200 Z Super Tenere WorldCrosser
Jo crec que les dues coses...indi i fletxa!
De totes maneres, no hi ha res millor que aguntar la moto i gas! clar que has de tenir clar per on has de passar. Moltes vegades no ho tenim clar per un motiu o altre, diguem-li acolloniment, i ens aturem. Llavors costa més iniciar la marxa. Més si fa falta un pam més de cama, com comenta.
En aquest cas, la 1200GS penalitza els cilindres a banda i banda, ja que et pot desequilibrar ràpidament.
De totes maneres, cal tenir moltes ganes de complicar-se la vida amb aquestes maxitrails per aquestes zones... :mrgreen:
Aquesta gent ja estan acostumats a 'complicacions'...
[youtube]rMt1--K_GVs[/youtube]
De totes maneres, no hi ha res millor que aguntar la moto i gas! clar que has de tenir clar per on has de passar. Moltes vegades no ho tenim clar per un motiu o altre, diguem-li acolloniment, i ens aturem. Llavors costa més iniciar la marxa. Més si fa falta un pam més de cama, com comenta.
En aquest cas, la 1200GS penalitza els cilindres a banda i banda, ja que et pot desequilibrar ràpidament.
De totes maneres, cal tenir moltes ganes de complicar-se la vida amb aquestes maxitrails per aquestes zones... :mrgreen:
Aquesta gent ja estan acostumats a 'complicacions'...
[youtube]rMt1--K_GVs[/youtube]
- 650X
- Moderador de MTC
- Entrades: 2247
- Membre des de: dl. gen. 10, 2011 5:21 am
- Ubicació: Folgueroles
- Contacta:
Re: Yamaha XT 1200 Z Super Tenere WorldCrosser
[quote user="Llagasta" post="201430"]si que vas més bé la XTZ 1200 , si.... :roll:
fletxa o indi ???
[youtube]5f6R6CcRvFM&feature=endscreen&NR=1[/youtube][/quote]
Crec que "indi"... amb dades i sobre paper una GS normal es totalment equiparable en OFF a una XTZ i GS adventure en pistes bones crec que encara es superior per el recorregut de suspensions i alçada lliure.
Els cilindres poden fer estorb en llocs molt estrets, però segueixen sen més estrets que el manillar, tampoc es per tant, però en cap càs desequilibren, al contrari, ja que baixen i molt el centre de gravetat.
Salut
fletxa o indi ???
[youtube]5f6R6CcRvFM&feature=endscreen&NR=1[/youtube][/quote]
Crec que "indi"... amb dades i sobre paper una GS normal es totalment equiparable en OFF a una XTZ i GS adventure en pistes bones crec que encara es superior per el recorregut de suspensions i alçada lliure.
Els cilindres poden fer estorb en llocs molt estrets, però segueixen sen més estrets que el manillar, tampoc es per tant, però en cap càs desequilibren, al contrari, ja que baixen i molt el centre de gravetat.
Salut
- CMB
- Presentats
- Entrades: 2728
- Membre des de: ds. abr. 10, 2010 4:47 pm
- Ubicació: Gironès
Re: Yamaha XT 1200 Z Super Tenere WorldCrosser
[quote user="650X" post="201451"][quote user="Llagasta" post="201430"]si que vas més bé la XTZ 1200 , si.... :roll:
fletxa o indi ???
[youtube]5f6R6CcRvFM&feature=endscreen&NR=1[/youtube][/quote]
Crec que "indi"... amb dades i sobre paper una GS normal es totalment equiparable en OFF a una XTZ i GS adventure en pistes bones crec que encara es superior per el recorregut de suspensions i alçada lliure.
Els cilindres poden fer estorb en llocs molt estrets, però segueixen sen més estrets que el manillar, tampoc es per tant, però en cap càs desequilibren, al contrari, ja que baixen i molt el centre de gravetat.
Salut[/quote]
Enric, veig que no m'he explicat bé! :oops: Volia dir que els cilindres et poden desequilibrar per que poden tocar o rascar una de les múltiples pedres que han de baixar... En canvi el bloc motor de la XTZ és molt més estret i permet passar per lloc més estrets a part de poder posar el peu amb més llibertat a sobre de qualsevol cosa abans d'anar per terra.
M'explico?
El que no tinc clar, per que no he provat és si pot ser igual o pitjor tenir una suspensió invertida convencional o bé un telever que porta la GS i que fa que l'alçada del manillar sigui fixe sempre. Els que teniu la sort de poder circular de les dues maneres ho podeu valorar més! ;)
Salut
fletxa o indi ???
[youtube]5f6R6CcRvFM&feature=endscreen&NR=1[/youtube][/quote]
Crec que "indi"... amb dades i sobre paper una GS normal es totalment equiparable en OFF a una XTZ i GS adventure en pistes bones crec que encara es superior per el recorregut de suspensions i alçada lliure.
Els cilindres poden fer estorb en llocs molt estrets, però segueixen sen més estrets que el manillar, tampoc es per tant, però en cap càs desequilibren, al contrari, ja que baixen i molt el centre de gravetat.
Salut[/quote]
Enric, veig que no m'he explicat bé! :oops: Volia dir que els cilindres et poden desequilibrar per que poden tocar o rascar una de les múltiples pedres que han de baixar... En canvi el bloc motor de la XTZ és molt més estret i permet passar per lloc més estrets a part de poder posar el peu amb més llibertat a sobre de qualsevol cosa abans d'anar per terra.
M'explico?
El que no tinc clar, per que no he provat és si pot ser igual o pitjor tenir una suspensió invertida convencional o bé un telever que porta la GS i que fa que l'alçada del manillar sigui fixe sempre. Els que teniu la sort de poder circular de les dues maneres ho podeu valorar més! ;)
Salut
- 650X
- Moderador de MTC
- Entrades: 2247
- Membre des de: dl. gen. 10, 2011 5:21 am
- Ubicació: Folgueroles
- Contacta:
Re: Yamaha XT 1200 Z Super Tenere WorldCrosser
[quote user="CMB" post="201454"]Enric, veig que no m'he explicat bé! :oops: Volia dir que els cilindres et poden desequilibrar per que poden tocar o rascar una de les múltiples pedres que han de baixar... En canvi el bloc motor de la XTZ és molt més estret i permet passar per lloc més estrets a part de poder posar el peu amb més llibertat a sobre de qualsevol cosa abans d'anar per terra.
M'explico?
El que no tinc clar, per que no he provat és si pot ser igual o pitjor tenir una suspensió invertida convencional o bé un telever que porta la GS i que fa que l'alçada del manillar sigui fixe sempre. Els que teniu la sort de poder circular de les dues maneres ho podeu valorar més! ;)
Salut[/quote]No passa res, tan sols explicava les meves experiències, però ara si que m'has fet pensar amb lo de l'alçada del manillar... :roll:
Respecte el telever i l'off tampoc hi tinc cap queixa especial, ja que comparant-ho amb forquilles tradicionals que es comprimeixen en baixades o frenades el telever conserva l'alçada i amb aquests mamuts es bó sempre tenir alçada lliure sota la panxa del motor. Però s'ha de ser molt cautelós amb aquests bitxos de més de 200kg en terrenys dificils ja que les correccions que es poden fer son poques, i si es cala, o s'inclina massa, o et quedes sense tracció o... tens molts numeros d'haver de collir-la de terra. Però això suposo que passa amb totes.
M'explico?
El que no tinc clar, per que no he provat és si pot ser igual o pitjor tenir una suspensió invertida convencional o bé un telever que porta la GS i que fa que l'alçada del manillar sigui fixe sempre. Els que teniu la sort de poder circular de les dues maneres ho podeu valorar més! ;)
Salut[/quote]No passa res, tan sols explicava les meves experiències, però ara si que m'has fet pensar amb lo de l'alçada del manillar... :roll:
Respecte el telever i l'off tampoc hi tinc cap queixa especial, ja que comparant-ho amb forquilles tradicionals que es comprimeixen en baixades o frenades el telever conserva l'alçada i amb aquests mamuts es bó sempre tenir alçada lliure sota la panxa del motor. Però s'ha de ser molt cautelós amb aquests bitxos de més de 200kg en terrenys dificils ja que les correccions que es poden fer son poques, i si es cala, o s'inclina massa, o et quedes sense tracció o... tens molts numeros d'haver de collir-la de terra. Però això suposo que passa amb totes.
- Randy-650
- Presentats
- Entrades: 14288
- Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
- Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n
Re: Yamaha XT 1200 Z Super Tenere WorldCrosser
[quote user="CMB" post="201454"]
El que no tinc clar, per que no he provat és si pot ser igual o pitjor tenir una suspensió invertida convencional o bé un telever que porta la GS i que fa que l'alçada del manillar sigui fixe sempre. Els que teniu la sort de poder circular de les dues maneres ho podeu valorar més! ;)
Salut[/quote]
Home, jo opino -tot i que no n'entenc gaire de motos- que un telelever per muntanya ha de ser pitjor que una mtb amb forquilla rígida, doncs no 'transmet' correctament el què estàs trepitjant i la informació que arribes a captar no és la que realment hi ha. Apart d'això, massa masa suspesa, doncs al comprimir-se es mou tot el conjunt llanda-forquilla, cosa que en una invertida no, on sols es mou les barres i la llanda.
El paralever, no sé jo. Abans sols es feia servir en resistència de velocitat per passar-ne via al canviar la roda del darrera. Honda i després BMW ho van posar de moda, amb les RC i les GS respectivament. I per molt reforçat que sigui el telelever de BMW no em quadra que diguin que amb les GS es pugui anar per muntanya, doncs ho veig massa feble.
Ara, potser si que vas fent saltets un darrera d'altre i no el petes mai, però jo si en tingués una no ho provaria.
El millor, la forquilla invertida, i crec que en aquest sentit la ST 1200 guanya per golejada a la GS.
El que no tinc clar, per que no he provat és si pot ser igual o pitjor tenir una suspensió invertida convencional o bé un telever que porta la GS i que fa que l'alçada del manillar sigui fixe sempre. Els que teniu la sort de poder circular de les dues maneres ho podeu valorar més! ;)
Salut[/quote]
Home, jo opino -tot i que no n'entenc gaire de motos- que un telelever per muntanya ha de ser pitjor que una mtb amb forquilla rígida, doncs no 'transmet' correctament el què estàs trepitjant i la informació que arribes a captar no és la que realment hi ha. Apart d'això, massa masa suspesa, doncs al comprimir-se es mou tot el conjunt llanda-forquilla, cosa que en una invertida no, on sols es mou les barres i la llanda.
El paralever, no sé jo. Abans sols es feia servir en resistència de velocitat per passar-ne via al canviar la roda del darrera. Honda i després BMW ho van posar de moda, amb les RC i les GS respectivament. I per molt reforçat que sigui el telelever de BMW no em quadra que diguin que amb les GS es pugui anar per muntanya, doncs ho veig massa feble.
Ara, potser si que vas fent saltets un darrera d'altre i no el petes mai, però jo si en tingués una no ho provaria.
El millor, la forquilla invertida, i crec que en aquest sentit la ST 1200 guanya per golejada a la GS.


- Josep GS
- Presentats
- Entrades: 6
- Membre des de: dl. març 05, 2012 6:24 pm
- Ubicació: Lliçà d'Amunt
Re: Yamaha XT 1200 Z Super Tenere WorldCrosser
Es preciosa crec que només em falta algú que pugui deixar-me 16.500 eurons... espero resposta.
Salut
Salut
- CMB
- Presentats
- Entrades: 2728
- Membre des de: ds. abr. 10, 2010 4:47 pm
- Ubicació: Gironès
Re: Yamaha XT 1200 Z Super Tenere WorldCrosser
[quote user="Josep GS" post="201459"]Es preciosa crec que només em falta algú que pugui deixar-me 16.500 eurons... espero resposta.
Salut[/quote]
Crec que Bankia té més de 19.000 M€ disponibles per deixar al ciutadà! no? :roll:
Salut[/quote]
Crec que Bankia té més de 19.000 M€ disponibles per deixar al ciutadà! no? :roll:
CMB l’ha editat per darrera vegada el dia: dl. maig 28, 2012 5:31 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
- Josep GS
- Presentats
- Entrades: 6
- Membre des de: dl. març 05, 2012 6:24 pm
- Ubicació: Lliçà d'Amunt
Re: Yamaha XT 1200 Z Super Tenere WorldCrosser
[quote user="CMB" post="201461"][quote user="Josep GS" post="201459"]Es preciosa crec que només em falta algú que pugui deixar-me 16.500 eurons... espero resposta.
Salut[/quote]
Crec que Bankia té més de 19.000 M€ disponibles per deixar al ciutadà! no? :roll:[/quote]
Jo si els invertissin en una bona guillotina i que ens deixessin tallar uns quans caps, renuncío a la meva part
Salut[/quote]
Crec que Bankia té més de 19.000 M€ disponibles per deixar al ciutadà! no? :roll:[/quote]
Jo si els invertissin en una bona guillotina i que ens deixessin tallar uns quans caps, renuncío a la meva part
- 650X
- Moderador de MTC
- Entrades: 2247
- Membre des de: dl. gen. 10, 2011 5:21 am
- Ubicació: Folgueroles
- Contacta:
Re: Yamaha XT 1200 Z Super Tenere WorldCrosser
[quote user="Randy-650" post="201458"][quote user="CMB" post="201454"]
El que no tinc clar, per que no he provat és si pot ser igual o pitjor tenir una suspensió invertida convencional o bé un telever que porta la GS i que fa que l'alçada del manillar sigui fixe sempre. Els que teniu la sort de poder circular de les dues maneres ho podeu valorar més! ;)
Salut[/quote]
Home, jo opino -tot i que no n'entenc gaire de motos- que un telelever per muntanya ha de ser pitjor que una mtb amb forquilla rígida, doncs no 'transmet' correctament el què estàs trepitjant i la informació que arribes a captar no és la que realment hi ha. Apart d'això, massa masa suspesa, doncs al comprimir-se es mou tot el conjunt llanda-forquilla, cosa que en una invertida no, on sols es mou les barres i la llanda.
El paralever, no sé jo. Abans sols es feia servir en resistència de velocitat per passar-ne via al canviar la roda del darrera. Honda i després BMW ho van posar de moda, amb les RC i les GS respectivament. I per molt reforçat que sigui el telelever de BMW no em quadra que diguin que amb les GS es pugui anar per muntanya, doncs ho veig massa feble.
Ara, potser si que vas fent saltets un darrera d'altre i no el petes mai, però jo si en tingués una no ho provaria.
El millor, la forquilla invertida, i crec que en aquest sentit la ST 1200 guanya per golejada a la GS.[/quote]
No siguis modest... ;)
Jo el que resumiria es que si vull anar bé per muntanya, no hi aniria en cap de les dues, ara si del que es tracta es de fer camins i pistes sense dificultat amb qualsevol de les dues segur que arribaria.
El que no tinc clar, per que no he provat és si pot ser igual o pitjor tenir una suspensió invertida convencional o bé un telever que porta la GS i que fa que l'alçada del manillar sigui fixe sempre. Els que teniu la sort de poder circular de les dues maneres ho podeu valorar més! ;)
Salut[/quote]
Home, jo opino -tot i que no n'entenc gaire de motos- que un telelever per muntanya ha de ser pitjor que una mtb amb forquilla rígida, doncs no 'transmet' correctament el què estàs trepitjant i la informació que arribes a captar no és la que realment hi ha. Apart d'això, massa masa suspesa, doncs al comprimir-se es mou tot el conjunt llanda-forquilla, cosa que en una invertida no, on sols es mou les barres i la llanda.
El paralever, no sé jo. Abans sols es feia servir en resistència de velocitat per passar-ne via al canviar la roda del darrera. Honda i després BMW ho van posar de moda, amb les RC i les GS respectivament. I per molt reforçat que sigui el telelever de BMW no em quadra que diguin que amb les GS es pugui anar per muntanya, doncs ho veig massa feble.
Ara, potser si que vas fent saltets un darrera d'altre i no el petes mai, però jo si en tingués una no ho provaria.
El millor, la forquilla invertida, i crec que en aquest sentit la ST 1200 guanya per golejada a la GS.[/quote]
No siguis modest... ;)
Jo el que resumiria es que si vull anar bé per muntanya, no hi aniria en cap de les dues, ara si del que es tracta es de fer camins i pistes sense dificultat amb qualsevol de les dues segur que arribaria.
- Deivid
- Presentats
- Entrades: 965
- Membre des de: dg. abr. 01, 2007 10:52 am
- Ubicació: Sant Cugat del Vallès
Re: Yamaha XT 1200 Z Super Tenere WorldCrosser
Ostres, doncs no sabia d'aquestes probes...encara que com vaig marxar fora tampoc haguès pogut anar. Jo vaig anar a probar-la en un dissabte que van fer de probes a Montmeló. La veritat es que em va encantar, però la proba res a veure amb la que heu explicat, ja que alló era fer uns 20 minuts de voltes en un circuit.
Fa molt de temps que porto moto, però de mecànica i de tot aixó que expliqueu no tinc ni "pajotera" idea. Les motos que m'he comprat han sigut perque m'han agradat i s'han adaptat al que jo volia en el seu moment. Sempre m'han agradat las trail, ja que em dona l'oportunitat de fer carretera i poder fer alguna escapada per camins, però aixó, camins per anar per la muntanya, gaudir de les sensacions d'anar per aquestes zones i poder fer-ho en moto. El temps de fer una mica el burru el vaig tenir fa uns 20 anys amb una XT 600 que engegaba a patada, ara doncs aixó, sortides i a vegades amb la dona. A part, vull una moto còmode i que la meva dona pugui anar tranquilament, encara que sigui alguna tirada llarga i que no es queixi...
En fí, que si em dona tot aixó, la veritat es que si té la forquilla invertida, si té paralever o no, no m'he fixat mai (de fet no sé ni el que es, perque m'he d'enganyar)...soc un negat amb aixó. Com molts, miro les prestacions que s'adaptin al que vull i que m'agradi. Ara crec que vaig amb la moto idonea i que em dona tot aixó, però tinc clar que el dia que canvii de moto serà una mica per "caprixu" no per necesitat, ja que amb la VStrom 650 ja tinc tot el que vull de la moto.
La Superteneré m'ha encantat desde que va sortir. He probat la GS d'un amic i també està molt bé, però els 2 cilindres estèticament, nom 'han agradat mai, a part vaig notar que es movía molt la moto en parat (rotllo tractor en punt mort) i alló sí que donaba escalfor a les cames... En fí, que n'hi han un munt de motos ara mateix on escollir, tipus Maxi trail i suposo que al final la gent se la compra també per gustos, mes que per les superprestacions que tenen...no sé si m'explico, però vaja. Repeteixo que entenc molt poc mecànicament parlant, eh?
Bé, sé que no aporto res, nomès es una opinió i tenia ganes de escriure-la. ;)
Tinc ficada la Superteneré al cap i espero un anyet o així a veure si en tornent moltes de les que es van comprar i tenien 2 anys per tornar-les o canviar-les, ja que la majoría estaran amb les revisions passades i en bon estat...i el preu serà molt mes baix que els 15 mil que valen ara...espero que em valorin bé la meva i per menys de la meitat, poder-la canviar...
Fa molt de temps que porto moto, però de mecànica i de tot aixó que expliqueu no tinc ni "pajotera" idea. Les motos que m'he comprat han sigut perque m'han agradat i s'han adaptat al que jo volia en el seu moment. Sempre m'han agradat las trail, ja que em dona l'oportunitat de fer carretera i poder fer alguna escapada per camins, però aixó, camins per anar per la muntanya, gaudir de les sensacions d'anar per aquestes zones i poder fer-ho en moto. El temps de fer una mica el burru el vaig tenir fa uns 20 anys amb una XT 600 que engegaba a patada, ara doncs aixó, sortides i a vegades amb la dona. A part, vull una moto còmode i que la meva dona pugui anar tranquilament, encara que sigui alguna tirada llarga i que no es queixi...
En fí, que si em dona tot aixó, la veritat es que si té la forquilla invertida, si té paralever o no, no m'he fixat mai (de fet no sé ni el que es, perque m'he d'enganyar)...soc un negat amb aixó. Com molts, miro les prestacions que s'adaptin al que vull i que m'agradi. Ara crec que vaig amb la moto idonea i que em dona tot aixó, però tinc clar que el dia que canvii de moto serà una mica per "caprixu" no per necesitat, ja que amb la VStrom 650 ja tinc tot el que vull de la moto.
La Superteneré m'ha encantat desde que va sortir. He probat la GS d'un amic i també està molt bé, però els 2 cilindres estèticament, nom 'han agradat mai, a part vaig notar que es movía molt la moto en parat (rotllo tractor en punt mort) i alló sí que donaba escalfor a les cames... En fí, que n'hi han un munt de motos ara mateix on escollir, tipus Maxi trail i suposo que al final la gent se la compra també per gustos, mes que per les superprestacions que tenen...no sé si m'explico, però vaja. Repeteixo que entenc molt poc mecànicament parlant, eh?
Bé, sé que no aporto res, nomès es una opinió i tenia ganes de escriure-la. ;)
Tinc ficada la Superteneré al cap i espero un anyet o així a veure si en tornent moltes de les que es van comprar i tenien 2 anys per tornar-les o canviar-les, ja que la majoría estaran amb les revisions passades i en bon estat...i el preu serà molt mes baix que els 15 mil que valen ara...espero que em valorin bé la meva i per menys de la meitat, poder-la canviar...