HondaSam: Fem Dues Motos Amb Un Motor De Cotxe?

Aquí es parla de tot el relacionat amb el món de la moto

Moderador: Airald

Respon
Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

HondaSam: Fem Dues Motos Amb Un Motor De Cotxe?

Entrada Autor: Randy-650 » dc. juny 13, 2012 7:24 pm

Jo que em pensava que els nous motors d'Honda 700 eren motors nous, i resulta que no:

Imatge

Resulta que els motors d'aquest tres models, pràcticament iguals entre ells, prové de mig motor del 1.4i de l'Honda Jazz:

Imatge

Observeu el diàmetre per carrera i la relació de compresió. Apart, les motos són exactament amb la meitat de cilindrada:

Honda Jazz: 1.339 cc
Honda NC's i Integra: 670 cc.

Potència:
-Honda Jazz: 100 CV a 6.000 rpm
- Honda NC's i Integra: 47 CV a 6.250 rpm

HONDA JAZZ 1400i:

Imatge

HONDA NC's i INTEGRA:

Imatge

.....Este motor bicilíndrico que equipan estos tres modelos de Honda procede de un vehículo de cuatro ruedas, concretamente del Honda Jazz 1.4 i-VTEC de 100 CV. Básicamente sólo hay que fijarse en las cifras de los dos motores. El de la motocicleta cubica 670cc con un diámetro por carrera de 73×80mm. Curiosamente el Honda Jazz cubica con cuatro cilindros el doble, es decir, 1.339cc manteniendo las mismas dimensiones internas del motor. E incluso las cifras de potencia y par casi son exactamente la mitad que las del coche y ofreciéndolas a las mismas vueltas......

RESUM: Honda agafa un stock de motors de cotxe (Jazz 1-4i), els talla pel mig, i voilà, ja té dos motors nous de moto. I fan creure al món que han disenyat una moto nova i blablabla.

FONT:

Imatge
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

Steelman
Presentats
Entrades: 14816
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

Re: HondaSam: Fem Dues Motos Amb Un Motor De Cotxe?

Entrada Autor: Steelman » dc. juny 13, 2012 7:29 pm

Bones

A) quina fixació amb si HOnda aprofita motors dels cotxes per les motos
B) No se si es veritat o no la font que cites, pero aquests nous motors de Honda els varen dissenyar fa poc, i els varen patentat.
els varen crear per ser d´alta eficiencia medioambiental... per baix consums i baixes emisions.
http://www.motociclismo.es/noticias/art ... zada-12582

C) no entenc de mecanica...pero vols dir que un motor de 4Cilindres, li treus dos i matematicament continuaras tenint la mateixa compressió i la meitat de la potencia???? :eyes
Ex ...moltes coses

Randy-650
Presentats

Entrada Autor: Randy-650 » dc. juny 13, 2012 7:49 pm

[quote user="Steelman" post="203503"]A) quina fixació amb si HOnda aprofita motors dels cotxes per les motos[/quote]

És que no puc negar -tret dels nous motors 1.200 de les Crosstourer i VFR- que Honda ja no s'esforça gens ni mica en treure productes innovadors als mercats. Recordem que ni Kawaski, ni Suzuki i ni Yamaha fabriquen cotxes, per la qual cosa parteixen de zero. Honda no.

I no és la primera vegada que ho fa....

[quote user="Steelman" post="203503"]B) No se si es veritat o no la font que cites, pero aquests nous motors de Honda els varen dissenyar fa poc, i els varen patentat.
els varen crear per ser d´alta eficiencia medioambiental... per baix consums i baixes emisions.
http://www.motociclismo.es/noticias/art ... zada-12582[/quote]

Aquella gent ho patenta tot, per no embolicar-se en temes judicials com fa anys enrera. Jo crec que és veritat. Ja ho miraré en fòrums de fora el país aviam què diuen al respecte.

[quote user="Steelman" post="203503"]C) no entenc de mecanica...pero vols dir que un motor de 4Cilindres, li treus dos i matematicament continuaras tenint la mateixa compressió i la meitat de la potencia???? :eyes[/quote]

Básicament la resposta es si.
Randy-650 l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. juny 13, 2012 7:49 pm, en total s’ha editat 1 vegada.

Llagasta
Presentats
Entrades: 3270
Membre des de: dc. gen. 17, 2007 11:18 am
Ubicació: Vallès Occidental

Entrada Autor: Llagasta » dc. juny 13, 2012 8:14 pm

A grosso modo, ara es podria dir que Honda, allà on fa negoci es amb el mercat Asiatic , on ven millons de motos de baixa cilindrada i amb un benefici molt gran..... i deixa el complicat mercat Europeu ( i amb meny mesura el Nord-americà ) amb poques vendes i que no val la pena desenvolupar nous models que valen molts calers i que no es veu reflexada l´inversió amb les vendes.

Sembla que han mig abandonatt aquest mercat , amb joia de les marques europees.

:roll: :roll:

pel que fa al motor 700 cc. de les noves Honda , no es ben bé així, doncs el motor del cotxe , no te res a veure exteriorment al de la moto, el de cotxe porta la caixa de canvis integrat, a més a més sortida de paliers, etc. etc. el que si pot ser es que s´aprofitin algunes coses com biel.les, pistons ... poca cosa sembla... :roll:
Llagasta l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. juny 13, 2012 8:21 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Imatge

Randy-650
Presentats

Entrada Autor: Randy-650 » dc. juny 13, 2012 9:38 pm

[quote user="Llagasta" post="203515"]

pel que fa al motor 700 cc. de les noves Honda , no es ben bé així, doncs el motor del cotxe , no te res a veure exteriorment al de la moto, el de cotxe porta la caixa de canvis integrat, a més a més sortida de paliers, etc. etc. el que si pot ser es que s´aprofitin algunes coses com biel.les, pistons ... poca cosa sembla... :roll:[/quote]

We rode and reviewed the NC700X towards the end of last year and were very impressed with the revolutionary approach to the engine design. Motorcycle practice has been set aside and instead the twin-cylinder power unit is in effect half a Honda Jazz car engine.

http://www.telegraph.co.uk/motoring/mot ... Honda.html

---------------

El motor que monta esta simpática y versátil naked es el mismo que equipan las Integra y NC 700 X. Se trata de un bicilíndrico en línea transversal con los cilindros inclinados 62ª hacia delante, de 669,66 cc -73 x 80 mm-, SOHC, 8V, LC, y con inyección PGM-FI de doble inyector y conducto de admisión único para ambos cilindros -parte de su construcción se basa en el motor del automóvil Honda Jazz 1.4-.

http://www.motofan.com/noticias/honda-n ... gente/7905

Ra-mon
Presentats
Entrades: 5102
Membre des de: dj. feb. 12, 2009 9:34 pm
Ubicació: Vic - Osona

Entrada Autor: Ra-mon » dc. juny 13, 2012 10:23 pm

[quote user="Randy-650" post="203538"]El motor que monta esta simpática y versátil naked es el mismo que equipan las Integra y NC 700 X. Se trata de un bicilíndrico en línea transversal con los cilindros inclinados 62ª hacia delante, de 669,66 cc -73 x 80 mm-, SOHC, 8V, LC, y con inyección PGM-FI de doble inyector y conducto de admisión único para ambos cilindros -parte de su construcción se basa en el motor del automóvil Honda Jazz 1.4-.

http://www.motofan.com/noticias/honda-n ... gente/7905[/quote]

Ei, que parte no vol pas dir la meitat ;)

Kpeps
Presentats
Entrades: 8196
Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
Ubicació: Manresa

Entrada Autor: Kpeps » dj. juny 14, 2012 11:39 am

home,jo no se si es aixi,pero Honda ha posat al mercat en temps de crisi una maquina a un preu espectacular i una qualitat fora de dubte que ha fet que fins la tieta Pepa es vaixi els pantalons,mireu las ofertes i veureu quantas motos hi han per 5999 euros en aquest moment al mercat, que fa dos dies valien 7500 euros,a part que es una moto que introduira a molts en el mon de la moto,ja que per lo que ofereix molta gent comprava un scooter.
Randy,aquest cop Honda a posat el dit al lloc adequat ;) ;)
Imatge

Prony
Presentats
Entrades: 3106
Membre des de: dt. oct. 07, 2008 10:22 pm
Ubicació: El Vallès Occidental

Entrada Autor: Prony » dj. juny 14, 2012 2:31 pm

Jo penso que se'ns dubte comparteixen coneixements, tècnica, desenvolupament i resultats a nivell termodinàmic. Es clar que si a casa seva disposen d'un conjunt que funciona, no aniràn a fer-ne un de nou, ben burros seríen!!!

Ara be, tal com diu en Llagasta, una cosa es el tren alternatiu (pistó, cilindre, cigonyal, culata i tots els elements que en formen part) i un altra cosa es un motor sencer, amb uns requisits tan diferents. Carters, refrigeració, lubricació, alternador, embragatge, alimentació d'aire i combustible, canvi de velocitats i transmissió final. Tampoc no es fa esmena pel que fa al diametre i posició angular dels vàstags de les vàlvules, dels perfils de les lleves i els suports de l'arbre de lleves, de la distribució, de la forma i pes dels pistons, de la cambra de combustió. Es per això que no crec que pel fet de compartir tren alternatiu, es pugui parlar del mateix motor. I "oju!!", que si ho diu en Randy, es una cosa a considerar seriosament perquè es el nostre "lisensiado". :mestre

Estic segur que qualsevol fabricant uneix coneixements de les diferents divisions per oferir un producte cada cop mes bo a un preu cada cop mes avantajós respecte els demès. Des de BMW fins a Suzuki, tots ho fan.

I els beneficiats som nosaltres.:form

A-10

Jordi "Prony" :ban :ban

PEPI600
Presentats
Entrades: 2364
Membre des de: dt. oct. 16, 2007 5:02 pm
Ubicació: Palau-Solità i Plegamans

Entrada Autor: PEPI600 » dj. juny 14, 2012 11:13 pm

Doncs la meva opinió es que si poden aprofitar ni que sigui un 20 %, perfecte, aixó vol dir que algú ho ha estat pensant per aconseguir-ho no? no deixa de ser una optimització de costos.
Imatge Imatge

SisoRT
Presentats
Entrades: 747
Membre des de: dg. maig 17, 2009 8:33 pm

Entrada Autor: SisoRT » dv. juny 15, 2012 5:50 am

Compte amb les "fonts" escampadores de notícies. Fa anys una afamada periodista va interpretar que "1000 cc" volia dir "mil cilindres". D'abaratir costos aprofitant pistons, aros, bieles (estaria per veure), algun buló, algun coixinet, alguna peça del cigonyal i poca cosa més ... els que hi entenen en deuen dir "generar sinergies" .

De fet, tot està inventat. Els fantàstics enginyers de Can BMW van dissenyar el motor K, quatre cilindres horitzontal i en el sentit de la marxa (més que res per portar la contrària a la resta de fabricants). Un dia, un operari despistat es va oblidar de muntar el primer dels pistons, ..., havia nascut la millor K de la història.

Aportació matinera dedicada a n'en Ramon, Gearbox, Panotxa, ...

Randy-650
Presentats

Entrada Autor: Randy-650 » dv. juny 15, 2012 1:12 pm

[quote user="SisoRT" post="203743"]

De fet, tot està inventat. Els fantàstics enginyers de Can BMW van dissenyar el motor K, quatre cilindres horitzontal i en el sentit de la marxa (més que res per portar la contrària a la resta de fabricants). Un dia, un operari despistat es va oblidar de muntar el primer dels pistons, ..., havia nascut la millor K de la història.
[/quote]

Home, Siso, crec que hauries de saber que els primers motos K, els de 1.000cc provenen totalment d'un motor de cotxe. O sigui, que ja estava dissenyat. Igual que els primers bóxers provenien de motors d'avioneta. :shock:

I la 750cc de tres cilindres el van treure perquè en alguns mercats els hi sortia més econòmic a l'hora de pagar impostos, i compensava a la gent comprar la 750 enlloc de la 1000.

Llagasta
Presentats

Entrada Autor: Llagasta » dv. juny 15, 2012 1:25 pm

[quote user="Randy-650" post="203764"][quote user="SisoRT" post="203743"]

[/quote]

Home, Siso, crec que hauries de saber que els primers motos K, els de 1.000cc provenen totalment d'un motor de cotxe. O sigui, que ja estava dissenyat. Igual que els primers bóxers provenien de motors d'avioneta. :shock:

I la 750cc de tres cilindres el van treure perquè en alguns mercats els hi sortia més econòmic a l'hora de pagar impostos, i compensava a la gent comprar la 750 enlloc de la 1000.[/quote]

Randy: em sembla que es fas una mica de lio ..... suposo que vols dir el primer motor BMW Boxer ,( 1923 ) es va fer així amb els cilindres en front de la marxa, per donar-li el màxim de refrigeració ( així ho va dir al meny el Sr.Max Friz ) el seu dissenyador.
els motors d´aviació aquella data eren motors amb estrella i ara també.

La primera noticia que tinc que el motor K de BMW ( anomenat aleshores el totxo volador ) provenia totalment de un motor de cotxe ( BMW ???? ) de quin ???? :roll:

Imatge
Imatge

Randy-650
Presentats

Entrada Autor: Randy-650 » dv. juny 15, 2012 1:34 pm

Bóxer, tret del Wikipedia:

..... El final de la Primera Guerra Mundial y el Tratado de Versalles pareció ser la fase final de la empresa, ya que el tratado prohibía la fabricación durante 5 años de motores de avión, por aquel entonces el único producto de BMW....

...Un año después del cambio de nombre, en 1923, Max Friz y Martin Stolle desarrollaron la primera motocicleta BMW, la R32, y sentaron de estas formas las bases para una nueva línea de producción: las motocicletas. Friz solo precisó de 5 semanas para el desarrollo de la R32, que ya entonces llevaban el clásico motor de BMW de dos cilindros montados horizontalmente en ambos lados y refrigerado por aire (motor tipo "Boxer"). A partir de 1924 se volvieron a producir motores de avión. El Schienenzeppelin fabricado en 1930 fue propulsado con un motor BMW.....

-------------
Després busco el de la K100. :D

Randy-650
Presentats

Entrada Autor: Randy-650 » dv. juny 15, 2012 2:42 pm

K100:

Las emblemáticas multicilíndricas de BMW nacieron en 1983 para ampliar una gama que parecía estancada en los motores boxer. La marca alemana asumió el reto de ofrecer la más avanzada tecnología del momento en la K 100, que daría comienzo a una larga saga de modelos tetracilíndricos y, durante una década, también tricilíndricos (K 75). El cambio de siglo no ha hecho más que evidenciar que la familia K sigue vigente y se quedará entre nosotros por mucho tiempo. La historia de la BMW K tiene un comienzo curioso. Por lo visto, a mitad de los años 70 las ventas de motocicletas en BMW vivían un momento muy bajo. Entonces su directiva tomo la decisión de huir hacia adelante poniendo en marcha un proyecto revolucionario, con el fin de diversificar la gama de la marca: fue el proyecto BMW K 589. En 1977, el ingeniero de BMW Josef Fritzenwenger montó un motor de Peugeot 104 longitudinalmente en un bastidor de motocicleta y lo unió a un cambio de moto BMW. Se optó por este propulsor porque iba instalado casi horizontal en el coche originario. No se conservan fotografías de este experimento y la K589 acabó destruida… un prototipo que en la misma BMW lo llamaban cariñosamente PMW, de Peugeot Motoren Werke. La experiencia no cayó en saco roto… pues en 1979, recuperando la idea de Josef Fritzenwenger, BMW desarrolló con más o menos acierto otros prototipos de motorizaciones multicilíndricas horizontales para moto hasta dar con la más adecuada (con la culata al lado izquierdo, el cigüeñal al derecho y los pistones moviéndose lateral y horizontalmente).

http://www.fazermotos.com.ar/historia/BMW-K75.htm

A casa els pares tinc una revista que ho explicava. Aviam si un dia hi vaig i la busco. El problema que en tinc més de 3.000. :tremolant

Llagasta
Presentats

Entrada Autor: Llagasta » dv. juny 15, 2012 6:45 pm

nO ho savia aixó que dius del motor 104 peugeot ( Talbot Samba, citroën LN .....)però al cotxe anava montat transversal. :roll: Imatge

:roll:
Imatge

Respon

Torna a “General”