Consulta: Una O Dues Motos???
Moderador: Airald
- Vicenç
- Presentats
- Entrades: 189
- Membre des de: dt. nov. 18, 2008 6:51 pm
- Ubicació: Eivissa
Consulta: Una O Dues Motos???
Buenas!!!!
Seguint una mica amb el tema de l'economia que ja us vaig proposar en un altre post, us voldria fer una consulta haviam que en penseu.
Tinc una r850r amb la que vaig cada dia a treballar. Un mínim de 36Km diaris, però el més habitual és fer 72Km diaris de dilluns a divendres. Això suposa uns 20.000Km anuals només per anar i tornar de la feina, el que suposa a més del consum un 5-5,5l un parell de revisions i un o dos canvis de pneumàtics.
Amb aquestes dades, vosaltres us posarieu amb una segona moto, una 125-250cc per anar i tornar de la feina????. La idea és fer-me amb una de segona ma d'uns 800 a 1000 euros, cosa que crec que amb un any la podria tenir amortitzada.
Es evident que estalviaria diners, però el que més por em fa és que la bemeta la faria servir molt poquet o gairebé gens, ja que no puc sortir a viatjar tant sovint com m'agradaria, i no se si aquesta inactivitat li afectaria i fos pitjor el remei que l'enfermetat.
Bé, aquí teniu la consulta, haviam que en penseu.
Seguint una mica amb el tema de l'economia que ja us vaig proposar en un altre post, us voldria fer una consulta haviam que en penseu.
Tinc una r850r amb la que vaig cada dia a treballar. Un mínim de 36Km diaris, però el més habitual és fer 72Km diaris de dilluns a divendres. Això suposa uns 20.000Km anuals només per anar i tornar de la feina, el que suposa a més del consum un 5-5,5l un parell de revisions i un o dos canvis de pneumàtics.
Amb aquestes dades, vosaltres us posarieu amb una segona moto, una 125-250cc per anar i tornar de la feina????. La idea és fer-me amb una de segona ma d'uns 800 a 1000 euros, cosa que crec que amb un any la podria tenir amortitzada.
Es evident que estalviaria diners, però el que més por em fa és que la bemeta la faria servir molt poquet o gairebé gens, ja que no puc sortir a viatjar tant sovint com m'agradaria, i no se si aquesta inactivitat li afectaria i fos pitjor el remei que l'enfermetat.
Bé, aquí teniu la consulta, haviam que en penseu.
Salut!!!
Quant surts per fer el viatge cap a Itaca, has de pregar que el camí sigui llarg
Quant surts per fer el viatge cap a Itaca, has de pregar que el camí sigui llarg
- Straw man
- Presentats
- Entrades: 294
- Membre des de: dv. maig 18, 2012 10:40 am
- Ubicació: Sant Andreu del Palomar
Re: Consulta: Una O Dues Motos???
personalment opino que 20 mil a l'any a aquesta joia no li fan cap mal, pitjor seria que no rodés.
potser si que estalviaries, però les sensacions tampoc són les mateixes.
una de les coses que m'alegra el dia és a anar a la feina en moto.
Fer ciutat no, però si els km que comentes són més o menys interurbans jo ho tindria claríssim.
Està clar que en els temps que corren tots en ajustem el cinturó, però jo miro de fer-ho en altres coses :D
potser si que estalviaries, però les sensacions tampoc són les mateixes.
una de les coses que m'alegra el dia és a anar a la feina en moto.
Fer ciutat no, però si els km que comentes són més o menys interurbans jo ho tindria claríssim.
Està clar que en els temps que corren tots en ajustem el cinturó, però jo miro de fer-ho en altres coses :D
strawman going straight to the devil
strawman going straight to hell.
- Randy-650
- Presentats
- Entrades: 14288
- Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
- Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n
Jo ho faria, però enlloc d'una 125 o una scúter (el manteniment no és tan barat com el pinten, i més amb tants km's) miraria una incombustible Suzuki GS 500, que per 1.000€ encara en pots trobar, i tampoc pagaries tant d'assegurança ni del IC.

- Jesus
- Presentats
- Entrades: 3584
- Membre des de: dj. feb. 04, 2010 10:55 am
- Ubicació: Sant Feliu de Guíxols - GIRONA
Doncs jo per desplaçar-me a la feina vaig amb una Scopy 125 i li faig uns 5000Km anuals i la mar de be ... també cal dir que tinc la feina a 5 Km de casa ... i la GS no més l'agafo per fer tirades llargues... i ja li faig uns 15.000Km anuals.
Salut !!!
Salut !!!
Gas a la burra!!!
- Eva
- Presentats
- Entrades: 10516
- Membre des de: dg. març 22, 2009 8:49 pm
- Ubicació: Torroella de Montgrí
Jo opino que per fer els km que fas a diari t´has de plantejar una 250.
I... jo no la compraria , continuaria anant amb la moto que tens ara.
Diferent que fecis moltes sortides, però fent poques sortides... no et gastis els diners .....
També t´he de dir que jo tinc l´Scoopy 125 per anar a la feina. Visc a la costa i a l´estiu és imposible aparcar .
El manteniment de les petites és molt mince i al hivern , si no l´agafes tampoc els pasa res. La meva es pasa tot l´hivern tancada al garatge i tinc només cura de engegar-la un cop al mes i ja està... pago una assegurança molt baixa i el impost de circulació baixissim..
Ja tens una opinió més.
Epss.. que si et fa il.lussió una segona moto, sobretot ... compra-la :mrgreen:
Ja ens diràs el que faràs ;)
I... jo no la compraria , continuaria anant amb la moto que tens ara.
Diferent que fecis moltes sortides, però fent poques sortides... no et gastis els diners .....
També t´he de dir que jo tinc l´Scoopy 125 per anar a la feina. Visc a la costa i a l´estiu és imposible aparcar .
El manteniment de les petites és molt mince i al hivern , si no l´agafes tampoc els pasa res. La meva es pasa tot l´hivern tancada al garatge i tinc només cura de engegar-la un cop al mes i ja està... pago una assegurança molt baixa i el impost de circulació baixissim..
Ja tens una opinió més.
Epss.. que si et fa il.lussió una segona moto, sobretot ... compra-la :mrgreen:
Ja ens diràs el que faràs ;)
Eva l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. juny 28, 2012 7:06 am, en total s’ha editat 1 vegada.
- Qmelo
- Presentats
- Entrades: 25
- Membre des de: dc. maig 16, 2012 5:43 pm
- Ubicació: València
La meva opinió es que 20.000 km a l'any per anar al treball, no son qualsevol cosa, si a banda de l'estalvi te'ns en compte la seguretat, jo et diria que te'ns la moto apropiada per a fer el que fas, els diners de una 125 o 250, els aprofites per a mantenir la bmw i sempre aniràs mes segur, còmode que amb una moto petita. Es tan sols una opinió mes.
Salut ;) ;) ;)
Salut ;) ;) ;)
- SisoRT
- Presentats
- Entrades: 747
- Membre des de: dg. maig 17, 2009 8:33 pm
Ateses les explicacions, crec que és millor mantenir l'ús de la moto actual. Si comptes l'adquisició, el manteniment, que també s'hi ha de fer, i les possibles avaries de moto vella que pugi tenir ... no queda clar que sigui econòmicament favorable.
Amb el teu permís aprofito per contestar al que cito tot seguit:
[quote user="Jesus GS" post="205353"]Doncs jo per desplaçar-me a la feina vaig amb una Scopy 125 i li faig uns 5000Km anuals i la mar de be ... també cal dir que tinc la feina a 5 Km de casa ... i la GS no més l'agafo per fer tirades llargues... i ja li faig uns 15.000Km anuals.
Salut !!![/quote]
Jesús, sé perfectament que la única raó per la que vas adquirir aquesta 125, és per fer posar vermells als que tinguin la mala sort de coincidir amb tu a la carretera de l'any! :mrgreen: Salut!
Amb el teu permís aprofito per contestar al que cito tot seguit:
[quote user="Jesus GS" post="205353"]Doncs jo per desplaçar-me a la feina vaig amb una Scopy 125 i li faig uns 5000Km anuals i la mar de be ... també cal dir que tinc la feina a 5 Km de casa ... i la GS no més l'agafo per fer tirades llargues... i ja li faig uns 15.000Km anuals.
Salut !!![/quote]
Jesús, sé perfectament que la única raó per la que vas adquirir aquesta 125, és per fer posar vermells als que tinguin la mala sort de coincidir amb tu a la carretera de l'any! :mrgreen: Salut!
- Loisin
- Presentats
- Entrades: 92
- Membre des de: dt. oct. 20, 2009 9:04 pm
- Ubicació: Barcelona
Jo sóc un nostàlgic i una mica burro i m'he trobat amb 3 motos al garatge... La Vespa primavera 125 perquè ja hi era quan vaig nèixer, la gs500 perquè em fa cosa vendrela i la Kawa Versys 1000 com a gran moto.
Al final... la que faig servir cada dia per anar a la feina, em dona confiança i se que no me la fotràn, la gs500. És molt recomanable la veritat, la tinc desde el 2005 i li he fotut molta canya i la cabrona no ha plorat mai.
Al final... la que faig servir cada dia per anar a la feina, em dona confiança i se que no me la fotràn, la gs500. És molt recomanable la veritat, la tinc desde el 2005 i li he fotut molta canya i la cabrona no ha plorat mai.
- Xavier
- Presentats
- Entrades: 4399
- Membre des de: dv. juny 18, 2010 4:47 pm
- Ubicació: Torelló (Osona)
Penso el mateix que t'ha dit l'Straw Man.
No tinc dades de consum de la teva BMW ni dels possibles scooters o altres que puguis trobar per 1000 eur. La diferència de consum és tanta?
70 km diaris, per anar a treballar i tornar a casa, ja donen per disfrutar una mica de moto. Creus que podries tenir les mateixes sensacions amb una altra màquina de les característiques que dius? Quan val això?
En qualsevol cas, és clar que la decisió és teva. Gràcies per deixar-nos-hi participar.
No tinc dades de consum de la teva BMW ni dels possibles scooters o altres que puguis trobar per 1000 eur. La diferència de consum és tanta?
70 km diaris, per anar a treballar i tornar a casa, ja donen per disfrutar una mica de moto. Creus que podries tenir les mateixes sensacions amb una altra màquina de les característiques que dius? Quan val això?
En qualsevol cas, és clar que la decisió és teva. Gràcies per deixar-nos-hi participar.
Xavier l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. juny 28, 2012 3:57 pm, en total s’ha editat 2 vegades.
- Randy-650
- Presentats
- Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n
[quote user="Loisin" post="205369"]Jo sóc un nostàlgic i una mica burro i m'he trobat amb 3 motos al garatge... La Vespa primavera 125 perquè ja hi era quan vaig nèixer, la gs500 perquè em fa cosa vendrela i la Kawa Versys 1000 com a gran moto.
Al final... la que faig servir cada dia per anar a la feina, em dona confiança i se que no me la fotràn, la gs500. És molt recomanable la veritat, la tinc desde el 2005 i li he fotut molta canya i la cabrona no ha plorat mai.[/quote]
Tu si que n'entens! :bow :bow
La gent es pensa que la GS 500 és un ferro, i en realitat és una moto que pots fer de tot sense que rondini ni es trenqui.
Al final... la que faig servir cada dia per anar a la feina, em dona confiança i se que no me la fotràn, la gs500. És molt recomanable la veritat, la tinc desde el 2005 i li he fotut molta canya i la cabrona no ha plorat mai.[/quote]
La gent es pensa que la GS 500 és un ferro, i en realitat és una moto que pots fer de tot sense que rondini ni es trenqui.

- Loisin
- Presentats
- Entrades: 92
- Membre des de: dt. oct. 20, 2009 9:04 pm
[quote user="Randy-650" post="205373"][quote user="Loisin" post="205369"]Jo sóc un nostàlgic i una mica burro i m'he trobat amb 3 motos al garatge... La Vespa primavera 125 perquè ja hi era quan vaig nèixer, la gs500 perquè em fa cosa vendrela i la Kawa Versys 1000 com a gran moto.
[/quote]
oi tant! la GS500 és com les cuques o les rates que ni amb una bomba atòmica la palmen! però és una mica més maca jeje
oi tant! la GS500 és com les cuques o les rates que ni amb una bomba atòmica la palmen! però és una mica més maca jeje
- Vicenç
- Presentats
- Entrades: 189
- Membre des de: dt. nov. 18, 2008 6:51 pm
- Ubicació: Eivissa
Buenas!!!
Gràcies a t@ts per participar.
La veritat és que he estat donant-li voltes, i si voleu que us sigui sincer encara no ho tinc del tot clar.
El tema de la seguretat que ha comentat en Qmelo el tinc molt en compte. Y son 18Km justos quatre cops al dia...
I home, estalviar en benzina si que estalviaria. Penseu que una 125-250 pot anar a 3,5-4l mentre que la meva gasta de mitjana un litre i mig més als cent, el que dona aproximadament 300l anuals de benzina d'estalvi.
I ja us ho he comentat, una de les coses que més em tira enrere és que la bemeta la tindria molt de temps aturada més que res per la comoditat d'agafar la petita.
I al respecte de si agafar una 500 o una 250... (en principi descarto per complert els scooters) també ho havia pensat, però m'ho he limitat molt ja que si no comences a dir-te "i per què no una 650?", i ja que estem una 700... per això ja em quedo com estic. Si ho fes vull una cosa que quasi no em costi calers i que el manteniment sigui poc més que posar-li benzina, una mica d'oli de tant en tant i comprovar que la cadena està engreixada... poc més.
Però ja us ho he dit, no ho tinc clar ni jo mateix el que fer... o sigui que de moment ( a no ser que em caigui alguna moto a les mans, cosa molt poc probable), crec que seguirem com estem...
Pero podeu seguir opinant, sempre està bé escoltar opinions al respecte.
Gràcies a t@ts per participar.
La veritat és que he estat donant-li voltes, i si voleu que us sigui sincer encara no ho tinc del tot clar.
El tema de la seguretat que ha comentat en Qmelo el tinc molt en compte. Y son 18Km justos quatre cops al dia...
I home, estalviar en benzina si que estalviaria. Penseu que una 125-250 pot anar a 3,5-4l mentre que la meva gasta de mitjana un litre i mig més als cent, el que dona aproximadament 300l anuals de benzina d'estalvi.
I ja us ho he comentat, una de les coses que més em tira enrere és que la bemeta la tindria molt de temps aturada més que res per la comoditat d'agafar la petita.
I al respecte de si agafar una 500 o una 250... (en principi descarto per complert els scooters) també ho havia pensat, però m'ho he limitat molt ja que si no comences a dir-te "i per què no una 650?", i ja que estem una 700... per això ja em quedo com estic. Si ho fes vull una cosa que quasi no em costi calers i que el manteniment sigui poc més que posar-li benzina, una mica d'oli de tant en tant i comprovar que la cadena està engreixada... poc més.
Però ja us ho he dit, no ho tinc clar ni jo mateix el que fer... o sigui que de moment ( a no ser que em caigui alguna moto a les mans, cosa molt poc probable), crec que seguirem com estem...
Pero podeu seguir opinant, sempre està bé escoltar opinions al respecte.
Salut!!!
- Randy-650
- Presentats
Doncs ja que podem opinar opino que podries mirar aquesta per 850€: Ferry i avall:
http://www.autoscout24.es/Moto/Details. ... =212106961
El què no em quadra són els 339 CV. :lol:
O aquesta CB sense moure't de la illa: http://www.autoscout24.es/Moto/Details. ... =214252490
http://www.autoscout24.es/Moto/Details. ... =212106961
El què no em quadra són els 339 CV. :lol:
O aquesta CB sense moure't de la illa: http://www.autoscout24.es/Moto/Details. ... =214252490
Randy-650 l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. juny 28, 2012 7:28 pm, en total s’ha editat 1 vegada.

- Straw man
- Presentats
- Entrades: 294
- Membre des de: dv. maig 18, 2012 10:40 am
- Ubicació: Sant Andreu del Palomar
si la teva màxima preocupació és l'estalvi en combustible, endavant.
però el nivell de confort i seguretat que et dóna la r850r no te'l donarà cap moto de 1000€ per molt consum irrisori que tingui.
i 18km diaris sempre fan de bon fer encara que sigui 4 cops al dia, va bé per desintoxicar. :D
però el nivell de confort i seguretat que et dóna la r850r no te'l donarà cap moto de 1000€ per molt consum irrisori que tingui.
i 18km diaris sempre fan de bon fer encara que sigui 4 cops al dia, va bé per desintoxicar. :D
Straw man l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. juny 28, 2012 8:29 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
strawman going straight to the devil
- Leclerk
- Presentats
- Entrades: 631
- Membre des de: dt. abr. 17, 2007 4:17 pm
- Ubicació: Granollers
Bones,
jo sóc de l'opinió que hauries de seguir amb la 850R.
tu mateix dius que la moto petita et faria estalviar 1,5 litres cada cent, això són un estalvi de 300 litres als 20.000 km que dius fer a l'any.
A 1,5 euros el litre, tens un estalvi de 450 euros/any, però hauràs de sumar-hi l'assegurança de la moto petita, l'impost de circulació, etc...
Crec que no val la pena, tu mateix dius que la 850R la tindries parada, doncs aleshores tampoc la disfrutaràs.
En qualsevol cas, si et fa il·lusió, per allò de tenir-ne dues, ja hi entren altres arguments ;)
Salut.
tu mateix dius que la moto petita et faria estalviar 1,5 litres cada cent, això són un estalvi de 300 litres als 20.000 km que dius fer a l'any.
A 1,5 euros el litre, tens un estalvi de 450 euros/any, però hauràs de sumar-hi l'assegurança de la moto petita, l'impost de circulació, etc...
Crec que no val la pena, tu mateix dius que la 850R la tindries parada, doncs aleshores tampoc la disfrutaràs.
En qualsevol cas, si et fa il·lusió, per allò de tenir-ne dues, ja hi entren altres arguments ;)
Salut.
- Carles
- Presentats
- Entrades: 3743
- Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:06 pm
[quote user="Leclerk" post="205404"]Bones,
Salut.[/quote]
Bones!!!
Bons arguments... la veritat és que els números canten, i no és cap meravella el fet de tenir-ne dues. Si fos que la moto principal és incòmoda (tipus R), o molt cara de mantenir i de consum (altres), però tenint la 850R es com anar gairebé amb scooter... i sense tenir dues assegurances, dos impostos de circulació, dos ITVs, etc. Un altre argument amb base per tenir-ne dues seria si el lloc d'aparcament diari és molt complicat i la poden tirar al terra, robar, etc... llavors veig clar el fet de buscar un vehicle de diari (2a moto)... però si no és el cas, no te gaire lògica des del punt de vista econòmic.
Fins aviat!
Salut.[/quote]
Bones!!!
Bons arguments... la veritat és que els números canten, i no és cap meravella el fet de tenir-ne dues. Si fos que la moto principal és incòmoda (tipus R), o molt cara de mantenir i de consum (altres), però tenint la 850R es com anar gairebé amb scooter... i sense tenir dues assegurances, dos impostos de circulació, dos ITVs, etc. Un altre argument amb base per tenir-ne dues seria si el lloc d'aparcament diari és molt complicat i la poden tirar al terra, robar, etc... llavors veig clar el fet de buscar un vehicle de diari (2a moto)... però si no és el cas, no te gaire lògica des del punt de vista econòmic.
Fins aviat!

- STELVIO 00
- Presentats
- Entrades: 6111
- Membre des de: dv. gen. 01, 2010 8:48 pm
- Contacta:
[quote user="Leclerk" post="205404"]Bones,
Salut.[/quote]
Aquests numeros son incomplerts, cal afegir desgast de pneumatics, preu de revisions de la R850, no dic que surti mes economic, cal fer els numeros
Salut.[/quote]
Aquests numeros son incomplerts, cal afegir desgast de pneumatics, preu de revisions de la R850, no dic que surti mes economic, cal fer els numeros