Equipament Segur?

Aquí es parla de tot el relacionat amb el món de la moto

Moderador: Airald

Respon
Pasqual
Presentats
Entrades: 2080
Membre des de: dj. jul. 09, 2009 11:20 pm
Ubicació: Garrotxa

Equipament Segur?

Entrada Autor: Pasqual » dc. ago. 08, 2012 9:40 am

L'AMM (Asociación Mutua Motera) ha publicat en data de juny de 2012 aquest informe:

"E.M.S. 2012. Informe sobre la situación actual de la venta y distribución de prendas de equipos para la protección de los usuarios de motociletas en España"

Enllaç

A l'informe fan un estudi sobre una mostra mirant quins equipament compleixen o no la normativa europea. M'ha sorprès que només un 3% dels guants estan homologats (!) o que ninguna jaqueta de les 58 analitzades acreditava haver passat les normes per aconseguir la EN-13595.

L'element que més complia és el casc on un 96% compleixen la normativa. En el cas d eles botes, son un 75% les que compleixen.

Imatge

Com que l'estudi és farragós, us deixo les normatives que ha de complir cada equipament i que han d'estar senyalitzades a les respectives etiquetes.

Casc: R-22-5
Jaquetes EN-13595
Protectors esquena EN-1621-2
Protectors colzes i espatlles EN-1621-1
(si la jaqueta els incorpora, ha de dur totes tres homologacions)
Botes EN-13634
Guants EN-13594

No teniu curiositat en saber si anem correctament protegits o fem com aquests que de portar casc, ja en porten....? :lol: :lol:

Imatge
Pasqual l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. ago. 08, 2012 9:42 am, en total s’ha editat 1 vegada.

Trencaferro
Presentats
Entrades: 1850
Membre des de: ds. abr. 17, 2010 2:13 pm
Ubicació: Osona - Val D'Aran

Re: Equipament Segur?

Entrada Autor: Trencaferro » dc. ago. 08, 2012 10:58 am

Dades curioses. Ho tindré en compte per la proxima compra que tingui de fer, moltes gràcies Pasqual!
Les distraccions són un luxe que els moteros no ens podem permetre.

Ride
Presentats
Entrades: 2669
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 8:46 am
Ubicació: Castellnou de Bages

Entrada Autor: Ride » dc. ago. 08, 2012 11:50 am

Doncs a mi el que hem crida l'atenció es que no hi ha CAP jaqueta ni pantaló de cordura que compleixi la normativa !!!!!!

Joavel
Presentats
Entrades: 604
Membre des de: dl. gen. 24, 2011 9:08 am
Ubicació: Bigues i Riells

Entrada Autor: Joavel » dj. ago. 09, 2012 8:55 am

Aquests estudis estan molt bé, però sempre, sempre, amagen dades i de vegades estan manipulats i pagats per els fabricants...
Personalment sempre he cregut que com la protecciò i el comfort que dona el cuiro res de res.
També savem que molts hem arrivat a la cordura per la "polivalencia" sec/pluja, i sobre tot per el cost...però jo,la propera equipaciò sera sens dupte cuiro.

STELVIO 00
Presentats
Entrades: 6111
Membre des de: dv. gen. 01, 2010 8:48 pm
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: STELVIO 00 » dv. ago. 17, 2012 7:20 am

Vaig a mirar com esta la meva equipació.
Potser el casc es el lloc que més ens fixem a l´hora de veure homologacions i en uns pantalons o guants , pensem en altres cosas.
Segur que ens sorprenem i tenim "primeras marcas" que no estan homologadas.
ImatgeImatgeImatge

ErnesTDM
Presentats
Entrades: 1312
Membre des de: dg. abr. 04, 2010 10:49 pm
Ubicació: Arenys de Munt

Entrada Autor: ErnesTDM » dg. ago. 19, 2012 6:52 pm

Hola a tothom:

Acabo de mirar les meves jaquetes, 4 en total entre estiu i hivern, textil, cuir, i no en hi ha cap que porti una etiqueta EN13959. Ara be de com rentar-la, planxar-la, etc les que vulguis. I son de marques de reconegut prestigi. Per el que fa als guants, tres quarts del mateix.

El pròxim dia que vagi a una botiga de motos m'hi fixaré.

Respon

Torna a “General”