compulsar documentació del moto
Moderador: Airald
- Randy-650
- Presentats
- Entrades: 14288
- Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
- Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n
compulsar documentació del moto
Llegint que el company sharky "ha perdut per moments" la documentació del moto, no sé fins quin punt pot ser del tot legal portar a sobre els documents compulsats i els originals a casa. Jo el dia de l'accident portava el carnet de conduir i el dni compulsats en una cartera a la butxaca de la jaqueta. els originals els duia dins el bagul. El Mosso que ens va fer el parte va dir que cap problema, i em va agafar els compulsats.
El dni i el carnet de conduir ho vaig fer a les oficines de l'ajuntament del meu poble, això si, presentant l'original i pagant 1€ per cada compulsa.
El problema ve que he sentit dir que per compulsar la documentació d'un vehicle s'ha d'anar a Trànsit. No vaig preguntar-ho a l'Ajuntament si també en feien de compulses de documentació d'aquest tipus... :roll: Penso que ha de ser una bona opció aquesta: compulsar la documentació del moto junt amb l'assegurança i dexar-ho a sota el seient, aixi sempre el tindrem a ma i no haurem de patir a on el deixem o on l'hem deixat (¿oi, sharky?).
¿Algú ho ha fet això de compulsar els papers del moto o què? En cas afirmatiu, ¿on ho ha fet? I la pregunta bona....¿és legal fer-ho??
El dni i el carnet de conduir ho vaig fer a les oficines de l'ajuntament del meu poble, això si, presentant l'original i pagant 1€ per cada compulsa.
El problema ve que he sentit dir que per compulsar la documentació d'un vehicle s'ha d'anar a Trànsit. No vaig preguntar-ho a l'Ajuntament si també en feien de compulses de documentació d'aquest tipus... :roll: Penso que ha de ser una bona opció aquesta: compulsar la documentació del moto junt amb l'assegurança i dexar-ho a sota el seient, aixi sempre el tindrem a ma i no haurem de patir a on el deixem o on l'hem deixat (¿oi, sharky?).
¿Algú ho ha fet això de compulsar els papers del moto o què? En cas afirmatiu, ¿on ho ha fet? I la pregunta bona....¿és legal fer-ho??

- Terracota
- Presentats
- Entrades: 799
- Membre des de: dl. maig 21, 2007 7:27 pm
- Ubicació: Castellar del Valles
Legalment, legalment no ho se. Ara qualsevol guàrdia amb dos dits de front accepta compulses de l'ajuntament de tota la documentació. Ja que el que fa es veure els originals comprovar-los i segellar la còpia. Pensem que la única persona capacitada per compulsar es el Secretari/a de l'ajuntament, que normalment delega a algun funcionari de confiança. Es com el DNI o el permís de conduir, tampoc l'expedeix l'ajuntament, però si que compulsa la còpia. Això si, si ha d'anar amb l'original, i pagar la taxa...
“Ní neart go cur le chéile”.
(proverbi irlandes: no hi ha força sense unitat)
(proverbi irlandes: no hi ha força sense unitat)
-
- Presentats
- Entrades: 214
- Membre des de: dg. març 04, 2007 7:48 am
- Ubicació: Esparreguera
Jo porto tots els meus documents compulsats a la moto, sempre he pensat que millor perdre la fotocopia que entretenir-me a renovar a transit.
Si algú vols compulsar que m'ho fasi saber, que li faré les compulses, aprofitant la meva condició de funcionari public ejejjeje, jo no us cobraré un euro ehhhh pero si un granitzat en la propera sortideta, per aixo demano que no compulseu tots de cop, no per qué no pugui compulsar si no per que no puc pendre molts granitzats ejejjejee.
Si algú vols compulsar que m'ho fasi saber, que li faré les compulses, aprofitant la meva condició de funcionari public ejejjeje, jo no us cobraré un euro ehhhh pero si un granitzat en la propera sortideta, per aixo demano que no compulseu tots de cop, no per qué no pugui compulsar si no per que no puc pendre molts granitzats ejejjejee.
Per que correr amb una R si puc recoRRer amb dos RR
"Quien dice que quiero que conduzcas por mi? ya lo hace uno que pagais todos (chofer)"
http://www.bokaterrosa.com/
"Quien dice que quiero que conduzcas por mi? ya lo hace uno que pagais todos (chofer)"
- Randy-650
- Presentats
- Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n
POLVORINBCN ha escrit: Si algú vols compulsar que m'ho fasi saber, que li faré les compulses, aprofitant la meva condició de funcionari public ejejjeje, jo no us cobraré un euro ehhhh pero si un granitzat en la propera sortideta....
Eppp!!!! :P
Això m'interesa a mi per quan tingui el moto nou. ¿Si un dia coincidim en una sortida ho podràs fer allí mateix? :shock: ¿I el segell del secretari? :)

-
- Presentats
En la sortida no portaré els segells, pero si coincidim altre dia m'ho eixes fotocopiat i t'ho torno per correo.
- Randy-650
- Presentats
- Ride
- Presentats
- Entrades: 2669
- Membre des de: dl. gen. 08, 2007 8:46 am
- Ubicació: Castellnou de Bages
- Bravo
- Presentats
- Entrades: 985
- Membre des de: ds. abr. 28, 2007 10:47 pm
- Ubicació: Viladecans
La compulsa s'ha de fer al mateix organisme que expideix el document en qüestió. No valen les compulses fetes per l'Ajuntament. Això si, com molt ben diu algun company, cal ser capcigrany per no acceptar la documentació ni que sigui compulsada per l'Ajuntament o qualsevulgui altre organisme oficial. De totes formes, quan als documents de Trànsit, la llei diu que s'hauran de portar a sobre els originals, i únicament, en cas de pèrdua, els documents que acreditin que l'original s'ha perdut i s'està en tràmits per aconseguir-ne un duplicat.
O sigui que ja sabeu... Com he dit fa un moment a un amic, "La llei nomès és una, però les interpretacions són infinites".
V'ssssssssssss
O sigui que ja sabeu... Com he dit fa un moment a un amic, "La llei nomès és una, però les interpretacions són infinites".
V'ssssssssssss
- Sumbadillo
- Presentats
- Entrades: 222
- Membre des de: dc. març 14, 2007 10:59 am
- Ubicació: Cerdanyola del Vallès
Benvolgut POLVORIN, m'apunto a la compulsació per quan tingui la moto nova.POLVORINBCN ha escrit: Si algú vols compulsar que m'ho fasi saber, que li faré les compulses, aprofitant la meva condició de funcionari public ejejjeje, jo no us cobraré un euro ehhhh pero si un granitzat en la propera sortideta, per aixo demano que no compulseu tots de cop, no per qué no pugui compulsar si no per que no puc pendre molts granitzats ejejjejee.
Per el tema dels granissats, cap problema, hi afegeixo un talladet...
Moltes Gracies d'antuvi.
-
- Presentats
Ok jejeje, ja vaig preparant la panxa jeje.
Si algú li corre més pressa que ho fasi saber
Si algú li corre més pressa que ho fasi saber
- Josey Wales
- Presentats
- Entrades: 1758
- Membre des de: dt. gen. 09, 2007 3:28 am
- Ubicació: Manresa (Bages)
aigBravo ha escrit:La compulsa s'ha de fer al mateix organisme que expideix el document en qüestió. No valen les compulses fetes per l'Ajuntament. V'ssssssssssss
Hola:
No sé si és cert però en el moment en què la compulsació la fa un organisme autoritzat per a fer-la ja hauria de servir. Doncs si no, quina credibilitat tindrien aquests organismes??
Apart d'això, no a tot els ajuntaments ho fan -com és el meu cas- perquè alguna vegada ho havia hagut de menester i m'hi vaig trobar.
I també, a cada lloc et cobren un preu diferent: des d'on ho fan gratuït (algun ajuntament) fins a 6 euros per paper.
Salut!!
- Bravo
- Presentats
- Entrades: 985
- Membre des de: ds. abr. 28, 2007 10:47 pm
- Ubicació: Viladecans
Em refereixo nomès als documents de trànsit. De totes formes, si vols fer la compulsa d'un document com, diguessim, el títol universitari, nomès ho pots fer al lloc on el van expedir. Una altre cosa es que un altre organisme vulgui donar fe de la autenticitat de la fotocòpia, però ja no estaríem parlant de compulsa.Josey Wales ha escrit: No sé si és cert però en el moment en què la compulsació la fa un organisme autoritzat per a fer-la ja hauria de servir. Doncs si no, quina credibilitat tindrien aquests organismes??
V'sssssssssss
- pesqui
- Presentats
- Entrades: 20
- Membre des de: dg. abr. 29, 2007 12:40 am
- Ubicació: Tiana (BCN)
Doncs jo els porto compulsats i mai no he posat cap problema a ningú que els mostri compulsats.
Si que és cert que els documents els ha de compulsar l'administració que els hi expediex, però dubto molt (pels problemes que li pot representar) que cap funcionari compulsi (encara que el document no l'hagi expedit l'administració a la qual pertany) una documentació falsa o sense verificar que la còpia és una fidel reproducció de l'original.
salutacions,
pesqui.
Si que és cert que els documents els ha de compulsar l'administració que els hi expediex, però dubto molt (pels problemes que li pot representar) que cap funcionari compulsi (encara que el document no l'hagi expedit l'administració a la qual pertany) una documentació falsa o sense verificar que la còpia és una fidel reproducció de l'original.
salutacions,
pesqui.
- Vendetta
- Presentats
- Entrades: 2529
- Membre des de: dv. gen. 12, 2007 1:27 pm
Compulsar o no compulsar aquesta és la questiò.
Pero si, tan si dus, com si no dus, com si es compulsat com si es no se què.. ho comproven per radio igualment.
I naturalment el de central a traves de base de dades. Amb la matricula a les altures que estem i el nostre dni original, ja en tindrien que tindre mès que suficient, tota la resta és tocar els collons, pq ells no hagin de treballar tant. Pobretttsss tenen tanta feina....
Pero si, tan si dus, com si no dus, com si es compulsat com si es no se què.. ho comproven per radio igualment.
I naturalment el de central a traves de base de dades. Amb la matricula a les altures que estem i el nostre dni original, ja en tindrien que tindre mès que suficient, tota la resta és tocar els collons, pq ells no hagin de treballar tant. Pobretttsss tenen tanta feina....
- pesqui
- Presentats
- Entrades: 20
- Membre des de: dg. abr. 29, 2007 12:40 am
- Ubicació: Tiana (BCN)
Vendetta, no és qüestió de treballar més o menys. Es simplement que l'actual marc normatiu exigeix portar la documentació a sobre.
En quan al tema de consultar a les bases de dades, només puc dir-te que desgraciadament aquest pais deixa molt que dessitjar en temes informàtics, ja que l'unica informació real de que dispossem es sobre si una placa de matricula correspon al vehicle que tenim al davant i qui és el titular.
el tema d'ITV i assegurances, són dades que empreses privades deixen periòdicament als terminals de la DGT, per això no t'has d'extranyar si qualsevol dia t'adreces a trànsit i no surten dades de la teva companyia asseguradora (només companyia, no hi ha números de pòlissa) o si el tema d'ITV no esta actualitzat.
El meu cotxe ha estat 1 any, en que segons trànsit no tenia al corrents la ITV i en canvi la documentació mostrava que estava passada.
Per això és tant important portar-la a sobre, t'estalviaras mals de cap innecessaris.
Ciao.
pesqui.
En quan al tema de consultar a les bases de dades, només puc dir-te que desgraciadament aquest pais deixa molt que dessitjar en temes informàtics, ja que l'unica informació real de que dispossem es sobre si una placa de matricula correspon al vehicle que tenim al davant i qui és el titular.
el tema d'ITV i assegurances, són dades que empreses privades deixen periòdicament als terminals de la DGT, per això no t'has d'extranyar si qualsevol dia t'adreces a trànsit i no surten dades de la teva companyia asseguradora (només companyia, no hi ha números de pòlissa) o si el tema d'ITV no esta actualitzat.
El meu cotxe ha estat 1 any, en que segons trànsit no tenia al corrents la ITV i en canvi la documentació mostrava que estava passada.
Per això és tant important portar-la a sobre, t'estalviaras mals de cap innecessaris.
Ciao.
pesqui.
- Vendetta
- Presentats
- Entrades: 2529
- Membre des de: dv. gen. 12, 2007 1:27 pm
Gracies, pesqui, naturalment, que tot és millorable, i un desface hi ha, que si que sempre és millor dur-ho a sobre.
Però no dur-ho no tè pq ser multable , ni sancioble, ni comportar problemes.
Tot i que jo els duc a sobre, ara que tinc maletes, però abans.. Una vegada em varen parar anant a treballar i ni tant sols dni, varen comprobar per radio, i em van deixar sense mès que un avis. Clar que era la Guardia civil, no la Guardia politica que tenim ara.
Però no dur-ho no tè pq ser multable , ni sancioble, ni comportar problemes.
Tot i que jo els duc a sobre, ara que tinc maletes, però abans.. Una vegada em varen parar anant a treballar i ni tant sols dni, varen comprobar per radio, i em van deixar sense mès que un avis. Clar que era la Guardia civil, no la Guardia politica que tenim ara.
- Ramon_vfr
- Presentats
- Entrades: 6889
- Membre des de: dl. gen. 08, 2007 2:27 pm
- Ubicació: Qualsevol lloc del mon, sempre en misió secreta al servei de Sa Graciosa Majestat
- Contacta: