
Una de les proves més divertides de navegació a Àfrica es torna a celebrar el proper mes de setembre, però aquest cop estrenant noves categories per obrir més l'espectre de participants no especialitzats en aquest tipus de proves.
L'ex-pilot francès Philip Lliga és l'organitzador de la Panáfrica des de 2005. Aquesta prova reuneix els apassionats de l'aventura amants de la moto, on fins als models clàssics caben per tenir la seva pròpia categoria.
Aquesta idea va ser la que va rondar el cap de Philip durant molt de temps, crear una prova per a tots on no sigui únicament el pilotatge el que compte. Amb la seva experiència en competició i posteriorment més de vint anys organitzant esdeveniments, va sorgir la idea de la Panáfrica. Una aventura per a espanyols, ajustada de preu i allunyada d'una competició de velocitat. Cotxes, quads, motos o buggies, valen per endinsar-se al desert i gaudir de divertides etapes d'orientació.
Per 2013 aquesta aventura plena de proves d'habilitat, orientació i on la lluita contra el crono no és l'únic i més important, ve carregada d'importants novetats.
El concepte ha anat evolucionant durant els últims anys i l'optimització de costos ha arribat al seu punt àlgid aquesta temporada. Per això, l'aventura africana torna amb nova estructura, adoptant el format de trèvol que permet minimitzar assistències i recorreguts, començant i acabant l'etapa en el mateix punt.
Però la major novetat és la nova fórmula oberta per a motos d'especificacions trail. A més de la tradicional Panáfrica anomenada "Safari" creada específicament per als vehicles especialitzats tot terreny amb total llibertat en la navegació, ara es crea la nova modalitat "Raid" oberta a les motos trail de pes superior a 150Kg que paral · lelament deixarà participar als turismes tan de moda com són els d'especificacions SUV. La diferència fonamental entre el Safari i el Raid és el recorregut, tenint en compte que els vehicles d'aquesta nova modalitat tenen prestacions i objectius diferents. Els punts de pas d'accés complicat seran evitats, deixant als participants de Raid gaudir d'un terreny més d'acord amb les característiques de les grans trail.
Finalment la modalitat "Retro" que ja existia, s'amplia ara als turismes i solament poden participar els vehicles antics de més de 15 anys per als cotxes i motos.
La 9 ª edició de la Panáfrica se celebrarà entre els dies 22 i 29 de setembre amb sortida i arribada al mateix Hotel Chergui a Erfoud (Marroc). Una fórmula triada bàsicament per dos motius: gaudir exclusivament de la zona sud del país marroquí i disminuir la durada total del viatge en el qual es recorreran un total d'uns 2.000km.
Una aventura ben preparada
Però per a aquells que la il · lusió estigui per sobre de l'experiència, els organitzadors de la Panáfrica han pensat en tot, perquè abans de res allí es va a gaudir no a patir.
Perquè aquesta aventura sigui un èxit de bon final, abans de la Panáfrica ha dos proves prèvies al mes de juliol, el Desafiament (del 12 al 14 de juliol) i la Mini Panáfrica (27 i 28 del mateix mes).
El Desafiament consisteix en una sèrie proves d'habilitat, orientació i tècnica que si amb la teva moto obtens la màxima puntuació, te n'aniràs gratuït a la Panáfrica (la inscripció completa està valorada en uns 1000 €: veure la galeria de fotos on estan totes les opcions ). Apuntar per al cap de setmana et sortirà gratis si ets un dels 50 primers inscrits. A partir dels 50 inscrits, només pagaran 25 € ... La convocatòria de les proves és el centre de la Masia Pelarda (Terol).
La Mini Panáfrica representa la prova més autèntica de les ofertes africanes per a aficionats. És una cosa més que aconsellable si és la primera vegada que t'apuntes o si la teva experiència és limitada en això de rodar sobre pistes de tot tipus i fins i tot sobre sorra, ja que corredors i monitors especialitzats ens ensenyaran a les mateixes instal · lacions de la Masia Pelarda i 15 dies més tard en aquesta Mini Panáfrica, com superar la prova de la Panáfrica amb èxit en totes les seves proves.
Per a més informació.
http://motos.coches.net/noticias/panafrica/2013/
FONT: Motos.net