Acampada lliure al viatjar en moto

Aquí es parla de tot el relacionat amb el món de la moto

Moderador: Airald

Respon
Steelman
Presentats
Entrades: 14816
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

Acampada lliure al viatjar en moto

Entrada Autor: Steelman » dc. jul. 24, 2013 6:17 pm

Fa temps que estic mirant aquesta opció....
Pero mirant les normatives sempre hi trobo impediments... :enfaduu :enfaduu :enfaduu :enfaduu :enfaduu :enfadat :enfadat :enfadat :enfadat :enfadat :enfadat
Al Estat Espanyol , aixó es troba legislat en cada comunitat Autonoma o nació, però en la majoria està prohibit.
Catalunya de les que més prohibeix :cat_vergonya

Per europa la majoria de païssos ho tenen també molt legislat i prohibit.
Imatge

Però avui he trobat que alguns païssos (Curiosment més evolucionats) com Noruega ho tenen resolt tot d´una manera totalment lògica.
Informació extreta de la web oficial de turisme de Noruega. www.VisitNorway.com

En Noruega, todo el mundo tiene derecho de acceso al campo. Inicialmente era un derecho histórico, pero actualmente se contempla en la legislación relativa a los derechos de acceso allemannsretten. Es importante recordar que se trata de un derecho basado en el respeto al campo y que los visitantes deben mostrar también consideración hacia los granjeros, los propietarios de tierras, otros visitantes y el entorno.
En la práctica, el derecho de acceso significa:

Puedes ir a cualquier sitio en campo abierto ("terreno sin vallar") a pie o en esquís, y hacer picnic donde desee. Por campo abierto se entienden todas las tierras sin cultivar. En Noruega, el término incluye la mayoría de orillas, ciénagas, bosques y montañas. Las pequeñas islas con tierras sin cultivar situadas dentro de terrenos cultivados se consideran como campo abierto. El "terreno vallado" es privado e incluye las tierras cultivadas, tales como las tierras de labranza con o sin cosecha, los prados, los pastos y jardines, así como las plantaciones jóvenes, las parcelas con construcciones y las zonas industriales. Sin embargo, puedes acceder a dichos campos y prados entre el 15 de octubre y el 30 de abril, cuando la superficie esté congelada o cubierta de nieve. En realidad, puedes traspasar el terreno vallado dejando cerradas las vallas detrás de usted.
Si tienes pensado dormir en una tienda de campaña o bajo las estrellas, podrás hacerlo en cualquier sitio en el campo, en los bosques o en las montañas, excepto en campos cultivados o en áreas de descanso. No obstante, hay que mantener una distancia mínima de 150 metros respecto a la casa o cabaña más próxima. Si quieres pasar más de dos noches en el mismo sitio, deberá solicitar el permiso del propietario de las tierras, excepto cuando lo haga en montañas o áreas muy recónditas.
Los lugares destinados al depósito de los desechos están señalizados.
Está prohibido encender fuegos al aire libre o junto a áreas arboladas entre el 15 de abril y el 15 de septiembre. Durante el resto del año, se prudente y evita que se produzca cualquier tipo de daño si enciendes un fuego.
En general, puedes recoger bayas, setas y flores, aunque la mora de los pantanos, que se puede encontrar en las tres provincias más septentrionales, está sujeta a una legislación especial.
Que en penseu?
Ex ...moltes coses

Billy_Joe
Presentats
Entrades: 582
Membre des de: dt. gen. 22, 2013 8:49 am
Ubicació: el Vendrell

Re: Acampada Lliure Al Viatjar En Moto

Entrada Autor: Billy_Joe » dc. jul. 24, 2013 7:10 pm

Doncs que està pensat per un tipus de població més respectuosa i que segurament també exerceix menys pressió sobre el medi natural que tota la tropa que podrien anar aquí. Si més no, aquesta mesura aquí donaria feina, com a mínim als forestals.

Siono1000
Presentats
Entrades: 2573
Membre des de: dc. març 28, 2007 2:12 am
Ubicació: Baix Empordà

Entrada Autor: Siono1000 » dc. jul. 24, 2013 8:45 pm

En sembla que aquesta normativa de Noruega és com la d'aquí.
Jo diria que acampar una nit a un lloc està permés, altra cosa és fer una acampada de dies. Posar la tenda al fer-se fosc i aixecar-la al sortir el sol no crec que estigui prohibit sempre que el lloc no tingui una normativa especial i estiguis dintre de les normes no escrites de bon veinatge.

Ara...si vols fer foc...el tema canvia molt i molt.
Salut i kilómetres

Ieie
Presentats
Entrades: 395
Membre des de: ds. set. 11, 2010 6:40 am
Ubicació: Breda

Entrada Autor: Ieie » dc. jul. 24, 2013 8:47 pm

La veritat és que ho he fet sempre que he volgut arreu on he anat d'Europa.
No m'he mirat cap normativa mai (potser per això s'en diu "dormir al'aventura").
El meu sistema: busques el lloc i el memoritzes, vas al poble i compres el que et cal per sopar (sempre et falta algo i las cerveses las compraras frescas), vas al bar a "fer temps" i -just abans que es faci fosc- t'arribas al lloc triat anteriorment, sopes, et rentes els peus al riu i a jeure.
L'endemà et lleves ben d'hora, i aquí no ha passat rès.

Ieie
Presentats
Entrades: 395
Membre des de: ds. set. 11, 2010 6:40 am
Ubicació: Breda

Entrada Autor: Ieie » dc. jul. 24, 2013 8:47 pm

Perdó, i rès de foc.

MEF
Presentats
Entrades: 204
Membre des de: dv. gen. 12, 2007 12:44 am
Ubicació: Folgueroles

Entrada Autor: MEF » dc. jul. 24, 2013 9:10 pm

A Finlandia, fent camí cap al Cap Nord, a part de que els campings són una passada de ben cuidats, vam decidir fer acampada lliure al costat d'un dels molts llacs que hi ha.
Una experiènica bellissima en aquell paissatge inoblidable, cal dir que ho tenen ben preparat, tenien serveis de fusta i contenidors per la brossa, és a dir, conviden a què puguis fer acampada lliure entenent que seràs respectuós amb l'entorn.

Anant més lluny, malgrat no ho he comprovat personalment.... acullint-te al dret d'acullida, diuen que et podries allotjar al jardinet privay d'alguna casa sempre que arribis a una bona entesa amb el propietari...

Ens queda molt camí per recorre ....

Per cert, per quan una "excursioneta" al Cap Nord.... ??? :okcat

:birracat
Un bon equip, simbiosi perfecte!

Hook
Presentats
Entrades: 231
Membre des de: dc. març 13, 2013 7:34 pm
Ubicació: Romanyà de la Selva

Entrada Autor: Hook » dc. jul. 24, 2013 9:54 pm

El tema em va de fàbula!
Estic pensant agafar-me dos o tres dies per fer Carcassonne - Ariege - Vielha i pensava fer-ho en tenda...
No m'agraden els campings massificats de turistes de xancleta... busco campings petits o per lliure.

Qualsevol consell serà benvingut :okcat

PD: NO demano info de rutes (ja se que hi ha espais al Foro per això), continuo aquest post amb la intenció d'aclarir el tema de l'acampada.
Hook l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. jul. 24, 2013 9:55 pm, en total s’ha editat 1 vegada.

Sergi3
Presentats
Entrades: 1454
Membre des de: dv. jul. 13, 2007 6:55 pm
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Sergi3 » dc. jul. 24, 2013 11:19 pm

[quote user="Siono1000" post="239171"]En sembla que aquesta normativa de Noruega és com la d'aquí.
Jo diria que acampar una nit a un lloc està permés, altra cosa és fer una acampada de dies. Posar la tenda al fer-se fosc i aixecar-la al sortir el sol no crec que estigui prohibit sempre que el lloc no tingui una normativa especial i estiguis dintre de les normes no escrites de bon veinatge.

Ara...si vols fer foc...el tema canvia molt i molt.[/quote]
A Catalunya, si no recordo malament, es pot passar una nit, i demanant permis, vàries, aixo s'empren sempre que no sigui un parc natural, però tot i així, per exemple als Pirineus, fent muntanya, naltros hi hem dormit un munt de vegades....

Però estaria de conya que fos com els noruecs
:birracat
Només tu pots decidir que fer amb el temps que se t`ha donat

Siono1000
Presentats
Entrades: 2573
Membre des de: dc. març 28, 2007 2:12 am
Ubicació: Baix Empordà

Entrada Autor: Siono1000 » dc. jul. 24, 2013 11:54 pm

[quote user="hook" post="239182"]El tema em va de fàbula!
Estic pensant agafar-me dos o tres dies per fer Carcassonne - Ariege - Vielha i pensava fer-ho en tenda...
No m'agraden els campings massificats de turistes de xancleta... busco campings petits o per lliure.

PD: NO demano info de rutes (ja se que hi ha espais al Foro per això), continuo aquest post amb la intenció d'aclarir el tema de l'acampada.[/quote]

En sembla que aixó és el que busques Camping Moulin de Galamus, un mini camping ( 40 places) al costat del riu i de les gorges de Galamus.
Salut i kilómetres

Hook
Presentats
Entrades: 231
Membre des de: dc. març 13, 2013 7:34 pm
Ubicació: Romanyà de la Selva

Entrada Autor: Hook » dj. jul. 25, 2013 9:08 am

[quote user="Siono1000" post="239203"][quote user="hook" post="239182"]El tema em va de fàbula!

PD: NO demano info de rutes (ja se que hi ha espais al Foro per això), continuo aquest post amb la intenció d'aclarir el tema de l'acampada.[/quote]

En sembla que aixó és el que busques Camping Moulin de Galamus, un mini camping ( 40 places) al costat del riu i de les gorges de Galamus.[/quote]

Me'l apunto!
Moltes gràcies :okcat

JordiTrident
Presentats
Entrades: 552
Membre des de: dc. gen. 10, 2007 9:45 pm
Ubicació: Igualada (Anoia)
Contacta:

Entrada Autor: JordiTrident » dj. jul. 25, 2013 5:06 pm

Jo les vegades que ho he fet, he calcat el procediment de'n ieie... crec que no s'ha de confondre "acampar" per estar-hi o el fet de pernoctar una nit.

Com a dada, aquest juliol he estat per la zona de la Pica d'Estats i en un dels tríptics d'informació del PARC NATURAL DE L'ALT PIRINEU diu textualment:

"L'acampada no està permesa. Només es pot pernoctar amb tenda de 20h a 8h; fora d'aquest horari no pot haver-hi cap tenda montada. En l'àmbit del Parc hi ha nombrosos càmpings, refugis, hotels i cases de turisme rural on pernoctar"

Si això val per un Parc Natural... :picant :picant :picant :picant extrapolem a altres racons?

salut i kms
...no canvio el nick, però ara tinc una Breva 1100

http://jordiguzzi.galeon.com
http://resacamotoclub.galeon.com

Respon

Torna a “General”