No em considero cap "ista". Potser en els meus temps del trial era Montesista i a casa no podíem ni veure de lluny una Bultaco. Ara m'agraden totes les marques i tots els pilots (mentre siguin honestos), independentment de la seva procedència.
Per suposat que si guanya en Marquez, millor que si guanya un de Ses Illes o un de Toledo, es obvi. Suposo que sins aquí, queda clar.
Ara be:
No em va agradar l'avançament d'en Marquez al Jorge Lorenzo a l'ultim revolt de Jerez. La seva trajectòria indicava clarament que s'anava a passar de frenada però, segons el meu parer, amb premeditació va col·lisionar am en Lorenzo per refer la trajectòria.
Pel que fa l'avançament de diumenge al llevataps sobre Valentino Rossi, no posaré en dubte la espectacularitat de la acció, el nivell de pilotatge que es requereix, la sang freda ni la valentía amb la qual es va afrontar aquella acció.
Però:
Hi ha un reglament. La FIM te un grapat de Documents, Articles, Normes i Apendix en els quals cada situació està ben definida. La FIM desplaça a tots els GGPP un munt de Comissaris i obliga a instal·lar un munt de càmeres en cadascuna de les motos per tal que cap detall pugui quedar fora de l'abast del seu control. La FIM te accés a la telemetria dels equips.
Diumenge, ahir i avui tothom parla de les llargues estones que en Marquez va estar verificant aquella àrea del llevataps, aquella porció de terreny (que no oblidem, fou compactada). A hores d'ara no hi ha dubte que en Marc tenia, com a possible alternativa, utilitzar aquell punt com a possible àrea d'avançament.Amb premeditació

Independentment que pensi que "No feia falta haver-ho fet" en aquell punt ni a la primera volta, jo em pregunto:
Per què no es posen rodes de tacs i els pilots es comencen a menjar corbes, escapatòries i "chicanes"??
Em pensava que les curses es guanyaven a L'ASFALT, tret de casos molt extraordinaris els quals obliguen a trepitjar el "mes enllà" per evitar una col·lisió o incident. Per això penso que, encara que no hagués servit de res, els Comissaris de la FIM, haurien d'haver actuat i amonestar al Marc Marquez.
Que passarà en aquell revolt l'any que bé??
A la Formula 1 crec que ho tenen bastant mes clar. En aquest cas, el Marc hauria de cedir-li la posició que li va prendre a en Rossi. I a Jerez, hauria tingut una penalització de 10 segons per ja no ser possible un Drive-Trough.
OJU!!!!!!!!!! Que prefereixo mil vegades que guanyi el Marc que en Valentino.