Avançament Marquez-Rossi Al Llevataps De Laguna Seca

Aquí es parla de tot el relacionat amb el món de la moto

Moderador: Airald

Respon
Prony
Presentats
Entrades: 3106
Membre des de: dt. oct. 07, 2008 10:22 pm
Ubicació: El Vallès Occidental

Avançament Marquez-Rossi Al Llevataps De Laguna Seca

Entrada Autor: Prony » dt. jul. 23, 2013 6:12 pm

Abans de tot, vull deixar palès que el que fa aquest català em fa al·lucinar, patir, emocionar i fruir de les curses, es a dir, que el considero reposable de que tingui prou esma com per seguir les curses tot i que el borinot del comentarista faci el possible per obligar-me a apagar el televisor.
No em considero cap "ista". Potser en els meus temps del trial era Montesista i a casa no podíem ni veure de lluny una Bultaco. Ara m'agraden totes les marques i tots els pilots (mentre siguin honestos), independentment de la seva procedència.
Per suposat que si guanya en Marquez, millor que si guanya un de Ses Illes o un de Toledo, es obvi. Suposo que sins aquí, queda clar.

Ara be:

No em va agradar l'avançament d'en Marquez al Jorge Lorenzo a l'ultim revolt de Jerez. La seva trajectòria indicava clarament que s'anava a passar de frenada però, segons el meu parer, amb premeditació va col·lisionar am en Lorenzo per refer la trajectòria.

Pel que fa l'avançament de diumenge al llevataps sobre Valentino Rossi, no posaré en dubte la espectacularitat de la acció, el nivell de pilotatge que es requereix, la sang freda ni la valentía amb la qual es va afrontar aquella acció.

Però:

Hi ha un reglament. La FIM te un grapat de Documents, Articles, Normes i Apendix en els quals cada situació està ben definida. La FIM desplaça a tots els GGPP un munt de Comissaris i obliga a instal·lar un munt de càmeres en cadascuna de les motos per tal que cap detall pugui quedar fora de l'abast del seu control. La FIM te accés a la telemetria dels equips.

Diumenge, ahir i avui tothom parla de les llargues estones que en Marquez va estar verificant aquella àrea del llevataps, aquella porció de terreny (que no oblidem, fou compactada). A hores d'ara no hi ha dubte que en Marc tenia, com a possible alternativa, utilitzar aquell punt com a possible àrea d'avançament.Amb premeditació

Imatge
Imatge
Imatge
Imatge

Independentment que pensi que "No feia falta haver-ho fet" en aquell punt ni a la primera volta, jo em pregunto:

Per què no es posen rodes de tacs i els pilots es comencen a menjar corbes, escapatòries i "chicanes"??

Em pensava que les curses es guanyaven a L'ASFALT, tret de casos molt extraordinaris els quals obliguen a trepitjar el "mes enllà" per evitar una col·lisió o incident. Per això penso que, encara que no hagués servit de res, els Comissaris de la FIM, haurien d'haver actuat i amonestar al Marc Marquez.

Que passarà en aquell revolt l'any que bé??

A la Formula 1 crec que ho tenen bastant mes clar. En aquest cas, el Marc hauria de cedir-li la posició que li va prendre a en Rossi. I a Jerez, hauria tingut una penalització de 10 segons per ja no ser possible un Drive-Trough.

OJU!!!!!!!!!! Que prefereixo mil vegades que guanyi el Marc que en Valentino.
Prony l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. jul. 24, 2013 7:34 am, en total s’ha editat 3 vegades.

Steelman
Presentats
Entrades: 14816
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

Re: Avançament Marquez-Rossi Al Llevataps De Laguna Seca

Entrada Autor: Steelman » dc. jul. 24, 2013 6:45 pm

També coincideixo bastant amb tú...
Amb tot crec que com que en Rossi també estava fora del Asfalt.. són tots dos que estaven "beneficiant-se" de sortir fora de la carretera....

Va ser un gran avançament pels aficionats, pels fans del Marquez i és molt espectacular de "cara a la galeria".
Però també força perillòs...

PD: HO moc al general :P
Ex ...moltes coses

Jordi Pons
Presentats
Entrades: 714
Membre des de: dg. maig 22, 2011 7:13 pm
Ubicació: Mollerussa

Entrada Autor: Jordi Pons » dc. jul. 24, 2013 6:55 pm

crec que no heu analitzat bé la "jugada" i només us heu quedat amb el moment que passa per fora la pista
us recomano que cerqueu bé les imatges, videos des de varies perspectives, que hi son i ho analitzeu bé

jo ho he fet, i veig clarament que quan son dalt girant cap a l'esquerra, el 46 deixa anar els frens, amb lo qual allarga la trajectoria utilitzant quasi tota la pista, el 93 en el moment que aixeca la moto i encara dins de la pista, ja es davant per uns 20-30 cms del 46, al baixar, el 93 es veu obligat a tallar per fora, i també talla el 46 de tant com havia allargat la trajectoria quan encara eren dalt
d'aquest fet es dedueix, que el 93 es veu forçat a tallar (prescindint si ho havia estudiat abans o no, aquí un jutge no s'hi posarà mai) obligat per el 46

com a ex-comissari exportiu FCM/RFME i ex-president de Jury de curses, també de les 24H, us puc dir que SEMPRE s'ha de tenir certa flexibilitat al moment d'interpretar els reglaments i aquest, a par del precedent del 2008, el qual només té en comú el lloc i no la forma, aquest es només un "lanze" de les curses, això ja passa !!!!
Jordi Pons l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. jul. 24, 2013 7:34 pm, en total s’ha editat 4 vegades.

Prony
Presentats

Entrada Autor: Prony » dc. jul. 24, 2013 6:56 pm

uff respostes. guiaiiii
Prony l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. jul. 24, 2013 6:57 pm, en total s’ha editat 1 vegada.

Siono1000
Presentats
Entrades: 2573
Membre des de: dc. març 28, 2007 2:12 am
Ubicació: Baix Empordà

Entrada Autor: Siono1000 » dc. jul. 24, 2013 8:36 pm

Jo ho tinc clariiiiissimmmmmmmmm.

Ara ja no es pot sancionar res de res, els de la FIM han permés tant que ja no poden donar marxa enrrera. :okcat
Seria masa que ara sortisin amb les sancions.

Com diuen mes amunt el 93 és un gran fan del 46 i de ben segur que ha "estudiat" fins a l'extenuació tot el seu repertori i per el que sembla amb un gran resultat, és capaç de "calcar" fil per randa tot el repertori amb només quatre dies. Aquest noi està cridat a marcar una época a MOTOGP.

El que els tingui més grossos que s'hi posi, i sinó...cap a casa. Les curses son aixis...diuen :666

"QUE CADA PALO AGUANTE SU VELA"
Salut i kilómetres

Hook
Presentats
Entrades: 231
Membre des de: dc. març 13, 2013 7:34 pm
Ubicació: Romanyà de la Selva

Entrada Autor: Hook » dc. jul. 24, 2013 9:58 pm

Els pilots s'han d'entendre entre ells... els-hi va el pa i la vida.
Fixeu-vos amb la reacció d'en Rossi al final de la cursa: Una conya, una abraçada i una reconeguda felicitació.
Crec que amb això està tot dit.

Quin crac aquest nano!!! :okcat

Jesus
Presentats
Entrades: 3584
Membre des de: dj. feb. 04, 2010 10:55 am
Ubicació: Sant Feliu de Guíxols - GIRONA

Entrada Autor: Jesus » dc. jul. 24, 2013 10:20 pm

Jo no més se que encara tinc la gallina de piel...chapeau Marc!!! :viscat
Jesus l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. jul. 25, 2013 7:53 am, en total s’ha editat 1 vegada.
Gas a la burra!!!

Albert
Presentats
Entrades: 7280
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 9:42 pm
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: Albert » dj. jul. 25, 2013 6:58 am

Holaaa,

L’espectacle es l’espectacle... i sempre ha de continuar, també diuen.

Però em sembla que no tot s’hi val per aconseguir-ho, que sempre hi ha d’haver uns límits, i aquests cada vegada son mes i mes lluny... fins on s’arribarà?

:roll: :roll: :roll:
Sort,

Jordi Pons
Presentats
Entrades: 714
Membre des de: dg. maig 22, 2011 7:13 pm
Ubicació: Mollerussa

Entrada Autor: Jordi Pons » dj. jul. 25, 2013 7:57 am

[quote user="Jordi Pons" post="239162"]crec que no heu analitzat bé la "jugada" i només us heu quedat amb el moment que passa per fora la pista
us recomano que cerqueu bé les imatges, videos des de varies perspectives, que hi son i ho analitzeu bé

jo ho he fet, i veig clarament que quan son dalt girant cap a l'esquerra, el 46 deixa anar els frens, amb lo qual allarga la trajectoria utilitzant quasi tota la pista, el 93 en el moment que aixeca la moto i encara dins de la pista, ja es davant per uns 20-30 cms del 46, al baixar, el 93 es veu obligat a tallar per fora, i també talla el 46 de tant com havia allargat la trajectoria quan encara eren dalt
d'aquest fet es dedueix, que el 93 es veu forçat a tallar (prescindint si ho havia estudiat abans o no, aquí un jutge no s'hi posarà mai) obligat per el 46

com a ex-comissari exportiu FCM/RFME i ex-president de Jury de curses, també de les 24H, us puc dir que SEMPRE s'ha de tenir certa flexibilitat al moment d'interpretar els reglaments i aquest, a par del precedent del 2008, el qual només té en comú el lloc i no la forma, aquest es només un "lanze" de les curses, això ja passa !!!![/quote]

llegiu l'article d'aquest Enllaç, l'analisi es pràcticament el mateix que us vaig fer jo :viscat

JoanCG
Presentats
Entrades: 735
Membre des de: ds. gen. 30, 2010 6:34 pm
Ubicació: Lliçà d'Amunt
Contacta:

Entrada Autor: JoanCG » dj. jul. 25, 2013 8:55 am

En aquest cas, pel que diu encertadament en Jordi Pons (precedents, posició guanyada, etc...), entenc que direcció de cursa a encertat.

Si és que volen canviar les normes i endurir-les més, ho trobo bé, però ho han de fer a principi de temporada i deixar-ho clar (com el tema dels punts de carnet que han posat).

En tot cas, i com diu en Jesús...feia ANYS que no m'aixecava del sofà i cridava com un animal en una cursa de MotoGP....brutal....torno a sentir passió, aquest nano a acabat amb aquelles curses que no eren més que una successió de voltes on ningú passava a ningú.

És tant alt el nivell que tenen aquesta colla, van tant al límit dels neumàtics i moto, que recuperar terreny perdut és molt complicat, i ara tenim un català, que a més és honest, agressiu a la pista, però mesurat en les formes fora d’ella, que ens fa vibrar.

Només tinc por de que es faci mal (i en faci, clar), un dia...però entenc que per això cobren el que cobren i gaudeixen d’aquesta feina, que a diferència de la majoria de la feina dels mortals, és totalment vocacional.

Salut i visca en Marc!!! :viscat
JoanCG l’ha editat per darrera vegada el dia: dv. jul. 26, 2013 8:10 am, en total s’ha editat 1 vegada.
Acosta't a qui busca la veritat; allunya't de qui diu que l'ha trobat. Sobretot parlant de motos.

Kpeps
Presentats
Entrades: 8196
Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
Ubicació: Manresa

Entrada Autor: Kpeps » dj. jul. 25, 2013 10:46 am

desde el moment que un ho va fer i tothom va riure la gracieta,crec que es il.logic que ara es vulgui criminalitzar el fet,els ha possat amb aquest avançament marcant el pas i no us preocupeu que si pensaran tres cops avans deposar-li la roda o aguantar-li una frenada,a mi tambe em va fer aixecar de la cadira !!!
Imatge

JordiTrident
Presentats
Entrades: 552
Membre des de: dc. gen. 10, 2007 9:45 pm
Ubicació: Igualada (Anoia)
Contacta:

Entrada Autor: JordiTrident » dj. jul. 25, 2013 4:55 pm

Jo el que crec és que per no facilitar aquest tipus de situacions no s'havia d'haver asfaltat o "compactat" aquest tros...qui se la jugui que vaalori el fet de sortir-se per la terra!!!!

chapeau Marc & Valentino!!!! dos GRANSSSS!!!!
...no canvio el nick, però ara tinc una Breva 1100

http://jordiguzzi.galeon.com
http://resacamotoclub.galeon.com

Prony
Presentats

Entrada Autor: Prony » dj. jul. 25, 2013 5:54 pm

Crec que totes les respostes son de molta consideració. A mi també em va fer aixecar del sofà i em fa patir perquè crec que quan es faci mal, se'n farà molt. I vull que guanyi, mai ho dubteu!!!!!

Ara us pregunto: Que us semblaria si a final de recta de Montmeló, qualsevol pilot que va en segona posició, fa un llarg per fora l'asfalt amb la intenció de fer drecera i es posa primer?? Oi que no us semblaria correcte??

Doncs segons el meu parer, tan el Rossi amb l'Stoner com el Marquez amb el Rossi han fet exactament el mateix. Tan sols que es tracta d'un altre circuit i un lloc molt mes perillós i infinitament mes espectacular.

Jordi "Prony"

Siono1000
Presentats
Entrades: 2573
Membre des de: dc. març 28, 2007 2:12 am
Ubicació: Baix Empordà

Entrada Autor: Siono1000 » dj. jul. 25, 2013 9:51 pm

Jo no sé perqué haurien de sancionar ara. Vaja...que si ho fesin no ho entendria de cap manera. :nonocat
De l'análisis que posa en Jordi Pons em quedo amb l'apartat 3 i hi estic totalment d'acord

3. Y por si hubiese alguna duda, en el precedente de 2008 entre Rossi y Stoner no hubo sanción alguna.

Com ja vaig dir a l'altre post: "QUE CADA PALO AGUANTE SU VELA"

"Pobrets" els de la FIM, se'ls hi gira feina :b9 potser fins hi tot hauran de redactar una normativa nova. :boig :holacat
Salut i kilómetres

Hook
Presentats
Entrades: 231
Membre des de: dc. març 13, 2013 7:34 pm
Ubicació: Romanyà de la Selva

Entrada Autor: Hook » dv. jul. 26, 2013 1:37 am

Senyors, amb tots els respectes... però, això són curses de motos.
Potser veiem poc les categories inferiors i amateurs... es donen cops de colze a les curves, puntades de peu si cal... i guanya el que arriba primer.
Ningú posa l'intermitent per advertir de l'avançament.

Ribes
Presentats
Entrades: 185
Membre des de: dt. des. 13, 2011 11:24 am
Ubicació: Mataró

Entrada Autor: Ribes » dv. jul. 26, 2013 2:56 pm

Espectacular en Marquez, un pilot molt i molt atrevit, gràcies a gent com ell , encara es pot aguantar la transmisió, ...horroroses, :foracat :foracat les retransmisions de Tele 5, es penós el personatge que parla.

salut i euros
:burrucat

Prony
Presentats

Entrada Autor: Prony » dv. jul. 26, 2013 6:19 pm

[quote user="Ribes" post="239321"]Espectacular en Marquez, un pilot molt i molt atrevit, gràcies a gent com ell , encara es pot aguantar la transmissió, ...horroroses, :foracat :foracat les retransmissions de Tele 5, es penós el personatge que parla.

salut i euros [/quote]Fins i tot a ells els deu caure la cara de vergonya, però per alguna cosa son líders d'audiència. Perquè saben donar al seu públic allò que exactament vol, quan vol i com vol. I la Espanya de la pandereta vol aquest tipus de comentaristes estúpids i cridaners que fingeixen passió, amb aquesta manera histèrica de xisclar i aquest "Amor Patrio" cap a "Nuestro Niño". Per Tele 5, les opinions d'en Noyes no aporten ni un 0,1 % d'audiència, però com que "anava amb el pack".......

Lo bo del cas es que quan van agafar a aquest borinot per retransmetre les curses va dir en una entrevista que mai havia sentit el mes mínim interès pel mon de les motos.

Rad
Presentats
Entrades: 446
Membre des de: dl. abr. 15, 2013 10:59 pm
Ubicació: Penedès-Garraf
Contacta:

Entrada Autor: Rad » dv. jul. 26, 2013 7:55 pm

[quote user="JordiTrident" post="239260"]Jo el que crec és que per no facilitar aquest tipus de situacions no s'havia d'haver asfaltat o "compactat" aquest tros...qui se la jugui que vaalori el fet de sortir-se per la terra!!!!

chapeau Marc & Valentino!!!! dos GRANSSSS!!!![/quote]

Estic amb tu Jordi.
Opino que fora de l'asfalt i dels "pianos" hi ha d'haver escapatória per a frenar les motos, tipus grava, i no terra compactada o qualsevol cosa que s'hi assembli.
Al Gran Turismo 5, quan em salto el llevataps el cotxe es frena i em passen tots :viscat
Com a observació dir però que el 93 em té meravellat és un espectacle.
Rad l’ha editat per darrera vegada el dia: dv. jul. 26, 2013 7:56 pm, en total s’ha editat 1 vegada.

Respon

Torna a “General”