Xifres sobre sinistralitat....esgarrifós!!

Aquí es parla de tot el relacionat amb el món de la moto

Moderador: Airald

Respon
Avatar de l’usuari
Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Xifres sobre sinistralitat....esgarrifós!!

Entrada Autor: Randy-650 » dg. ago. 12, 2007 8:23 pm

http://www.elpais.com/articulo/espan...pepinac_12/Tes

Entre gener i juliol de 2007 han mort 244 motoristes, 53 més que en el mateix període de l'any passat. Un increment del 28%, enfront d'un descens del 12% en el total de vehicles. L'últim mes ha estat especialment tràgic: 54 morts, 20 més que fa un any. Clar que ara hi ha moltes més motos circulant per les ciutats i carreteres. Les matriculacions es van duplicar en 2004 i en 2005, i van augmentar un 30% en 2006. Però fins i tot en termes relatius, les xifres són esgarrifoses: la taxa de morts per milió de vehicles ha baixat de 159 a 104 des de 2003. En el cas de les motos, s'ha elevat de 83 a 93.

.Veient que els seus semblants cauen com mosques, els motoristes han sortit al carrer per a reclamar més seguretat, dirigint les seves ires contra els guardarraíls, que causen amputacions o fins i tot la mort a qui xoca contra la seva base tallant. Però les estadístiques de la Direcció general de Tràfic (DGT) mostren que es produïxen molts més accidents mortals en els quals la moto, i no el motorista, se surt de la carretera. Al juliol, només tres de les 54 víctimes van xocar contra un guardarraíl.( Nota de l'autor= ¿solssss?)

Cal fugir de la recerca d'un culpable concret", adverteix el director general de Tràfic, Pere Navarro. No es refereix només als quitamiedos, perquè l'increment dels accidents ha donat motiu a altres teories , segons Navarro. Per exemple, les quals asseguren que les morts s'han disparat des que, en 2004, una normativa europea permet dur motos de fins a 125 cc sense aprovar un examen específic. N'hi ha prou amb posseir el permís d'automòbil tres anys, el que ha plagat les carreteres de moteros sense experiència.

És innegable que la convalidació del carnet ha ajudat a triplicar les matriculacions d'entre 75 i 125 cc (38.665 en 2004, 125.410 en 2006). Però els conductors de petites i mitjanes cilindrades només representen el 12% dels morts d'aquest any. El 88% restant anava a bord de màquines de 500 cc com a mínim, i un de cada tres morts duia un motor de 750 cc o fins i tot més potent. L'associació Mútua Motera interpreta que la convalidació del carnet ha actuat com trampolí per a molts novençans que, després d'enganxar-se a la passió per les dues rodes a bord d'una 125, donen el salt a les grans cilindrades a la recerca d'emocions més fortes. Això sense contar els quals es truquen la moto perquè tingui 200 cavalls", adverteix el president de la Mútua, Juan Manuel Reyes. Amb una visita al taller, qualsevol pot posar-se al comandament d'una bèstia "com la qual pilota Valentino Rossi". Però una moto, precisa Reyes, no és el mateix que un cotxe: "Es necessiten habilitats i prudència per a afrontar les situacions de risc".

La febre motera també s'ha estès al segment superior als 500 cc, que ha passat de 43.245 unitats venudes en 2004 a 85.718 en 2006. La majoria dels vehicles sinistrats, dos de cada tres, no són antigualles, sinó models adquirits en els últims tres anys. L'auge de les grans cilindrades, segons presumeix Pere Navarro, es deu al desenvolupament econòmic arribat a per Espanya: "Sembla que és una moda de país ric", sentencia el director general.

El perfil habitual de la víctima tampoc és el del jovenet que s'estavella en una nit de festa. L'accident tipus ho sofriria un home de 35 anys que un cap de setmana d'estiu, aprofitant el bon temps, es llança a les carreteres secundàries a la recerca d'aquesta sensació de llibertat que només li oferix la seva màquina de 600 cc. (nota de l'autor=dieu-m'ho a mi, jejeje)

En el cas dels ciclomotors, les víctimes no són només adolescents. El transport preferit dels més joves és també el dels de més edat: el 29% dels morts passa de 70 anys. Això sí, les xifres són més encoratjadores: els morts han baixat gairebé un 25% respecte als set primers mesos de l'any anterior.

La sinistralitat és l'inrevés fosc de la motomanía que viu Espanya, el segon mercat europeu de les dues rodes, per darrere d'Itàlia. Avui dia, més de quatre milions de motocicletes i ciclomotores -el 14,5% del parc- circulen per les carreteres espanyoles, on un de cada sis morts viatja amb moto. Si segueix la dolenta ratxa, la DGT tem que en 2010 siguin un de cada tres. Per a evitar-lo, Tràfic prepara un pla estratègic, amb l'ajuda d'usuaris, fabricadors i la resta d'agents implicats, que tractarà de buscar solucions a un problema que afecta a tot el continent: en la UE, els accidents van créixer un 22% entre 1995 i 2004.
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

Avatar de l’usuari
Bravo
Presentats
Entrades: 985
Membre des de: ds. abr. 28, 2007 10:47 pm
Ubicació: Viladecans

Entrada Autor: Bravo » dg. ago. 12, 2007 9:58 pm

I sabeu qui pagarà els plats trencats?. S'admeten apostes....EXACTE¡¡¡¡ els motoristes que ens agrada la moto de sempre, que sentim plaer pel sols fet de portar una moto, no per arribar als 240 km/h en una recta, ni fer el següent revolt plegant més que ningú, sinó pel camí en sí, per conèixer llocs nous o els de sempre, però que vistos des de dalt d'una moto, semblen diferents. Aquests són els que pagarem la nova "Creuada" del infame Navarro. :wall :wall :wall :wall
NI DIOS NI AMO

[img align=left]http://www.meteoclimatic.com/pastilla/E ... 08840E.gif[/img]

Avatar de l’usuari
Steelman
Presentats
Entrades: 14816
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

Entrada Autor: Steelman » dg. ago. 12, 2007 11:12 pm

Es molt trist tot plegat

A) Es molt trist que hi hagin mes morts en un mon com el nostre. Pero veien com molta gent circula , sobretot en diumenges, en uns determinats llocs, i amb unes determinades motos,...es estrany que no fos aixi

B) es molt trist, per que enlloc de posar solucions per tots els Motoristes, el que faran es culpabilitzar-nos, sense posar remei


C) I per acabar es molt trist per que serveix per que mitjans de comunicacio treguin noticies com aquesta :(
Imatge

Es un caprici comprarse un cotxe amb un motor de 1800cc i no un utilitari de 1000cc?
Ex ...moltes coses

POLVORINBCN
Presentats
Entrades: 214
Membre des de: dg. març 04, 2007 7:48 am
Ubicació: Esparreguera

Entrada Autor: POLVORINBCN » dl. ago. 13, 2007 5:30 pm

El que es trist es que encara sustituexin "guardarrails" per un altre cop la mateixa m.... pero pintada nova, això si que es trist. Que encara quedin clots en diferents carreteres que semblin paisatge de la mateixa.
Si només un 10 % dels motoristes morts, la causa ha estat el guardarrail, de quanta gent parlariem que no consta en les llistes? veritat que molta gent?
L'any que ve, a tots ens pujarà l'assegurança, el pere navarro anirà a saco a per les motos, juntament amb el Saura, tot per que creguin que som un risc, i segurament molts motoristes que trobem por ahi els diumenges, com tots podem reconeixer no son la més pura dignitat del sentiment de la moto, però, estaria molt molt content si alguna vegada destinessin aquests diners que paguem de més en arreglar una cosa que no només serveix per els motoristes, si no per els usuaris de les vies.

Vsssssssssssss
Per que correr amb una R si puc recoRRer amb dos RR
"Quien dice que quiero que conduzcas por mi? ya lo hace uno que pagais todos (chofer)"

http://www.bokaterrosa.com/

Avatar de l’usuari
ARBE
Presentats
Entrades: 1893
Membre des de: dv. ago. 03, 2007 12:17 pm
Ubicació: Santa Eulàlia de Ronçana

Entrada Autor: ARBE » dt. ago. 14, 2007 6:29 pm

La informació és preocupant, si més no.

Un altre tema és el tracatament que se li doni, ja sabem com les gasten els mitjans a l'hora de ser tendenciosos, és allò de "el piloto catalán cayó a la tercera vuelta" o "el campeón español repite podio" canvien el qualifictaiu i es refereixen al mateix pilot...
Cal deixar de banda les frustracions d'algun infeliç que fa de periodista, i es permet elaborar titulars com el del caprici de la moto.

Serà molt lamentable veure que no s'analitzarà res, i es quedara en projectar al public que els motoristes som uns descerebrats que ens mola matarnos per aquestes carreteres de Déu. A les asseguradores, en el fons, ja els esta bé que disuadeixin als motoristes, amb nosaltres perden diners.
M'agradaria veure una estadística de:accidents de moto -gran cilindrada-, dia-nit, cap de setmana, tipus carretera, edat conductor, tipus de moto , tipologia accident, i finalment possible imputació culpa...

Respon

Torna a “General”