http://www.soymotero.net/cascoblock-si- ... =hootsuite

Enviat des de Tapatalk ;-)
Moderador: Airald
Amb lo del casc tens tota la raó, és una cosa més del sud, tot i que a vegades et faries creus amb poblets d'aqui, les vegades que veus gent amb moto i sense casc encara.Jordi ha escrit:M'imagino que aquell que no te intenció de posar-se el casc (sembla que al sud d'Espanya és bastant habitual), no utilitzarà mai aquest sistema. De la mateixa manera que, si qualsevol dia fos obligatori, trobarien la forma de trucar-lo.
Recordeu que fa anys que Saab volia incorporar un dispositiu que evités que el cotxe es posi en marxa si el conductor estava ebri. A pocs els interessa que aquest sistema s'implanti i els dirigents de Saab van desestimar-lo al pensar que els reduiria vendes ja que, al cap i a la fi, qui compra un cotxe que et deixa "tirat" si has begut una cervesa?
De la mateixa manera, recordem que els vehicles actuals incorporen un molest recordatori de que et cordis el cinturó de seguretat i que aquest dispositiu te'l poden desactivar, en pocs segons, a qualsevol taller.
Parlant de cascs, i de cordar-los, moltes víctimes es deuen a que la corretja del casc no està prou tensada (atenció dones que no volen despentinar-se) i en cas d'impacte, el casc es desprèn (fenomen anomenat "Helmet Roll-Off"). En aquest aspecte, Schuberth va un pas endavant respecte els altres fabricants, doncs és l'únic que incorpora un sistema anomenat AROS (Anti Roll-Off System) que incorpora unes cintes addicionals (en vermell a la imatge) per evitar perdre el casc tot i portar-lo fluix.
Soc del parer de que aquest senzill, eficaç i econòmic sistema de seguretat no hauria de ser exclusiu d'un sol fabricant, sinó obligatori per tots els cascs que hi ha al mercat.
Jordi