
Suzuki DL 650 V-Strom K7.
Extres: ABS, Madstad (regulador de pantalla portat dels EUA), cavallet central, protectors de punys, cofre (Givi, 46 l.) i maletes (Kappa, 41 l.).
Per desgràcia (o per sort, ves a saber) una bona part del trajecte ha estat per anar a treballar més que no pas per fer tirades molt llargues, que és el que m'agrada.
El millor:
Fiabilitat total.
Comoditat, protecció, capacitat de càrrega.
Consum (no costa gaire fer 4,5-5 litres de mitjana i autonomies de 450 km).
Agilitat a l'hora d'anar a ritme, encara que no ho sembli.
El pitjor:
Revisions cada 6.000 km.
Amb passatger i maletes no li anirien malament 10 o 15 CV més en segons quines circumstàncies, però només m'ho ha semblat una vegada.
AVARIES:
Zero.
Hi va haver un temps que em fa capficar molt un crepitar que sentia al motor de tant en tant, fins que em vaig adonar que era el botó d'una camisa que picava amb el dipòsit.
Una vegada se'm van apagar els llums i a través dels companys del fòrum VStrom vaig saber que era per brutícia a l'interruptor d'engegada. Hi vaig tirar un raig d'aire comprimit i a córrer.
A la revisió dels 80.000 em van canviar el termòstat de la temperatura que deien que no anava bé. Jo no havia notat pas res, i després només he notat que triga una mica més a senyalar la temperatura ideal de funcionament, però res més. Uns 100 euros.
CONSUMIBLES
Pneumàtics:
1 joc Bridgestone Trail Max (l'original). Molt dolent.
1 joc Bridgestone Trail Wing. Bé però poca durada.
2 jocs Michelin Anakee 2. Força bé i duradors.
1 joc Michelin Anakee 3. No m'agrada gens, però no s'acaba mai.
Conducció ben tranquila per carretera bona i autovia (110-120) i sempre a ritme pels revolts.
Bateria:
La van canviar a la revisió dels 80.000 perquè deien que estava baixa de tensió, però no m'havia donat cap problema. M'havia fet la il·lusió d'arribar als 100.000 km.
Transmissió:
És el quart joc que porto. Posem que la mitjana sigui de 30.000 per cada una.
Abans greixava la cadena cada 500 km. Ara tiro cap als 800.
Frens:
Les pastilles dels dos discs del davant són les originals. 100.000 km. ÉS RÈCORD? En tot cas algun avantatge ha de tenir el fet de no saber frenar.
Les pastilles de darrera les he canviat una vegada i a la darrera revisió també estaven bé.
EPÍLEG
Deu anys i sembla nova. Només l'he rentat dues vegades amb aigua a pressió. Tinc un sistema ecológic: quan fa un bon xàfec la trec al carrer i després l'eixugo un mica.
La canviaria? No em faria res, però seria un caprici i joc sóc molt (massa) racional. Sí que em faria gràcia alguna substituta, però miro el mercat i no veig res que em compensi gaire. El que puc guanyar per un lloc (només potència) ho perdo per molts d'altres (fiabilitat, comoditat, consum, economia, versatilitat...).
Estic veient que no me'n desprendré. Anem a buscar els 200.000!
