Mossos (la darrera gesta)

Aquí es parla de tot el relacionat amb el món de la moto

Moderador: Airald

Respon
Lluneta
Presentats
Entrades: 289
Membre des de: dt. maig 29, 2007 10:08 pm
Ubicació: Barcelona ( CATALUNYA)

Entrada Autor: Lluneta » dg. maig 25, 2008 12:53 am

:( Xtreme, ey wapu, em sap molt de greu que t'aixi sentat malament el comentari de certa gent pero no t'ho prenguis malament. Ja hem xerrat per el mess i ja saps que estic molt contenta de que estiguis aqui pero son opinions que es tenen i mira cadascu diu la seva pero no vui que et portis mal gust del forum.

Ja saps que jo no vaig entrar als mossos (maleits jeje) pero la majoria d'amics meus ho son i policies locals i fan una feina molt bona. Jo no em puc queixar i si pogues hi seria mosso pero en fi les coses surten com surten.

Xtreme un peto i a vore si ens veiem aviat. :!:
Imatge

SUZUKI GS500F
"La Bruixeta"

Xtreme
Presentats
Entrades: 82
Membre des de: dl. març 10, 2008 7:33 am
Ubicació: Barcelona capital

Entrada Autor: Xtreme » dg. maig 25, 2008 5:51 am

Bones a tot/s i totes,

Em tranquilitza veure que sou gent amb sentit comú i no de caire extremista (sóc del parer que cap xtrem és bó en cap cas).

No he arribat a ofendre'm, tan sol volia fer-vos cinc céntims de com ens sentim nosaltres al dia a dia i el perquè es fan coses que a ulls de certes persones, no s'entenen o estan mal vistes.

Comparteixo tots els vostres punts de vista: Atramuntanat, ARBE, Bravo, Vendetta i Lluneta.

Disculpa el lapsus Bravo, se m'havia quedat que el comentari l'havia fet en Randy.

És cert, quan el riu sona, aigua porta, però com bé ha dit en Bravo, si el ciutadà observa una conducta inadequada en un policia, està en el seu dret de fer-la arribar a la administració. D'aquesta forma s'estableix un control de qualitat autónom, que serveix per valorar el funcionament del cos, el tracte dels agents envers al ciutadà, i si hi ha algun cas aïllat que estigui desenvolupant les seves tasques al marge dels paràmetres establerts. Però la queixa gratuita, no porta a donar una solució real i efectiva de la disfunció.
Jo sóc comandament, i tot i així he hagut de respondre davant dels meus comandament de queixes (poques per sort) sobre la meva forma d'interactuar o de desenvolupar un servei. Després s'ha resolt que era una queixa fundada o no, però el control de qualitat funciona i no queda en paper mullat.

Per tant, per la meva banda, dono el tema per tancat content per les vostres aportacions i posicions objectives.

ARBE, no és tenir la pell fina, però quan mediàticament et matxaquen tant, estàs a la picota per qualsevol tema, i sents la feina que fas, la veritat és que t'encén una mica escoltar/llegir certes coses, res més. Si fos dels que van a fer les 8 hores i esperen a final de mes per cobrar, de ben segur que no estariem tractant el tema des d'aquest prisma. En carregar-nos les coses a l'esquena ja tenim pràctica, el problema és saber descarregar-les abans d'arribar a casa, jeje!!.

Per cert Vendetta, sobre el tema de saludar-nos a la carretera, doncs... si al que saludes és motero a nivell personal, potser entén el missatge, i sino, segurament o et mirarà indiferent o t'aturarà per preguntar-te si necessites res. No hi veig més secret, jeje.

A la primera sortida que coincidim, us convido a parlar el tema en persona, i intentar apropar posicions. Sin avasallar eh!! jeje.

V'sssss
ImatgeCuando debía no lo hice, cuando me doy cuenta ya es tarde; voy a ver que me queda por hacer hoy...

Vendetta
Presentats
Entrades: 2529
Membre des de: dv. gen. 12, 2007 1:27 pm

Entrada Autor: Vendetta » dg. maig 25, 2008 9:12 am

Xtreme ha escrit: Per cert Vendetta, sobre el tema de saludar-nos a la carretera, doncs... si al que saludes és motero a nivell personal, potser entén el missatge, i sino, segurament o et mirarà indiferent o t'aturarà per preguntar-te si necessites res. No hi veig més secret, jeje.
Com que potser enten el missatge? :?: res, k seguirè com fins ara. Encara es pensarien que els aviso de ves a saber kè.

DeuBCN
Presentats
Entrades: 39
Membre des de: ds. març 03, 2007 1:44 pm

Entrada Autor: DeuBCN » dg. maig 25, 2008 10:51 am

Xtreme ha escrit:Quan em vaig presentar a aquest fórum, pensaba que tindria un tarannà diferent a la majoria (que no a tots).
Llàstima que ha estat fins avui, fins que he llegit tots aquests comentaris.

Vinc del fórum Deauvilleros (i sense ànim de criticar), allà hi ha un apartat de Seguretat Viària, on s'exposen temes d'interès, sempre amb l'objectiu d'acomplir la llei. I a data d'avui, encara no he trobat cap comentari despectiu o crític sense cap objectiu en concret que no sigui erosionar la imatge corporativa de la policia.

M'entristeix llegir que la impressió que es té de la policia catalana és aquesta.

Per a que no dubteu del meu posicionament us diré que sóc policia.

Us donaré la rao en que hi ha actituds individualistes i puntuals que són delictives, però com podem veure pel cas de Coslada, agents corruptes d'unitats antidroga de la Guàrdia Civil, ... per desgràcia passa a tots llocs.
I com he dit, són actituds individuals, no del col·lectiu. A partir d'aquest moment, aquestes persones deixen de ser policies i són delinqüents, i sóm la resta de policies els primers que volem que gent així no vesteixi el nostre mateix uniforme.
De la mateixa forma, a tots els col·lectius hi ha gent de tota mena: Hewlett Packard, equips de futbol, grups d'amics, fórums d'internet, ... I els cossos policials no són una excepció. Però es dóna per fet que quan el Ronaldinho se'n va de festa i no rendeix, ho fa el Ronaldinho i no el Barça. Però quan aixo passa amb la policia, es tracta de forma genèrica a tot el cos policial i no es concreta dient que UN policia ha fet quelcom.
A tots llocs hi ha de tot, i els cossos policials són una representació de la societat, ja que no deixa de ser un col·lectiu com qualsevol altra (parlant a nivell de recursos humans, ja sé que desenvolupa una feina molt més delicada).

Reconec que he tingut companys amb els quals no vull tornar a treballar en la meva vida, i que per sort han estat expedientats. I d'altres, que sent bons professionals, en tractar amb els ciutadans, de vegades són fins i tot denunciats perquè al ciutadà no li ha agradat com li ha dit les coses (o com l'ha denunciat per portar el nen sense la cadireta que preservarà la seva vida en cas d'accident). A la nostra feina hem de ser respectuosos, no caure simpàtics. I ja sabem que cadascú s'expressa de tantes formes com persones hi ha a la terra. Però aixo no vol dir que les coses s'hagin dit de forma irrespectuosa o despectiva. Hi ha amb qui aplicar l'assertivitat no es tasca gens fàcil.

Amb aixo vull dir, que cadascú té els seus valors i punts de vista segons les seves vivències i educació rebuda. Amb la qual cosa, el què a algú li sembla correcte, a un altre li sembla que no. I per algú, cridar al mig del carrer a un policia (a qui li paga el sou), perque l'ha avisat de què retiri el cotxe d'on el té malament estacionat i sense denunciar-lo, és normal.

De vegades hi ha una certa intolerància a assumir els errors i a assentir quan ens hem arriscat a fer quelcom malament i ens han "enxampat" (estacionar malament, fer una festa i no deixar dormir als veïns, passar una línia continua, passar un semàfor en vermell, circular com en un circuit, ...
Sempre és més fàcil dir que la policia no està mai quan se la necessita (per desgràcia a l'escola no ens ensenyen res sobre vidència); que sol estem per denunciar al ciutadà exemplar (llicència que li permet escridassar-te); que no tenim res millor a fer (doncs no, sino la estariem fent); o que hauriem de detenir a traficants de drogues (llàstima que durant un torn de servei no sigui possible disposar de proves per detenir-los i facin falta mesos d'investigació...).

Cadascú té la seva feina, i la fa com bonament pot i sap (salvant excepcions).

I parlant de percepcions, qualsevol persona que durant 8 hores diàries treballés veient com delinqüents roben, atraquen i t'intenten enviar a l'hospital per escapar; vas a un accident i veus que un nen de 2 anys ha mort per sortir projectat pel parabrisa del cotxe perque el pare o mare no l'ha assegut a la cadireta perque era un trajecte de 5 minuts; un motorista perd una cama perque un cotxe ha passat un semàfor en vermell i diu "es que he mirat i no venia ningú"; un ciclista perd la vida perque un cotxe anava a 60 en lloc de a 30 i no li ha donat temps a frenar; que han atropellat a un nen, perquè un cotxe ha estacionat al pas de vianants i en creuar el cotxe no ha vist al nen per ser més baix que el cotxe; que un minusvàlid no pot passar perquè un exemplar ciutadà ha estacionat sobre la vorera.
Jo personalment he perdut a una germana a la carretera en un accident de moto, perquè un cotxe tan sols no va respectar un línia continua i va ocupar una mica el carril contrari de circulació. La veritat és que el conductor no va cometre cap greu infracció, però jo ara no tinc a la meva germana al costat.

Potser una vegada viscut tot aixo, penses d'una forma molt diferent i veus més enllà quan veus a un conductor/a que menja una poma, no sol està menjant una poma, sino veus que si de sobte a aquesta persona se li creua una pilota, nen, rebenta una roda, ..., té una ma ocupada la qual no podrà utilitzar per gobernar el vehicle i evitar tenir un accident, potser envair el carril contrari, i envestir a un motorista que circula tranquilament.

Potser a molta gent la violenta, quan veu a un policia que va dins del cotxe o amb la moto patrulla, amb les ulleres de sol (com qualsevol altra persona, si és que fa sol), i anem mirant als vianants, en cap cas és per desafiar, mostrar que som molt xulos i tot aixo. Potser és perquè disposem de llistes de persones amb ordre de recerca i detenció, les quals busquem per la zona, i perque si volem actuar en cas de passar alguna cosa, hem d'observar el comportament de les persones, els interiors del comerços, portals, ... Tot té el seu motiu, si se li vol trobar. Com ens és difícil mantenir el somriure durant tantes hores, potser en algun moment tenim una mirada apàtica, que no antipàtica (com tothom, no?).

Com bé s'ha dit, quan es fa bé, és que estas fent la teva feina. I quan es fa malament, ets notícia. Però com assumim que aixo es part de la nostra feina, i no necessitem justificar la nostra feina, no anem replicant el punt de vista de cada ciutadà exemplar que està en desacord amb la teva actitud o denuncia. Per aixo ja hi ha la Divisió d'Afers Interns i altres mecanismes de control per VIGILAR a qui VIGILA. I tenim diverses mostres de què funciona.

Per últim, i si algú ha arribat fins aqui, només diré que com bé ha dit en Randy, no em sembla un lloc per fer caldo de cultiu en contra del govern, administracions, i els seus departaments.
I si veig que aquest és el tarannà de la majoria dels membres d'aquesta comunitat (en aquest cas només he detectat casos testimonials, per tant no englobo a tota la comunitat), em sabrà molt greu deixar de visitar-vos, ja que sento que no se m'està respectant com a persona, des del moment que no es respecta la meva feina (i no a certes excepcions que jo no reconec com a policies ni companys, en tot cas els anomenaria coincidents laborals, i per degràcia).

Una salutació a tots/es, i aprofitant l'avinentesa, si algú necessita resoldre algun dubte a nivell legal o relacionat amb la meva feina, m'ofereixo incondicionalment.

V'sssss
No participo molt en aquest foro, també vinc dels Deauvilleros, pero us llegeixo de tant en tant.

Aquest post em va sobtar per la auto-censura que s'imposava en Randy i le seguit molt sorprès.

He llegit moltl atentament el post de Xtreme.

La veritat es que coincideixo amb ell. La feina que fan es molt dura, han de patir situacions molt dificils com perque cada vegada que han d'actuar hagin d'estar pensant que pensaran els diaris de les seves actuacions.

Pero del seu post m'ha sobtat 2 comentaris, que encara que no soc del foro i per tant podeu fer el que considereu si que crec que demostra cert control de la societat, que crec que es un reflexe de la nostra societat catalana.

Comentari 1:
"Per últim, i si algú ha arribat fins aqui, només diré que com bé ha dit en Randy, no em sembla un lloc per fer caldo de cultiu en contra del govern, administracions, i els seus departaments."

Sincerament, des de sempre la nostra societat ha fet els canvis inciant les xerrades en cafes o ateneus. Es comença com una crítica i s'aportan idees . Era els ateneus.

No son els foros i els blogs els nous ateneus ?? no es pot xarrar de tot el que ens afecta als moteros ??? hem de callar i simplement votar a les eleccions ? Tan dolenta es la crítica ???

Comentari 2:
" si veig que aquest és el tarannà de la majoria dels membres d'aquesta comunitat (en aquest cas només he detectat casos testimonials, per tant no englobo a tota la comunitat), em sabrà molt greu deixar de visitar-vos"

La historia demostra que es molt interessant aprendre de les crítiques. La historia demostra que els cossos de seguretat han d'implicar-se en la societat i no aillar-se de la opinió de la societat.Tan dificil es aprendre de les crítiques ??

En definitiva, he entès un missatge de: estas amb mi o contra mi

I la veritat comparteixo les vostres dificultats pero no aquests pensaments.

Una vegada mes, disculpeu la meva intromisió.
Imatge

Vini
Presentats
Entrades: 1134
Membre des de: dv. juny 15, 2007 12:23 pm
Ubicació: Manresa(Barcelona)

Entrada Autor: Vini » dg. maig 25, 2008 3:26 pm

La meva opiniò al article de La Vanguardia,ja và quedar ben clar.Sobre "altres comentaris".La meva resposta es un SENSE PARAULES,ja que era una opiniò PERSONAL sobre l´esmentat "article".(No en fa falta tanta parrafada).¿Per que?
Vini
.

J@N LINCE
Presentats
Entrades: 1106
Membre des de: dg. gen. 14, 2007 7:40 pm
Ubicació: TARREGA ( TERRA FERMA )

Entrada Autor: J@N LINCE » dg. maig 25, 2008 5:18 pm

Xtreme, está molt bé que defenssis el teu punt de vista (igual que els demés), i encantat de coneixet, tant si ets Mosso, nacional, municipal, com si fossis de un altre ofici.

La gent, i en general, les feines de cara al public, comporten un plus de crítica envers de qui les porte a cap.

Jo em dedico(a part de la meva feina) a tasques sindicals a nivell de la meva provincia, i si hagues de fer meves, totes les critiques que reben els sindicats, i fins i tot, les que rebo jo.

Ja hauria plegat, fa anys, i en cambi continuo amb les mateixes ganes del primer dia. (tot hi que hi ha dies que et preguntes: que estás fent, i per a qui? )

Pero les critiques que rebo, les entenc com part de una cosa que he triat, voluntariament. Hi per tant van amb el "carrec".

Exactament igual que el que tria se Mosso, les critiques van amb la feina.

Per acabar, dir que en aquest foro, les critiques, mai han sigut al conjunt dels Mossos, si no a actuacions concretas, que ha algú, amb tot el dret en un regim democratic, li han semblat criticables.

Un saludo.
Amic gracies pel GIF. Es una passada!!!!!
Imatge

Xtreme
Presentats

Entrada Autor: Xtreme » dg. maig 25, 2008 6:43 pm

Vendetta, em refereixo a que la salutació entre motoristes a carretera, la coneixen els motoristes. Cadascú, a banda de la seva feina té els seus hobbies i neguits personals. Per tant, el company que sigui motero a nivell personal, segurament entendrà la salutació, i sino, probablement no (o si).
Cas que no ho entengui, l'únic que pot malentendre és que els vols avisar de quelcom.

DeuBCN, ja ens llegim des de Deauvilleros, i tens rao en el què dius, no s'ha de censurar la crítica. L'únic que em sap greu, és que moltes vegades es realitza la crítica sense l'altra part implicada, la qual cosa provoca indefensió per rebatre els arguments de la crítica. És per aixo que feia referència a que perque les critiques o queixes arribin a ser efectives, no només han de quedar en una conversa de cafè, sino fer-les arribar a qui li compet resoldre-les. D'aquesta forma s'evita erosionar la feina d'un o altre col·lectiu (inclosos els sindicats, per exemple), i aconseguir l'objectiu de la crítica.
A cap de nosaltres ens fa por que ens diguin "presentaré una queixa contra vosté". Qui no estarà tranquil és qui no ho hagi fet bé.

Totalment d'acord en que els cossos de seguretat s'han d'implicar a la societat, d'aqui que, per exemple, la Guàrdia Urbana d'Hospitalet fomentés allà els anys 80 el programa de la Policía de Proximitat (que cap allà l'any 2000 va voler aplicar el Cos Nacional de Policia amb un total fracàs). La base de la nostra feina és la societat, i si no ens fusionem en el teixit social actual, no fem res.

Per tant DeuBCN, res més allunyat del amb mi o contra mi, sinó un critiquem en positiu i, a poder ser, amb les parts implicades. I evitem expressions com Rambos de pa sucat amb oli (sense voler personalitzar Storm, disculpa).

J@N LINCE, encantat de coneixe't jo també, i al fil del què dius, no sóc mosso. Pertanyo a un altre cos policial, però sent d'un color o altra, sento la professió en essència, no per l'uniforme que es vesteixi.
Tens rao que el sector terciari i les feines de cara al públic tenen una càrrega emocional afegida a altres professions, és quelcom que has d'assumir quan debutes.
Ja que ets sindicalista, si em permets faré un paral·lelisme amb el què em refereixo: quan un treballador es queixa fent "pasilleo" i et calenta els cascos amb queixes personals, que no col·lectives, suposo que el primer que se li diria és que presenti la seva queixa/suggeriment per escrit (bàsicament perquè es mulli i pugui obligar al sindicat a donar solució al seu neguit). Doncs és, en essència, al què em referia en anteriors posts.
El "pasilleo", de vegades, genera malestar general i perversió de la realitat, i seguir els tràmits establerts per cada ens, de vegades, aporta un gra de sorra per solucionar el problema.

Per acabar, només dir que quan en Randy va dir:
La veritat, penso que aquest no és un fòrum per anar criticant constantment els Mossos d'Esquadra. Que de tant en tant es parli d'ells? D'acord. Però omplir el fòrum general de temes d'aquests NO entra a la filosofia de Mototurisme.

Recordo, per qui no ho sàpiga, que en aquest fòrum tenim a gent que pertany a diversos cossos policials, i com a persones són fantàstiques, tant a la vida quotidiana com quan porten uniforme.

Pregaria no insistir en aquest tema, la veritat. No val la pena.

És una opinió personal sols.
Ell encara no sabia quina era la meva professió, per tant, quan ho va dir dubto que fos en referència a mi.
ImatgeCuando debía no lo hice, cuando me doy cuenta ya es tarde; voy a ver que me queda por hacer hoy...

J@N LINCE
Presentats
Entrades: 1106
Membre des de: dg. gen. 14, 2007 7:40 pm
Ubicació: TARREGA ( TERRA FERMA )

Entrada Autor: J@N LINCE » dg. maig 25, 2008 6:58 pm

Xtreme, a veure si ens trobem en alguna sortida, i parlem de aixó, i d`altres coses.

Una salutacio. :wink:
Amic gracies pel GIF. Es una passada!!!!!
Imatge

DeuBCN
Presentats
Entrades: 39
Membre des de: ds. març 03, 2007 1:44 pm

Entrada Autor: DeuBCN » dg. maig 25, 2008 7:47 pm

Xtreme ha escrit: .............

Per tant DeuBCN, res més allunyat del amb mi o contra mi, sinó un critiquem en positiu i, a poder ser, amb les parts implicades. I evitem expressions com Rambos de pa sucat amb oli (sense voler personalitzar Storm, disculpa).

...............
Doncs a llavors, en la meva opinió, la teva participació en aquest foro es fa més que imprescindible .... perque senzillament Tu ens pots explicar l'altre part de la historia.

Abans m'he oblidat comentar que en la meva opinió, el cos dels mossos es molt jove encara, i quan se surt d'una academia, d'aquest tipus, s'en surt amb certes ... diguem filosofies ... que son massa estrictes i fora de lloc ( parlo amb coneixement).

Desprès amb els anys d'experiencia s'arriba a valorar quan menjar-se una poma conduint, pot ser una imprudencia i quan no.

Personalment valoro molt el servei que esta fent aquest cos, i l'esforç de començar des de el principi aquest projecte, pero al principi sempre es cometen errors i s'ha de aprendre d'ells.

V's per tothom

:wink:
Imatge

Xtreme
Presentats

Entrada Autor: Xtreme » dg. maig 25, 2008 8:20 pm

J@N LINCE, fet! Ja tenim un tema per tractar a la primera sortida.

Genís, per suposat que podrem debatre amb totes les parts implicades.
Tens rao que el fet de ser un cos jove, té el seu preu. Serà qüestió de temps llimar les aspereses.

V'sssss

Vendetta
Presentats
Entrades: 2529
Membre des de: dv. gen. 12, 2007 1:27 pm

Entrada Autor: Vendetta » dl. maig 26, 2008 12:21 am

DeuBCN ha escrit:Abans m'he oblidat comentar que en la meva opinió, el cos dels mossos es molt jove encara, i quan se surt d'una academia, d'aquest tipus, s'en surt amb certes ... diguem filosofies ... que son massa estrictes i fora de lloc ( parlo amb coneixement).
Resumint aquesta és la meva opiniò.!!

Això son com els nous veins d'una comunitat que entren amb ganes, i volen arreglar-ho tot, que si pintar que si cambiar que si que si.. i els altres ja no estan per bregues.

Com el recien llicenciat en informatic que vol organitzar-ho , esquematitzar-ho tot.

I en fi, com e mosso que te ganes d'enchufar pirulos i apa.. I eh! totalment comprensible, en la meva opiniò tenien que haver fet barreja amb altres cossos mès experimentats. Tottss nous... buffffff massa testosterona energies, ves a saber què mès barrejat, i poca maduresa i filosofia.

Storm
Presentats
Entrades: 2594
Membre des de: dj. oct. 04, 2007 3:48 pm
Ubicació: Sant Llorenç d'Hortons

Entrada Autor: Storm » dl. maig 26, 2008 10:54 am

Per al.lusions :oops:

Amarat de benevolència i mirant de no fer emprenyar ningú

jo no vaig dir: "ELS Rambos de pa sucat amb oli" (en general)

vaig dir: "UNS Rambos de pa sucat amb oli" (en particular: els de la multa que ha donat lloc a una informació de premsa, perquè objectivament és un fet inusual i sembla una actuació absurda,
no perquè hi hagi cap caça de bruixes).

Xtreme
Presentats

Entrada Autor: Xtreme » dl. maig 26, 2008 8:28 pm

Storm, no problem. Tema tancat (tot i que ha donat joc, jeje).

Bé, millor mirat, el tancarem brindant amb una birra.

V'sssss

Storm
Presentats
Entrades: 2594
Membre des de: dj. oct. 04, 2007 3:48 pm
Ubicació: Sant Llorenç d'Hortons

Entrada Autor: Storm » dl. maig 26, 2008 9:18 pm

Xtreme ha escrit:Storm, no problem. Tema tancat (tot i que ha donat joc, jeje).

V'sssss
:cerv

Ramon_vfr
Presentats
Entrades: 6889
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 2:27 pm
Ubicació: Qualsevol lloc del mon, sempre en misió secreta al servei de Sa Graciosa Majestat
Contacta:

Entrada Autor: Ramon_vfr » dl. maig 26, 2008 9:35 pm

Storm ha escrit:
Xtreme ha escrit:Storm, no problem. Tema tancat (tot i que ha donat joc, jeje).

V'sssss
:cerv

Imatge Imatge Imatge Imatge

Imatge Imatge Imatge Imatge Imatge

FI DEL POST!!!!!!!!!!!!!

Vsssssss
007
NEVER SAY NEVER AGAIN

Imatge

Recte endavant no es pot anar gaire lluny...
El petit Princep

Respon

Torna a “General”