TE TOTA LA RAO
Moderador: Airald
- Llagasta
- Presentats
- Entrades: 3270
- Membre des de: dc. gen. 17, 2007 11:18 am
- Ubicació: Vallès Occidental
TE TOTA LA RAO
A la vanguardia d´ahir:
En José Maria Alguersuari( fotògraf professional esportiu, motorista BMW´ero i germà de Jaime Alguersuari, editor i propietari de nombrosses publicacions de motor
va escriure aixó a la Vanguradia i crec que té tota la raó ( encara que potser possa massa ènfasi a la pressíó dels pneumàtics... ) no crec que la gent sigui tan deixada, però...........
:roll: :roll: :roll:
Señores, a sus plumas..... :pc
Falta de cultura vial
Añadir comentario
Disminuir fuenteAumentar fuente
ImprimirE-mail
JOSÉ MARÍA ALGUERSUARI | 27/04/2008 | Actualizada a las 11:28
No me impresiona que me adelanten con ligereza en autopista, lo que me aterroriza es encontrarme un vehículo que viene hacia mí sin control y saliendo de una curva de cualquier carretera secundaria debido la falta de aire en sus ruedas. Velocidad, peso de vehículo y poca presión en los neumáticos se convierten en una bomba de relojería. La curva y el efecto látigo que provoca la inercia del vehículo y la propia deformación de la cubierta en la llanta deciden el momento de la explosión. Hace unos años, el Instituto Universitario de Tráfico y Seguridad Vial de Valencia ya alertaba de la elevada implicación de los neumáticos en la accidentalidad, primer motivo por causas mecánicas.
Seguir leyendo noticia
Llevo decenas de años circulando en moto por carretera - existe el riesgo, sin duda- y estoy convencido de que la alta siniestralidad de los motociclistas se debe a un conjunto de razones entre las que la falta de aire en las ruedas no es la menor. Miremos otras.
1. La falta de adopción de medidas de seguridad eficaces para proteger a los motociclistas. Carreteras mal señalizadas, con baches, cunetas con desniveles que parecen auténticos barrancos, ¡incluso las recién hechas!, marcas de pinturas deslizantes en el piso y los temidos quitamiedos, auténticas cuchillas para los conductores de dos ruedas - sólo hay que imaginar las consecuencias del impacto de un esquiador a 40 km/ h en una pista de esquí, flanqueada por guardarraíles. De los más de 400 motociclistas muertos en el 2007, una cincuentena fallecieron impactando contra las vallas, y hubo cientos de heridos graves y mutilados. Según una importante compañía de seguros, sin quitamiedos en curvas de campo abierto se hubieran salvado probablemente casi la mitad.
2. Falta de mantenimiento. Sólo el precio del neumático trasero de una motocicleta de media cilindrada de 600cc - la categoría con más accidentes- oscila entre 200 y 300 euros, el doble o triple del de un coche, y dura unos 6.000 kilómetros, diez veces menos que el de un automóvil medio en las mínimas condiciones de seguridad. Es fácil imaginar que muchos conductores - ¿mileuristas?- no estén en condiciones económicas de afrontar ese gasto en pocos meses y circulen con neumáticos desgastados.
3. El efecto videojuego. Si los pilotos de MotoGP se caen y no se hacen nada...
4. Falta de educación general y vial y... cultura del motor. En los últimos meses me han acompañado, en diferentes excursiones de moto, seis amigos sin mucha experiencia, que son buenos padres de familia y responsables en sus trabajos... y, sin embargo, ninguno había comprobado las presiones de sus neumáticos antes de salir y... ¡no lo habían hecho en meses! Dos de ellos circulaban en condiciones críticas. También ignoraban cómo afrontar la primera curva cerrada justo después de haber pasado una gasolinera. ¿Qué nos podemos encontrar ahí? Quizás los veteranos sepan responder a esta pregunta.
:roll: :roll: :roll:
En José Maria Alguersuari( fotògraf professional esportiu, motorista BMW´ero i germà de Jaime Alguersuari, editor i propietari de nombrosses publicacions de motor
va escriure aixó a la Vanguradia i crec que té tota la raó ( encara que potser possa massa ènfasi a la pressíó dels pneumàtics... ) no crec que la gent sigui tan deixada, però...........
:roll: :roll: :roll:
Señores, a sus plumas..... :pc
Falta de cultura vial
Añadir comentario
Disminuir fuenteAumentar fuente
ImprimirE-mail
JOSÉ MARÍA ALGUERSUARI | 27/04/2008 | Actualizada a las 11:28
No me impresiona que me adelanten con ligereza en autopista, lo que me aterroriza es encontrarme un vehículo que viene hacia mí sin control y saliendo de una curva de cualquier carretera secundaria debido la falta de aire en sus ruedas. Velocidad, peso de vehículo y poca presión en los neumáticos se convierten en una bomba de relojería. La curva y el efecto látigo que provoca la inercia del vehículo y la propia deformación de la cubierta en la llanta deciden el momento de la explosión. Hace unos años, el Instituto Universitario de Tráfico y Seguridad Vial de Valencia ya alertaba de la elevada implicación de los neumáticos en la accidentalidad, primer motivo por causas mecánicas.
Seguir leyendo noticia
Llevo decenas de años circulando en moto por carretera - existe el riesgo, sin duda- y estoy convencido de que la alta siniestralidad de los motociclistas se debe a un conjunto de razones entre las que la falta de aire en las ruedas no es la menor. Miremos otras.
1. La falta de adopción de medidas de seguridad eficaces para proteger a los motociclistas. Carreteras mal señalizadas, con baches, cunetas con desniveles que parecen auténticos barrancos, ¡incluso las recién hechas!, marcas de pinturas deslizantes en el piso y los temidos quitamiedos, auténticas cuchillas para los conductores de dos ruedas - sólo hay que imaginar las consecuencias del impacto de un esquiador a 40 km/ h en una pista de esquí, flanqueada por guardarraíles. De los más de 400 motociclistas muertos en el 2007, una cincuentena fallecieron impactando contra las vallas, y hubo cientos de heridos graves y mutilados. Según una importante compañía de seguros, sin quitamiedos en curvas de campo abierto se hubieran salvado probablemente casi la mitad.
2. Falta de mantenimiento. Sólo el precio del neumático trasero de una motocicleta de media cilindrada de 600cc - la categoría con más accidentes- oscila entre 200 y 300 euros, el doble o triple del de un coche, y dura unos 6.000 kilómetros, diez veces menos que el de un automóvil medio en las mínimas condiciones de seguridad. Es fácil imaginar que muchos conductores - ¿mileuristas?- no estén en condiciones económicas de afrontar ese gasto en pocos meses y circulen con neumáticos desgastados.
3. El efecto videojuego. Si los pilotos de MotoGP se caen y no se hacen nada...
4. Falta de educación general y vial y... cultura del motor. En los últimos meses me han acompañado, en diferentes excursiones de moto, seis amigos sin mucha experiencia, que son buenos padres de familia y responsables en sus trabajos... y, sin embargo, ninguno había comprobado las presiones de sus neumáticos antes de salir y... ¡no lo habían hecho en meses! Dos de ellos circulaban en condiciones críticas. También ignoraban cómo afrontar la primera curva cerrada justo después de haber pasado una gasolinera. ¿Qué nos podemos encontrar ahí? Quizás los veteranos sepan responder a esta pregunta.
:roll: :roll: :roll:

- Alucinamaripili
- Presentats
- Entrades: 7659
- Membre des de: dg. set. 30, 2007 11:37 pm
- Ubicació: Barcelona-Catalunya
- Ramon_vfr
- Presentats
- Entrades: 6889
- Membre des de: dl. gen. 08, 2007 2:27 pm
- Ubicació: Qualsevol lloc del mon, sempre en misió secreta al servei de Sa Graciosa Majestat
- Contacta:
- NaRenard
- Presentats
- Entrades: 34
- Membre des de: dj. gen. 24, 2008 8:34 pm
- Ubicació: Igualada (Catalunya)
Re: TE TOTA LA RAO
una pregunta quant aqest bon home es refereix aço de com afrontar la corba despres d'omplir el diposit.... com s'afronta????? :oops:
gs12 red ha escrit:
4. Falta de educación general y vial y... cultura del motor. En los últimos meses me han acompañado, en diferentes excursiones de moto, seis amigos sin mucha experiencia, que son buenos padres de familia y responsables en sus trabajos... y, sin embargo, ninguno había comprobado las presiones de sus neumáticos antes de salir y... ¡no lo habían hecho en meses! Dos de ellos circulaban en condiciones críticas. También ignoraban cómo afrontar la primera curva cerrada justo después de haber pasado una gasolinera. ¿Qué nos podemos encontrar ahí? Quizás los veteranos sepan responder a esta pregunta.
:roll: :roll: :roll:
- PEPI600
- Presentats
- Entrades: 2364
- Membre des de: dt. oct. 16, 2007 5:02 pm
- Ubicació: Palau-Solità i Plegamans
Re: TE TOTA LA RAO
No vol dir que tu hagis omplert el diposit, si no que després d´una benzinera sempre acostumas a trobar restes de gasoil d´altres vehicles que han repostat, i més si la corva es molt tancadaNaRenard ha escrit:una pregunta quant aqest bon home es refereix aço de com afrontar la corba despres d'omplir el diposit.... com s'afronta????? :oops:
gs12 red ha escrit:
4. Falta de educación general y vial y... cultura del motor. En los últimos meses me han acompañado, en diferentes excursiones de moto, seis amigos sin mucha experiencia, que son buenos padres de familia y responsables en sus trabajos... y, sin embargo, ninguno había comprobado las presiones de sus neumáticos antes de salir y... ¡no lo habían hecho en meses! Dos de ellos circulaban en condiciones críticas. También ignoraban cómo afrontar la primera curva cerrada justo después de haber pasado una gasolinera. ¿Qué nos podemos encontrar ahí? Quizás los veteranos sepan responder a esta pregunta.
:roll: :roll: :roll:
Aixó es el que jo crec :roll: :roll:


- Siono1000
- Presentats
- Entrades: 2573
- Membre des de: dc. març 28, 2007 2:12 am
- Ubicació: Baix Empordà
Després d'emplenar el diposit a una bencinera hi ha un porcentatge de gent que es descuida de tancar el tap del dipósit, la consecuència es que a la primera corbe i sol haber unes reguentellades de gas-oil que possen en perill als motoristes. També passa molt a les rotondes.
Els que ja fa temps que anem en moto no es que siguem més sabis que els altres, sino que ja ho hem patit algun cop i ens en recordem.
Salut.
Els que ja fa temps que anem en moto no es que siguem més sabis que els altres, sino que ja ho hem patit algun cop i ens en recordem.
Salut.
Salut i kilómetres
- Randy-650
- Presentats
- Entrades: 14288
- Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
- Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n
No és que no tapin bé el dipòsit, es que omplen fins adalt de tot i el tap no és del tot hermètic en segons quins models, per la qual cosa perden gas-oil.:xsiono1000 ha escrit:Després d'emplenar el diposit a una bencinera hi ha un porcentatge de gent que es descuida de tancar el tap del dipósit, la consecuència es que a la primera corbe i sol haber unes reguentellades de gas-oil que possen en perill als motoristes. També passa molt a les rotondes.
Els que ja fa temps que anem en moto no es que siguem més sabis que els altres, sino que ja ho hem patit algun cop i ens en recordem.![]()
Salut.
Això és igual que als peatges de les autopastes: oi que quasitots fiqueu el peu al terra quan pareu per pagar?
FEU-ME CAS, fiqueu-lo a la "vorera". Ficant-lo al terra correu el perill de "patinar" degut a l'oli que desprenen els motors dels camions cincentsmilkm's. :x


- NaRenard
- Presentats
- Entrades: 34
- Membre des de: dj. gen. 24, 2008 8:34 pm
- Ubicació: Igualada (Catalunya)
- Storm
- Presentats
- Entrades: 2594
- Membre des de: dj. oct. 04, 2007 3:48 pm
- Ubicació: Sant Llorenç d'Hortons
Acabo de parlar amb l'Alguersuari. És un autèntic malalt de la moto. N'ha tingut 42 !!! No hi ha racó de món que no hagi fet sobre dues rodes.
Acaba d'arribar d'un viatge per França amb la seva dona. Va
dur la moto fins a Tolosa amb cotxe (remolc) i, des d'allà, a rodar.
Amb quina moto? Una Strom 650 K-7 exactament iguala que la meva.
N'està encantat i me n'ha parlat meravelles, i jo, tot cofoi. Ha tingut de tot (LT inclosa), ha rodat amb tot i per tot arreu, però diu que no hi ha res com les trail per viatjar.
Ara té la Strom, una Yamaha XJR 1300 i (em sembla) un scooter gran.
Al final resultarà que el Siono tindrà raó, que la Strom és la millor
Acaba d'arribar d'un viatge per França amb la seva dona. Va
dur la moto fins a Tolosa amb cotxe (remolc) i, des d'allà, a rodar.
Amb quina moto? Una Strom 650 K-7 exactament iguala que la meva.
N'està encantat i me n'ha parlat meravelles, i jo, tot cofoi. Ha tingut de tot (LT inclosa), ha rodat amb tot i per tot arreu, però diu que no hi ha res com les trail per viatjar.
Ara té la Strom, una Yamaha XJR 1300 i (em sembla) un scooter gran.
Al final resultarà que el Siono tindrà raó, que la Strom és la millor
Storm l’ha editat per darrera vegada el dia: ds. maig 31, 2008 3:04 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
- ARBE
- Presentats
- Entrades: 1893
- Membre des de: dv. ago. 03, 2007 12:17 pm
- Ubicació: Santa Eulàlia de Ronçana
- ZAXMOTORRADER
- Presentats
- Entrades: 121
- Membre des de: ds. oct. 13, 2007 8:42 am
- Ubicació: BCN/Castillonroy (Polònia i la Llitera)
- Contacta:
- Storm
- Presentats
- Entrades: 2594
- Membre des de: dj. oct. 04, 2007 3:48 pm
- Ubicació: Sant Llorenç d'Hortons
Havia de visitar uns coneguts a Tolosa (suposo que devia anar carregat) i a més diu que passa de gastar goma avorrint-se per autopista. A mí tampoc m'agrada un pèl (però jo no sóc cap mite :oops: )ZAXMOTORRADER ha escrit:Uysssssssss , acaba de caure un mite. :?Storm ha escrit:Acaba d'arribar d'un viatge per França amb la seva dona. Va
dur la moto fins a Tolosa amb cotxe (remolc) i, des d'allà, a rodar.
W'sssssssss!!!!
- Alucinamaripili
- Presentats
- Entrades: 7659
- Membre des de: dg. set. 30, 2007 11:37 pm
- Ubicació: Barcelona-Catalunya
- Siono1000
- Presentats
- Entrades: 2573
- Membre des de: dc. març 28, 2007 2:12 am
- Ubicació: Baix Empordà
Sabut per tot el mon i reconegut per uns quants sense complexes. :Dalucinamaripili ha escrit: Això no és pas cap novetat, és sabut per tot el món...
La Vstrom és la millor moto del món
Algú te dubtes a aquestes alçades ???
La realitat ens esclafa amb el seu pes...encara que molts es donin per NO asabentats.
Sempre es pot viure en un mon de fantasia sense renunciar a estar moderadament satisfets. Que no vol dir tenir la raó. :roll:
Però jo si que la tinc la raó, tota la raó i també soc el més inteligent, l'únic que ho sap tot de tot i les noies em persegueixen sense treba. Estic "esgotat" de ser tant perfecte ja que "en aquest mon imperfecte la perfecció no deixa de ser una imperfecció ". :roll: 8) 8) :D
Per que ja sabem el que vol dir ser "normal" en un mon de gent estranya i rara, no ??
Avui he acabat un altre llibre d'autoajuda i sembla que funciona.
Salut.
Salut i kilómetres
- Llagasta
- Presentats
- Entrades: 3270
- Membre des de: dc. gen. 17, 2007 11:18 am
- Ubicació: Vallès Occidental
:b9 :b9 :b9 :b9 :b9 :b9 :b9 :b9 pasame´lsiono1000 ha escrit:Sabut per tot el mon i reconegut per uns quants sense complexes. :Dalucinamaripili ha escrit: Això no és pas cap novetat, és sabut per tot el món...
La Vstrom és la millor moto del món
Algú te dubtes a aquestes alçades ???
La realitat ens esclafa amb el seu pes...encara que molts es donin per NO asabentats.
Sempre es pot viure en un mon de fantasia sense renunciar a estar moderadament satisfets. Que no vol dir tenir la raó. :roll:
Però jo si que la tinc la raó, tota la raó i també soc el més inteligent, l'únic que ho sap tot de tot i les noies em persegueixen sense treba. Estic "esgotat" de ser tant perfecte ja que "en aquest mon imperfecte la perfecció no deixa de ser una imperfecció ". :roll: 8) 8) :D
Per que ja sabem el que vol dir ser "normal" en un mon de gent estranya i rara, no ??
Avui he acabat un altre llibre d'autoajuda i sembla que funciona.![]()
Salut.

- Storm
- Presentats
- Entrades: 2594
- Membre des de: dj. oct. 04, 2007 3:48 pm
- Ubicació: Sant Llorenç d'Hortons