Articles de Empar Moliner i de Salvador Cot a l'Avui

Aquí es parla de tot el relacionat amb el món de la moto

Moderador: Airald

Respon
Vicenç
Presentats
Entrades: 189
Membre des de: dt. nov. 18, 2008 6:51 pm
Ubicació: Eivissa

Articles de Empar Moliner i de Salvador Cot a l'Avui

Entrada Autor: Vicenç » dj. feb. 05, 2009 10:04 am

Jacques i els conductors

L’home, a qui anomenarem Jacques, deixa la moto en un aparcament d’aquests triangulars que hi ha als xamfrans dels carrers de Barcelona i que estan senyalitzats amb ratlla blanca. Molts motoristes aparquen a la vorera, però ell és un home cívic. Se’n va a dinar i es pot dir que dina de gust.

Quan torna es troba la moto abonyegada. El conductor d’un cotxe o d’una furgoneta que potser aparcava a la zona de càrrega i descàrrega, allà al costat, li deu haver donat un cop sense voler. I, això sí, ha recollit la moto i l’ha apuntalat, com ha pogut, a la vorera. És una moto que pesa, i posar-la dreta no és fàcil. Ell, que és un home cepat, amb prou feines l’aixeca sol. Però en canvi, qui s’ha pres la molèstia de recollir la moto no li ha deixat cap paperet amb un telèfon, allò que es fa, per poder fer el parte de l’assegurança. En Jacques haurà de pagar la reparació. I això és perquè ell no té la moto assegurada a tot risc. Cap asseguradora no t’ho fa.

Els cotxes sí. S’asseguren a tot risc. I segurament, el que li ha tombat la moto ho està. L’assegurança serveix per a això, per cobrir les despeses de la reparació d’una moto que hagi pogut tirar el teu auto. Però ja ho diuen els anuncis: “Si ets bon conductor tens un premi”. Ser bon conductor vol dir no tenir accidents, ni fer gastar diners a l’asseguradora en reparacions de motos que hagis pogut tirar amb el teu cotxe. Si ets d’aquests, l’assegurança et surt més bé de preu. Així, doncs, el que ha tirat la moto fa veure que no ho ha fet.

Un altre que no fos en Jacques s’emprenyaria per la injustícia. Però ell sap que en tant que motorista no té dret a gairebé res en aquesta vida. Ni a l’amor dels taxistes, ni al dels conductors de cotxe, ni al de les asseguradores. Només al d’algunes noies vestides de cuir negre.

Empar Moliner
...de quan les motos eren catalanes

Ahir es van fer públiques les xifres de la caiguda –brutal– de més d’un 60% en el mercat de la motocicleta. El sector, des dels fabricants fins als concessionaris, trontolla tant o més que el dels cotxes.

És difícil vendre vehicles en temps de crisi. Especialment difícil. Per això a finals dels setanta i principis dels vuitanta van desaparèixer –o van quedar absorbides– la majoria de les principals marques catalanes de motocicletes. Logotips amb què es guanyaven bona part de les competicions internacionals, i que feien fer la volta al món al polze aixecat de Bultaco, el trèvol d’OSSA, l’ema gòtica de Montesa o aquella essa quasi vertical de Sanglas. Més tard, el grup italià Piaggio va adquirir el control de Derbi.

Totes aquestes marques ara tornarien a patir, segur. Però prendrien les decisions per superar la crisi des de Barcelona, com encara les pren Rieju des de Figueres, per exemple.

Hi va haver una època en què les motos no eren japoneses, sinó catalanes. Però aquell sector es va perdre quasi totalment. Veurem què perdem –i, si és possible, què recuperem– passada aquesta crisi.

Salvador Cot
Salut!!!

Quant surts per fer el viatge cap a Itaca, has de pregar que el camí sigui llarg

Albert
Presentats
Entrades: 7280
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 9:42 pm
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: Albert » dj. feb. 05, 2009 8:39 pm

Holaaaa,

Dos articles molt bons Vicenç, gràcies per penjar-los. Que trista pota arribar a ser la vida del motorista, sort que encara ens deixen sortir amb la nostra moto per refer-nos.

:evil: :evil: :evil:
Sort,

Ramon_vfr
Presentats
Entrades: 6889
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 2:27 pm
Ubicació: Qualsevol lloc del mon, sempre en misió secreta al servei de Sa Graciosa Majestat
Contacta:

Entrada Autor: Ramon_vfr » dj. feb. 05, 2009 10:51 pm

Gràcies Vicenç per donar-nos a conèixer aquest magnífics articles.

Vsssss
007
NEVER SAY NEVER AGAIN

Imatge

Recte endavant no es pot anar gaire lluny...
El petit Princep

Brum-brum
Presentats
Entrades: 446
Membre des de: dc. des. 03, 2008 10:33 am
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Brum-brum » dv. feb. 06, 2009 8:32 am

el que li va pasar al jacques (tb ben aparcada), li va pasar a la meva Sra. Brum fa uns mesos, la broma ens va sortir per 300 €, doncs varem haber de canviar manillar, contrapessos, maneta del fre, ... en fi que hi farem
[align=center]Imatge[/align]
[align=center]Objectiu: Dolimiten! - Objectiu: Grossglockner![/align]

Alucinamaripili
Presentats
Entrades: 7659
Membre des de: dg. set. 30, 2007 11:37 pm
Ubicació: Barcelona-Catalunya

Entrada Autor: Alucinamaripili » dv. feb. 06, 2009 9:24 am

Justament abans d'ahir, vaig deixar la moto en un formatget d'aquests al carrer Trafalgar i ho vaig pensar.....que no és gaire bon lloc al costat de la càrrega i descàrrega, tirant enrera amb un camió és massa fàcil que te la fotin per terra.

Això de les marques catalanes passa com en moltíssimes altres coses a Catalunya, tenim encara l'esprit botiguer, aquí està ple de petites i mitjanes empreses i no passaran mai d'aquí....estem capats pel senyoritisme "rojigualda".

ARBE
Presentats
Entrades: 1893
Membre des de: dv. ago. 03, 2007 12:17 pm
Ubicació: Santa Eulàlia de Ronçana

Entrada Autor: ARBE » dv. feb. 06, 2009 10:10 am

força bé els articles,

Diumenge vaig viure això amb el cotxe, el paratxocs del darrera desllorigat i el pilot trencat penjant del cable, això estant el meu cotxe correctament aparcat... però es veu que en fer la cantonada qui fos es va despistar, o no anava en possessió de totes les facultats, va tancar massa el gir... cap nota, obviament. L' únic consol que tinc, que ben trist és, que per fer això a la cantonada del meu paraxocs, fregant amb el lateral del cotxe... doncs debia quedar guapo, tal i com testimonia l'àrea evident de fregament de pintura blanca que va deixar.

en fí... típic.
-----------

Albert
Presentats
Entrades: 7280
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 9:42 pm
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: Albert » dv. feb. 06, 2009 10:54 am

Holaaaa,
ARBE ha escrit:força bé els articles,

Diumenge vaig viure això amb el cotxe, .....

en fí... típic.
Es nota que avui t'has pres les pastilles.

:? :? :?
Sort,

ARBE
Presentats
Entrades: 1893
Membre des de: dv. ago. 03, 2007 12:17 pm
Ubicació: Santa Eulàlia de Ronçana

Entrada Autor: ARBE » dv. feb. 06, 2009 11:18 am

Albert ha escrit:Holaaaa,
ARBE ha escrit:força bé els articles,
Diumenge vaig viure això amb el cotxe, .....
en fí... típic.
Es nota que avui t'has pres les pastilles.

:? :? :?
que kbroooooooo :lol: i amés en plural... que fan més efecte !!!

Doncs no em vaig emprenyar gaire, si que em va preocupar molt veure el paratxocs sortit i mig desmuntat, però el vaig poder reensamblar i tornar a posar les grapes de plàstic i com si res no hagués passat, increïble la qualitat d'aquests plàstics, i el pilot,doncs si, fet a miques, la primera tentació és sortir correns a veure si enxampes algú amb el bony... però .. perquè ? un diumenge a les 8.30 del matí voltant per Bagà encabritat ? vaig anar a comprar el diari, la coca -de sucre- i a fotre el tallat al Bar Centre, 50 euros d'un pilot no valen una mala estona per començar un diumenge... això va com va, amic !
-----------

Respon

Torna a “General”