Quants De Vosaltres Practiqueu Enduro?

Aquí es parla de tot el relacionat amb el món de la moto

Moderador: Airald

Respon
GRUM
Presentats
Entrades: 1837
Membre des de: dg. ago. 30, 2009 4:17 pm
Ubicació: Manresa

Re: Quants De Vosaltres Practiqueu Enduro?

Entrada Autor: GRUM » dl. gen. 17, 2011 7:42 pm

Jo no sé que és, però si et puc dir que a mi se m'encongeix el cor cada cop que veig algú fent aquestes coses. És que no hi ha enlloc més per passar, és imprescindible fer malbé els pocs paratges naturals que queden.
Quin dret tenim a fer malbé un lloc com aquest que ni tant sols és nostre i que la natura ha tardat anys a crear, en nom de la nostra egoïsta "diversió".
Per mi és comparable al bandalisme urbà, amb la diferència que el bandalisme urbà, amb diners es pot reposar el què s'ha fet malbé, en canvi a la natura... :halfcry
En fi, no continúo perquè em bull la sang :enfadat
A mi m'agrada el trail tipus el que ens expliquen per aquí en Fazer i Nina, això ho entenc i fins i tot ho compartiria en cas de poder, però d'aquí a anar pel món trinxant coses, hi ha molt de tros.
El respecte, crec, també ha de ser cap al què ens envolta, o no?
L'aprenentatge és una cosa que dura tota la vida.
Coleccionista de vivències.

Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Entrada Autor: Randy-650 » dl. gen. 17, 2011 8:44 pm

[quote user="GRUM" post="153815"]
El respecte, crec, també ha de ser cap al què ens envolta, o no?[/quote]

Si, no ho nego.

Ara t'explicaré un cas que em va passar: fa anys uns excursionistes em van parar al bell mig del bosc per dir-me que feia malvé el camí i la natura i tal i blablabla. Em vaig callar, tenien raó.

Quan ja estava a punt de marxar vaig veure la canalla dels excursionistes -uns 4 o 5 vailets- que estaven menjant un entrepà, i el paper de plata el van llençar a dins el bosc.

-Aquesta és la meva, vaig pensar jo....

Torno a baixar de la moto i molt educadament em dirigueixo a l'home que em va dir que feia malvé la natura i vaig dir-li que observés què feien els nens aquells amb el paper de plata. Obviament em va dir que no ho feien mai, sols aquell dia que portàven un entrepà.

Vaig engegar la moto i vaig continuar el meu camí..... :enfadat
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

650X
Moderador de MTC
Entrades: 2247
Membre des de: dl. gen. 10, 2011 5:21 am
Ubicació: Folgueroles
Contacta:

Entrada Autor: 650X » dl. gen. 17, 2011 9:00 pm

[quote user="Randy-650" post="153810"]I això què es? Enduro amb trails? Trail? :shock:

[youtube]PuotM2PJDN4[/youtube][/quote]

No sé dir-te exactament quina disciplina motoristica es, però al meu poble d'això en diuen tenir-los ben posats :eyes, i respectant totes les opinions, crec que el mal a la natura no es fa quan hi passa una moto per qualsevol lloc fent roderes i descarnant pedres, això amb uns dies, ja no en queda res. El problema es si cada dia en pasen 100, això si que no es recuperable. Els del video pasen per uns llocs on dificilment i tornarà a passar cap altre sonat com ells. No crec que aquests sonats facin un mal ireparable, el mal el fan les "ordes" de robocops que cada cap de setmana surten a fer el matex cami suat i fressat per arribar a casa amb el dinar a taula.

Salut!
650X l’ha editat per darrera vegada el dia: dl. gen. 17, 2011 9:09 pm, en total s’ha editat 1 vegada.

Fazer i Nina
Presentats
Entrades: 425
Membre des de: dv. juny 12, 2009 8:43 am
Ubicació: Catalunya
Contacta:

Entrada Autor: Fazer i Nina » dl. gen. 17, 2011 9:33 pm

[quote user="650X" post="153830"][quote user="Randy-650" post="153810"]I això què es? Enduro amb trails? Trail? :shock:

[youtube]PuotM2PJDN4[/youtube][/quote]

![/quote]

Ni enduro amb trail ni Trail....això és fer el gilipollas amb maletas, segur que hi ha un camí al costat del riu
Fazer i Nina l’ha editat per darrera vegada el dia: dl. gen. 17, 2011 9:39 pm, en total s’ha editat 2 vegades.

Llagasta
Presentats
Entrades: 3270
Membre des de: dc. gen. 17, 2007 11:18 am
Ubicació: Vallès Occidental

Entrada Autor: Llagasta » ds. gen. 22, 2011 5:18 pm

més aviat sembla que per on passen es ( era ) un camí, inundat per les plujes, inclús hi han restes de un pont de fusta i troncs de llenya apilats .

A vegades vas tirant per un camí i es va espatllant, espatllant....fins que o tires o no hi ha mitja volta......
a més a l´enunciat ja ho diu ben clar:

как себя чувствовал bmw f650gs после таких покатушек? Были какие-либо проблемы с ним?

:mrgreen:
Llagasta l’ha editat per darrera vegada el dia: ds. gen. 22, 2011 5:22 pm, en total s’ha editat 1 vegada.

Llagasta
Presentats
Entrades: 3270
Membre des de: dc. gen. 17, 2007 11:18 am
Ubicació: Vallès Occidental

Entrada Autor: Llagasta » dg. gen. 23, 2011 9:06 am

Canvi de decorat:

es pòt fer enduro amb una Trail Grossa ?????

Fjodor
Presentats
Entrades: 2432
Membre des de: dc. gen. 12, 2011 6:00 pm
Ubicació: L'Empordà

Entrada Autor: Fjodor » dl. gen. 24, 2011 10:05 am

Jo soc pilot d'Enduro. M'hi considero. Ara, per tema economic no corro curses. He corregut cinc anys el campionat d'Espanya i el català. Es l'esport que més m'agrada, mes que el motocross (que ja es dir). Degut a lleis fetes des d'un despatx els enduristes ens hem vist rellegats a la mínima expressio sense veure-ho venir. Som molts els que estimem la muntanya i la moto. No fem malbé cap paratge, ni som assassins de la muntanya. Nomes es un tema purament administratiu. Si es fan les coses be, no hi ha problema. Si es dota la nostra variada geografia amb una sèrie de enduro-parcs (tipus Castellolí), on la gent pugui anar a fer motocross en un circuit permanent, enduro en ens trams i unes cronos permanents i trial en unes zones permanents i mantingudes al dia (he dit plural, no una zona). Si som sensibles amb totes les especialitats esportives del caire que sigui, tots hi tenim dret. Quan dic Moto parcs de muntanya (la velocitat es unaltre tema, necessita altres infraestructures i es mes complicat), vull dir DIVERSOS, no un. Som molta gent que som aficionats a aquest esport. Se'ns ha prohibit l'activitat d'un dia per l'altre i sense avisar. Imagineu-vos que a partir de dema tots els camps de basquet o tennis es tanquessin i ningu pogues jugar. ES quedaria aqui el tema? per a mi es el mateix.
Fins ara apart de la 990 tenia sempre moto d'enduro. Ara tinc una KTM 250 SX de motocross, amb la que salto pels circuits. M'agrada, pero es mes bonic l'enduro.
L'enduro es la dificultat natura-maquina, conjuntada amb el temps. Es, per mi, la mare de les especialitats de la moto, junt amb el trial. Un pilot que sigui bo en enduro pot fer bons resultats en les altres espcialitats. Un pilot de velocitat o de motocross en l'enduro les passa canutes... i es que l'enduro i el trial et donen molta mà amb la maquina... a mi m'ha donat molt.
Crec que per començar esta be una WR 450, pero m'agraddari que em diguessis quin us li donaras a la moto.
Per cert, no sabeu que la llei dels quatre metres ha estat derogada? Ara podem anar per camins de muntanya tranquil.lament... no obstant, al lloro amb els corriols, les linies i les trialeres... no us condemnessin a mort.

Salut i tacs.... :mrgreen:

Albert
Presentats
Entrades: 7280
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 9:42 pm
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: Albert » dt. gen. 25, 2011 12:42 pm

Holaaa,

[quote user="Fjodor" post="154758"]Jo soc pilot d'Enduro. M'hi considero. Ara, per tema economic no corro curses. He corregut cinc anys el campionat d'Espanya i el català. Es l'esport que més m'agrada, mes que el motocross (que ja es dir). Degut a lleis fetes des d'un despatx els enduristes ens hem vist rellegats a la mínima expressio sense veure-ho venir..........

Salut i tacs.... :mrgreen:[/quote]

Jo no estat mai pilot d’enduro, només un aficionat que sortia amb la seva Cota 125 a fer camins i mes camins abans de poder-ho fer amb una Enduro 360 H-6. Estic totalment d’acord amb tu amb el que dius, però es que n’hi ha que donen molta mala imatge.

D’altra banda t’he de dir que avui en dia no podria pas fer el que feia abans, i no per que unes lleis bastant arbitràries hi diguin, si no per el perill que comporta. Jo sortia a fer camins per la meva comarca i les dels voltants i anava diguem-ne rapidet, quasi be mai no trobava a ningú per la muntanya, no era perillós excepte per a mi si m’estampava contra un arbre. Considero que mai vaig malmetre la natura mes que el que es pugui fer canviant algun roc de lloc.
Això avui en dia es impossible, es un perill constant i una font d’ensurts constants a cada revolt. Quan no et trobes un boletaire et trobes un excursionista, o un ciclista, o un cavall, o un quad de cara, o una moto entravessada, o un grup de caçadors amb els seus gossos, o una caravana de 4x4 muntant un campament, o..... que em perdonin tots aquells dels que m’he oblidat.

No hi cabem tots a la muntanya, això ho tinc molt clar i algú n’ha de pagar les conseqüències, i els del enduro potser son els mes perillosos per els que van a peu i els fàcils d’eliminar. Els Enduro-Parcs que parles poden uns solució a mig termini, però ja no tornaràs mai a tenir la sensació de un camí nou cada vegada que surts, a la tercera ja et coneixes de memòria els obstacles, ja no es enduro, es cros entre els arbres.

I em sap molt de greu per vosaltres. Jo ara fa anys que no practico, però es la base de la mica que se d'anar en moto.

:halfcry :halfcry :halfcry
Sort,

Fjodor
Presentats
Entrades: 2432
Membre des de: dc. gen. 12, 2011 6:00 pm
Ubicació: L'Empordà

Entrada Autor: Fjodor » dt. gen. 25, 2011 1:52 pm

POT SER que tinguis rao... pero tothom té el mateix dret.
En aquest sentit, quan em refereixo a Enduro-parcs, voldria dir que fossin trams d'enduro de certa llargada, tècnics i fets per gent de l'enduro, amb diferentes dificultats. El que es pretendria es que, tot i cacabar coneixent el recorregut, amb els terrenys canviants sempre hi hagués la cosa de tornar a passar-hi... què et sembla?

Unaltra cosa... els que fem aquest món som els aficionats! Jo corria el que fos, pero no deixem de ser aficionats igualment! Correm per AFICIÓ! aqui resideix el veritable esperit de l'Enduro, o del que sigui. D'allò que se'n deia al principi MOTORISME DE MUNTANYA, els italians REGOLARITÀ... ara es ENDURO, la barreja de temps, dificultat, màquina i pilot... per a mi es l'especialitat mes bonica i completa del motociclisme. I m'ha donat (i em dona) molt.

Tambe es cert el que dius de la mala imatge que donen alguns que van a la muntanya a esbravar-se i a estripar... (que aquests NO fan Enduro). Tema pedagògic i d'educació, respecte i ètica. Hi ha unes normes que son de SENTIT COMÚ, afluixar si hi ha gent o qualsevol perill, passar molt lentament, parar-se o aturar el motor si passen excursions a cavall, nens, etc... si has deixat algu al darrera, no facis pols fins al cap de 500 m, no donar gas de sobte prop de camping, acampades o el que sigui, etc. etc. etc. etc... no cal ni dir-ho, es de sentit comú. Crec que els que estimem l'enduro o el motorisme de muntanya, estimem el nostre medi, el bosc, la muntanya.. com el que mes, i per aixo totes aquestes normes de comportament ja ho portem a la sang. Nomes cal intentar fer pedagogia amb el que no ho facin...tasca feixuga pero necessaria.
El perill que comporta depèn del teu seny i de la teva destresa, Sempre s'ha de rodar al TEU ritme, mai per sobre. Crec que es bo recomanar SEMPRE rodar amb un marge d'error raonable, per tal de rectificar si hi ha perill sobtat. Molt important.

Per a mi, Albert, son mes perillosos els que deixen runa, rentadores i televisors pel mig del bosc. I sobretot, la ignorància i l'egoïsme (dels que van en moto i els que no hi van). La ignorància fa el mal més gran. tenint cura i respecte TOTHOM hi cap, a la muntanya.

Salutacions cordials ;)
Fjodor

Respon

Torna a “General”