Entrada
Autor: Fjodor » dc. maig 18, 2011 5:24 pm
PROVA DE LA KTM ADVENTURE R 2011
Divendres passat vaig tastar la R 2011... us en faig cinc cèntims, esquemàticament, per si us interessa.
Quan pujes a sobre, la primera impressio és la certesa real de l'alçada que ha guanyat aquest any. Jo a la meva Adv (2006) arribo bé a terra amb peus mes o menys plans, tenint en compte que faig 1,80 m... amb aquesta arribo sense acabar de posar el peu totalment a terra.
El motor gira i sona igual que el meu, de fet es el mateix, nomes que te uns 15 cavalls "afegits", i amb escape de serie.
Han canviat el disseny del panell d'informació, més minimal.lista... a mi personalment m'agrada més el que tinc jo. Es mes... KTM. De totes maneres, amb ambdues versions, estas ben informat en tot moment, i de manera clara. respecte al meu model tambe ha guanyat una toma per cables de 12 V, a l'esquerra del tablero.
Un cop en marxa, es nota clar que el motor no és tan "brusc" com els anteriors. Lleugerament es més dòcil, més fi... jo diria que ho han adaptat per a tots els públics... es nota des d'abaix de tot. No us penseu que es un motor "japones" de serie, però. Però un cop obres gas la bestia surt i el motor LC8 empeny amb la mateixa alegria de sempre... no li falta potencia, ni reprise, tira be a tots nivells i el temps de recuperacio es àgil i constant... I també s'escalfa com les altres... amb els escapes de serie son uns veritables forns.
La posició de conducció, degut a la seva alçada es molt "trail"... et fa notar el seu us polivalent. La comoditat del seient, si be ha millorat un xic, no deixa de ser KTM, es a dir, justet. Es qüestió d'acostumar-s'hi, o canviar el seient (com vaig fer jo amb un Touratech, en el seu dia)...
La moto es fa portar alegre, traça i entra molt be en les corbes, et permet, degut al seu repartiment de pesos (un dels millors que he provat) molt de marge i plegades "a mort" sense que la moto s'arrugui...
Els frens, sensacionals al davant, precisos i potents. Responen be i vas super sobrat. El de darrera jo el qualificaria (com en la meva moto), de justet. No es que freni malament, pero te un tacte "dur"... crec que es podria millorar.
En altes velocitats l'alçada ens passa factura, belluga una mica (normal!), però no per això deixem de controlar la conducció. Evidentment la moto corre, pero no es per anar amb velocitats de creuer de 150 cap amunt... (de fet, qui hi va...)
Les suspensions de serie estan bastant ben tarades, tot i que això ja es cosa de cadascú... En general responen be i la base (WP) es bona.
Un cop deixem l'asfalt la moto ens permet anar molt alegres, tenint en compte les distàncies de frenada (portem una 1000!)... en pistes amples es pot anar realment ràpid. La moto respon amb alegria i efectivitat. S'ha d'anar amb compte amb les bandades que fa a darrera en marxes curtes degut a la potencia... Per corriols més estrets ja s'ha d'anar mes "fi". La moto pesa i s'ha de tenir en compte que tot i ser estreta, te el seu volum... les suspensions son sensacionals en tot tipus de terreny. Potser per anar fora carretera s'han d'endurir un pèl... crec que absorbeixen millor el terreny.
El xassis esta reforçat respecte a versions anteriors. No vaig notar res especial en aquest sentit.
En general, el que més vaig notar respecte a la meva son els cavalls de més, l'alçada i la resposta lleugerament més dòcil del motor.
Ara s'hauria de provar amb uns Akrapovich, que es quan el motor respon millor, i va mes desofegat.
Res mes. Crec que he pogut resumir en poques línies el que vaig notar.
LES FOTOS SON AL POST ESTEM DE PROVES.. DE LA MARETA