[quote user="Pasqual" post="171561"]
El mestre Cuco ho ha explicat gairebé tot. La seva WR-450 customoritzada és preciosa i dono fe que per pista una Varadero no li pot seguir el ritme :razz: :razz: :razz: :razz: . No , en serio, és una bona opció. Em va agradar el dipòsit supletòri davant del manillar i darrera el llum (això si, no passaria cap ITV). Realment la moto està per pujar i marxar.
Dos preguntes:
1.- No afegiries una palanca per poder arrancarla amb el peu? No és gaire car i els manetes com tu segur que sabeu com fer-ho. L'altre dia vaig llegir un tutorial per la DR i imagino que no deu ser gaire diferent.
2.-
No treuries una o dos dents de la corona? A les llargues distàncies africanes, la moto aniria més desfogada i consumiria menys
3.-
No et sembla excessiu tenir que canviar oli cada 500-1000 km i tenir que carregar les llaunes? Amb un altre tipus de moto més "asfàltica" això no passa (XT, Dominator...)
[/quote]
1- No, si de palanca ja en tinc ja, el que no tindria em sembla és bemols de fer-la servir que ja tinc una edat, pero per emergències ja hi és.
2- Si, també tinc un plat i un pinyó de sortida més llargs justament per viatges, però encara no els he posat mai, ara ja va a 95 a punta de gas amb 5ª, i sobre els 120 a mig règim, llavors espero adelantar entre 5 y 7 kms/h sense estrés del motor.
3- Si, tinc un període de canvi de 1.000 kms que és un maldecap, encara que posis oli més dens i el doblis. Haver de canviar 7 vegades l'oli en un viatge de 15.000 kms per exemple ho trobo excessiu, no tant per trobar oli, que segur que en trobes finalment (el litre que porto a sobre és per corregir nivell), ni pels filtres, que son molt petitets i no fan massa nosa, sino per la conya de l'oli usat, i sobretot pel ai ai ai de descollar i collar 7 vegades els cargols i resar per que no perdin però sense carregar-te la rosca... (la experiència mongola m´ha marcat de per vida... jajaja).
És per tot plegat (i per la duresa del seient que caldria tapissar), que només la contemplo per sortides africanes de fer 2 o 3 paisos plan off road, però no pas per la volta sencera a l'Africa.
650 X Gràcies per cert pels enllaços, tant el de la preparació (caríssima) de la 650X, com pel llibre de manteniment.
Casc: Abatible, sens dubte. Cal parlar amb la gent, menjar, beure i poder mirar el tràfic de les ciutats amb plenes garanties, i un integral no t´ho dona, i un d'enduro tampoc.
Gomes ... aquí està la gran qüestió. Abans fins i tot de decidir quina moto portaràs, has de decidir quins neumàtics faràs servir, si portaras els recanvis a sobre o no, i on els canviaràs. Si posem tacos a una moto de més de 200 kgs tampoc passarem de 100 kms/H per no menjar-nos-els, per tant ens sobra potència i pes per un tub.
En la meva opinió, un mixte amb tendència a enduro (Sahara Enduro 3 / Mitas / ...), que pugui aguantar mínim 10.000 kms.