L'importància de l'ABS

Aquí es parla de tot el relacionat amb el món de la moto

Moderador: Airald

Respon
lemansotarres
Presentats
Entrades: 119
Membre des de: dl. gen. 22, 2007 8:58 am
Ubicació: Castellví de Rosanes

Entrada Autor: lemansotarres » dt. juny 26, 2007 11:46 pm

Que et podies esperar d'un sistema el nom del qual ja t'ho diu tot:
Com diria l'andalús: "ABESE frena, y ABESE no frena". Quina ironia.

Però resulta que això ho fa a repeticions tan infinitessimals que ABESE salva vides. Com ha de ser.
Ara, et fot un bon ensurt quan es dispara. Al menys al cotxe.

Però, en tot cas, la millor de les frenades no l'han de fer pas les rodes, sinó el cap (...que ABESE opera amb retard, el malparit).

I el fre-motor també és pràctic (i efectiu).
Suc al ferro.

josepgts
Presentats
Entrades: 139
Membre des de: dl. juny 04, 2007 2:58 am
Ubicació: Rubi

Entrada Autor: josepgts » dc. juny 27, 2007 1:03 am

Jo no sé de quin problema amb una marca concreta parleu, però la meva estava amb abs i sense, i el mateix de yamaha em va dir textualment "agafala sense abs, si vols una moto amb abs compra una bmw, son els unics que en saben, lo demés una merda tot". de tota manera si que conec un amb una f650 que se li conectava sol i sobre terra es com per fer-se mal.

per cert jo tampoc tinc accions de bmw, de fet no m'agraden gens (no esteticament sino per la marca en si) però s'ha de reconeixer que hi han coses que les fan molt bé.

Airolg
Presentats
Entrades: 74
Membre des de: dj. maig 31, 2007 4:50 pm
Ubicació: La Plana de vic

Entrada Autor: Airolg » dc. juny 27, 2007 8:16 pm

Doncs jo tinc una F650GS amb ABS i no sabeu pas la seguretat que m'ha donat al anar amb moto. Penseu que jo mai havia portat moto grossa i pensar que tenia abs, era un punt a favor. No havia tingut ni vespino!!! ;-)
Quan em poso a algun cami de terra, simplement el desconecto i ja esta, a mes, nomes ho faig, si penso conduir sobre terra de forma agresiva, o rapida... si vaig xino xano, no fa falta ja que amb abs, frena perfecte tambe (allargant la frenada en casos de frenada sobtada..)!!

Tinc clarissim que la pròxima anire amb ABS....

Ah, i a mes, l'ultima sortida que vaig anar, a una rotonda, va frenar de cop un cotxe, i el colega que anava davant meu, es va veure obligat a frenar de cop a mitja rotonda, i va anar al terra, jo que anava al radera, el vaig tenir que esquivar, i frenar de cop... evidentment, en la situació que em vaig trobar, vaig premer el frè, instintivament, i amb força... va saltar l'ABS, i vaig frenar perfecte, i jo sobre la moto!! que es l'important... dubto que en situacions aixi, els motoristes puguin tenir el tacte amb el fre, per no caure..... be, segurament hi ha gent que si que ho podria fer... pero crec que la majoria no!!!!

en fi... això es un tema personal!! ja em quedo amb lABS!!! :P
F650GS 4ever, VERSYS ara!

Llagasta
Presentats
Entrades: 3270
Membre des de: dc. gen. 17, 2007 11:18 am
Ubicació: Vallès Occidental

Entrada Autor: Llagasta » dc. juny 27, 2007 10:30 pm

miquelpericas ha escrit:
Steelman ha escrit: No acabo de trobar el cas en que l'ABS pugui resultar perillos... Un sistema que t'acurta la frenada sempre és un avantatge, no? Me'n podries fer cinc cèntims?
Repeteixo: les dues BMW´S que tingut amb ABS K1100RS i K1200RS
portavan el de 5º. generació i no m´hi havia sentit mai a gust :? la Gs no en porta , per sort.

El ABS no acurta la frenada ni frena més, sencillament fa que la roda no es bloquegui amb frenades fortes " a mort" ara bé en conducció esportiva l´ABS no serveix, es més resulta perillós, la mateixa BMW ( inventors l´any 85 del ABS) aconsellen no incorporarlo a les motos mes esportives de la seva gama, sobretot K1200R i prescindir del servo.

El que no es tan discutible es l´eficacia amb el terra mullat. :P

Una altre cosa es el control de tracció, aixó si pot ser interessant. :roll:
aixó diuen els mes cremadillos amb BMW :wink:

Ah? i penseu que el millor ABS es el que hi ha a dintre el cervell i als dits de cadascú, amb els anys s´agafa un tacte........ :wink:
Imatge

Miquelpericas
Presentats
Entrades: 4360
Membre des de: dj. gen. 18, 2007 7:27 pm
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Miquelpericas » dj. juny 28, 2007 6:59 pm

Estic totalment d'acord en que, en la conducció esportiva, potser no sigui un avantatge, però per la resta de mortals crec que és un gran invent. De totes maneres, l'ABS si que acurta la frenada. M'explicaré:
En un vehicle de quatre rodes sense ABS, si frenes en sec i el vehicle patina, la longitud recorreguda fins que el vehicle s'atura és molt més gran que no pas amb un vehicle amb ABS, doncs en aquest segon, les rodes no patinaran i s'aprofitarà al 100% l'adherència dels peumàtics.
En el cas de les motos, passaria tres quarts del mateix. Malhauradament, si et patina la roda de davant, en aquest cas, la frenada no la faràs amb la roda, sinó amb el carenat de la moto. I la frenada encara serà més llarga.
La meva humil opinió, si pots comprar-te-la amb ABS, no ho dubtis. Qualsevol mesura de seguretat serà bona per a tu i pels demés. I l'ABS n'és una. Jo me'n refio molt més de l'ABS que no pas del meu "tacte" en cas d'emergència, jejeje. (i ja he pogut comprovar un parell de cops que realment ell en sap més que jo ;))
Miquel Pericas Castarlenas (AMM nº 15257)
Honda NT700VA Deauville '06: "La Fosca"
Album de fotos

Rickyii
Presentats
Entrades: 178
Membre des de: dt. feb. 06, 2007 12:30 am
Ubicació: Lleida
Contacta:

Entrada Autor: Rickyii » dv. juny 29, 2007 10:35 am

miquelpericas ha escrit:Jo me'n refio molt més de l'ABS que no pas del meu "tacte" en cas d'emergència, jejeje. (i ja he pogut comprovar un parell de cops que realment ell en sap més que jo ;))
Jo la tinc amb ABS i ja l'he provat un cop. Potser no m'hagues fet mal (qui ho sap) però hagues anat a terra segur i arreglar les quatre tonteries ja m'hagues costat la meitat que l'ABS.

Salut !!
Hola que tal? hola que tal...

Respon

Torna a “General”