Mireu sovint pel retrovisor a les sortides mensuals?

Aquí es parla de tot el relacionat amb el món de la moto

Moderador: Airald

Respon

Mireu sovint pel retrovisor a les sortides mensuals?

Si, en tot moment
33
89%
Mai, jo vaig al ritme del de davant meu i no acostumo a mirar
0
No hi ha cap vot
Alguna que altre vegada
4
11%

Vots totals: 37

Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Entrada Autor: Randy-650 » dt. feb. 24, 2009 11:02 pm

Curiós......

De les 14 persones que han votat, 14 han dit que sí, que miren sovint pel retrovisor..... :wink:

I els que no miren no voten o què? :martell
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

Jacks
Presentats
Entrades: 562
Membre des de: dc. maig 21, 2008 12:35 am
Ubicació: La Bisbal d' Emporda

Entrada Autor: Jacks » dt. feb. 24, 2009 11:25 pm

Jo solu mira els retrubisos.. sobre les cruilles jo cret que el que ba
tot de bant uria de di o señelitsa al que ba derrera seu que es pares
a la cruilla i espares a que pases el ultim de la colla que porta el peto
o mallot grot i mira de participa o culaburari tots una mica mes... :wink: :wink: :!: :!:

Angel
Presentats
Entrades: 1284
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 11:37 pm
Ubicació: Vilafranca del Penedès

Entrada Autor: Angel » dc. feb. 25, 2009 12:53 am

Dubto que ningú deixi de mirar els retrovisor alguna vegada o altre, per això els posen, no pas per fer bonic. Ara!, també dubto que la gent que a votat “si, en tot moment” siguin del tot honestos, dons si els miressin en tot moment no veurien per on van, ni el que hi ha davant. :wink:
Així que voto la tercera opció. Si hi hagués una quarta opció “miro els retrovisors quan toca mirar-los” escolliria aquesta. 8)
Referent al tema dels cruilleros, sempre he dit el mateix, la maniobra d’avançament es una de les maniobres mes perilloses. S’ha de fer amb molt de compte i sempre implica un risc. Per tan, crec que s’haurien d’intentar evitar tot el que es pugui. :roll:
Salutacions moteres.

Albert
Presentats
Entrades: 7280
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 9:42 pm
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: Albert » dc. feb. 25, 2009 1:07 am

Holaaaa,

A veure si ens entenem!!! Aquest fil diu: Mireu sovint pel retrovisor a les sortides mensuals?

I ves per on arribem a:
Sagal ha escrit: ... em sap greu quant veig per exemple l'Albert preocupat quant una cosa falla. Tranquil no passa res, no pot sortir tot perfecte, seria dolent.

Fins l'Ampurda
Tranquil Santi, ja se que no passa res i la realitat es aquesta:
James Bond ha escrit: ...Per això l'Albert, i algú més, es preocupant per intentar que surti tot el més be possible i amb el mínim de risc.
Vssssss
007
He vist que heu aportat coses molt interessants, miraré de fer-ne un resum, i d’altres que per nosaltres penso que no son apropiades, també ho vull explicar.

A veure si algú mes hi diu la seva.

:shock: :? :D
Sort,

Alucinamaripili
Presentats
Entrades: 7659
Membre des de: dg. set. 30, 2007 11:37 pm
Ubicació: Barcelona-Catalunya

Entrada Autor: Alucinamaripili » dc. feb. 25, 2009 10:04 am

Em sembla que ja ho he dit algun cop, però quan sortia amb la colla de més jovenet, als cruilleros ens deien "putetes" per allò de fer cantonades.

Les "putetes" sempre erem els que anavem sols (abans sempre hi anava), i la gent que voluntariament volia fer de puteta però que tenia una certa experiència a anar en moto (precisament per què de vegades havia de remuntar molts llocs).

I és que quanta més gent hi ha, més diferents tipus de ritme hi ha, i més cops es trenca el grup. Amb la meva dona sempre ho observem, on es trenca el grup, qui va més finet, qui fa de puteta.....i és que de vegades es trenca el grup innecessariament per masses llocs, però és inevitable, sino caldria fer un exàmen de nivell abans de començar cada ruta i anar distrubuint a la gent.

En fi, que es fa el que es pot (i s'ha estudiat prou) i sempre surt prou bé...crec jo.

PEPI600
Presentats
Entrades: 2364
Membre des de: dt. oct. 16, 2007 5:02 pm
Ubicació: Palau-Solità i Plegamans

Entrada Autor: PEPI600 » dc. feb. 25, 2009 3:13 pm

Jo sempre procuro mirar els retrovisors, tot i que reconec que de vegades et relaxes seguint el ritme dels de davant.

En quan el tema de les cruïlles, crec que funciona molt bé, a lo millor seria bó que quan es va remontant es portessin el warnings engegats, de vegades pel retrovisor costa distingir si el que va darrera vol passar-te o no. Suposo que algún dia em tocarà ser cruïller ( haig de saber més i tindre més confiança en la moto ), llavors espero que veure quin son els problemes d´anar avançant gent.

El concepte que ha comentat en Carlos GT, també l´havia pensat, no seria dolent que algú del mig del grup substituis el cruïller, més quan som tanta gent.

Dwsssss
Imatge Imatge

Ignasi Tapia
Presentats
Entrades: 61
Membre des de: dl. abr. 21, 2008 3:58 pm
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Ignasi Tapia » dc. feb. 25, 2009 4:26 pm

Els que estem habituats a sortir en una colla on hi ha algú una mica més lent, estem QUASI SEMPRE més pendents del mirall que de la carretera... Altra cosa és quan fas trams coneguts i sense trencants; aleshores si que durant una estoneta perds de vista el llum del colega...
Penso que quan la colla és MOLT gran podría ser factible fer grups més petits, i aixó per diversos motius: no cridas tant l'atenció dels mossos, son més fàcils de controlar, els avançaments a d'altres usuaris de la ruta no generen tanta "ansietat", etc... Es poden fer grups per tipus de moto, nivell, solo/duo... I de tant en tant, reagrupaments per comentar la jugada...
Però com sempre, es tracta tant sols d'una opinió...
Del més enllá es pot tornar... en moto!!

Triniti.V
Presentats
Entrades: 1426
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 7:41 am
Ubicació: La Garriga
Contacta:

Entrada Autor: Triniti.V » dc. feb. 25, 2009 5:43 pm

Amb el què trobo jo a faltar mirar pels retrovisors en les sortides mensuals... :? :?
Amés de mirar-vos tota l’estona, em girava cada trenta segons per fer fotos... :roll: :roll:

Ai !!!!! Que dura és la vida del motero que no pot anar en moto, vaig a plorar en un racó... :cry: :cry:

:wink: :wink:
Honda Varadero XL1000V - La Negreta

Web Personal - Informació dels Alps a El Rincón Alpino

Vvvvvvssss

JoanF
Presentats
Entrades: 4333
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 6:31 pm
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: JoanF » dc. feb. 25, 2009 6:40 pm

Jo sempre miro pels retrovisors. M'agrada saber tot el que passa al meu entorn. 8)
No tinc cap problema en cedir el pas als cruïlleros (putetes) com que soc dels últims del grup sempre els veig quant arranquen de les cruïlles, amb marxa fina, jo m'avoro a la meua dreta, i sense problemes. Un altra cosa és quant aquets tenen que colocar-se davant dels que corrent més.
Crec que en Salgal a donat una bona idea de com es podria fer.
Aquesta és la meva opinió.

jordi__99
Presentats
Entrades: 283
Membre des de: dv. feb. 02, 2007 9:07 pm

Entrada Autor: jordi__99 » dc. feb. 25, 2009 9:45 pm

Hola,

Dons jo soc de l'opinio de l'Angel “miro els retrovisors quan toca mirar-los”

Si has d'anar mirant el retrovisor per veure si ve un cruillero remontador, per mi ja tenim altre motiu per eliminar aquesta figura. Jo he tingut la sort d'anar pel segon carril d'una Autovia i trobar-me una escala en el tercer carril. Sort perque no estava al meu carril i perque em va posar en alerta. Ja he esquivat un bocata de mitga baget en mitg d'una corva, una ampolla de cinc llitres d'aigua i un paraxocs. Amb aquesta experiencia el meu consell no pot ser un altra: mira endavant i mira el retrovisar quan toca

Per mi l'idea d'en Sagal es la millor

Salutacions

Bravo
Presentats
Entrades: 985
Membre des de: ds. abr. 28, 2007 10:47 pm
Ubicació: Viladecans

Entrada Autor: Bravo » dc. feb. 25, 2009 11:08 pm

Jo en aquest cas estic amb l'Àngel. Miro els retrovisors quan he de mirar. No estic constantment mirant-hi. Penso també que potser s'està fent un gra massa amb lo del diumenge passat.

Us explicaré el meu cas: Quan miro pel retrovisor i veig que tinc algú al darrere, penso que m'està avançant, però no puc tenir la certesa de que sigui un del nostre grup o un altre motorista que vol avançar-me. Per arribar a saber-ho, hauría de fixar-m'hi molt i això faría que treiés atenció de la conducció. Llavors, facilito la maniobra d'avançament tot el que puc. Crec que així actúa tothom. Però també és cert que el fet de facilitar l'avançament no dona "patente de corso" per adelantar de qualsevol forma i manera. Diumenge em van fer un parell d'avançaments no massa ortodoxes i no he dit res d'això. I això sí que és un tema que pot posar en perill la gent, i no el fet de perdre's.
James Bond ha escrit:Doncs que amb tota la bona fe es va parar per fer cruïlles una persona que era la primera vegada que venia, ni havia tant sols entrat mai al fòrum, venia convidat i ningú li havia parlat dels consells ni les normes per les sortides. Al cap de 10 minuts d'esperar i veure que no venia ningú va arrancar i ens va atrapar als altres, no sabia res de res de l'armilla groga.
En això no tens raó, Ramon. El company venia convidat per mí i jo li vaig fer saber dies abans que hi havíen unes normes i uns consells per circular en les sortidas i li vaig demanar que se les mirés, però no em va fer cas o no s'ho va poder mirar. Com comprendràs, jo no puc obligar ningú a llegir-se això o això altre.

D'altra banda, s'està parlant molt del tema dels cruilleros...i si mireu els consells i normes trobareu que no posa enlloc que qualsevol membre de la sortida pot ser sol.licitat com a cruillero en qualsevol moment. De fet, jo no ho sabía fins que ahir m'ho va dir en Randy. La propera sortida que no es preocupi ningú, que ja sé que si l'Albert em fa senyes, encara que no les entengui, m'aturaré per si de cas vol utilitzar-me com a cruillero. :wink:
NI DIOS NI AMO

[img align=left]http://www.meteoclimatic.com/pastilla/E ... 08840E.gif[/img]

Vendetta
Presentats
Entrades: 2529
Membre des de: dv. gen. 12, 2007 1:27 pm

Entrada Autor: Vendetta » dj. feb. 26, 2009 1:44 am

-Serè breu:

-Sempre miro retrovisors darrere, dirè mès, no em fa gens de gràcia tindre algu darrere que no conec, prefereixo mès avançar i deixar-lo enrrere o deixar-lo passar.

-Cruilleros que avisin amb intermitent posat tota l'estona els cuatre o el de l'esquerra quan avancin. Si l'avançament és just assegurar-se que han vist amb un toc graciòs de claxon.

-Els avançats que posin intermitent a dreta, o clarament apartar-se per indicar que s'ha vist i se li permetre adelentament.

-Cruilleros posar-hi nomès a coneguts, mai a nous.

-I encara diria mès, posar cruilleros de dos en dos, ja que aixi no es fan tan llargues les esperes :lol: :lol: amb la de gent que hi ha ara.., un o altre caurà que s'ha d'esperar fins al final.

Oscar
Presentats
Entrades: 1616
Membre des de: dt. jul. 17, 2007 8:45 pm
Ubicació: montroig de Segarra

Entrada Autor: Oscar » dj. feb. 26, 2009 9:17 am

Normalment sempre vaig pendent dels retrovisor,no nomes a
les sortides.El tema dels adelantaments,el veig be tal com es
fa.Crec que tothom pot senyalar una cruÏlla en un moment donat
i que tots hem de facilitar els adelantaments a qui sigui,cadascú segueix
un ritme però tots dintre d´un cert ordre (no se si m´explico). :roll:
Que gran aquest de Bilbao

Imatge

Albert
Presentats
Entrades: 7280
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 9:42 pm
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: Albert » dv. feb. 27, 2009 6:48 am

Holaaaa,

Aquí tenim una resposta totalment subjectiva, aleatòria i poc indicativa: “miro els retrovisors quan toca mirar-los”. El problema es que per cada un aquest “quan toca” pot ser totalment diferent!!
Angel ha escrit: ...Si hi hagués una quarta opció “miro els retrovisors quan toca mirar-los” escolliria aquesta. 8)
Bravo ha escrit:Jo en aquest cas estic amb l'Àngel. Miro els retrovisors quan he de mirar. No estic constantment mirant-hi. Penso també que potser s'està fent un gra massa amb lo del diumenge passat.
Llavors, facilito la maniobra d'avançament tot el que puc. Crec que així actúa tothom. Però també és cert que el fet de facilitar l'avançament no dona "patente de corso" per adelantar de qualsevol forma i manera. Diumenge em van fer un parell d'avançaments no massa ortodoxes i no he dit res d'això.
jordi ha escrit: ... Dons jo soc de l'opinio de l'Angel “miro els retrovisors quan toca mirar-los”

Si has d'anar mirant el retrovisor per veure si ve un cruillero remontador, per mi ja tenim altre motiu per eliminar aquesta figura.
Des de la perspectiva de “cruïller remuntador” us puc dir que no te res a veure la vostra idea de “quan toca” i “facilitar l’avançament”.

Avançar a l’Angel es una alegria, sempre et veu arribar i s’aparta ostensiblement, sense exageracions però deixant clar que t’ha vist i espera que l’avancis. Avançar al Bravo es molt mes delicat, tot i que normalment circula a un ritme mes baix, no et demostra que t’ha vist ni que li encenguis el warning!!. I en canvi tots dos dieu que “mirem quan toca” i tots dos doneu facilitats als avançaments. On es doncs la diferencia?

Jordi, no has de mirar pel retrovisor per veure un company que circula mes ràpid que tu, ho has de fer per que ho diu el codi de la circulació, per educació viaria, per respecte, però especialment per seguretat, per que fins i tot, et pot salvar la vida. No ho oblidis: els perills a la carretera no solsament poden venir del davant, pot venir un esbojarrat i atropellar-te. La culpa pot ser de qui t’ha atropellat, però la vida es la teva.

Jo porto quasi 35 anys conduint i se que cada hauria d’aprendre alguna cosa més a la carretera. Tant si vaig en moto com en el cotxe, per un coll de muntanya o per l’autopista intento no perdre mai de vista ni el que tinc al davant ni el ve per darrera, i sempre, absolutament sempre des que ho vaig aprendre fa uns anys, m’aparto quan ve algú mes ràpid que jo, fins i tot posant els intermitents o aturant-me.

:? :? :?
Sort,

Angel
Presentats
Entrades: 1284
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 11:37 pm
Ubicació: Vilafranca del Penedès

Entrada Autor: Angel » dv. feb. 27, 2009 3:56 pm

Albert ha escrit:Holaaaa,

Aquí tenim una resposta totalment subjectiva, aleatòria i poc indicativa: “miro els retrovisors quan toca mirar-los”. El problema es que per cada un aquest “quan toca” pot ser totalment diferent!!
Angel ha escrit: ...Si hi hagués una quarta opció “miro els retrovisors quan toca mirar-los” escolliria aquesta. 8)
Dons si, es una resposta totalment subjectiva perquè es una opinió personal. 8)

Aleatòria i poc indicativa!!??. :roll:

Be, suposo que el sentit comú de cada un sabrà quan toca mirar els retrovisors, a mi em queda clar, però per si no ho ha quedat prou intentaré explicar, dintre la meva opinió personal i subjectiva, quant toca mirar els retrovisors.
-Els retrovisors s’han de mirar en una certa freqüència per tenir una idea del que hi ha darrera nostre.
-Es obligat mirar-los (els retrovisors) avanç d’iniciar la tan perillosa maniobra de avançament. També es obligat senyalitzar-la.
-S’haurien de mirar al arribar a les cruïlles, al detenir-nos, o fins i tot a l’hora de retallar una corba, no fos cas que algú us estigui fent un avançament.

Segur que encara em deixo de mencionar altres ocasions on es fa necessari mirar els retrovisors. En definitiva, s'han de mirar quant toca per la nostre seguretat.

Albert ha escrit: Avançar a l’Angel es una alegria, sempre et veu arribar i s’aparta ostensiblement, sense exageracions però deixant clar que t’ha vist i espera que l’avancis.
Efectivament, sempre que m’adono que algú em vol avançar l’hi facilito la maniobra, inclús, trec la ma esquerra del puny del manillar indicant amb un va i ve de ma, de darrera cap davant, fent senyal perque qui ve al darrera meu m’avanci.
El problema es que no sempre m’adono que hi ha algú que em vol avançar. :roll:

NOTA:
El tema dels avançaments es un tema delicat, personal i subjectiu, on podríem omplir un munt de planes en aquest foro. Deixeu-me que us convidi a fer unes reflexions.
-Es del tot necessari fer avançaments en les sortides de Mototurisme?.
-Es obligació que un cruïller hagi de remuntar, per tan avançar a tot el grup, que per exemple, podrien ser de 40 motos?.
-Quin problema hi ha perquè un membre nou o a convidat a mototurisme no pugui fer de cruïller, prèviament se l’hi expliqui el funcionament?. (Explicació de veu, ja que l’experiència ens diu que ningú es llegeix les normes de les sortides a Mototurisme.)
- Es tan difícil per alguns adaptar-se a les condicions, velocitat, ritme, del grup?.

Aquestes i moltes qüestions mes!. Reflexioneu-hi companys!. Potser us adonareu que no cal fer coses tan complexes per garantir l’èxit de les sortides de Mototurisme i passar-nos-ho be. :D
Salutacions moteres.

jordi__99
Presentats
Entrades: 283
Membre des de: dv. feb. 02, 2007 9:07 pm

Entrada Autor: jordi__99 » dv. feb. 27, 2009 8:20 pm

Hola,

El perill esta al davant, tambe al darrera i tambe pot vindre lateralment en forma de camion de 12.000 kilos en mig de una corva. Si, el perill te moltes direccions

No explicare aqui que vol dir per mi "miro els retrovisor quan toca mirar-los" Darrerament no he pogut vindre a les sortides mensuals pero hi ha gent que em coneix o sino potser s'en recorda. Per mi la seguretat es el primer, no nomes la meva sino la dels altres usuaris de la via vagin en cotxe, moto, bici,...

Si no vols tindre un accident de moto no vagis en moto
Si no vols que un cruiller remontador s'en porti algu per endavant no posis un cruiller remontador

Si dones la posibilitat de que alguna cosa pasi potser acabara pasant

Salutacions

Ramon_vfr
Presentats
Entrades: 6889
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 2:27 pm
Ubicació: Qualsevol lloc del mon, sempre en misió secreta al servei de Sa Graciosa Majestat
Contacta:

Entrada Autor: Ramon_vfr » dv. feb. 27, 2009 9:38 pm

Jo crec que el tema dels cruïllers s'ha anat desvirtuant.

De fet ja tenim molt ben resolt aquest tema des de fa temps, i com s'ha dit en algun altra lloc tothom pot i ha de fer de cruïller, només cal una cosa tant i tant simple com que tothom sàpiga que el que va l'ultim porta l'armilla groga. I ja està 's'ha acabat el problema dels cruïllers i les remuntades.

No cal donar-hi més importància.

Vssssss
007
NEVER SAY NEVER AGAIN

Imatge

Recte endavant no es pot anar gaire lluny...
El petit Princep

Steelman
Presentats
Entrades: 14816
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

Entrada Autor: Steelman » ds. feb. 28, 2009 8:37 am

James Bond ha escrit:Jo crec que el tema dels cruïllers s'ha anat desvirtuant.

De fet ja tenim molt ben resolt aquest tema des de fa temps, i com s'ha dit en algun altra lloc tothom pot i ha de fer de cruïller, només cal una cosa tant i tant simple com que tothom sàpiga que el que va l'ultim porta l'armilla groga. I ja està 's'ha acabat el problema dels cruïllers i les remuntades.

Vssssss
007

EXACTE
Ex ...moltes coses

Sagal
Presentats
Entrades: 5673
Membre des de: dj. ago. 09, 2007 8:23 pm
Ubicació: Calldetenes - Osona

Entrada Autor: Sagal » ds. feb. 28, 2009 1:08 pm

Steelman ha escrit:

Vssssss
007
DONCS TEMA TANCAT

EXACTE
ImatgeImatge

Miquelpericas
Presentats
Entrades: 4360
Membre des de: dj. gen. 18, 2007 7:27 pm
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Miquelpericas » dg. març 01, 2009 6:44 pm

Vssssss
007
Només hi ha un risc: si un falla, tot se'n va a norris. Si un cruiller no espera a l'armilla groga i marxa abans, hi haurà un grup que, possiblement, s'equivoqui. Per tant, a la que es deixi un altre cruiller, es trobarà aquest cruiller que no arriba mai l'armilla groga. Per tant, estarà sol com un mussol.
Conclusió: SI US PLAU, TOT CRUILLER QUE ESPERI L'ARMILLA GROGA!!! :)
Miquel Pericas Castarlenas (AMM nº 15257)
Honda NT700VA Deauville '06: "La Fosca"
Album de fotos

Respon

Torna a “General”