INFORME: A QUANS EUROS SURT LA PIRULA ????

Aquí es parla de tot el relacionat amb el món de la moto

Moderador: Airald

Respon
Eva
Presentats
Entrades: 10516
Membre des de: dg. març 22, 2009 8:49 pm
Ubicació: Torroella de Montgrí

Re: INFORME: A QUANS EUROS SURT LA PIRULA ????

Entrada Autor: Eva » dt. maig 18, 2010 10:56 pm

I quina és la sanció per portar la matrícula mig tapada ????? o ... que no espogui llegir prou bé ?????

Moltes gracies
Eva l’ha editat per darrera vegada el dia: dt. maig 18, 2010 10:58 pm, en total s’ha editat 1 vegada.

Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Entrada Autor: Randy-650 » dj. maig 20, 2010 2:42 pm

[quote user="Mareta" post="120233"]I quina és la sanció per portar la matrícula mig tapada ????? o ... que no espogui llegir prou bé ?????

Moltes gracies[/quote]

Mooolts €, ara no recordo quants exactament, però sé que són molts. Una cosa és no portar la matricula, que és falta administrativa, i altre molt diferent tapar els numeros, la qual cosa és considerat delicte.

Avui he estat llegint per internet també que a moltes motos els estan parant per mirar si porten xenón que no sigui de sèrie, i si en porten, 600€ de multa.
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

Albert
Presentats
Entrades: 7280
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 9:42 pm
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: Albert » dv. maig 21, 2010 2:28 am

Holaaa,

Ho he d’acabar de comprovar, però em sembla que els Srs. de La Moto s’han passat de frenada tres pobles seguits sense ni tan sols treure gas.

L’article que han publicat a la revista del mes de juny, l’anomenen “Informe” i consta de quatre pàgines, la primera es una foto, la segona es l’article en qüestió, que mes que un informe sembla un resum curtet, i la tercera i quarta hi ha les 14 fotos de les presumptes infraccions amb la quantitat de la multa i la suposada infracció.
La llei en qüestió es la 18/2009 del 23 de novembre, que podeu baixar-vos en format pdf d’AQUI, i a la pàgina 9, en l’apartat de faltes greus i diu textualment:

“f) Conducir utilizando cascos, auriculares u otros dispositivos que disminuyan la obligatoria atención permanente a la conducción.”

Que sembla ser que han traduït com a “circular usando intercomunicadores”

He d’acabar de mirar-ho i llegir-ho, però hi ha temes que no son prou clars i la interpretació pot ser molt perillosa, però en el cas dels intercomunicadors, si no hi ha cap altre menció específica, els Srs. de la revista haurien d’anar al oculista.

I això que diuen que es “El mensual mas vendido”... a qui?

:enfadat :enfadat :enfadat
Sort,

Llagasta
Presentats
Entrades: 3270
Membre des de: dc. gen. 17, 2007 11:18 am
Ubicació: Vallès Occidental

Entrada Autor: Llagasta » dv. maig 21, 2010 1:49 pm

però es que em sembla que es a partir del 25 d´aquest més, que entra en vigor la nova llei de trànsit i el nou quedre de multes. :roll:
Llagasta l’ha editat per darrera vegada el dia: dv. maig 21, 2010 1:49 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Imatge

VicBo
Presentats
Entrades: 130
Membre des de: ds. ago. 29, 2009 8:35 pm

Entrada Autor: VicBo » dv. maig 21, 2010 2:00 pm

Jo estic d'acord amb l'Albert:

Si agafem l'article 65 de la llei veurem que hi ha dos apartats:

f) Conducir utilizando cascos, auriculares u otros dispositivos que disminuyan obligatoria atención permanente a la conducción.
g) Conducir utilizando manualmente dispositivos de telefonía móvil, navegadores o cualquier otro sistema de comunicación.

Crec que només s'han fixat en el primer en l'f) quan resulta que per mi és d'aplicació el g) ja que diu "CUALQUIER OTRO SISTEMA DE COMUNICACION".

La diferència no és tonta ja que mentre l'f) només parla d'auriculars (sistemes de reproducció de so tipus MP3 que puguin impedir escoltar la via o distreure el conductor cantant je je) l'apartat g) parla textualment de la funció del intercoumunicador i aquí disposa que estan prohibits aquells que S'UTILITZIN MANUALMENT. I és lògic i similar al telèfon mòvil: operant manualment està sancionat, en mans lliures està permès. els intercomuinicadors igual.
Tema resolt no?

Salut

Ramon_vfr
Presentats
Entrades: 6889
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 2:27 pm
Ubicació: Qualsevol lloc del mon, sempre en misió secreta al servei de Sa Graciosa Majestat
Contacta:

Entrada Autor: Ramon_vfr » dv. maig 21, 2010 2:49 pm

Jo ja vaig contestar això AQUÍ

[quote user="James Bond" post="118183"]Ni entre ells s'aclareixen :

http://www.foropolicia.es/foros/viewtop ... dores+Moto

A un company d'un altre fòrum un guàrdia civil li va clavar la multa per dur intercomunicadors. Ell va recórrer tot el que es pot i no se n'ha sortit, i mira que anava ben assessorat ja que es guardaespatlles d'una jutgessa al País Basc.

[quote user="cabirol" post="117485"] Jo, un dia vaig tenir la opurtuniat de demanar-ho als mosus de escuadra , avera si era legal portar ariculars dins el casc, i amb varen dir : que mentres no portès rès a les orelles era legal, els auriculars dins el casc son legals, mho va dir una noia" mosa" que amb el seu marit tambe son moterus[/quote]

Quan tenia la Varadero i abans de comprar els intercomunicadors també els hi vaig demanar i la seva resposta va ser que ells si que en poden dur estan de servei, els altres "rien de rien"

Vssssssss
007[/quote]

Els intercomunicadors del company sancionat, eren els de la Goldwing, que serveixen per escoltar música o parlar amb el passatger i si acoble un walkie parlar amb altres motos, però només de beure-li el micro al casc, el GC no va tenir cap mania en sancionar-lo.

Vssssssssss
007
Ramon_vfr l’ha editat per darrera vegada el dia: dv. maig 21, 2010 2:52 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
NEVER SAY NEVER AGAIN

Imatge

Recte endavant no es pot anar gaire lluny...
El petit Princep

VicBo
Presentats
Entrades: 130
Membre des de: ds. ago. 29, 2009 8:35 pm

Entrada Autor: VicBo » dv. maig 21, 2010 3:48 pm

James és que en l'antiga llei (la nova entra en vigor dilluns 24.05.10) els intercomunicadors estaven prohibit perquè s'equiparaven a auricolars.

PER TANT VIGULEU AQUEST CAP DE SETMANA :eyes :eyes :eyes

A PARTIR DE DILLUNS JA SÓN LEGALS
:D :D :D

Salut

Albert
Presentats
Entrades: 7280
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 9:42 pm
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: Albert » ds. maig 22, 2010 12:54 am

Holaaaaa,

I seguim en les interpretacions personalitzades de les lleis... que cadascú les aplica segons el seu propi criteri, afegint el criteri personal de qualsevol jutge per el que pugui passar la denuncia i la posterior reclamació.

Jo no ho veig normal això, ni tant sols des del punt de vista exclusivament recaptatori.

:enfadat :enfadat :enfadat :enfadat :enfadat :enfadat :enfadat :enfadat
Sort,

Trencaferro
Presentats
Entrades: 1850
Membre des de: ds. abr. 17, 2010 2:13 pm
Ubicació: Osona - Val D'Aran

Entrada Autor: Trencaferro » ds. maig 22, 2010 10:55 am

[quote user="Randy-650" post="120506"][quote user="Mareta" post="120233"]I quina és la sanció per portar la matrícula mig tapada ????? o ... que no espogui llegir prou bé ?????

Moltes gracies[/quote]

Mooolts €, ara no recordo quants exactament, però sé que són molts. Una cosa és no portar la matricula, que és falta administrativa, i altre molt diferent tapar els numeros, la qual cosa és considerat delicte.

Avui he estat llegint per internet també que a moltes motos els estan parant per mirar si porten xenón que no sigui de sèrie, i si en porten, 600€ de multa.[/quote]

Portar la matricula doblegada o tapada, és una infracció del reglament general de vehicles, que em sembla que diu no portar la placa de matricula totalment visible o portar-la utilitzant mecanismes o aparells etc, encaminats a eludir el control i vigilancia de les autoritats competents. fins ara eren 150€-105€ anb dte i no recordo si treien 2 punts o no. Lo què és delicte es fer modificaccions a la placa de matricula, com canviar-hi numeros etc.
Per lo dels llums de Xenó, em sembla que també es una sanció del RG de Vehicles per portar una modificació d'importància sense estar homologada (o sigui que no hem passat la ITV amb allò i per tant no surt a la fitxa tècnica) això no són 600€. son 150, 105 amb dte i no té retirada de punts.
Les distraccions són un luxe que els moteros no ens podem permetre.

Pacs47
Presentats
Entrades: 1271
Membre des de: dg. abr. 08, 2007 9:59 pm
Ubicació: manresa

Entrada Autor: Pacs47 » ds. maig 22, 2010 2:25 pm

bones!!!!!!!!

paga i calla

salut
SOCI A.M.M. 16284

Pardo
Presentats
Entrades: 374
Membre des de: dv. maig 07, 2010 9:34 am
Ubicació: Igualada

Entrada Autor: Pardo » dt. maig 25, 2010 2:27 am

La llei es per a respectar-la i complir-la, però crec que no es el seu objectiu fer-la respectar ,sinó l’afany recaptador es a priori la seva missió, hi ha normes amb sentit comú i altres que pixen fora , de fet quan llegeixo que hi ha normes o lleis noves em pregunto, s’aplicaran igual per a tots? o continuarem a ser els mateixos a qui ens toqui pagar? :mrgreen:

Llagasta
Presentats

Entrada Autor: Llagasta » dt. maig 25, 2010 7:41 am

També amb la nova llei, hi han les noves " tables " de sancions per excès de velocitat: per exemple:

per autovies i autopistes de 121 Kms/h a 150 Kms/h es una sanció lleu de 100 € que amb el descompte son 50 €
( no es fa esment a la tolerància per error del cinemometre, llògic per altre banda )

o sigui que estem davant d´una espècie de impost revolucionari, es a dir:

Si la multa es la mateixa per anar a 121 o 150 , doncs em sembla que aniré a 150 ( pèrdó a 149 ) i s´hi m´enxampen doncs son 50 € de " peatge " , així sí que ens retratin només una sòla vegada...... no ? :roll: :roll:
Llagasta l’ha editat per darrera vegada el dia: dt. maig 25, 2010 7:42 am, en total s’ha editat 1 vegada.
Imatge

Trencaferro
Presentats

Entrada Autor: Trencaferro » dt. maig 25, 2010 9:33 pm

Bones!!!!

Ei, a dia d'avui a les 00:00h ja s'ha posat en vigor la nova normativa de trànsit, o sigui que ja han canviat els pvp que s'han citat en els posts anteriors.
La única cosa que s'ha retrassat fins el dia 1 de Juny són els radars de tram que de moment només avisaràn i a partir de 1/05, quan vegem la nostre placa en els cartells d'entrada i sortida del túnel de Vielha ja sabem que ens acaben de "receptar"!!!

Salutacions!

Steelman
Presentats
Entrades: 14816
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

Entrada Autor: Steelman » dt. maig 25, 2010 9:35 pm

Ostres jo pensava que el radar de tram ja ere efectiu al Tunel de Vielha.... mekaxins!!!
Ex ...moltes coses

Jordivfr
Presentats
Entrades: 400
Membre des de: dl. maig 03, 2010 3:56 pm
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: Jordivfr » dc. maig 26, 2010 9:46 am

I nosaltres que baixant de Goust vam fer bondat pel tunel.

Trencaferro
Presentats

Entrada Autor: Trencaferro » dc. maig 26, 2010 2:37 pm

[quote user="Steelman" post="121213"]Ostres jo pensava que el radar de tram ja ere efectiu al Tunel de Vielha.... mekaxins!!![/quote]

Ostres, em vaig descuidar de dir-vos'ho quan us vau parar a La Bordeta, de totes maneres s'ha de estar a l'aguait ja que a dins n'hi ha 2 de fixes que salten a 90 Km/h segons els SCT, ara bé, un cop saps on són, fins ara era molt bonic veure el cartell a la sortida que et posava: ATENCIÓ, 0000-AAA HA CIRCULAT A UNA MITJANA DE 144,3 KM/H, jajajaja.

Llagasta
Presentats

Entrada Autor: Llagasta » dv. maig 28, 2010 8:15 pm

Vist a un altre foro, referent als intercomunicadors:

Hola a todos.

Tengo contacto profesional con los Mossos de Trafico, y ayer les pregunte sobre el tema de los intercomunicadores, esto es lo que me han contestado.

Los intercomunicadores instalados en el casco de origen o añadidos posteriormente, pero homologados, se pueden usar sin ningún problema legal, siempre y cuando NUNCA SEA NECESARIO MANIPULAR NINGÚN BOTÓN.

El redactado del reglamento de Circulación esta pensado para sistemas que necesariamente tenemos que usar las manos, o bien comporta incorporar elementos al oído –cascos o auriculares-. El sistema usado por los intercomunicadores actuales no afecta a la movilidad ni al pabellón auditivo.....................................................

Para mí no deja de ser la opinión personal del agente, que por otro lado está muy bien y ojalá cundiese el ejemplo entre ellos, pero lo dicho, su opinión personal.
Puede que pilles a otro que lo interprete de otra manera y termine sancionándote porque la ley está clara.

¿a que no es capaz de dártelo por escrito, sellado, firmado y rubricado?????

Repito que prefiero su versión, pero para mí no me aclara el tema.

En una ocasión le pregunté lo mismo a un agente de tráfico y me respondió: "tranquilo, nosotros no nos metemos con esas pequeñeces"
Pues vaya respuesta....

Pues lo tengo por escrito y no es un "número". Lo de sellado no pudo ser por que me envió un mail. Y firmado por que en el mail aparece su "firma" Fulanito, Jefe de esto en una demarcación de por aquí.

Evidentemente no lo llevaré encima por si tengo que mostrarlo en alguna ocasión.

Llevamos un Baerh durante 3 o 4 años con pedazo de microfono, despues el primer intercomunicador de Bmw, y ahora el nuevo tambien de Bmw. Y jamas me han parado por llevar intercomunicador, y en un par de veces me han parado por otros motivos (sin multa) y ni puto caso.

Curiosamente estas preguntas aparecen cíclicamente en este foro, se diluyen y hasta la proxima.

Francesc
Llagasta l’ha editat per darrera vegada el dia: dv. maig 28, 2010 8:16 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Imatge

Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Entrada Autor: Randy-650 » dl. maig 31, 2010 5:02 pm

[quote user="Gs12 red" post="121072"],......doncs em sembla que aniré a 150 ( pèrdó a 149 ) i s´hi m´enxampen doncs son 50 € de " peatge " , així sí que ens retratin només una sòla vegada...... no ? :roll: :roll:[/quote]

Això penso jo també. I de fet l'altre dia em va adelantar a una autoroute un Impreza de la Gendarmerie amb els pirulos ficats, i em vaig acollonir, i anava sols a 160 (30 més dels permesos) :tremolant Més endavant van parar un camió. :razz:

Imatge
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

Respon

Torna a “General”