Piques alt Trencaferro... deunidó quin parell de dives...
EP! que quedi clar que a mi les BMW no m'han fet res. I es mes, quan passa una 1200 Adventure me la miro, no esta pas malament. Però clar, cadascú té el seu concepte de moto ideal. Jo ja sé que les BMW van be, ho hem parlat infinites vegades... l'èxit que té de vendes també és un tema social, també per tradició, i perque "és una BMW"...
Socialment i per ignorància (i a vegades per procés històric) altres muntures com la meva, o la Triumph, o la DUcati, que són molt bones també, no gaudeixen de la popularitat que es mereixen.
Precisament el que busco jo a una muntura com la meva és la professionalitat, experiència i concepte aplicat a una moto de carrer, i senyors, això poca gent ho fa com KTM. Tothom pregunta el mateix? però.. són fiables? jo ja me'n ric, penso... no en té ni idea (ull!.. i ni té perque tenir-la!)... cadascú és més o menys feliç amb el que té i escull.
El que és clar és que un ha de saber les limitacions, avantatges i peròs que té la moto que porta. Tenint consciència d'això, és més segur que som més a prop de la moto que busquem. Els que fa anys i anys que portem moto i hem provat de tot (amb això la gent més gran ho té millor), té coneixement de què hi ha al mercat i amb les seves preferències i exigències, triar una mecànica que s'hi avingui millor.
És la personalització da la moto ideal... allò que en diem tants caps, tants barrets.
El que també és clar és que hi ha motos que pel seu valor tècnic, de components, o de concepció de construcció o d'ús, que les fa diferents o més avançades.
Al meu parer, això dificilment ho trobarem en una japonesa, a no ser que sigui una edicio especial, o molt retocada. Justifico que el que té la meva (parlo de la meva, però és exportable a altres), és que de concepte ja és una moto per minories. És una moto pensada per conducció més o menys esportiva, derivada directament de la competició. És el que més s'acosta a una moto per còrrer. Jo no dic que això sigui el millor, repeteixo, cadascú té el seu concepte... però per la MEVA concepció de portar moto, mai havia existit una moto així. Una moto que em permet anar de viatge on vulgui i com vulgui, que no s'arruga davant de res, que té potència sobrada, que pot carregar el que sigui sense problemes, que em permet anar ràpid per carretera, per autopista i per camins... que no em preocupi si ara ve un tram sense asfaltar, que si les pluges han deixat el camí malament... és estreta, petita, té unes suspensions MOLT bones (i se'n poden posar millors encara!!)... per mi és la moto ideal. Clar, no pretendreu que una moto tan sport sigui 100% còmoda. Té les seves limitacions en confort en tirades llarfgues. Compensat amb tot lo altre, segur. Tot això sumem-li un disseny únic i molt especial, un concepte molt de Meccano... i un motor petit i malparit... i... què més?...
Darrera posaria la Multistrada, és una moto preciosa (Ducati, of course), i a més, sé que va bé, però s'aparta un xic del concepte on-off que jo busco... de fet, una moto que surt amb les gomes de la MST, ja no m'interessa...
I la BMW... segueixo veient un armari amb un motor obsolet, molt estable i confortable, i potent!... però, si tastes la Katé... per mi no hi ha BMW que valgui.
Toma rollo neeeennn... :lol: :lol:
La Moto Ideal...
Moderador: Airald
-
- Presentats
- Entrades: 2432
- Membre des de: dc. gen. 12, 2011 6:00 pm
- Ubicació: L'Empordà
- Vicenç
- Presentats
- Entrades: 189
- Membre des de: dt. nov. 18, 2008 6:51 pm
- Ubicació: Eivissa
Re: La Moto Ideal...
Bon dia!!!!
Primer de tot excusar-me per no haver contestat abans tot i obrir jo el post, però he estat una mica enfeinat i tal.
Haviam, quan parlava de moto ideal segurament no vaig estar del tot encertat. És evident que per a cadascú la "idealitat" d'una moto és diferent. Uns voldrán més trail, uns altres més touring, o més esportives etcetc.
No parlava tant de sensacions sino de practicitat. Es evident que un pepino de 180cv pot donar unes sensacions brutals, però si als 6000Km t'has de deixar 600 euros en pneumàtics.... doncs no trobo que sigui el més ideal (a no ser que tinguis un compte corrent ampli cosa que envejo).
Si us fixeu en el meu primer post parlo de que en temps de crisi busquem o hauriem de buscar motos que sense deixar de ser motos puguin juntar el fet de ser el més econòmiques possible amb la funció que li volguem donar cadascun de nosaltres.
Pel que alguns heu comentat una moto de 600-700cc trail o semi trail s'acosta a això que comento. Una moto tipus Transalp o Vstrom 650 que et permet un dia a dia a més de poder fer sortides ben dignes i fins i tot sortir una miqueta de l'asfalt si convé. Una moto amb un pes contungut, que tingui una bona fiabilitat, un manteniment sencill i que els components siguin al mateix temps fàcils de trobar i a un preu reduit.
Per això preguntava també si penseu que si les marques retornessin als models de 350-400-500cc que fa anys hi havien podrien tenir sortida veient com està el panorama actual i que la benzina cada cop tendirà a estar més pels núvols.
I ara us vaig a donar la meva opinió:
Cada cop penso més que se'ns ha anat a tots una mica "l'olla" amb les motos. O a mi m'ho sembla. És evident que deu anar com els àngels, però quan veig una moto amb sis cilindres i que supera els 25.000 euros penso si no ens hem tornat tots una mica bojos. Però no piquem tant amunt, motos de 15-18-20.000 euros, més tot el que comporten…
Fa un temps se’m va plantejar anar a per una rt1200. Tothom em cantava les maravelles d’aquesta moto que imagino que totes son certes. Però el que finalment va pesar més era que si havia de pagar 200-250 euros mensuals els propers quatre o cinc anys més el propi manteniment de la moto que no és pas barat em suposava deixar de viatjar… i a mi el que m’agrada és anar en moto.
Segurament alguns podreu pensar… si te la poguessis agenciar no ho faries???, i segurament diria que si però sent moolt conscient que pago el gust i les ganes.
Per això em vaig posar a divagar quin podia ser el model “ideal”. Un model que junti les prestacions amb l’economia i sigui el més equilibrat possible.
No se si m’he explicat bé… o simplement és una baldufada més del meu cervellet… o coses de ser pobre, que tot pot ser…
Primer de tot excusar-me per no haver contestat abans tot i obrir jo el post, però he estat una mica enfeinat i tal.
Haviam, quan parlava de moto ideal segurament no vaig estar del tot encertat. És evident que per a cadascú la "idealitat" d'una moto és diferent. Uns voldrán més trail, uns altres més touring, o més esportives etcetc.
No parlava tant de sensacions sino de practicitat. Es evident que un pepino de 180cv pot donar unes sensacions brutals, però si als 6000Km t'has de deixar 600 euros en pneumàtics.... doncs no trobo que sigui el més ideal (a no ser que tinguis un compte corrent ampli cosa que envejo).
Si us fixeu en el meu primer post parlo de que en temps de crisi busquem o hauriem de buscar motos que sense deixar de ser motos puguin juntar el fet de ser el més econòmiques possible amb la funció que li volguem donar cadascun de nosaltres.
Pel que alguns heu comentat una moto de 600-700cc trail o semi trail s'acosta a això que comento. Una moto tipus Transalp o Vstrom 650 que et permet un dia a dia a més de poder fer sortides ben dignes i fins i tot sortir una miqueta de l'asfalt si convé. Una moto amb un pes contungut, que tingui una bona fiabilitat, un manteniment sencill i que els components siguin al mateix temps fàcils de trobar i a un preu reduit.
Per això preguntava també si penseu que si les marques retornessin als models de 350-400-500cc que fa anys hi havien podrien tenir sortida veient com està el panorama actual i que la benzina cada cop tendirà a estar més pels núvols.
I ara us vaig a donar la meva opinió:
Cada cop penso més que se'ns ha anat a tots una mica "l'olla" amb les motos. O a mi m'ho sembla. És evident que deu anar com els àngels, però quan veig una moto amb sis cilindres i que supera els 25.000 euros penso si no ens hem tornat tots una mica bojos. Però no piquem tant amunt, motos de 15-18-20.000 euros, més tot el que comporten…
Fa un temps se’m va plantejar anar a per una rt1200. Tothom em cantava les maravelles d’aquesta moto que imagino que totes son certes. Però el que finalment va pesar més era que si havia de pagar 200-250 euros mensuals els propers quatre o cinc anys més el propi manteniment de la moto que no és pas barat em suposava deixar de viatjar… i a mi el que m’agrada és anar en moto.
Segurament alguns podreu pensar… si te la poguessis agenciar no ho faries???, i segurament diria que si però sent moolt conscient que pago el gust i les ganes.
Per això em vaig posar a divagar quin podia ser el model “ideal”. Un model que junti les prestacions amb l’economia i sigui el més equilibrat possible.
No se si m’he explicat bé… o simplement és una baldufada més del meu cervellet… o coses de ser pobre, que tot pot ser…
Salut!!!
Quant surts per fer el viatge cap a Itaca, has de pregar que el camí sigui llarg
Quant surts per fer el viatge cap a Itaca, has de pregar que el camí sigui llarg
- Leclerk
- Presentats
- Entrades: 631
- Membre des de: dt. abr. 17, 2007 4:17 pm
- Ubicació: Granollers
Re: La Moto Ideal...
Bones !!
m'apunto al carro dels que opineu que hi ha tantes motos ideals com gustos diferents.
Vicenç, la teva reflexió d'"austeritat" l'entenc però no la comparteixo, perquè la moto, en el meu cas, és una joguina per gaudir, no pas una eina per desplaçar-me.
i es clar, jo agafo la moto els caps de setmana per divertir-me, i si em dones una moto molt pràctica, lògica, amb uns consums magnífics, però no em dona les sensacions que hi busco, doncs per molt raonable que sigui a mi no em valdrà.
Una Yamaha SR250 pot ser una gran moto, pero jo vull sortir amb la meva Ducati Multistrada 1000 ;)
Que les marques ofereixin motos de 20.000 € amb prestacions descomunals vol dir que el mateix mercat ho demanda. (lògicament, una part petita del mercat). Ja em sembla bé que hi siguin pels afortunats que les poden tenir.
I el cost de tenir una moto... doncs depèn de com es miri. Per posar un exemple: socialment està molt ben vist viatjar, i si et gastes un dineral en 25 dies de vacances gairebé la majoria no hi posarà pegues, pero gastar-t'ho en moto ja no es veu de la mateixa manera. I per què no? Al cap i a la fi són aficions o capritxos.
Si un ho pot pagar, doncs a disfrutar-ho que són 4 dies.
La filosofia motard crec que té molt a veure amb "gaudir el moment" i en fer més cas al cor que a la raó.
Salut.
m'apunto al carro dels que opineu que hi ha tantes motos ideals com gustos diferents.
Vicenç, la teva reflexió d'"austeritat" l'entenc però no la comparteixo, perquè la moto, en el meu cas, és una joguina per gaudir, no pas una eina per desplaçar-me.
i es clar, jo agafo la moto els caps de setmana per divertir-me, i si em dones una moto molt pràctica, lògica, amb uns consums magnífics, però no em dona les sensacions que hi busco, doncs per molt raonable que sigui a mi no em valdrà.
Una Yamaha SR250 pot ser una gran moto, pero jo vull sortir amb la meva Ducati Multistrada 1000 ;)
Que les marques ofereixin motos de 20.000 € amb prestacions descomunals vol dir que el mateix mercat ho demanda. (lògicament, una part petita del mercat). Ja em sembla bé que hi siguin pels afortunats que les poden tenir.
I el cost de tenir una moto... doncs depèn de com es miri. Per posar un exemple: socialment està molt ben vist viatjar, i si et gastes un dineral en 25 dies de vacances gairebé la majoria no hi posarà pegues, pero gastar-t'ho en moto ja no es veu de la mateixa manera. I per què no? Al cap i a la fi són aficions o capritxos.
Si un ho pot pagar, doncs a disfrutar-ho que són 4 dies.
La filosofia motard crec que té molt a veure amb "gaudir el moment" i en fer més cas al cor que a la raó.
Salut.
- Kpeps
- Presentats
- Entrades: 8196
- Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
- Ubicació: Manresa
Re: La Moto Ideal...
jo crec que cada moto te el seu moment,si puguesim en tindriem una per cada modalitat,a mi las que mes m'agraden son las RR pero no ''em convenen'', ara que una naked amb una mica de carenat i un bon motor,es lo que trobo ideal per el que jo faig,las que no m'agradan de portar son las que no tenen XIXA,crec que no es tracta de correr ni d'anar a tope,pero sortir d'una curva i notar que el motor t'empenta es una sensacio mes que genial.
- Carxofa
- Presentats
- Entrades: 44
- Membre des de: dg. juny 10, 2012 10:55 am
- Ubicació: Sant Celoni
- Contacta:
Re: La Moto Ideal...
Deixeu-m'hi ficar cullarada, que el tema m'agrada.
Per mi, la moto ideal, seguint la pregunta inicial, és la que et pots desmuntar tu sol i tornar-la a muntar. (i si em deixeu reblar el clau, fer-ho a més al mig de la muntanya)
Al principi de tenir moto em vaig deixar petites fortunes a ca'l mecànic. Però poc a poc vaig anar aprenent els secrets del mateniment i les reparacions. Si a més hi afegim la possibilitat de trobar els recanvis per Internet a preus molt més baixos que els de la botiga del costat de casa, la despesa de tenir una moto baixa en picat.
Però perquè tot això sigui possible, la mecànica ha de ser senzilla i els materials fets per durar. Per això jo crec que la moto ideal la van construïr fa 20 anys.
Per mi, la moto ideal, seguint la pregunta inicial, és la que et pots desmuntar tu sol i tornar-la a muntar. (i si em deixeu reblar el clau, fer-ho a més al mig de la muntanya)
Al principi de tenir moto em vaig deixar petites fortunes a ca'l mecànic. Però poc a poc vaig anar aprenent els secrets del mateniment i les reparacions. Si a més hi afegim la possibilitat de trobar els recanvis per Internet a preus molt més baixos que els de la botiga del costat de casa, la despesa de tenir una moto baixa en picat.
Però perquè tot això sigui possible, la mecànica ha de ser senzilla i els materials fets per durar. Per això jo crec que la moto ideal la van construïr fa 20 anys.