Yamaha SuperTénéré 1200. Rival de la BMW GS Adventure?

Aquí es parla de tot el relacionat amb el món de la moto

Moderador: Airald

Respon
Molinenc
Presentats
Entrades: 921
Membre des de: dt. maig 19, 2009 7:33 am
Ubicació: Molins de rei

Re: Yamaha SuperTénéré 1200. Rival De La BMW GS Adventure?

Entrada Autor: Molinenc » dg. maig 23, 2010 10:47 pm

Hola a tothom. Donaré la meva opinió sobre aquest tema:

- Jo no se de que va el pla select, perque de sempre he trobat aquesta moto cara (cara per la meva butxaca clar...).

- Tampoc se del cert si BMW es tan bona com a marca com la fama que té, doncs se d'algún conegut que ha tingut problemes com tothom.

- Penso, que la BMW GS 1200 ha triunfat perque es maca, polivalent, mecànicament es bona, i sobre tot i el més important perque les trails estàn de moda. Ja veureu com la Yamaha també triumfarà tot i que segur que amb la crisi no tindrà tant bona arrencada com va tenir la BMW amb epoca de vaques grasses....

- Ara be, penso que BMW o la compètencia, hauria de fer motos semblants a la bmw o la yamaha més econòmiques per a les butxaques més modestes. Substituir el cardan per cadena, eliminar una mica de elèctronica i d'altres conceptes que fan encarir i molt el producte i poder vendre un tipo GS1200 per 9.000-10.000 euros màxim.

Això ho posar la Transalp o la Teneré 600 amb més motor, perque no son motos per viatjar amb parella i maletes.
La unica que podria entrar una mica amb aquest concepte que proposo es la GS800, però fer-la més asfaltica i no tant trail, que per altre banda, per mi es la millor trail propiament dit.

No se si m'he explicat be.

Salutacions.

Molinenc
Presentats

Entrada Autor: Molinenc » dg. maig 23, 2010 10:50 pm

Kpeps, quina alçada fas tu?

Es que tens pinta de passar de 1,80 i es per fer-me una idea de l'alçada de la moto.

Se sap l'alçada del seient i si aquest es regulable en alçada?

Gràcies.

Kpeps
Presentats
Entrades: 8196
Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
Ubicació: Manresa

Entrada Autor: Kpeps » dg. maig 23, 2010 11:15 pm

[quote user="AT" post="120913"]Kpeps, quina alçada fas tu?

Es que tens pinta de passar de 1,80 i es per fer-me una idea de l'alçada de la moto.

Gràcies.[/quote]

AT ,1'80 ??? que em mires amb bons ulls,home....faig 1'77 i avui me le estat mirant al EXPOBAGES,la tenien alla exposada,el venedor m'ha estat explicant que en serviran molt poques i que no es pot comprar directament a la botiga ????(m'ha semblat entendre aixo,potser no es aixi)diu que la compres per internet i a Yamaha et diuen on las d'anar a recullir que suposso que lo mes proper a on vius,d'aquesta manera las van servint a mida que es demanen i no tenen stocks,ja dic que la moto m'ha sorpres,el preu de totes maneres mes menys com una GS,perque es a la que es te que comparar ja que es mes semblant que no a l'Adventure que es molt diferent
Imatge

Molinenc
Presentats

Entrada Autor: Molinenc » dt. maig 25, 2010 12:32 am

[quote user="Kpeps" post="120928"][quote user="AT" post="120913"]Kpeps, quina alçada fas tu?

Gràcies.[/quote]

AT ,1'80 ??? que em mires amb bons ulls,home....faig 1'77 i avui me le estat mirant al EXPOBAGES,la tenien alla exposada,el venedor m'ha estat explicant que en serviran molt poques i que no es pot comprar directament a la botiga ????(m'ha semblat entendre aixo,potser no es aixi)diu que la compres per internet i a Yamaha et diuen on las d'anar a recullir que suposso que lo mes proper a on vius,d'aquesta manera las van servint a mida que es demanen i no tenen stocks,ja dic que la moto m'ha sorpres,el preu de totes maneres mes menys com una GS,perque es a la que es te que comparar ja que es mes semblant que no a l'Adventure que es molt diferent[/quote]

ui! casi! :D

No, però ja te vist a les fotos que no medeixes el 1,72 que faig jo.

No deus saber a quina alçada te el seient aquesta MOTO amb majuscules?

Ignasi Tapia
Presentats
Entrades: 61
Membre des de: dl. abr. 21, 2008 3:58 pm
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Ignasi Tapia » dt. maig 25, 2010 6:10 am

JA HA ARRIBAT!!! divendres 19 em vàren trucar del Concessionari (Ausió Vic) que que la arribada de la moto s'havia avançat i ja és aqui. Al natural es veu menys gran del que sembla a les fotos, i amb el seient en posició baixa arribo bé a terra amb els dos peus (faig 173 cms.). Si tot va co hauria de ser el proper divendres 28 matriculada i a còrrer... Ja informaré de les primeres impressions.

Per cert, en demanar la moto per internet pots escollir a quin concessionari vols que la enviin per l'entrega...
Del més enllá es pot tornar... en moto!!

Molinenc
Presentats

Entrada Autor: Molinenc » dt. maig 25, 2010 9:04 am

Desde que vaig veure la primera foto amb algú al costat, m'ha donat la sensació que pot ser que sigui un pèl més petita/voluminosa que la GS1200. Ja ens ho confirmaràs Ignasi.

Quina enveja! :D

Sagal
Presentats
Entrades: 5673
Membre des de: dj. ago. 09, 2007 8:23 pm
Ubicació: Calldetenes - Osona

Entrada Autor: Sagal » dt. maig 25, 2010 2:50 pm

Ignasi, ho sento aquesta és la teva Super Tenere

Imatge

Si realment avui he Estat a sobre la moto, tira més cap a l'adventure que no a la GS, alçada no ens enganyem és alta, eh, però us puc dir que és més baixa que la F800 i que la GS i que l 'adventure. Primera impres Molt bona, tot i que encara havien de posar els Protectors de llums els maletes protector de cartes, però fa patxoca la veritat si.
El seients són una mica gravats i Això ja sabeu que és Molt pràctic a l'Menys no rellisques, una altre cosa que m'agradat és que asentat de genolls Diguem-ho aixi és estreta, aixó fa que puguis arribar més bé a terra ia posició de moto en marxa dret vas mes junts de Cames, m'ha agradat aquest detall També.
Frens principalment darrera és veuen bons frens

Un pro per mi, el tubarro és lletja.

Vinge Ignasi a gaudir, però de moment esta moto uffffff ha un èxit enllà acollonant, el seient ja t'haurà baixat 5 cm. jajajajaja
ImatgeImatge

Storm
Presentats
Entrades: 2594
Membre des de: dj. oct. 04, 2007 3:48 pm
Ubicació: Sant Llorenç d'Hortons

Entrada Autor: Storm » dt. maig 25, 2010 4:50 pm

Ostres Santi, amb tu a sobre no es veu tan gran... Ai que em comença a agradar!
Vade retro!!! :enfaduu

Kpeps
Presentats

Entrada Autor: Kpeps » dt. maig 25, 2010 8:14 pm

[quote user="Sagal" post="121124"]
Si realment avui he Estat a sobre la moto, tira més cap a l'adventure que no a la GS.
[/quote]

no home no,que per semblarse a l'adventure de davant falta mes de mitja moto,el que pasa es que es una moto que si la equipas a sac, l'adventuritzas ,pero sense els faros i complements es estil GS,la veritat a mi no em va desagradar gens, nomes es una opinio.
p.d. a mi em queda millor :b9 :b9 :b9 :b9 :b9
Imatge

Steelman
Presentats
Entrades: 14816
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

Re: Yamaha SuperTénéré 1200. Rival de la BMW GS Adventure?

Entrada Autor: Steelman » dt. maig 25, 2010 8:20 pm

Crec que no es competencia de la Aventure.
L'Adventure juga en un altre lliga,
Crec que aquesta Tenere es una competencia directe a la GS normal i a la varadero. Ja que es queda just al mig de les dues opcions.

Seria una GS normal sense les vibracions del boxer...
I una Varadero normal, amb llantes de radis i cardan ;)
Ex ...moltes coses

Ignasi Tapia
Presentats

Entrada Autor: Ignasi Tapia » dt. maig 25, 2010 9:01 pm

Tens raó Santi, l'escapament és lleig, però la maleta el tapará... i espero que dins de poc temps akrapovik, Leo Vince ó d'altres facin quelcom més maco.

Confirmat: divendres matriculada i dissabte... a rodar!!!

Kpeps
Presentats

Entrada Autor: Kpeps » dt. maig 25, 2010 9:30 pm

[quote user="Steelman" post="121186"]Crec que no es competencia de la Aventure.
Crec que aquesta Tenere es una competencia directe a la GS normal i a la varadero. Ja que es queda just al mig de les dues opcions.

I una Varadero normal, amb llantes de radis i cardan ;)[/quote]

em sembla que es la competencia directa de la Varadero,la GS encara que val el mateix tambe es d'una altre lliga,ni millor ni pitjor nomes diferent.
Ignasi estrenas una moto molt maca, que la gaudixis molt ,sobre el escape el que no et diran mai es que sembla una maquina de fer mandonguillas ;) ;) ;)
Imatge

Molinenc
Presentats

Entrada Autor: Molinenc » dc. juny 09, 2010 7:00 pm

Hola Ignasi. Quines impresions t'ha donat la nova Teneré?

Ja ens explicaràs. :D

Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Entrada Autor: Randy-650 » dc. juny 09, 2010 7:21 pm

[quote user="AT" post="123502"]Hola Ignasi. Quines impresions t'ha donat la nova Teneré?

Ja ens explicaràs. :D[/quote]

Això, això. Plica una miqueta les teves impresions, i si pots, acompanya-ho amb alguna foto. :D
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

Jesus
Presentats
Entrades: 3584
Membre des de: dj. feb. 04, 2010 10:55 am
Ubicació: Sant Feliu de Guíxols - GIRONA

Entrada Autor: Jesus » dc. juny 09, 2010 7:58 pm

[quote user="Steelman" post="121186"]Crec que no es competencia de la Aventure.

I una Varadero normal, amb llantes de radis i cardan ;)[/quote]

Jordi !!! ... :enfaduu ... :sado .... :b9
Jesus l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. juny 09, 2010 7:59 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Gas a la burra!!!

Steelman
Presentats
Contacta:

Entrada Autor: Steelman » dg. jul. 04, 2010 1:12 pm

Ignasi!!!
A veure si ens dius alguna cosa de la moto, ja fa unt temps que et va arribar i encara no ens ha sexplicat res d´ella!!!!!

va home ;)
Ex ...moltes coses

Ignasi Tapia
Presentats

Entrada Autor: Ignasi Tapia » dl. jul. 05, 2010 2:35 pm

Us faig cinc centims de les meves primeres impressions. De moment estic encantat amb la moto i m'explico:

PES: suposso que, com m'han dit a la Concessió i vistos els tests de les revistes, en aquest cas Yamaha ha declarat un pes més o menys real, cosa que no sempre passa, però el cas és que la moto, si bé en parat es noten el kilos, en marxa és un juguet, molt lleugera i ágil en tot tipus de carretera.

MOTOR: soc sempre molt escrupolós amb els rodatges ( no sé perqué, ja que aixó es nota després de molts quilómetres i mai he canviat una moto amb més de 40.000..., suposo que será per la meva forma d'esser, en els cotxes em passa el mateix: a la feina m'el canvien cada sis mesos i mai els apreto els primers kilòmetres...) i de moment no la he apretat massa, peró camina molt. La diferéncia entre el programa Touring i l'Esport és notable: en Touring puja de voltes més a poc a poc i en "S" és molt més rápida, però en ambdos agafa bé des de 2000 rpm, la diferència es troba com deia en la rapidesa en pujar de voltes.

CONSUM: ja dic que de moment no la estripo (canviant quasi sempre a 4000 rpm els primers 1000 kms i a 5000 ara...), però el consum mitjá em surt a 5,1 l/110 kms. en sortides de cap de setmana sol ó amb la dona, sempre sense maletes i a ritme alegre, al menys per a mi. Ah, i consum d'oli innexistent, no com la GS 1200 que vaig tenir i que gastava més oli que benzina (300 gr., és a dir máxim/mínim cada 1500 kms...).

CONDUCCIÓ: porto les suspensions regulades standard al devant i dos clics menys en compressió al radera, i com deia un juguet als revolts, tant tancats com rápids, fácil canviar la trajectoria si t'has colat i sense reaccions estranyes, ben aplomada tant sol com en dúo.

FRENS: fantàstic el sistema conbinat davant/darrera, potent i progressiu i sense que les suspensions s'enfonsin gaire ABS poc intrussiu.

En definitiva i si bé no soc del tot imparcial ,a ja que soc "yamahero" dels bons (he tingut 12...) més content que amb la GS que vaig tenir fa uns anys, i la meva dona, que quan li vaig dir que canviava la Fazer 1000 per aquesta va estar uns dies sense parlar-me perque deia que si és massa alta, massa pesada, més dificil de maniobrar, etc (tinc 59 i ja vaig de baixada en el físic...), ha reconegut finalment que em veu encara més segur que amb la Fazer ( jo controlo la confiança de la Carme en la moto en funció de si després de dinar es dorm, i ja ho ha fet un parell de vegades...), i és que moure un bacallá d'aquest tamany amb manillar gran ajuda molt... Per cert, la porto amb el seien baix opcional (el vaig demanar per evitar bronques, evidentment) i, si bé és una mica més duret, el meu cul aguanta bé tirades de 150 kms.

Us recomano, si sabeu francés, la web de Moto Station www.motostation.com on hi trobareu la prova de la moto i el comparatiu amb la GS

Steelman
Presentats
Contacta:

Entrada Autor: Steelman » dt. jul. 06, 2010 12:17 pm

Avui he passat per Yamaha de Reus per veure si en tenien una de prova...i curiosament avui n´havien matriculat i assegurat una per tal efecte aixi que he estrenat una SuperTenere.

L'he provat molt poc, ja que a les 11 anava a treballar
Del consum no us en puc parlar per que ni he pagat la gasolina ni se el que he gastat...

Comoditat/ergonomia:
Una posicio moooolt natural tot al seu lloc. En cap moment em trobava en una moto estranya. Molt comode, inclus potser una mica mes que la Varadero.
En marxa la pantalla que porta de serie , que es força petiteta i graduable, amb un tornavís, tapa bastant.

No tapa el que tapa el pantallot MRA que porto a la varadero pero tapa i no crea turbulencies.

Crec que el "truco" es que la pantalla i el quadre queda relativament lluny del lloc de conduccio (tipus GS) i aixo fa que la pantalla petita sigui mes efectiva

M'he posat darrera camions. La moto de proves anava sense les maletes, i sembla que les turbulencies li afectin molt menys que la meva varadero

El tema del acompanyat. La prova l´he fet amb la Natalia, i ella m´ha dit que estava molt comode.

A diferencia de la varadero te els genolls una mica mes alts ja que les estriberes es troben bastant altes. Amb tot com el seu seient esta mes alt, no porta una postura forçada, pero si diferent a la Varadero.
Ella , pero m'ha comentat que aixo te alguna ventatge respecte a la Honda
* En tombades fortes m´ha comentat que al estar les cames mes amunt te menys risc de rascades de les seves botes al terra com en la varadero ens pasa.
Per altra banda eL seient de dos peces, de dos alçades el del conductor, es molt comode i gran, i esta folrat amb un material rugos que fa que no rellisqui el passatger ni conductor.

Conduccio:
Segons les especifiacions pesa uns 20kg mes que la gs i uns 20 menys que la varadero, amb el que en teoria es una moto amb un pes considerable (260kg)
Pero al contrari que la varadero que en parat es un mort...aquesta es molt agil, no ja al 1km/h si no que enparat es mou molt facil i sembla que sigui molt mes lleugera del que es.

La distancia entre eixos sembla mes curta que a la Honda, i aixo fa que sigui molt ratonera i juganera. A les rontondes entrava sola, i els canvis de direccio son molt facils.

En marxa.. te dos programes de la centraleta.
En el modo "TOURING" la entrega de potencia es molt lineal, tipus varadero per entendres. Un motor sense patada, que tira, pero sense sensacions extermes. De fet amb aquest programa te una recuperacio i acceleracio superior a la varadero, pero la varadero no es quedaria molt endarrerida.
Quant es posa al modo "SPORT" la moto canvia moltissim. La entrega de potencia es automaticament. Quant demanes alla tens.
Puja de velocitat que no et dones compte, amb un no res anava a 160.
Recuperacio des de qualsevol marxa i zona del rpm instantanea..
A mes , no se si despres seria aixi o no, en el consum instantani de la moto, amb el modo SPORT em sortia mes baix.

altres
Te uns frens collonuts. Frenen moltissim i com que el conjunt de xasis i suspensions son molt bons, la moto en frenades fortes no s´enfonsa del davant. Amb la varadero en frenades fortes, sembla que hagim de fer un invertit a vegades!

EL ABS (jo soc anti) es molt poc intrusiu, pero tb he estat molt poca estona a la moto, pero no m´ha entrat cap vegada.

resumint
Es una moto esteticament curiosa, al natural es molt mes bonica que en fotos.
Vista del davant es veu molt estreta, pero un cop assentat te un ampli diposit que ens tapa igual que l´ampli carenat de la varadero.

Ah, i te una cosa molt practica.
Les trails normalment acaben possant defenses de motor per evitar caigudes al camp, i caigudes en parat .
Aquesta porta uns ferros sota els alerons laterals (tipus deuville i pan european) pero menys aparatos.
Sobresurten uns 2cm al costat de la moto i son molt rigits. Aquets ferros fan que en cas de caiguda el carenat no toqui al terra.

Bueno...llastima que sigui una moto cara per que si no es una gran opcio per els que tenim la varadero.
Crec que es uan moto que ha trobat el punt que la Varadero i Honda hauria d´haver buscat fa temps
Un motor mes ple i dinamic, un conjunt de xasis,frens i suspensions mes rigit i equilibrat. i amb unes opciones camperes mes altes que la GT-TRAIL que es la varadero.

PD: despres he pujat a la Varadero per anar a al feina i he vist el que molta gent em diu sempre de la varadero.
Es una moto amb un motor soso, molt pesada i que no t´ofereix tantse sensacions.
La Varadero es una gran moto (i que duri), te un motor dolç i lineal, i en zones de curves pots anar fort, pero moltes vegades posant-hi molt per part del conductor.
La Tenere, es una moto que es mes facil de disfrutar en plan de revolts. Es molt agil, motor mes electric i que desde 2000/2500rpm tira fins on vulguis
Ex ...moltes coses

Panotxa
Presentats
Entrades: 1308
Membre des de: dg. juny 01, 2008 8:29 pm
Ubicació: Banyoles

Entrada Autor: Panotxa » dt. jul. 06, 2010 12:47 pm

:eyes :eyes :eyes

Molt bona explicació Jordi.

Salut! :twisted:

Albert_KTM
Presentats
Entrades: 646
Membre des de: dj. març 04, 2010 6:26 pm
Ubicació: Torelló City (Osona)

Entrada Autor: Albert_KTM » dt. jul. 06, 2010 12:59 pm

Gran màquina la ST.

A mi m'agrada molt. Llàstima del ventilador al lateral ....

Respon

Torna a “General”