EDITAT: Proves I Impressions De La Tiguer Explorer 1200.

Aquí es parla de tot el relacionat amb el món de la moto

Moderador: Airald

Respon
Parex
Presentats
Entrades: 20
Membre des de: dg. març 04, 2012 10:47 pm
Ubicació: Badalona

Re: Per Fi Ahir Ja Vaig Recollir La Nova Nena!!!

Entrada Autor: Parex » dj. maig 31, 2012 10:27 pm

Molt guapa!!!
Jo tinc la Tiger 955i i va de collons....Fiable, consumeix poc i és diferent!
Moltes felicitats i que la disfrutis tant com la he disfrutat jo!

Trencaferro
Presentats
Entrades: 1850
Membre des de: ds. abr. 17, 2010 2:13 pm
Ubicació: Osona - Val D'Aran

Entrada Autor: Trencaferro » ds. juny 02, 2012 10:41 am

[quote user="CMB" post="201734"]Trencaferro, bones explicacions, però et volia preguntar pel tema de turbulencies al casc.

Entenc que vinguent de la F800R la Tiger és un altra món, la realitat és que guanyes molta protecció al cos, però algunes vegades empitjores soroll en el casc, degut a les turbulencies que genera la pantalla a la part superior del casc.

Crec que comentes que tu tens l'alta i en Boolean la baixa, oi?

Què podeu explicar.

Gràcies[/quote]

Tens raó, vinguent de una naked, la veritat és que hi he notat molta millora aerodinamicament parlant, entre d'altres aspectes. Puc assegurar que només amb els tapa-mans, ja hi vaig notar el primer dia, quina sensació tant agradable el no notar la pressió de l'aire a les mans, pot semblar una tonteria però al sortir a carretera va ser el primer que vaig notar.
Pel tema de la pantalla, com molt bé ja ha posat el boolean la meva és 5cm més alta i 3 més ample, i la veritat és que la protecció que em dona donada la meva alçada (i crec recordar que tu CMB som si fa o no fot, metre setanta i poc ;) ) és molt acceptable.
Pel soroll, es veritat que no evita tant bé ni redueix tant el soroll com en una RT per exemple, però tant en posició totalment inclinada el soroll i la força de l'aire que perceps és mínima (dins els paràmetres d'una moto, es clar). Evidentment, si la poses totalment vertical encara millora més, i tot i que jo hagués preferit que fos regulable elèctricament, pares, i en menys de 20 segons ja la tens posicionada a la teva mida i sense eines. Per ser més precís crec que té fins a 5 regulacions diferents d'inclinació, amb lo què el tema de turbulències i soroll, tot i que de normal ja en fa poc, també és una miqueta a la "carta" i al gust de cadascú.

De totes maneres, m'ha dit un ocellet i propietari d'una igual com la meva de proves, que aquesta setmana la deixarà a la botiga de Girona i així la podreu provar els del sector Gironí oi?? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Les distraccions són un luxe que els moteros no ens podem permetre.

Trencaferro
Presentats

Entrada Autor: Trencaferro » ds. juny 02, 2012 11:00 am

[quote user="Randy-650" post="201729"]Diu que la Tiger intentarà colar-se al mercat de les maxi-trails, i està previst que en venguin unes 4.500 en el 2012, de les quals 700 serien a França.[/quote]

D'oncs m'ho ha dit una persona que treballa indiretament per la marca per tot el món, si és cert, que a Europa, el mercat que més aguanta és alemania, Anglaterra, tot i que també esperen unes bones previsions, el creixament no serà tant gran ja que es veu que en aquests darrers anys Triumph portava un augment molt important de vendes, i al lloc oposat ens trobem aqui per la situació general que estem vivint, crec que per aquest any tenen una previsió de vendes d'unes 120 Explorers en tot el territori, i amb els dos mesos que fa que està disponible de moment estant ja entre un 15 i un 20% de l'objectiu.
En cambi, un dels mercats en creixament i que es veu que aquest model ha agradat molt i ha entrat amb molta força, és a EEUU, i és una de les causes que fa que amb practicament 3 mesos ja hagin assolit un 40% de la previsió d'aquest model per a tot l'any a nivell mundial.
Sincerament, crec que tant els representants com els distribuidors, n'estant molt contents amb aquest model i hi volen apostar fort, i juntament amb la 800 i 800 XC i la propera Trophy ja que els hi està suposant i crec que els hi suposarà una molt bona entrada a nivell de marca en el sector de les sport tourer i les tourer, cosa que fins ara la seva presència en aquest era pràcticament nul.la.

Trencaferro
Presentats

Entrada Autor: Trencaferro » ds. juny 02, 2012 11:14 am

[quote user="Pasqual" post="201744"]Gràcies Trencaferro per els comentaris de la moto. Estic ansiós per provar-la. El tema de les inclinades i tocar el peu a terra, no serà que entres més ràpid? El marcador no està en milles enlloc de quilòmetres? :lol: :lol: :lol:

Independentment de que t'agradi, creus que el canvi amb la Tiger 800 és molt important?, A part del cardan i el preu, hi trobes moltes diferències que justifiquin la diferència de cost al comprar-la?[/quote]

El cambi amb la 800, és força significatiu segons l'aspecte que miris, les diferències principals recauen en què la 800, porta un alternador de uns 740W (crec que equivalent a una GSA) en cambi, a la 1200 ja el porta de 960W (el més potent del segment), cosa que permet endollar multiples aparell elèctrics (GPS, mòbil, roba tèrmica, etc...) sense que hagis de patir tant per la bateria.
Un altre aspecte és el cardan, els que l'heu pogut veure i provar, t'ho podran dir, té pinta de ser molt i molt robust, està dissenyat i fabricat per una empresa japonesa externa a la firma anglesa que només es dedica a fabricar transmisions, si no recordo malament, pesa 1,5kgs més que el de la teva GSA.
Hi ha altres diferències, com la qualitat de les suspensions, i els diferents i més extensos nivells de regulació respecte la 800, la qualitat dels materials i els acabats, comoditat del seient, protecció aerodinamica tant del cos i cames com el de una pantalla molt més alta i regulable ja de sèrie, també de sèrie et ve amb control de pressió dels pneumàtics, etc... i altres coses que segur que ara no em venen al cap.
Ah!!! I el regulador de velocitat, quina maravella d'aparell!!! :ban et prometo que un cop el proves, si no el tens el trobaràs a faltar!.

Per contra, un altre "detallet" negatiu, és el tope que posen perquè no entri fins a dintre el sortidor de betzina, és una mica rotllo i en aquest model no li acabo d'entendre el significat, però bé, si et fa nosa, l'amic boolean t'explicarà com treure'l i deixar-lo en un lloc ben guardat!!! :b9

I ja saps que si no hi ha res de nou i els astres s'alinien, demà la podràs veure, tocar i provar!!! ;)

Trencaferro
Presentats

Re: EDITAT: Proves I Impressions De La Tiguer Explorer 1200.

Entrada Autor: Trencaferro » ds. juny 02, 2012 11:22 am

Per últim afegir que ahir ja vaig fer la revisió del rodatge, tot i que fins que no arribi als 1600 kms no la podré fer pujar de 8000 rpm, cosa que pràcticament no és necessària ja que el par motor i els extraordinaris baixos, mitjos i alts d'aquest motor, fa que amb 6000rpm ja en tinguis prou per una conducció ràideta en caretera de revolts.
Tema consum i després de 1300 kms, parcial 2, fet en ports de muntanya, carreteres de corves i provant lo què tiva, em dona un consum mig de 5,8 l/100kms.
Parcial 1 conducció per autopistes-autovies i carreteres "ràpides" rodant na mica per sobre de les velocitats establertes, una mitja de 4,7-4,8 l/100kms.
Si la conducció és tranquila i dins dels límits, aquest baixa a uns 4 litres, 4 litres i poc als 100.

En la conducció més esport, té una autonomia d'uns 300kms, si la nostra conducció és la del parcial 1 pot arrivar a superar els 400 kms d'autonomia.

I com diuen al TN, fins aqui les noticies !!!

Pasqual
Presentats
Entrades: 2080
Membre des de: dj. jul. 09, 2009 11:20 pm
Ubicació: Garrotxa

Entrada Autor: Pasqual » ds. juny 02, 2012 11:45 am

Gràcies per compartir els comentaris. JA tinc ganes de veure-la en directa

Una suggerència, no hauries de posar el tema a General i no ha cerveseta?

Steelman
Presentats
Entrades: 14816
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

Entrada Autor: Steelman » ds. juny 02, 2012 11:47 am

Gràcies per compartir els comentaris. JA tinc ganes de veure-la en directa
Jo ja l´he vist.I l´he vist com va en curves.... quina diferencia Guifre amb la 800 oi? jajaj
Pasqual ha escrit:Una suggerència, no hauries de posar el tema a General i no ha cerveseta?
Ja hi és.... :shock:

:D :D :D :D

Gràcise, no m´havia fixat que estava a cervesseta ;)
Ex ...moltes coses

Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Entrada Autor: Randy-650 » ds. juny 02, 2012 2:26 pm

[quote user="Trencaferro" post="201926"]
En cambi, un dels mercats en creixament i que es veu que aquest model ha agradat molt i ha entrat amb molta força, és a EEUU, i és una de les causes que fa que amb practicament 3 mesos ja hagin assolit un 40% de la previsió d'aquest model per a tot l'any a nivell mundial.
[/quote]

Fins ara el mercat a EEUU reinava les Harley, les Ducati ( tenen passió per elles, com amb els Golf GTi), les japoneses R's de més de 1.000 CC, algunes RT i GS i moltes motos de muntanya, tant Yamaha, Suzuki, Kawa, Honda o KTM.

Seria un gran èxit que Triumph triomfés al raro mercat nord-americà, doncs no tenen gaire cultura trail, però si endurera tipus Baja.
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

Boolean
Presentats
Entrades: 767
Membre des de: dc. maig 16, 2007 12:59 pm
Ubicació: Valls
Contacta:

Entrada Autor: Boolean » ds. juny 02, 2012 6:03 pm

[quote user="Trencaferro" post="201927"]
Per contra, un altre "detallet" negatiu, és el tope que posen perquè no entri fins a dintre el sortidor de betzina, és una mica rotllo i en aquest model no li acabo d'entendre el significat, però bé, si et fa nosa, l'amic boolean t'explicarà com treure'l i deixar-lo en un lloc ben guardat!!! :b9 [/quote]

:???: :???:

Ja en fare u tutorial :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Boolean
Presentats
Entrades: 767
Membre des de: dc. maig 16, 2007 12:59 pm
Ubicació: Valls
Contacta:

Entrada Autor: Boolean » ds. juny 02, 2012 6:05 pm

[quote user="Trencaferro" post="201928"]Per últim afegir que ahir ja vaig fer la revisió del rodatge, tot i que fins que no arribi als 1600 kms no la podré fer pujar de 8000 rpm, cosa que pràcticament no és necessària ja que el par motor i els extraordinaris baixos, mitjos i alts d'aquest motor, fa que amb 6000rpm ja en tinguis prou per una conducció ràideta en caretera de revolts.
Tema consum i després de 1300 kms, parcial 2, fet en ports de muntanya, carreteres de corves i provant lo què tiva, em dona un consum mig de 5,8 l/100kms.
Parcial 1 conducció per autopistes-autovies i carreteres "ràpides" rodant na mica per sobre de les velocitats establertes, una mitja de 4,7-4,8 l/100kms.
Si la conducció és tranquila i dins dels límits, aquest baixa a uns 4 litres, 4 litres i poc als 100.

En la conducció més esport, té una autonomia d'uns 300kms, si la nostra conducció és la del parcial 1 pot arrivar a superar els 400 kms d'autonomia.

I com diuen al TN, fins aqui les noticies !!![/quote]

donc fe de lo de les 8000rpm.... jo no li he posat mai encara,... tot el que pasi de 6000rpm es de un desbocat que em fa por i tot.... temps al temps :mrgreen:

AMb el consum, avui he sortit a donar una volteta i entre els kms del parcial mes la autonomia que marcava el ordenador, aquell diposit m'hagues durat 410kms. EN ruta a velocitats legals es podria arribar a fer realitat, pero a la que xafis massa ciutat o a la que lo apretis l'orella, dificilment passaras dels 300kms

Trencaferro
Presentats

Entrada Autor: Trencaferro » dl. juny 04, 2012 11:15 am

Mireu el bloc d'aquest senyor, un que ja l'ha entrada en circuit, així es poden llegir impressions des d'un altre punt de vista, tot i que trobo que ni la moto ni els pneumàtics siguin lo més indicat per aquest medi.

http://www.mitriumphexplorer.com/

Hi ha dues coses que ahir en una sortideta per la costa brava, vaig poder provar en primera persona, i és que si apures molt la frenada, l'ABS del darrera és un pèl intrusiu pel meu gust, i que a partir de les 6800 - 7000rpm s'enfila de voltes de mala manera, i el soroll, mmmmm quin soroll!!! Si sembla una R!!! :eyes

Pasqual
Presentats

Entrada Autor: Pasqual » dl. juny 04, 2012 2:36 pm

Doncs, ahir vaig poder provar la moto d'en Trencaferro (gràcies per deixar-me-la) i tot que va ser una mica curt i sota l'ull de "l'amo"...vull dir que està en rodatge i no és pot forçar gaire.

Tot i això les meves impressions son:

-La línia està molt aconseguida, tot i em recorda una GS aprimada.

-Sorprèn l'alçada del seient. Tan baixa que inclús una mica incomode per mi. Tot i que el seient tenia una posició més alta que no vaig utilitzar. Portes les cames massa flexionades i això en viatges llargs no va massa bé.

-Arribar tant bé al terra dona molta seguretat a l'hora de moure-la.

- El motor és una finura. Sense arribar a ser el 4 cilindres de l'Honda, va sobrat de tot. Impressionat els baixos. Tant és així que has de mirar en quina marxa vas. Vaig fer Port de la Selva-Llança en 5à (!). A 2.000 rpm surt en 5 sense una vibració i sense cap dubte, sense buit de potència enlloc.

-Imagino que el tipus d'accelerador té que veure amb aquesta resposta tant directa i lineal del motor al gas.

-La frenada, tot i ser molt bona, no em va impressionar tant com la de la GS o del Crosstourner.

-Segurament era un problema d'ajustament, però em va sembla una mica dura d'amortidors. Especialment al del darrera. Tenia la impressió que rebotava massa (potser per això amb en Trencaferro li entra tant ràpid l'ABS?)

- La pantalla un cop aixecada, té una protecció perfecta (millor que la Honda i comparable a la GSA)

- El manillar està (pel meu gust) una mica lluny, això si vas dret val, però si no pot arribar a cansar els braços. S'arregla amb una clau allen i modificant l'angle del manillar.

- L'entrada als revols és fàcil i aplomada. Té un comportament molt noble i en cap moment va fer un estrany (clar que anàvem a passeig)

- Els acabats son bons i el quadre fàcil i senzill de llegir (excepte l'hora)

- No ho vaig provar, però no faria gaires quilòmetres fora de l'asfalt tot i el seu aspecte (i no nomès per les llantes de pal)

- Anar darrera en Trencaferro a la pujada de Sant Pere de Rodes, era una delícia. Quant acabi el rodatge i la tingui per la ma, algunes R's tindran que tremolar :tremolant (i algunes Pans també)

Resumint, em va impressionar (i molt) el motor. Excepte la K75 mai havia dut un tricilindric i aquest no té res a veure amb aquell.

Cada cop m'agrada més

(Quant pugi penjaré 2 fotos del mòbil)
-

Randy-650
Presentats

Entrada Autor: Randy-650 » dl. juny 04, 2012 3:16 pm

Pasqual, llegint les teves impresions, et pregunto: te la canviaries per la GSA?

Trencaferro, regula bé la suspensió del darrera. La molla no, el rebot. Mira si tens un vis per regular-ho i treu un punt. I torna a mirar si salta tan sovint l'ABS del darrera.

CMB
Presentats
Entrades: 2728
Membre des de: ds. abr. 10, 2010 4:47 pm
Ubicació: Gironès

Entrada Autor: CMB » dl. juny 04, 2012 6:15 pm

[quote user="Randy-650" post="202205"]Pasqual, llegint les teves impresions, et pregunto: te la canviaries per la GSA?

Trencaferro, regula bé la suspensió del darrera. La molla no, el rebot. Mira si tens un vis per regular-ho i treu un punt. I torna a mirar si salta tan sovint l'ABS del darrera.[/quote]

ESA si que es la moto de Pasqual!

Randy-650
Presentats

Entrada Autor: Randy-650 » dl. juny 04, 2012 6:54 pm

[quote user="CMB" post="202236"]

ESA si que es la moto de Pasqual![/quote]

ImatgeImatgeImatge

Trencaferro
Presentats

Entrada Autor: Trencaferro » dl. juny 04, 2012 6:58 pm

[quote user="CMB" post="202236"][quote user="Randy-650" post="202205"]Pasqual, llegint les teves impresions, et pregunto: te la canviaries per la GSA?

Trencaferro, regula bé la suspensió del darrera. La molla no, el rebot. Mira si tens un vis per regular-ho i treu un punt. I torna a mirar si salta tan sovint l'ABS del darrera.[/quote]

La d'en Pasqual?? I vols dir que no és la teva també???😉😉😉

Trencaferro
Presentats

Entrada Autor: Trencaferro » dl. juny 04, 2012 7:01 pm

[quote user="Randy-650" post="202205"]Pasqual, llegint les teves impresions, et pregunto: te la canviaries per la GSA?

Quan pugui miraré de cer això aue em dius, però sempre amb les instruccions a la mà. És pot regular de tantes maneres i per tants gustos que no voldria fer un nyap amb una cosa que de moment a mi em va la mare de bé!!

P.D. I què és això que et fa tant de riure? Plica, plica....

CMB
Presentats
Entrades: 2728
Membre des de: ds. abr. 10, 2010 4:47 pm
Ubicació: Gironès

Entrada Autor: CMB » dl. juny 04, 2012 7:02 pm

[quote user="Trencaferro" post="202263"][quote user="CMB" post="202236"][quote user="Randy-650" post="202205"]Pasqual, llegint les teves impresions, et pregunto: te la canviaries per la GSA?

La d'en Pasqual?? I vols dir que no és la teva també???😉😉😉[/quote]

Això diu ell. Però encara no la he pogut provar per opinar! :razz:

La Crostourer la vaig poder provar dues vegades i em va agradar molt la potència que lliura i lo fàcil que és de portar. Però tinc els meus dubtes de com arribar bé a terra. Cosa que sembla que amb la Triumph és més fàcil!

Randy-650
Presentats

Entrada Autor: Randy-650 » dl. juny 04, 2012 7:13 pm

[quote user="Trencaferro" post="202264"]

P.D. I què és això que et fa tant de riure? Plica, plica....[/quote]

És que al Pasqual l'aprecio molt, però té un problema amb l´ESA. Amb l´Explorer no tindria aquest problema. :razz:

Pasqual
Presentats

Entrada Autor: Pasqual » dt. juny 05, 2012 11:03 am

Contestant en Randy:

- No em faria res canviar la GSA per l'Explorer. Sin la canvies, clar!. Excepte ESA petit problema, la moto va be. Molt bé. No compleix les perspectives que tenia quan la vaig comprar (digueu-me ingenu) però això ho vaig solucionar amb la DR (que si fa no fa, em va costar el mateix que l'ESA nou).

- Tot i tenir molt bon tracte amb el taller de BMW a Girona, estic força cansat del tracta post-venda (i molt més del de venda) de BMW. He tingut 4 BMW i totes les he venut amb més de 100.000 km. El que m'agrada/va de BMW que era la fiabilitat i el servei, des de que venen com xurros, s'ha perdut del tot. Ara la fiabilitat és la mateixa (o menys) que totes les altres marques.
El preu elitiste que fan pagar (76€/hora de taller si no m'equivoco) ja no es justifica.

- A l'Explorer li va falta saber com "envellirà", es a dir quin resultat tindrà amb el anys (de nou tot funciona be), i encara que el preu segueix sent Molt alt pel temps que estem, només canviant les llantes per unes de radis, seria una candidata molt important.

-També em frenaria una mica el servei post-venda a Girona (no hi ha servei oficial i és més car)

.Si algú en paga bé la GSA, m¡ho plantejaré
Pasqual l’ha editat per darrera vegada el dia: dt. juny 05, 2012 11:05 am, en total s’ha editat 1 vegada.

Respon

Torna a “General”