INCLINACIÓ DE LES PLAQUES POSTERIORS A LES MOTOS.
Moderador: Airald
- Trencaferro
- Presentats
- Entrades: 1850
- Membre des de: ds. abr. 17, 2010 2:13 pm
- Ubicació: Osona - Val D'Aran
INCLINACIÓ DE LES PLAQUES POSTERIORS A LES MOTOS.
Ja sé que a la majoria d'aquest foro pel tipus i estil de moto que portem, no solem dur la placa de la moto moguda, doblada, aixecada, etc...
De totes maneres, moltes vegades, quan es compren porta-plaques no originals i regulables amb la inclinació, sempre hi ha el dubte de si la verticalitat que es porta és correcte o no.
Doncs bé, per sortir de dubtes i estalviar-nos un maldecap en cas de que ens parin, adjunto la directiva que regula la posició i inclinació de les mateixes.
http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/Lex ... 027:ES:PDF
A dins hi ha el dibuix on es pot veure fàcilment la posició màxima i mínima que poden tenir, de totes maneres resumin diu el seguent:
-La placa posterior de matricula:
-haurà de ser perpendicular al pla longitudinal del vehicle;
-podrà estar inclinada respecte a la vertical de l'àngle no superior a 30º, estan el vehicle descarregat, quant la superficie que porta el número de matrícula estigui orientada cap amunt.
-podrà estar inclinada respecte a la vertical de l'àngle no superior a 15ª, estan el vehicle descarregat, quant la superficie que porta el número de matrícula estigui orientada cap avall.
De totes maneres, moltes vegades, quan es compren porta-plaques no originals i regulables amb la inclinació, sempre hi ha el dubte de si la verticalitat que es porta és correcte o no.
Doncs bé, per sortir de dubtes i estalviar-nos un maldecap en cas de que ens parin, adjunto la directiva que regula la posició i inclinació de les mateixes.
http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/Lex ... 027:ES:PDF
A dins hi ha el dibuix on es pot veure fàcilment la posició màxima i mínima que poden tenir, de totes maneres resumin diu el seguent:
-La placa posterior de matricula:
-haurà de ser perpendicular al pla longitudinal del vehicle;
-podrà estar inclinada respecte a la vertical de l'àngle no superior a 30º, estan el vehicle descarregat, quant la superficie que porta el número de matrícula estigui orientada cap amunt.
-podrà estar inclinada respecte a la vertical de l'àngle no superior a 15ª, estan el vehicle descarregat, quant la superficie que porta el número de matrícula estigui orientada cap avall.
Les distraccions són un luxe que els moteros no ens podem permetre.
- Steelman
- Presentats
- Entrades: 14816
- Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
- Ubicació: Reus - CATALUNYA
- Contacta:
Re: INCLINACIÓ DE LES PLAQUES POSTERIORS A LES MOTOS.
moltes gracies per la informacio!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ex ...moltes coses
- Frank
- Presentats
- Entrades: 2259
- Membre des de: ds. gen. 13, 2007 10:52 pm
- Ubicació: Baix Empordà
Trencaferro, moltes gràcies per l'informació.
Veig que és una directiva del parlament europeu.
Els governs tenen que legislar desprès, per la seva aplicació als seus respectius països.
A l'Article 4, punt 3, la mateixa diretiva diu:
""Los Estados miembros comunicarán a la Comisión el texto
de las principales disposiciones de Derecho interno que adopten
en el ámbito regulado por la presente Directiva.""
L'estat espanyol, ens té acostumants a recollir les directives que li interessa, i les que no, no.
Llavors, la pregunta seria: L'estat espanyol, ha recollit aquesta directiva ?
Veig que és una directiva del parlament europeu.
Els governs tenen que legislar desprès, per la seva aplicació als seus respectius països.
A l'Article 4, punt 3, la mateixa diretiva diu:
""Los Estados miembros comunicarán a la Comisión el texto
de las principales disposiciones de Derecho interno que adopten
en el ámbito regulado por la presente Directiva.""
L'estat espanyol, ens té acostumants a recollir les directives que li interessa, i les que no, no.
Llavors, la pregunta seria: L'estat espanyol, ha recollit aquesta directiva ?
Frank l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. abr. 13, 2011 9:36 am, en total s’ha editat 3 vegades.
[align=center]
La meva terra, Catalunya.
La meva parla, el català.
La meva dansa, la sardana.
El meu desitg, la llibertat.
Busca'm vora la mar, per l'Empordanet - (Castell)
[/align]
La meva terra, Catalunya.
La meva parla, el català.
La meva dansa, la sardana.
El meu desitg, la llibertat.
Busca'm vora la mar, per l'Empordanet - (Castell)

-
- Presentats
- Entrades: 2432
- Membre des de: dc. gen. 12, 2011 6:00 pm
- Ubicació: L'Empordà
Veient el llenguatge que fan servir per fer les lleis estúpides aquestes, des de despatxos per ves a saber qui... com la llei d'accés al medi rural i moltes altres... no puc evitar pensar que la llei sempre esta en unaltre planeta, generalment bastant lluny de la realitat... però... són les que dicten el què s'ha de fer...
Quin món...
:roll: :roll: :roll: :roll:
Quin món...
:roll: :roll: :roll: :roll:
- Trencaferro
- Presentats
- Entrades: 1850
- Membre des de: ds. abr. 17, 2010 2:13 pm
- Ubicació: Osona - Val D'Aran
[quote user="Frank" post="165351"]
Llavors, la pregunta seria: L'estat espanyol, ha recollit aquesta directiva ?[/quote]
En aquest cas aquesta directiva està publicada al BOE i al Reglament General de Vehicles. Si, aqui a "les espanyes" és la norma que preval.
Llavors, la pregunta seria: L'estat espanyol, ha recollit aquesta directiva ?[/quote]
En aquest cas aquesta directiva està publicada al BOE i al Reglament General de Vehicles. Si, aqui a "les espanyes" és la norma que preval.
Les distraccions són un luxe que els moteros no ens podem permetre.
- Sergibuda
- Presentats
- Entrades: 2075
- Membre des de: dc. juny 27, 2007 2:18 pm
- Ubicació: BCN
- Contacta:
També és important (com a mínim dintre del món custom) que aquesta directiva obre la porta a les matrícules laterals, doncs ja no obliga a que estiguin al centre.