La Moto Sense Cor

Aquí es parla de tot el relacionat amb el món de la moto

Moderador: Airald

Respon
Pasqual
Presentats
Entrades: 2080
Membre des de: dj. jul. 09, 2009 11:20 pm
Ubicació: Garrotxa

La Moto Sense Cor

Entrada Autor: Pasqual » dt. maig 10, 2011 1:20 am

Avui he tingut ocasió de provar 2 motos. De fet una la tinc al garatge, la F800R. L’altra és la K1600GT. Tot i que la nostra experta provadora ja ha fet un exhaustiu anàlisi Enllaç, voldria afegir alguns comentaris subjectius.

De “jovenet” mirava amb enveja aquelles Benelli Sei vermelles amb aquelles 6 sortides com 6 trompetes celestials que et feien girar el cap quan engegaven. Això era el més a prop que he estat d’una moto de 6 cilindres, fins avui.

Imatge

Impressiona el soroll al engegar, però sobretot la manca de vibració. La impressió és de ser més petita que una RT i clarament més baixa. El canvi (BMW) fa un soroll estrepitós al engranar la primera. Inadmissible en una moto d’aquesta categoria.

Fa la impressió és de que està accelerada, però no. És el soroll dels 6 cilindres. El tacte del gas No m’ha agradat. No tens una relació directe entre el puny i el motor. I ha un desfàs entre que caragoles i pugen les voltes del motor. Potser era aquest model concret, no ho sé. Per anar a poc a poc, la maneta de l’embragatge fa moviments tota sola (!). No hi ha manera de fer patinar l’embragatge, però no fa falta. . Deixes anar l’embragatge i la moto surt sola. Pràcticament és impossible que es cali. Com el meu vell Land-Rover que al ralentí era capaç de pujar una muntanya.

He trobat que el manillar era per persones de més de 1,85. Has d’anar amb els braços molt estirats i estic segur que a la llarga deu cansar. El manillar no es pot regular en alçada ni en inclinació, però sempre t’ho podràs fer per el teu compte. Si vas còmode de braços, desaprofites el sofà que duu per seient, i si seus be, costa d’arribar als punys.

La comoditat, evidentment, de menjador de casa.

El motor te com dues parts, fins a 3.500-4.000 rpm que no destaca per la seva “patada”. De fet, crec que qualsevol dels tractors boxer, sortiria més ràpid d’un semàfor. Però a partir d’aquí, es nota la força als ronyons. I dic als ronyons, perquè amb la paret de vidre que porta al davant pots anar a 180 sense que se’t mogui cap cabell (el que en tenen, es clar!).

Arrenques, surts, canvies de marxa ràpidament (a 2.000 rpm), de seguida poses la sexta i ja te’n pots oblidar. És converteix en una moto elèctrica. No ho he provat, però jo diria que gairebé deus poder arrencar...(bé, potser he exagerat una mica). Per qui ho coneguin, he fet la carretera d’Orriols a Banyoles (amb uns revolts normalment de segona) tota l’estona en 4a, i sense que el motor es queixes gens ni mica. Era com anar amb una Vespino de 110 CV, només tenies que donar gas. Amagat darrera la pantalla, escoltant música, sense sentir ni una vibració enlloc, sense fressa, , sense enfonsar-se ni aixecar-se, lineal, he pensat que era avorrida. MOLT AVORRIDA. Té més emoció jugar a la consola al menjador de casa.

La moto s’agafa de primera. Entra tota sola i no sembla que sigui tant llarga. Molt manejable. Estic segur que en bones mans es pot anar molt depresa. No n’estic tant segur si no deixarien els baixos a cada revolt. (Ull! Alucina...!) I frena, frena molt. Molt segura, no fa cap moviment estrany per molt que forcis la frenada.

Super estable, silenciosa i sense vibracions. La moto perfecte per aquells que facin molts quilometres per autopistes o nacionals, encara que repeteixo que en bones mans, donarà sorpreses perquè per sobre de les 4.000 voltes té força, molta força. He pensat que tenia el mateix concepte de les Pan fins que vaig arribar a MT i veure com anaven persones com l’Albert, en Bond o en Ra-mon em va fer canviar d’opinió.

Quan l’he tornada he agraït molt pujar a la 800. Sentir l’aire a la cara, la temperatura, la vibració del motor, la fressa de l’Arkapovic al donar gas.....allò que et fa bullir la sang i t’agrada d’anar en moto. Segur que vas més ràpid amb la 1.600, però qui vol anar-hi en aquestes condicions? El motor de la 800 m’encanta, tant com incòmode és la posició per conduir. Però divertida, ho és. I molt.

Quant he arribat a casa, he pensat que en Guixmo i en Tallaferro devien haver arribat plegats de l’excursió per l’Ariège. Sort que son joves!

Resumint, quant tornava per l’autopasta a ritmes no-legals (tipus Sidru, per dir-ho d’alguna manera) pensava que la K1600 és una moto sense cor, sense ànima. No m’ha fet vibrar per moltes prestacions i tecnologia punta que tingui.

És com un vibrador sense piles. Funciona, però no és el mateix..

STELVIO 00
Presentats
Entrades: 6111
Membre des de: dv. gen. 01, 2010 8:48 pm
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Re: La Moto Sense Cor

Entrada Autor: STELVIO 00 » dt. maig 10, 2011 7:48 am

Gracies Pasqual per aquest resum,si la volgues provar,que no es el cas,ja no em caldria amb aquesta exhaustiva explicacio que has fet.
Potser es una moto per tindre a partir de edats avançades,no penso amb tú Coes,i BMW ho ha fet pensant en un determinat segment de mercat.

La comparacio final,ho has "alicatao" :mrgreen: :mrgreen:
ImatgeImatgeImatge

Leclerk
Presentats
Entrades: 631
Membre des de: dt. abr. 17, 2007 4:17 pm
Ubicació: Granollers

Entrada Autor: Leclerk » dt. maig 10, 2011 7:59 am

Molt interessant.

Salut.

Kpeps
Presentats
Entrades: 8196
Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
Ubicació: Manresa

Entrada Autor: Kpeps » dt. maig 10, 2011 8:48 am

estic d'acord amb casi tot el que dius,ja es veu que no es el teu moto.
p.d. et puc dir que surt en sisena i no cal aguantar gaire l'embragatge ;) ;)
Imatge

Ra-mon
Presentats
Entrades: 5102
Membre des de: dj. feb. 12, 2009 9:34 pm
Ubicació: Vic - Osona

Entrada Autor: Ra-mon » dt. maig 10, 2011 8:57 am

Molt bona i acurada descripció Pasqual i el titol és genial però millor que no vagis a demanan feina a Can Bmw, potser no els hi agradarà gaire ;)

Bueno va, si fas aquestes cròniques de motos se't perdona (una mica) que t'endarrereixis amb les cròniques dels viatges, no hi ha temps per tantes coses.
Endarrerir no vol pas dir deixar de fer, eh ? :roll:

Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Entrada Autor: Randy-650 » dt. maig 10, 2011 9:00 am

Crec que el que has fet és comparar la teva ADV amb la K, i per això
la trobes avorrida. O sigui, que has comparat un Ibiza SDi amb un x3 3D 6 cilindres. :eyes
A tu t'agraden les motos aventureres, no cal dir-ho.

Entre tu i la Mareta m'heu fet venir ganes de provar-la. Aviam
si me la deixen un día d'aquests.... :D

Gràcies per explicar-nos-ho amb el cor.
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

Coes
Presentats
Entrades: 1158
Membre des de: dj. ago. 28, 2008 6:06 pm
Ubicació: Arenys de Mar
Contacta:

Entrada Autor: Coes » dt. maig 10, 2011 9:05 am

[quote user="STELVIO 00" post="168644"]Gracies Pasqual per aquest resum,si la volgues provar,que no es el cas,ja no em caldria amb aquesta exhaustiva explicacio que has fet.
Potser es una moto per tindre a partir de edats avançades,no penso amb tú Coes,i BMW ho ha fet pensant en un determinat segment de mercat.

La comparacio final,ho has "alicatao" :mrgreen: :mrgreen:[/quote]
:mrgreen: encara em falta per a aquesta edat

Eva
Presentats
Entrades: 10516
Membre des de: dg. març 22, 2009 8:49 pm
Ubicació: Torroella de Montgrí

Entrada Autor: Eva » dt. maig 10, 2011 10:42 am

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Hi han tantes impressions i opinions com motoristes. :mrgreen: :mrgreen:

Jo ja vaig dir-hi la meva i discrepa bastant de la teva, per aixó soc la teva anti-tú :mrgreen: :mrgreen:

Albert_KTM
Presentats
Entrades: 646
Membre des de: dj. març 04, 2010 6:26 pm
Ubicació: Torelló City (Osona)

Entrada Autor: Albert_KTM » dt. maig 10, 2011 10:55 am

:mrgreen:

Sense provar-la, quasi segur que comparteixo la teva opinió.

A mi tampoc m'agraden aquestes motos tan grosses, tan ruteres, tan superlatives .... de tota manera, si que m'agradaria provar-la

Coes
Presentats
Entrades: 1158
Membre des de: dj. ago. 28, 2008 6:06 pm
Ubicació: Arenys de Mar
Contacta:

Entrada Autor: Coes » dt. maig 10, 2011 11:31 am

GT per mi vol dir Gran Turisme o sigui pensada per fer grans distancies , bona carretera i anar descansat, "ni trail ni carreteras ratoneras", bon espai de maletes i gran autonomia, compararle amb segons quin models es parlar de "carn o peix" m' agrada la carn i el peix, tot i ser molt diferents
Gran Tragamilles
Coes l’ha editat per darrera vegada el dia: dt. maig 10, 2011 11:40 am, en total s’ha editat 1 vegada.

Josep
Presentats
Entrades: 203
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 6:36 pm
Ubicació: ...al costat de Girona.
Contacta:

Entrada Autor: Josep » dt. maig 10, 2011 5:45 pm

..la vaig probar per el Pont de Maig a Saragossa, a ón varem fer la XI Nacional del Touring y BMW ens va ficar a la nostra disposició una GT 1600 tot el cap de setmana per que la provesin els socis. Va pasar de má en má y poca estona per que erem molta colla. Em va impresionar lo fácil que es anar rápid amb aquesta moto, el canvi com el de las Cotas dels setanta...brum,brum, brum,brum,brum,bruuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuummmmmmmmmmmmmm...
...l'aplom sobre la carretera és increïble, vaig fer un parell de vegadas el tram entre Olvega i Agreda per la CL-101, antiga nacional de asfalt inmillorable i traçat de curves amples i amb bona visibilitat...i la vaig trobar perillosa, per que tant es que vagis a 170 o a 200, lo moto no es mou de la traçada encara que recargolis mes el gas i es tan fácil de conduir que el seu creuer está mes a prop dels menys 6 punts que de les velocitats legals. Un altre detall es que sort que frena, per que de fre motor ...res de res, treus gas i continua endavant encara que vagis reduint marxes. El diferencial de temps entre donar gas i sentir la resposta es degut a que es electrónic, no hi há cable del puny al motor...funciona com els mandos del Scalextric. El canvi es tipic BMW, la 1ª ha de fer clonk per que t' assebentis que s' ha engranat i a partir d' aquí es molt suau...fins que tornas a ficar 1ª.
...la meva conclusió es que es una gran moto que no deixa indiferent a ningú, els gadgets no els vaig remenar i tampoc es lo que volia per que aixó jo ho pots fer en parat al concessionari, peró en el meu cas tampoc em considero un futur propietari. Aquest model es un gran substitut de la GT, encara que estigui per sota del model antic en prestacions, pero del conductor en darrera no ofereix la mateixa comoditat per el copilot com la LT, i si no milloran aquest apartat no em plantejo el canvi ja que el 80% dels Qms. que faig son en companyia...
Imatge
Josep l’ha editat per darrera vegada el dia: dt. maig 10, 2011 5:49 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Imatge

Storm
Presentats
Entrades: 2594
Membre des de: dj. oct. 04, 2007 3:48 pm
Ubicació: Sant Llorenç d'Hortons

Entrada Autor: Storm » dt. maig 10, 2011 7:30 pm

Molt bones descripcions Pasqual i Josep. Tot això va bé saber-ho

Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Entrada Autor: Randy-650 » dt. maig 10, 2011 7:54 pm

[quote user="Josep" post="168684"] .....Un altre detall es que sort que frena, per que de fre motor ...res de res, treus gas i continua endavant encara que vagis reduint marxes. [/quote]

La meva també ho fa, i no és una BMW, és una Bandy. :lol:

El problema és que no frena gens. :tremolant
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

Steelman
Presentats
Entrades: 14816
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

Entrada Autor: Steelman » dt. maig 10, 2011 8:00 pm

Carai Pasqualin...
Has comentat una prova de moto, des del punt de vista real (motor,suspensins,..) combinat amb el que ens mou quant anem amb moto que es la part iracional.
I resumint...es una moto molt bona, amb un 10 amb tots els aspectes pero que et deix totalment fred.
Ex ...moltes coses

Pasqual
Presentats
Entrades: 2080
Membre des de: dj. jul. 09, 2009 11:20 pm
Ubicació: Garrotxa

Entrada Autor: Pasqual » dt. maig 10, 2011 11:20 pm

[quote user="Steelman" post="168708"]Carai Pasqualin...
Has comentat una prova de moto, des del punt de vista real (motor,suspensins,..) combinat amb el que ens mou quant anem amb moto que es la part iracional.
I resumint...es una moto molt bona, amb un 10 amb tots els aspectes pero que et deix totalment fred.[/quote]

EXACTAMENT!

Com diu l'anunci de Microsoft

Imatge

que pots fer amb la K1600 (prop de 30.000 €) que no puguis fer amb una de 12.000? On prefereixes gastarlos? en la moto o a Nova Zelanda? (per exemple).

D'acord amb en Josep, el motor no reté res de res. Una altra apreciació (no sé si la compartiràs), és tant estable que quan arribes a un stop és fàcil d'oblidar que has de posar el peu a terra. Tens la sensació que s'aguantarà tota sola.

Jo si que crec que és la succesora de la LT. La veig molt encarada al mercat americà i una clara competencia amb la GW. Per aquells que vulguin tenir una mica més de "glamour" i ser una mica (no gaire) més discrets :roll:

Kpeps
Presentats

Entrada Autor: Kpeps » dc. maig 11, 2011 2:35 pm

[quote user="Pasqual" post="168766"]
que pots fer amb la K1600 (prop de 30.000 €) que no puguis fer amb una de 12.000? On prefereixes gastarlos? en la moto o a Nova Zelanda? (per exemple).
[/quote]

en aixo ja no estic d'acord amb tu,si portesis una Derbi Senda 125 entendria el que dius,pero no es el cas,oi??
es clar que per gustos ..........
Imatge

Kpeps
Presentats

Entrada Autor: Kpeps » dc. maig 11, 2011 2:42 pm

[quote user="Josep" post="168684"].i la vaig trobar perillosa, per que tant es que vagis a 170 o a 200, lo moto no es mou de la traçada [/quote]

fins ara pensava que precisament aixo era el que feia segura una moto,de totes maneras no es pot comparar aquesta maquina amb una LT,per el meu entendre no tenen res a veure,fins i tot la GTL no hi te gaire de comparacio ;)
Imatge

Josep
Presentats
Entrades: 203
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 6:36 pm
Ubicació: ...al costat de Girona.
Contacta:

Entrada Autor: Josep » dc. maig 11, 2011 4:11 pm

[quote user="Kpeps" post="168801"][quote user="Josep" post="168684"].i la vaig trobar perillosa, per que tant es que vagis a 170 o a 200, lo moto no es mou de la traçada [/quote]

fins ara pensava que precisament aixo era el que feia segura una moto,de totes maneras no es pot comparar aquesta maquina amb una LT,per el meu entendre no tenen res a veure,fins i tot la GTL no hi te gaire de comparacio ;)[/quote]

...quan dic que la trobo perillosa, em refereixo a la butxaca i als punts, per que no t' en adones de la velocitat real si no vas continuamente amb els ulls al velocimetre. No es perillosa per la salut, ho es per al compte corrent i el carnet... :mrgreen:
Josep l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. maig 11, 2011 4:13 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Imatge

JordiTrident
Presentats
Entrades: 552
Membre des de: dc. gen. 10, 2007 9:45 pm
Ubicació: Igualada (Anoia)
Contacta:

Entrada Autor: JordiTrident » dc. maig 11, 2011 9:32 pm

Jo aquestes motos no les entenc...de fet l'altre dia vaig llegir la seva prova al SoloMoto i no vaig entendre ni la meitat de l'article amb tantes sigles dels gadjets que porta. Crec que m'acostaria bastant a les opinions de'n Pascual (encara que jo no l'he provat) però estic segur que preferiria anar a Nova Zelanda.

Segur que per qui li vagi aquest tipus de moto és una moto fantàstica. Res a dir-hi...per gustos els colors.

Salut i kms
JordiTrident l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. maig 11, 2011 9:33 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
...no canvio el nick, però ara tinc una Breva 1100

http://jordiguzzi.galeon.com
http://resacamotoclub.galeon.com

Respon

Torna a “General”