De “jovenet” mirava amb enveja aquelles Benelli Sei vermelles amb aquelles 6 sortides com 6 trompetes celestials que et feien girar el cap quan engegaven. Això era el més a prop que he estat d’una moto de 6 cilindres, fins avui.

Impressiona el soroll al engegar, però sobretot la manca de vibració. La impressió és de ser més petita que una RT i clarament més baixa. El canvi (BMW) fa un soroll estrepitós al engranar la primera. Inadmissible en una moto d’aquesta categoria.
Fa la impressió és de que està accelerada, però no. És el soroll dels 6 cilindres. El tacte del gas No m’ha agradat. No tens una relació directe entre el puny i el motor. I ha un desfàs entre que caragoles i pugen les voltes del motor. Potser era aquest model concret, no ho sé. Per anar a poc a poc, la maneta de l’embragatge fa moviments tota sola (!). No hi ha manera de fer patinar l’embragatge, però no fa falta. . Deixes anar l’embragatge i la moto surt sola. Pràcticament és impossible que es cali. Com el meu vell Land-Rover que al ralentí era capaç de pujar una muntanya.
He trobat que el manillar era per persones de més de 1,85. Has d’anar amb els braços molt estirats i estic segur que a la llarga deu cansar. El manillar no es pot regular en alçada ni en inclinació, però sempre t’ho podràs fer per el teu compte. Si vas còmode de braços, desaprofites el sofà que duu per seient, i si seus be, costa d’arribar als punys.
La comoditat, evidentment, de menjador de casa.
El motor te com dues parts, fins a 3.500-4.000 rpm que no destaca per la seva “patada”. De fet, crec que qualsevol dels tractors boxer, sortiria més ràpid d’un semàfor. Però a partir d’aquí, es nota la força als ronyons. I dic als ronyons, perquè amb la paret de vidre que porta al davant pots anar a 180 sense que se’t mogui cap cabell (el que en tenen, es clar!).
Arrenques, surts, canvies de marxa ràpidament (a 2.000 rpm), de seguida poses la sexta i ja te’n pots oblidar. És converteix en una moto elèctrica. No ho he provat, però jo diria que gairebé deus poder arrencar...(bé, potser he exagerat una mica). Per qui ho coneguin, he fet la carretera d’Orriols a Banyoles (amb uns revolts normalment de segona) tota l’estona en 4a, i sense que el motor es queixes gens ni mica. Era com anar amb una Vespino de 110 CV, només tenies que donar gas. Amagat darrera la pantalla, escoltant música, sense sentir ni una vibració enlloc, sense fressa, , sense enfonsar-se ni aixecar-se, lineal, he pensat que era avorrida. MOLT AVORRIDA. Té més emoció jugar a la consola al menjador de casa.
La moto s’agafa de primera. Entra tota sola i no sembla que sigui tant llarga. Molt manejable. Estic segur que en bones mans es pot anar molt depresa. No n’estic tant segur si no deixarien els baixos a cada revolt. (Ull! Alucina...!) I frena, frena molt. Molt segura, no fa cap moviment estrany per molt que forcis la frenada.
Super estable, silenciosa i sense vibracions. La moto perfecte per aquells que facin molts quilometres per autopistes o nacionals, encara que repeteixo que en bones mans, donarà sorpreses perquè per sobre de les 4.000 voltes té força, molta força. He pensat que tenia el mateix concepte de les Pan fins que vaig arribar a MT i veure com anaven persones com l’Albert, en Bond o en Ra-mon em va fer canviar d’opinió.
Quan l’he tornada he agraït molt pujar a la 800. Sentir l’aire a la cara, la temperatura, la vibració del motor, la fressa de l’Arkapovic al donar gas.....allò que et fa bullir la sang i t’agrada d’anar en moto. Segur que vas més ràpid amb la 1.600, però qui vol anar-hi en aquestes condicions? El motor de la 800 m’encanta, tant com incòmode és la posició per conduir. Però divertida, ho és. I molt.
Quant he arribat a casa, he pensat que en Guixmo i en Tallaferro devien haver arribat plegats de l’excursió per l’Ariège. Sort que son joves!
Resumint, quant tornava per l’autopasta a ritmes no-legals (tipus Sidru, per dir-ho d’alguna manera) pensava que la K1600 és una moto sense cor, sense ànima. No m’ha fet vibrar per moltes prestacions i tecnologia punta que tingui.
És com un vibrador sense piles. Funciona, però no és el mateix..