Som Companys!! Facilitem-nos Els Avançaments.

Aquí es parla de tot el relacionat amb el món de la moto

Moderador: Airald

Respon
Prony
Presentats
Entrades: 3106
Membre des de: dt. oct. 07, 2008 10:22 pm
Ubicació: El Vallès Occidental

Som Companys!! Facilitem-nos Els Avançaments.

Entrada Autor: Prony » dl. maig 30, 2011 10:09 pm

Bona tarda,

Abans de res, voldria demanar-els-hi als que s'encarreguen d'aquestes tasques que, si ho creuen oportú, canviïn aquest tema allà on convingui.

Vull fer una reflexió respecte un tema amb el qual ja m'hi he trobat en d'altres ocasions. La última vegada que em va succeir fou durant la sortida de la Vall de Ribes, tot pujant la collada de Toses. Es tracta d'un tema molt senzill el qual, si en prenem TOTS consciència, ens ajudarà a gaudir mes de la ruta alhora que podem reduir els riscos.

Penso que si anem un grup de "x" motos, es ben normal que hi hagi diferents estils de conducció. Hi ha gent a la qual li encanta posar-se a 180 per les autopistes i hi ha gent a la qual li encanta fruir de les corbes "a ritme".

Si som un grup de gent, siguem dos o siguem deu motos, el que va davant ha de mirar els retrovisors, que per això estan, i prendre consciència de que si el company que el segueix es cada cop mes aprop seu, serà perquè circula a mes velocitat, no us sembla que es així??

Doncs si tinc raó, perquè recoi hi han companys que precedint-me i intuint que me'l acabaré menjant no respecta el meu ritme, reduint la seva velocitat i facilitant-me l'avançament allà on hi hagi menys risc??

Jo sovintejo alhora de mirar pel retrovisor, atent a qualsevol company que se m'acosta i "que vol mes". Automàticament redueixo una mica la velocitat i quan crec que hi ha prou visibilitat em poso a la dreta i li indico que em passi. Al cap de poca estona ja l'he perdut a la distància. Ell segueix fruint del seu estil, jo del meu i cap dels dos ha corregut un risc.

Que em va passar l'altre dia? Mentre pujàvem per la collada de Toses vaig arribar a contactar amb dues "PAN" de color gris, una darrera l'altre. A cada corba jo havia de frenar per no menjar-me'ls però alhora de la recta, aquestes motos acceleraven molt mes del que jo era capaç, impedint-me avançar-los o obligant-me a fer un avançament al límit, apurant les revolucions a tope i amb la següent corba apropant-se massa ràpid.

Nomes vull que sabeu que aquestes dues "PAN" grises em van fer la guitza, eren totalment conscients que els volia avançar (perquè sabien que jo era allà) i van convertir el que per a mi hagués estat un genial ascens a la Collada en una autentica MERDA. Tot arribar a dalt li vaig comentar a en Randy però jo estava tan emprenyat que he preferit esperar-me una setmana en publicar-ho.

Tots els que sou habituals sabeu que SEMPRE que us acosteu a mi us faig senyals, tan aviat com puc, per tal que m'avanceu amb total seguretat, mai us mantindré al darrera, llepant-me roda perquè m'agrada respectar el ritme dels demès (el consideri segur o insegur).

Ja me l'he hagut de jugar massa vegades per avançar a les rectes a motos amb el doble de cavalls que la meva i crec que no es just. El problema es que en el futur això seguirà succeint.

Fins la propera

Jordi "Prony"

Jesus
Presentats
Entrades: 3584
Membre des de: dj. feb. 04, 2010 10:55 am
Ubicació: Sant Feliu de Guíxols - GIRONA

Re: Som Companys!! Facilitem-nos Els Avançaments.

Entrada Autor: Jesus » dl. maig 30, 2011 11:40 pm

No t'ho agafis tant a la tremenda, jo a vegades també tinc que apretar el Boxer per avançar a algun company !!! ;)

V'sss :cool:
GeSus

PD: això té una solució molt senzilla ... més CV a sota el cul i gassss !!! :mrgreen:
Gas a la burra!!!

Steelman
Presentats
Entrades: 14816
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

Entrada Autor: Steelman » dt. maig 31, 2011 8:24 am

Tens tota la raó Prony, es un tema que hem comentat moltes vegades ..i mai ho acabem de solucionar :(
Ex ...moltes coses

Danielot
Presentats
Entrades: 641
Membre des de: ds. oct. 11, 2008 8:56 am
Ubicació: Lleida, terra ferma.

Entrada Autor: Danielot » dt. maig 31, 2011 8:43 am

Sense fica'm en cap polemica.....

Simplement afluixes, esperes una estona i a tornar al teu ritme.

L'altra sol.lució també podria ser enrraonar amb la persona que no t'ha deixat passar i explicar-li sense discutir que t'ha estorbat tota la pujada.

Agafant les teves paraules Tots som companys!!... Ho tendrien que entendre.
Rodar en moto es lo meu

Alex
Presentats
Entrades: 387
Membre des de: dg. abr. 20, 2008 3:56 pm
Ubicació: Segrià
Contacta:

Entrada Autor: Alex » dt. maig 31, 2011 9:51 am

indubtablement, si vas per la carretera i de sobte tens algu al darrera, es perque va mes rapid que tu. Jo em deixo adelantar, bueno, em deixava , que ara amb la fjr poques vegades passa jejejeje ;)
recordeu que la moto ens dona mes vida de la que ens pot prendre

Javihospitalet
Presentats
Entrades: 757
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 10:39 am
Ubicació: l'Hospitalet de l'Infant

Entrada Autor: Javihospitalet » dt. maig 31, 2011 10:04 am

[quote user="Steelman" post="170631"]Tens tota la raó Prony, es un tema que hem comentat moltes vegades ..i mai ho acabem de solucionar :([/quote]

Cuanta razon tienes!!!

Kpeps
Presentats
Entrades: 8196
Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
Ubicació: Manresa

Entrada Autor: Kpeps » dt. maig 31, 2011 10:24 am

bon dia a tothom,
en una sortida amb tanta colla es normal que no es pugui anar al ritme que un vol,a vegades quan vas fent et trobes amb gent que es dificil de passar, no perque vagin molt rapid sino perque a vegades trobes grupets que van molt junts uns dels altres i els revolts o las rectes curtes no permeten ficar-se per el mitg sense crear algun perill i no es el cas de fer el ruc que no estem en un circuit,quan es va en grup son coses que pasan i no cal donar-hi mes voltes, a mi tambe em pasa pero a l'inreves que motos amb menys potencia que la meva tenen una entrada mes rapida a la curva i si no tinc suficient recta no els puc avançar a la sortida,com no anem a fer curses si no que anem a pasar-ho be fent turisme.......tambe em pasa que a vegades quan he trigat en adelantar un grupet vaig una estona sol en una especie de ''tierra de nadie'' i es fa fins i tot extrany anant tantas motos,aixo el primer cop que mi vaig trobar s'em va fer molt raro,ademes cada carretera te una estil de moto que li va millor,jo particularment quan la carretera o l'asfalt no son del meu estil baixo la marxa i em poso a la dreta lo maxim que puc deixant pasar donant pas a tothom que arriva a d'arrera meu que crec que es el que s'ha de fer ;) ;) .
Imatge

Sharky
Presentats
Entrades: 2535
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 8:05 am
Ubicació: Vallbona d'Anoia (Barcelona) "Josep Lluis i Soco"

Entrada Autor: Sharky » dt. maig 31, 2011 11:08 am

Bon dia a veure anem a pams:

1º Si som companys, perque no ho vas comentar amb els implicats?
Per el que dius interpreto que podriem ser en Lujoisla i jo mateix, la meva moto es pot identificar facilment
porta el meu nick "SHARKY" al top case ben visible.
2º Si erem nosaltres en cap moment vaig notar, (això es una percepció personal) que ningú s'ens fotés a sobre,
de fet ens varen avançar motos amb menys cavalls, avançaments nets i sense problemes i gent que
normalment no son dels que corren gaire.
3º Hi han maneres d'indicar que vols adelantar.... hi ha un botó que fa rafagues per exemple
4º La llibertat d'un comença on acaba la del altre.
5º Bé Stellman i companyia ja veig que teniu clar qui té la rao i que no, i dicteu sentencia
6º En tot cas i si torno a repetir fossim nosaltres els culpables demano disculpes al Sr. Prony, si li varem espatllar la pujada a la Collada.

Salut.
PAN EUROPEAN 1300 ST PLATA

Javihospitalet
Presentats

Entrada Autor: Javihospitalet » dt. maig 31, 2011 11:16 am

Conociendo al Sarky y al Luis no creo que que hayan obstaculizado un adelantamiento

Sergibuda
Presentats
Entrades: 2075
Membre des de: dc. juny 27, 2007 2:18 pm
Ubicació: BCN
Contacta:

Entrada Autor: Sergibuda » dt. maig 31, 2011 11:18 am

Jo intento no molestar ningú i en l'únic cop que m'he adonat que no donava pas prou ràpid he demanat disculpes a l'afectat. Aprofito per demanar-ne a qualsevol altre que cregui que l'he destorbat.

Sí que és cert que de vegades pot semblar que no et deixin passar, però és complicat perquè el que va davant pot no haver mirat pel retrovisor (en carreteres molt revirades on un intenta anar ràpid pot arribar a no mirar tant com seria desitjable) o simplement pot pensar que et vols enganxar (jo mateix de vegades prefereixo agafar una roda amb la que em trobi còmode, tot i que potser hagi d'anar més lent). Per altra banda, demanar pas amb unes ràfegues o un toc de clàxon es pot malinterpretar... És complicat, però el que està clar és que cap de nosaltres no intenta fer la guitza a ningú i que això és el primer que hem de tenir al cap.
sergibuda

they called me an accident

Steelman
Presentats
Entrades: 14816
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

Entrada Autor: Steelman » dt. maig 31, 2011 11:25 am

[quote user="Sharky" post="170649"]
5º Bé Stellman i companyia ja veig que teniu clar qui té la rao i que no, i dicteu sentencia
[/quote]
NO entenc aquest missatge :(

JO no vaig venir en aquesta sortida, i no dono la raó a ningu.
No parlo d´aquest cas en concret , si no que es una cosa que pasa habitualment.
Que hi han motos molt potents, que en rectes donen gas i que es impossible avançar i que despres a les curves has de frenar pq van a diferent ritme.

Quant em passa,normalment jo pito o faig rafagues pq el que em precedeix es doni compte...

Ah, i amb tu Sharky mai m´ha passat per que ets una de les persones que quant veus algu darrera teus sempre deixes avançar tranquilament
Ex ...moltes coses

Sharky
Presentats
Entrades: 2535
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 8:05 am
Ubicació: Vallbona d'Anoia (Barcelona) "Josep Lluis i Soco"

Entrada Autor: Sharky » dt. maig 31, 2011 11:29 am

[quote user="Steelman" post="170655"][quote user="Sharky" post="170649"]
[/quote]
NO entenc aquest missatge :(

JO no vaig venir en aquesta sortida, i no dono la raó a ningu.
No parlo d´aquest cas en concret , si no que es una cosa que pasa habitualment.
Que hi han motos molt potents, que en rectes donen gas i que es impossible avançar i que despres a les curves has de frenar pq van a diferent ritme.

Quant em passa,normalment jo pito o faig rafagues pq el que em precedeix es doni compte...

Ah, i amb tu Sharky mai m´ha passat per que ets una de les persones que quant veus algu darrera teus sempre deixes avançar tranquilament[/quote]

Ok ha estat un mal entés dons.
PAN EUROPEAN 1300 ST PLATA

Kpeps
Presentats
Entrades: 8196
Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
Ubicació: Manresa

Entrada Autor: Kpeps » dt. maig 31, 2011 11:37 am

[quote user="Javihospitalet" post="170651"]Conociendo al Sarky y al Luis no creo que que hayan obstaculizado un adelantamiento[/quote]

amic Javi,t'aseguro que no van obstaculitzar cap avançament,sense voler polemitzar, em va costar mes pasar a en Prony que a ells dos que si es cert que anaven junts,el que pasa es que amb una moto de motor justet (en comparacio) la sensacio de que t'acceleren a la sortida de la curva amb una moto de mes potencia es fa mes evident i mes de pujada........ :roll: :roll:
Imatge

Javihospitalet
Presentats

Entrada Autor: Javihospitalet » dt. maig 31, 2011 11:53 am

Prony, si por no poder pasar dos motos, se te convirtio la Collada en una MIERDA, entoces hay muchos que no vendrian a la salidas porque por esa regla la salida entera seria una Mierda

Ra-mon
Presentats
Entrades: 5102
Membre des de: dj. feb. 12, 2009 9:34 pm
Ubicació: Vic - Osona

Entrada Autor: Ra-mon » dt. maig 31, 2011 12:22 pm

Jo entenc molt bé que si portes un ritme i al arribar a un revolt encalces unes motos que van més lentes que tú, has de frenar, a la recta donen gas i no les pots passar, a la següent corba el mateix ... comprenc que t'atabalis i no disfrutis de la carretera, a mi em passava molt amb la K75 :roll:

Quant ens atrapen motos més ràpides hauriem d'estar al cas, afluixar una mica i donar pas ;)
Hi ha molta gent que ho fa ... però altra gent no.

Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Entrada Autor: Randy-650 » dt. maig 31, 2011 12:26 pm

[quote user="Sharky" post="170649"]Bon dia a veure anem a pams:

1º Si som companys, perque no ho vas comentar amb els implicats?
Per el que dius interpreto que podriem ser en Lujoisla i jo mateix, la meva moto es pot identificar facilment
porta el meu nick "SHARKY" al top case ben visible.
2º Si erem nosaltres en cap moment vaig notar, (això es una percepció personal) que ningú s'ens fotés a sobre,
de fet ens varen avançar motos amb menys cavalls, avançaments nets i sense problemes i gent que
normalment no son dels que corren gaire.
3º Hi han maneres d'indicar que vols adelantar.... hi ha un botó que fa rafagues per exemple
4º La llibertat d'un comença on acaba la del altre.
6º En tot cas i si torno a repetir fossim nosaltres els culpables demano disculpes al Sr. Prony, si li varem espatllar la pujada a la Collada.

Salut.[/quote]

És el que parlava jo amb en Prony adalt la collada, però no vem poder esbrinar qui eren els de les Pan's, que n'hi havien quatre de grises.

El problema que li veig és que la suma de uns quants factors faci que passin aquestes coses:
  • Moltes motos en una carretera divertida i ràpida
  • Motos potentes que a les rectes 'volen'
  • Nula percepció que ens volen adelantar
  • Manca de intermitents posats
  • Poques repassades als miralls per veure què es cou al darrera nostre
Si sumem tot això el resultat final és el que descriu en Prony. :cry:

Jo, com que em feia mal de cap diumenge després de la pista encimentada, vaig estimar-me més que tothom em passés i anar xino-xano sense passar de 80 km/h. :|
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

PEPI600
Presentats
Entrades: 2364
Membre des de: dt. oct. 16, 2007 5:02 pm
Ubicació: Palau-Solità i Plegamans

Entrada Autor: PEPI600 » dt. maig 31, 2011 1:28 pm

Bones
A mi em va passar quelcom semblant, però la meva percepció es una mica diferent respecte a la d´en Prony.
La primera va ser al tram de Vallfogona, en que hi havia una moto amb un ritme bastant baix que juntament amb les motos del darrera que no l’avançaven i que anaven molt junts, els cruïllers no podien avançar, com a conseqüència d´aixó el Road Leader va haver de parar per reagrupar el grup.

L’altra va ser a la collada, em vaig trobar varies motos que vaig poder avançar sense problemes, per què anaven més a poc a poc o per què em deixaven passar, però també em vaig trobar amb una que no va facilitar l´avançament a cap de les dues motos que portava al darrera, la primera el va acabar avançant, apurant molt una recta, jo vaig decidir que no tenia necessitat de passar de 120 km/h per poder avançar, o sigui que em vaig conformar i vaig seguir fruint del paisatge, en cap moment vaig pensar que m’havia fotut enlaire la Collada.

Dic que la meva percepció es diferent, per què la sensació que tenia es que el de davant anava molt per sobre del ritme lògic amb una moto com la seva, es més en dues o tres corbes va entrar una mica colat ( per mi entrar colat es el fet de trepitjar la línea central en corbes de dretes sense visibilitat ) potser es filar massa prim però deixant de banda les qualitats o defectes dels motoristes, no es pot pretendre aguantar el ritme d´algunes motos, si amb això pots crear una situació de perill. Potser algú que vagi al meu darrera pensa el mateix, no ho sé.

Pel que fa a fer ràfegues o tocar clàxon, no m´agrada massa, sembla que diguis “ apartat que passo jo”. Jo deixo passar sempre que puc, més que res per què no m´agrada portar a ningú al darrera. :twisted: :twisted:

Tot el que he dit està dintre de l´escrit dels consells per les sortides, crec que tots en fem alguna, de cosa malament, i espero que aquest post no es prengui com a atac personal per ningú, i també veig que no es llegeixen els Consells per les Sortides, molts dels que venen nous i no tant nous, tenen clar el tema de les Cruïlles, més o menys, per què els hi expliquen, però la resta de recomanacions no les han llegit.

Randy, ens hauràs de fer un examen abans de cada sortida, a veure quants ens ho sabem. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Imatge Imatge

Prony
Presentats
Entrades: 3106
Membre des de: dt. oct. 07, 2008 10:22 pm
Ubicació: El Vallès Occidental

Entrada Autor: Prony » dt. maig 31, 2011 6:45 pm

Val companys, retiro lo de que la pujada es va convertir en una merda. Aquell fou el meu sentiment de ràbia en aquells moments i a hores d'ara ja no fa tanta pudor a merda. A mes penso: "I si el fet de veure'ns obligats a reduir la velocitat ens va salvar d'un accident?".

Jo se qui eren però no els tinc ta confiança per anar-los a dir res. Mai saps quan els pots incomodar. Allà dalt nomes li vaig comentar a en Randy per la confiança que li tinc i per conèixer la seva opinió sobre el que havia passat. Ell em va fer costat i em va dir que eren coses que son intrínseques de rodar en grups de tan dispar estils i nivells.

La solució crec que passa per, quan arriben les aturades d'agrupament, de fer un riu o per estirar les cames mirar d'estacionar prop dels del grup davanter. Un cop tornem a rodar, no seré un obstacle pels que se'm van acostant alhora que pocs dels que tinc al davant aniran mes poc a poc que jo.

Una última cosa, quan hi hagi tram "en caravana", hauríem de distanciar-nos entre nosaltres. Qualsevol dia passarà que el que va al capdavant freni massa fort i la resta se'ls vagin pujant al damunt.

Us prego disculpes per si arrel d'aquest fil es pot haver sentit objecte de la polèmica, ofès, o molest. Anant amb gent tan experimentada molts de vosaltres (encara que algú segur que desconnecta el llum de fre) es per a mi el millor curs de conducció que puc fer. Es per això que m'agradaria que d'ara en endavant em seguíssiu rebent amb un hola i un somriure.

Jordi "Prony"

Alucinamaripili
Presentats
Entrades: 7659
Membre des de: dg. set. 30, 2007 11:37 pm
Ubicació: Barcelona-Catalunya

Entrada Autor: Alucinamaripili » dt. maig 31, 2011 7:04 pm

Prony, si la Pan€ era la meva, prego em discupis, però és que no m'agrada massa la velocitat, i tampoc disgustar a la meva muller.....per això no corro gaire.

Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Entrada Autor: Randy-650 » dt. maig 31, 2011 7:49 pm

[quote user="Prony" post="170696"]

Una última cosa, quan hi hagi tram "en caravana", hauríem de distanciar-nos entre nosaltres. Qualsevol dia passarà que el que va al capdavant freni massa fort i la resta se'ls vagin pujant al damunt.

[/quote]

Aquest tema si que ho tenim controlat, i de fet vaig recordar-li a dos mototuristes el perillós que pot ser anant així.

[quote user="Alucinamaripili" post="170699"]Prony, si la Pan€ era la meva, prego em discupis, però és que no m'agrada massa la velocitat, i tampoc disgustar a la meva muller.....per això no corro gaire.[/quote]

Imatge
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

Respon

Torna a “General”