Amb Quina Moto Faries...?

Aquí es parla de tot el relacionat amb el món de la moto

Moderador: Airald

Respon
Pasqual
Presentats
Entrades: 2080
Membre des de: dj. jul. 09, 2009 11:20 pm
Ubicació: Garrotxa

Amb Quina Moto Faries...?

Entrada Autor: Pasqual » dt. juny 07, 2011 7:05 pm

Tinc un "amic" que sommia en fer un viatge a l'Africa subsahariana durant 2 mesos. Ja portem molts dies discutin de quin tipus de moto seria l'ideal i encara que és un tema que periòdicament surt en els fòrums, crec que podria ser interesants de parlar-ne'n. Jo ho tinc clar, però ja ho diré més endavant. Crec que l'experiència d'en Carles ens va ensenyar molt. Però, vosaltres si no tinguessiu el condicionant del euros, quina moto escollirieu per anar 2 mesos a Àfrica? Com la prepararieu?

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Re: Amb Quina Moto Faries...?

Entrada Autor: Randy-650 » dt. juny 07, 2011 7:16 pm

Amb aquesta.

Imatge

Que és una preparació d'aquesta:

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

El problema seria trobar-ne una en bon estat. :tremolant
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

Fjodor
Presentats
Entrades: 2432
Membre des de: dc. gen. 12, 2011 6:00 pm
Ubicació: L'Empordà

Entrada Autor: Fjodor » dt. juny 07, 2011 8:30 pm

Conec una gent que han fet això (Àfrica i Àsia).
Una vegada amb Africa Twin "preparades".
Unaltra amb unes KTM 690 LC4 (monocilindriques).

A mi? jo també ho tinc clar...
O si no, amb una XT 600 de patada amb frens de disc, amb bones suspensions i anem-hi que hi falta gent.

Carles
Presentats
Entrades: 3743
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:06 pm

Entrada Autor: Carles » dt. juny 07, 2011 9:14 pm

[quote user="Pasqual" post="171435"]Però, vosaltres si no tinguessiu el condicionant del euros, quina moto escollirieu per anar 2 mesos a Àfrica? [/quote]

Bones!!!

Si no tingués el condicionant dels euros, marxava sense pensar-m'ho gaire amb el teu amic... la moto ja la tinc al garatge!!!

Pel tema moto, potser no escolliria un model exacte, sinó que miraria la fiabilitat, la senzillesa mecànica i com més ferro millor, i pel tema dels cables res d'electrònica, cablejat normal i a còrrer Mòn!

Veig que poses una GS80... no se què dir-te, és molt senzilla de mecànica, però si s'espatlla el cardan costaria trobar-ne un de reposició, no?? La cadena és més internacional i més estàndar...

Com més "punyetetes" tingui el vehicle més possibilitats d'espatllar-se i alhora més complicació de trobar la peça en qüestió... i això és extrapolable a qualsevol tipus de viatge amb vehicle propi, ja sigui moto, cotxe, camió, etc... de fet, si algú es planteja un viatge internacional amb 4x4 li recomanaria un Toyota, és la marca més venuda arreu del Mòn, i si és per territori rus també entra en joc un Lada Niva.

[quote user="Pasqual" post="171435"]Crec que l'experiència d'en Carles ens va ensenyar molt.[/quote]

No deixem de comentar que va ser, en bona mesura, un cop de sort... al mateix temps que no va fallar gairebé, també podia haver fallat el primer dia, o inclús trencar-se l'amortidor o el xassís més ràpidament que no pas una altra. Abans de sortir li vaig fer 3 rutes per Catalunya, 2200kms en 3 dies diferents i a bon ritme (foten-li a 140 bones estones), si petava ho havia de fer abans de sortir cap a Japó! :cool: :cool:

Ja ens aniras explicant la preparació del viatge d'aquest amic teu!!! ;) ;) ;)

Fins aviat!
Imatge

STELVIO 00
Presentats
Entrades: 6111
Membre des de: dv. gen. 01, 2010 8:48 pm
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: STELVIO 00 » dt. juny 07, 2011 10:20 pm

No sé per qué,pero diria que conec aquest "amic" teu :mrgreen:

Jo en aquest casos m´estimo més escoltar opinions,no tinc prous coneixements per opinar
ImatgeImatgeImatge

Fjodor
Presentats

Entrada Autor: Fjodor » dt. juny 07, 2011 10:29 pm

Es tracta d'anar ben preparat. Portar el que més escaigui i posar xip McGuiver si s'escau... Com un pilot de rally al mig del desert... la mecànica és important. Cuidar-la i no fes escarafalls... portar de TOT. Fins i tot un joc de cobertes. SI es fan grans tirades, al final del dia mirar nivells... mimar la moto.
Prevenir es curar en aquests casos.
Les càmeres serveixen per moltes coses, no només per arreglar una punxada. Sobretot, resina epoxy reparadora per tot, pops elàstics, brides, càpsules d'aire, filferro, cargoleria mínima necessaria, etc etc. etc.
L'any que vaig còrrer la Baja Aragon (quan es deia Montesblancos) em va anar molt be tot això. I per l'enduro... me n'he sortit d'unes quantes amb punyetes i enginy.

Salut
Fjodor l’ha editat per darrera vegada el dia: dt. juny 07, 2011 10:31 pm, en total s’ha editat 1 vegada.

Alucinamaripili
Presentats
Entrades: 7659
Membre des de: dg. set. 30, 2007 11:37 pm
Ubicació: Barcelona-Catalunya

Entrada Autor: Alucinamaripili » dt. juny 07, 2011 10:33 pm

Hi ha una cosa que no pot faltar......la visa. :mrgreen:

Fjodor
Presentats

Entrada Autor: Fjodor » dt. juny 07, 2011 10:35 pm

Possiblement la resposta més encertada del foro...
:D

Randy-650
Presentats

Entrada Autor: Randy-650 » dt. juny 07, 2011 11:08 pm

[quote user="Fjodor" post="171468"]....Sobretot, resina epoxy reparadora per tot, pops elàstics, brides, càpsules d'aire, filferro, cargoleria mínima necessaria, etc etc. etc.
[/quote]

I et deixes una cosa molt important que abans no existia:
Un tub de PATTEX i mousse als pneumàtics.

Fjodor
Presentats

Entrada Autor: Fjodor » dc. juny 08, 2011 11:37 am

Si senyor!!!!

Pasqual
Presentats
Entrades: 2080
Membre des de: dj. jul. 09, 2009 11:20 pm
Ubicació: Garrotxa

Entrada Autor: Pasqual » dc. juny 08, 2011 2:22 pm

Veig que hi ha força coincidencia en les respostes, però.....

Carles, jugues amb avantatge. Ja tens la moto. Però vols dir que un cardan (sobretot dels antics) per fer 5-10.000 km no és més fiable que una cadena? i sobretot t'estalvies el manteniment i tenir que portar un pot de grasa.

Randy, la Dominator, em sembla una molt bona opció, però com be dius, cal trobar-ne una en bon estat. La de la foto, preciosa. Era teva? Algún inconvenient: la autonomia i que crec tenien una suspensió del darrera no gaire fiable (sobretot carregades)

Fjodor, quina sort poder ser un McGyver! però jo crec que no es tracta d'anar com el rus aquell que surt en un altre fil.

Imatge

Mira com anaven en Carles i en Cuco i els problemes que varen tenir per una me.. de cargol

Imatge

Per cert que crec era una moto de les taronjes aquelles que t'agraden :razz: :razz: je, je

Imatge

També hi trobo un inconvenient en portar a sobre tots els recanvis posibles: Què hi ha d'haver algú que sapiga utilitzarlos!

Tots els que heu/hem estat per Àfrica coneixeu la realitat. De fet pots anar de El Caire a Ciutat del Cap amb un 90% de carreteres asfaltades. Si vols, evidentment, també pots fer-ho tot en un 90% de pistes. És com els alemans que venen a Catalunya i per anar de Girona a Donosti fan la transpirenàica. està be, però també poden anar per autopasta. Potser no és tant exagerat, però puc assegurar que els viatges per carretera a Àfrica son tant complicats com tu els vulguis fer.

Amb aquestes condicions, i saben que no es va a fer un rally ni a fer Enduro, un mousse a 30ºC i per asfalt a 100-120 km/h et pot durar 2000? 3000?. Val la pena? (el pattex és tema apart :razz: :razz: , sobretot si hi ha en Pantoxa per el mig :razz: ).

Si l'objectiu és fer tranqui-turisme, cal anar amb una moto de trail? perquè no escollir una de carretera, còmode, fiable i amb més capacitat de carrega i d'autonomia?

Clar que hi ha de tot, però en Miquel-Silvestre ha fet més de 20.000 km amb una GS 1200 estandard sense cap problemes (i molts per pista)

Imatge

En Luis Oromi més de 14.000 amb una GS 650 Dakar

Imatge

i ja no dic res d'en Ramon Costa

Imatge

650X
Moderador de MTC
Entrades: 2247
Membre des de: dl. gen. 10, 2011 5:21 am
Ubicació: Folgueroles
Contacta:

Entrada Autor: 650X » dc. juny 08, 2011 2:46 pm

Si jo hagues de fer un viatge al voltant del mon, sense dubte escolliria un "mono", universal, ampliament provat, econòmic i d'una marca extessa per tot el mon. El cor em diria un 650GS però potser el cap tiraria cap a una XT, no sé estic entre aquestes dos.
Sense cap dubte la moto per donar una volta al mon, ha de ser trail. Les carreteres com les entenem no sempre hi son a tot arreu.

Salut

Ride
Presentats
Entrades: 2669
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 8:46 am
Ubicació: Castellnou de Bages

Entrada Autor: Ride » dc. juny 08, 2011 3:08 pm

Per anar a Africa, jo trobo que qualsevol Trail "autentica", i no ruteres com moltes de les d'avui dia, van bé, la moto ideal es la que menys has de preparar, ja que está disenyada per aquesta finalitat.....

Vssss

Fjodor
Presentats

Entrada Autor: Fjodor » dc. juny 08, 2011 3:22 pm

Per anar a Àfrica, una cosa claríssima: una trail, SEGUR. No saps mai on t'hauras de ficar...
I si no sou gaire McGivers... una mecànica senzilla i fiable... XT, LC4, no se... cadascú...

Cristina
Presentats
Entrades: 1857
Membre des de: dt. gen. 09, 2007 12:15 am
Ubicació: Vilabella (Alt Camp)

Entrada Autor: Cristina » dc. juny 08, 2011 3:32 pm

[quote user="Pasqual" post="171521"]

Si l'objectiu és fer tranqui-turisme, cal anar amb una moto de trail? perquè no escollir una de carretera, còmode, fiable i amb més capacitat de carrega i d'autonomia?

[/quote]

Bones!! No sé quin projecte de viatge té el teu amic... però si vol fer tranqui-turisme potser li pot interessar això :mrgreen: :

honda-cbf-600-s-vt11448.html

A més ja li pots constatar tu mateix que aquesta moto ha trepitjat terres africanes ;)

Javihospitalet
Presentats
Entrades: 757
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 10:39 am
Ubicació: l'Hospitalet de l'Infant

Entrada Autor: Javihospitalet » dc. juny 08, 2011 3:45 pm

Pascual en una TRANSALP tienes casi todo, comoda, buena autonomia, puedes poner ruedas de tacos si hace falta, un poco de proteccion al aire

Cuco
Presentats
Entrades: 418
Membre des de: dl. nov. 12, 2007 12:26 pm
Ubicació: Bages

Entrada Autor: Cuco » dc. juny 08, 2011 3:54 pm

La meva opinió pel viatge que descrius:

- Una monocilíndrica 650 cc (suficient )
- Un dipòsit d'uns 25 litres "on board" (de sèrie o acoplat)
- Un seient mínimament còmode (no de enduro)
- Un subxasis posterior que permeti una determinada càrrega
- Un període de manteniment de mínim 5.000 kms.
- Posats a demanar, una cúpula mínima (o bé adaptada), però a l`Africa suposo que aquest requisit no és tant important llevat potser pels insectes.
- Una il·luminació suficient si és possible.
- UN BON ESTAT MECANIC, degut a la edat de la moto o a la seva posada a punt.

Ara bé, si el que es vol és complicar-se la vida fora de les carreteres principals i cal explorar el terreny, fin i tot una trail pot quedar curta allà baix (sorra i fang essencialment), és llavors quan entra en joc alguna cosa més extrema però menys còmode en tots els aspectes, com la meva pequeñaja Yam 450 WR-T(Trail) que ja vau veure la darrera sortida de Torelló, en la que, per exemple, hi porto en aquesta foto, 23 l. de benzina, 4 l. d'aigua, 1 l. d'oli, força eines i recanvis, la tenda, el sac i la esterilla, traje d'aigua, guants i buff de recanvi, sabates i roba de vestir i mudes de recanvi, necesser, botiquin i carregadors dels aparells, etc, etc. Hi vaig fer així 100 kms de pistes trencades i malgrat que el pes es fa notar, deu n´hi do de com anava fent feina.

Imatge

650X
Moderador de MTC
Entrades: 2247
Membre des de: dl. gen. 10, 2011 5:21 am
Ubicació: Folgueroles
Contacta:

Entrada Autor: 650X » dc. juny 08, 2011 4:44 pm

Com aquesta no estaria malament:
Imatge

Imatge

Imatge

53 cv, motor monocilindric rotax com el de les 650GS de tota la vida consum aprox. de 4L/100km o menys, dipòsit original de 10L + 16L al dipòsit de touratech,

important també destacar el pés, en estat original 150kg + 20kg del dipòsit extra touratech plè, es un pés contingut i manejable.

Ahh! i manteniments senzillissims i cada 10.000km

El comportament endurero es remarcable, però amb una autonomia de més de 600kms

Salut!

Cuco
Presentats
Entrades: 418
Membre des de: dl. nov. 12, 2007 12:26 pm
Ubicació: Bages

Entrada Autor: Cuco » dc. juny 08, 2011 5:04 pm

Si, efectivament és una de les que tinc al cap, malgrat s´ha de dir que és imprescindible canviar-li l'amortiser del darrera, doncs el sistema d'aire comprimit és un desastre total, impossible de regular, i molt fàcil d'espatllar.
D'altra banda les maletes d'alumini grosses crec que són excessives pel pes i per la possibilitat de fer-t´hi mal, i malgrat està clar que quan deixes la moto tot està guardadet i segur, el cert és que en un viatge per l'Africa potser les alforges són millors companyes, o no. Està per veure.
M'interessaria que em confirmèssis que el període de manteniment és de 10.000 kms si us plau, doncs és una dada que m'interessa molt i quan ho he demanat no m´ho han sabut dir.
Mercés.

Randy-650
Presentats

Entrada Autor: Randy-650 » dc. juny 08, 2011 6:39 pm

[quote user="Pasqual" post="171521"]

Randy, la Dominator, em sembla una molt bona opció, però com be dius, cal trobar-ne una en bon estat. La de la foto, preciosa. Era teva? Algún inconvenient: la autonomia i que crec tenien una suspensió del darrera no gaire fiable (sobretot carregades)

[/quote]

No, no era meva.

Autonomia? Buscant per internet es pot trobar un dipòsit auxiliar de més capacitat.
Suspensió: en aquests casos el primer que s'ha de fer en una moto d'aquestes per fer una aventura com cal és canviar l'amortidor del darrera per un de bó i les molles i oli de la forquilla del davant. Per uns 600€ pots fer les dues coses perfectament.

[quote user="Cuco" post="171540"]
M'interessaria que em confirmèssis que el període de manteniment és de 10.000 kms si us plau, doncs és una dada que m'interessa molt i quan ho he demanat no m´ho han sabut dir.
Mercés.[/quote]

Tots els models de BMW tenen el canvi d'oli als 10.000 km.

Perquè n'estiguis més segur, el model que ha posat el company 650X -BMW 650X- és el mateix que el de les GS 650 (porten el mateix motor):

Imatge

Aqui pots veure el manual de taller complert:

Respon

Torna a “General”