La Moto A BCN

Aquí es parla de tot el relacionat amb el món de la moto

Moderador: Airald

Respon
Avatar de l’usuari
Storm
Presentats
Entrades: 2594
Membre des de: dj. oct. 04, 2007 3:48 pm
Ubicació: Sant Llorenç d'Hortons

La Moto A BCN

Entrada Autor: Storm » dc. nov. 16, 2011 6:39 pm

El RACC entrega un informe sobre l’ús del carril bus per part dels motoristes a l’Ajuntament de Barcelona

Punt de partida

Estudi observacional sobre l’ús del carril bus/taxi
De 31.000 motos analitzades es desprèn que:

• 81,7% de les motos circulen pel carril correcte
3,6% circulen pel carril bus/taxi
Un 4,1% utilitzen el carril bus/taxi per avançar quan el semàfor està en
vermell
Actualment, les motos a Barcelona fan un ús moderat del carril bus: hi
circulen 1 de cada 7

Accidentalitat i multes

Segons dades de l’Ajuntament de Barcelona, no hi ha una alta accidentalitat entre
el transport públic (autobusos i taxis) i motos en els carrils reservats, i en tot cas,
no més que en altres àmbits. La lesivitat tampoc no és superior en el carril bus.
Les multes s’han mantingut estables durant el 2010 i 2011.
L’accidentalitat de la moto al carril bus no és anormal, ni per freqüència, ni
per gravetat. El nombre de multes als motoristes per ús del carril bus
és moderat i s’ha mantingut estable durant els últims 2 anys.

Velocitat mitjana i temps de trajecte

El RACC també ha portat un estudi observacional per comparar la velocitat
mitjana del cotxe i de la moto en diferents trajectes, i valorar la competitivitat entre
diferents transports.
El principal resultat és que la moto circula amb molta més fluïdesa que el cotxe i
l’autobús. A més, l’avantatge que té per aparcar fa que el seu temps de trajecte
sigui la meitat o menys que el cotxe o l’autobús. La moto de mitjana és un 46%
més ràpida que el cotxe i un 77% més ràpida que el bus
.

Experiències internacionals: proves pilots

Londres

La prova pilot que va realitzar la ciutat de Londres es va aplicar a 28 carrils bus, des
del gener de 2009 fins a juny de 2010, va posar de manifest un increment del 11% de
la velocitat de les motos, però també un increment del 37% dels accidents de les
motos
amb un augment de la severitat (un 25% en accidents lleus i un 50% en
accidents greus).

Conclusions

1. La moto contribueix molt positivament i és clau per a la mobilitat a la
ciutat.

2. El RACC considera que fer extensiu l’ús del carril bus per a totes les motos
podria representar:

a) Un possible augment de la velocitat mitjana de les motos.
Però cal tenir en compte que actualment, les motos ja circulen
amb fluïdesa per la ciutat i la seva velocitat mitjana és
sensiblement superior a la del cotxe (prop d’un 50%) i a la
del autobús (prop d’un 80%).

b) Un risc d’augment significatiu del nombre d’accidents de
moto i de la seva gravetat, com ha passat a Londres en la
prova pilot que ha portat a terme

c) Crearia un punt de conflicte en els girs a la dreta entre el
carril bus i el segon carril de trànsit normal, tal com es recull
en el plànol adjunt.
La probabilitat que els motoristes pateixin accidents amb autobusos, amb cotxes o entre
ells mateixos, augmenta de forma molt significativa

3. El RACC creu convenient facilitar els desplaçaments dels motoristes en
els següents aspectes:

 millora de l’oferta d’aparcament per a motos, també el
subterrani
 millora de les superfícies de circulació (adherència)
 millora de la permeabilitat al trànsit parat (carrils capil·lars
d’accés a les zones avançades de motos). Es proposa fer una
prova pilot
.

4. El RACC considera que una bona convivència entre els diferents modes
de transport és essencial per millorar encara més la mobilitat a Barcelona i
fer-la més segura. En aquest sentit, recolza totes aquelles accions que
fomentin l’educació i el respecte mutu entre els usuaris de la moto, el
cotxe i el transport públic en particular.

Avatar de l’usuari
Ra-mon
Presentats
Entrades: 5102
Membre des de: dj. feb. 12, 2009 9:34 pm
Ubicació: Vic - Osona

Re: La Moto A BCN

Entrada Autor: Ra-mon » dc. nov. 16, 2011 7:37 pm

Doncs estaria bé que les motos poguéssin circular pels carrils bus.

Fa 3 anys que vaig anar en moto per la Gran Bretanya i a l'entrar a London per l'oest (M4) hi havia un carril pintat de color vermellós on hi podiem passar les motos, no recordo si era carril bus però suposo que si.

Avatar de l’usuari
Ra-mon
Presentats
Entrades: 5102
Membre des de: dj. feb. 12, 2009 9:34 pm
Ubicació: Vic - Osona

Re: La Moto A BCN

Entrada Autor: Ra-mon » dc. nov. 16, 2011 7:54 pm

[quote user="Ramon" post="184796"]Doncs estaria bé que les motos poguéssin circular pels carrils bus.

Fa 3 anys que vaig anar en moto per la Gran Bretanya i a l'entrar a London per l'oest (M4) hi havia un carril pintat de color vermellós on hi podiem passar les motos, no recordo si era carril bus però suposo que si.[/quote]

Ahà, ja ho he trobat.
Autopista M4 d'entrada a London, la sortida no.
Per busos, taxis i motos.

BUS LANE

Avatar de l’usuari
Storm
Presentats
Entrades: 2594
Membre des de: dj. oct. 04, 2007 3:48 pm
Ubicació: Sant Llorenç d'Hortons

Re: La Moto A BCN

Entrada Autor: Storm » dc. nov. 16, 2011 8:27 pm

Trobo que el més interessant és això
"Millora de la permeabilitat al trànsit parat (carrils capil·lars d’accés a les zones avançades de motos). Es proposa fer una prova pilot".

I trobo a faltar que, per als accessos, es recomani als cotxes deixar espai entre carrils per a les motos.

Avatar de l’usuari
STELVIO 00
Presentats
Entrades: 6111
Membre des de: dv. gen. 01, 2010 8:48 pm
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Re: La Moto A BCN

Entrada Autor: STELVIO 00 » dc. nov. 16, 2011 8:31 pm

[quote user="Storm" post="184809"]Trobo que el més interessant és això
"Millora de la permeabilitat al trànsit parat (carrils capil·lars d’accés a les zones avançades de motos). Es proposa fer una prova pilot".

I trobo a faltar que, per als accessos, es recomani als cotxes deixar espai entre carrils per a les motos.[/quote]


Aixó directament es ciencia ficció :mrgreen: :mrgreen:

Respon

Torna a “General”