Consulta Cambi De Nom De La Moto. I Ara Una Altre Consulta.

Aquí es parla de tot el relacionat amb el món de la moto

Moderador: Airald

Respon
Trencaferro
Presentats
Entrades: 1850
Membre des de: ds. abr. 17, 2010 2:13 pm
Ubicació: Osona - Val D'Aran

Consulta Cambi De Nom De La Moto. I Ara Una Altre Consulta.

Entrada Autor: Trencaferro » dv. maig 04, 2012 3:42 pm

Tinc de fer un cambi de nom a la moto, la idea és fer-ho de particular a particular i anar a la campana.
Algú em pot ajudar i em sabria dir si un cop aixecades les reserves de domini és pot anar ja totes les parts a la campana i llestos?
És que algú m'ha dit que abans d'anar a la campana s'ha d'anar a pagar l'impost de transmisions ja que si no el portes pagat a la campana no et deixen fer el cambi de nom. És per comfirmar si això és cert, i en cas de que sigui així on s'ha d'anar a pagar això, quina documentació fa falta, i quin preu pot tenir per una moto que li falten 2 mesos per fer els 3 anys.

Moltes gràcies!!
Trencaferro l’ha editat per darrera vegada el dia: dl. maig 14, 2012 6:39 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Les distraccions són un luxe que els moteros no ens podem permetre.

Steelman
Presentats
Entrades: 14816
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

Re: Consulta Cambi De Nom De La Moto.

Entrada Autor: Steelman » dv. maig 04, 2012 5:08 pm

Es cert, primer s´ha de pagar el impost de transmisions.
Crec recordar que la Cris per la VFR que també es de 800 i tenia uns dos anys o menys va pagar algo menys de 200€

PD: ho se pq li vaig fer de secretari ;)
Ex ...moltes coses

Storm
Presentats
Entrades: 2594
Membre des de: dj. oct. 04, 2007 3:48 pm
Ubicació: Sant Llorenç d'Hortons

Entrada Autor: Storm » dv. maig 04, 2012 5:09 pm

Aqui ho tens tot. Informació útil per a tothom.

http://www.vstromclub.es/viewtopic.php?f=81&t=47529

Carles
Presentats
Entrades: 3743
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:06 pm

Entrada Autor: Carles » dv. maig 04, 2012 5:11 pm

Bones!!!

A la web de la DGT també hi surt informació:

http://www.dgt.es/portal/es/oficina_vir ... tularidad/
Si has vendido o has comprado un vehículo ya matriculado, recuerda que debes efectuar el cambio de titularidad del vehículo en el Registro de la Dirección General de Tráfico. En los próximos pasos te explicaremos como debes actuar y que trámites debes hacer.

Si vendes tu vehículo recuerda siempre los siguientes consejos:

a) Nunca entregues el vehículo sin tener en tus manos el contrato de compraventa o una fotocopia del mismo (si es entre particulares) o factura (si lo entregas a un compraventa) y una fotocopia del documento de identidad en España del comprador (DNI/Tarjeta de Residencia, si son personas físicas, o CIF, si son empresas). Si es un compraventa, deberá constar el CIF en la factura. Es importante indicar en el contrato la hora y minutos en que entregas el vehículo: recuerda que las multas de los radares fijos y por no haber pasado la ITV te seguirán llegando en tanto no se produzca en el Registro de Vehículos el cambio de titularidad.

b) Indica al comprador que antes de 15 días te remita copia del permiso de circulación donde conste que el vehículo ya está a su nombre .Si no has recibido este documento en el plazo de 15 días, dirígete a la Jefatura de Tráfico para comunicar que has vendido el vehículo (trámite de notificación de venta).

Si has comprado un vehículo, debes inscribir éste a tu nombre en el Registro de Vehículos de la Dirección General de Tráfico.

a) Si has adquirido el vehículo en un compraventa, es éste el que normalmente se encargará de efectuar la gestión, haciéndote entrega de la Tarjeta de Inspección Técnica del Vehículo y del permiso de circulación ya a tu nombre.

b) Si has adquirido el vehículo a un particular, recuerda que debes quedarte con el contrato de compraventa o una fotocopia del mismo, una fotocopia del documento de identidad del vendedor, la solicitud de cambio de titularidad del vehículo firmada por comprador y vendedor, y la documentación del vehículo (Tarjeta ITV, permiso de circulación y recibo del impuesto municipal pagado correspondiente al año anterior al trámite), (trámite de transmisión del vehículo).

A continuación debes efectuar los siguientes pasos:

1.- Abonar el impuesto de transmisiones patrimoniales (modelo 620) ante Hacienda de tu Comunidad Autónoma, aportando toda la documentación anterior. Este trámite puedes efectuarlo por Internet si tu domicilio fiscal se encuentra en Andalucía, Aragón, Asturias, Castilla y León, Cataluña, Illes Balears, Madrid y Murcia. En este caso obtendrás un Código Electrónico de Transferencias (CET) que te servirá para acreditar que has cumplido tu obligación fiscal.

2.- Dirígete a cualquiera de estas tres Jefaturas de Tráfico: la de tu domicilio, la del domicilio del vendedor o la de la provincia de matriculación del vehículo.

3.- Abonar las tasas y aportar toda la documentación necesaria para efectuar el trámite (nota informativa de la documentación).
Fins aviat!
Imatge

Trencaferro
Presentats

Entrada Autor: Trencaferro » dv. maig 04, 2012 5:47 pm

Moltes gràcies per les respostes, m'han servit de molta ajuda!

Però per saber el preu exacte d'aquest impost no ho trobo enlloc, hi ha alguna manera de saber'ho??

Steelman
Presentats
Entrades: 14816
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

Entrada Autor: Steelman » dv. maig 04, 2012 6:19 pm

Trencaferro, segons el link del Strom el impost seria de..168€

De 750,01 a 1.000 c.c. . 7.500 €
Más de 3 años hasta 4 ...... 56 %

D'aqui s´ha de pagar un 4%, O sigui
X=((7500*56)/100)*4)/100
X=168
Ex ...moltes coses

Carles
Presentats
Entrades: 3743
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:06 pm

Entrada Autor: Carles » dv. maig 04, 2012 6:41 pm

[quote user="Steelman" post="199371"]Trencaferro, segons el link del Strom el impost seria de..168€

De 750,01 a 1.000 c.c. . 7.500 €
Más de 3 años hasta 4 ...... 56 %

D'aqui s´ha de pagar un 4%, O sigui
X=((7500*56)/100)*4)/100
X=168[/quote]

Bones!!!

Què potser s'haurà d'ampliar el ventall de serveis que ofereix Mototurisme Catalunya?? ;) ;) ;) ;)

Fins aviat!
Imatge

Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Entrada Autor: Randy-650 » dv. maig 04, 2012 6:41 pm

Segons el BOE Núm. 313 Jueves 29 de diciembre de 2011 Sec. I. Pág. 144293:

Imatge

http://www.boe.es/boe/dias/2011/12/29/p ... -20471.pdf

Que veig que és el mateix del 2009, doncs exactament el que et diu el Steelman. :D
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Entrada Autor: Randy-650 » dv. maig 04, 2012 6:45 pm

[quote user="Carles" post="199374"]

Què potser s'haurà d'ampliar el ventall de serveis que ofereix Mototurisme Catalunya?? ;) ;) ;) ;)

[/quote]
GESTORIA MOTOTURISME CATALUNYA
[cell class=spoiler]
LLOGO ESPAI PER PUBLICITAT
[/cell]
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

Trencaferro
Presentats

Entrada Autor: Trencaferro » dv. maig 04, 2012 8:02 pm

Tema resolt, moltissimes gràcies a tots!

Però tela amb el coi d'impostos!!! Grrr

Cristina
Presentats
Entrades: 1857
Membre des de: dt. gen. 09, 2007 12:15 am
Ubicació: Vilabella (Alt Camp)

Entrada Autor: Cristina » dv. maig 04, 2012 9:08 pm

[quote user="Trencaferro" post="199392"]Tema resolt, moltissimes gràcies a tots!

Però tela amb el coi d'impostos!!! Grrr[/quote]

Una observació: et queixes del preu de l'impost de transmissions, el pagaras tu? ets el venedor, no? Tinc entés que qui paga és el comprador, així ho vaig fer jo amb la VFR... però quant vaig vendre les dues altres motos van ser els compradors qui varen assumir el cost. En tots els casos el tracte ha estat de particular a particular.

Kpeps
Presentats
Entrades: 8196
Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
Ubicació: Manresa

Entrada Autor: Kpeps » ds. maig 05, 2012 10:46 am

encara que facis el aixecament de la reserva de domini t'hauras d'esperar a tenir el paper acreditatiu o la reserva ''TELEMATICA'' si te la fan al moment previ al pagament.
com suposso que la vas finansar amb BMW finance,un cop l'hagis pagat et trigaran uns dies,truca'ls a atencio al client al 902135670 i demanals-hi com i quan te la faran arrivar,el consell que et dono havent una reserva de domini pel mitg es que vagis a una gestoria,t'evitaras mals de cap i tu millor que ningu ja saps que un ''marron'' de transit val mes de 75 eurets.

[quote user="Cristina_tgn" post="199396"]
Una observació: et queixes del preu de l'impost de transmissions, el pagaras tu? ets el venedor, no? Tinc entés que qui paga és el comprador, així ho vaig fer jo amb la VFR... però quant vaig vendre les dues altres motos van ser els compradors qui varen assumir el cost. En tots els casos el tracte ha estat de particular a particular.[/quote]

en realitat l'impost de transmisions o drets reals els ha de pagar el que ven,si us fixeu en el rebut que donen no va a nom del que compra si no del que ven,pero aixo ja es discusio ''de peça de mal taler'' i per 150 o 200 eurets avui en dia no es perd una venda,oi?? ;) ;) i si el que compra traga be,pero si no paga i avall.
Imatge

Tramunt
Presentats
Entrades: 84
Membre des de: dl. set. 07, 2009 12:08 am
Ubicació: entre VallesOcc. i Anoia

Entrada Autor: Tramunt » dg. maig 06, 2012 5:13 pm

per cert, ara ja no és un 4%, l'any passat ja em van fer pagar un 5%, com és un impost autonomic, a catalunya segur que s'aplica el maxim.... :???:

Trencaferro
Presentats

Entrada Autor: Trencaferro » dg. maig 06, 2012 8:13 pm

Cristina, tens raó, però encara no hem parlat amb el comprador del tema de l'impost ja que fins fa pocs dies ignorava l'existència d'aquest. A veure com ho acavem d'arreglar'ho.

Kepeps, això de l'aixecament de la reserva de domini ja ho vaig tenir en compte, a Bmw em varen dir que tarden de quinze a vint dies a tenir l'aixecament fet, per lo què ja fa més d'una setmana que vaig fer la cancel.lació del select i ara estic pendent de que em diguin que per fi ja no existeix, suposo que la setmana vinent que és quan podré fer el cambi de nom ja no hi serà.

Tramunt, em sembla que aquests percentatges van amb relació amb l'antiguitat i la cilindrada de la moto. De totes maneres no m'extranyaria pas de que els haguessin apujat com sempre. :enfadat

Merci per la vostra ajuda.

Trencaferro
Presentats

Re: Consulta Cambi De Nom De La Moto. I Ara Una Altre Consul

Entrada Autor: Trencaferro » dl. maig 14, 2012 6:42 pm

Una altre pregunta relacionada amb aquest tema:

Algú em sabria dir quants dies tarda a arrivar l'aixecament de domini?
I ja posats, fa des del dia 30 del més passat que està demanada, hi ha alguna forma d'agilitzar-ho perquè arrivi o bé alguna forma alternativa per poder fer el cambi de nom abans no l'enviin???

Kpeps
Presentats

Entrada Autor: Kpeps » dl. maig 14, 2012 7:16 pm

avui en dia,no acostuma a trigar gaire ja que es pot fer ''telematica'' ,ves trucant a la financera per reclamar,si ja l'has venut el concell que et dono es que portis la documentacio a una gestoria i ells la presentan a transit amb la carta de pagament i esperaran a que els portis la documentacio,aixi si arriven multes estaras cobert,jo un cop vaig comprar una moto i el paper notarial del alta de la reserva va trigar 5 messos :???: :???:
Kpeps l’ha editat per darrera vegada el dia: dl. maig 14, 2012 7:16 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Imatge

Trencaferro
Presentats

Entrada Autor: Trencaferro » dl. maig 14, 2012 7:50 pm

[quote user="Kpeps" post="200124"]avui en dia,no acostuma a trigar gaire ja que es pot fer ''telematica'' ,ves trucant a la financera per reclamar,si ja l'has venut el concell que et dono es que portis la documentacio a una gestoria i ells la presentan a transit amb la carta de pagament i esperaran a que els portis la documentacio,aixi si arriven multes estaras cobert,jo un cop vaig comprar una moto i el paper notarial del alta de la reserva va trigar 5 messos :???: :???:[/quote]

Moltes gràcies per la resposta.
El problema és que estic a l'espera de poder fer el cambi de nom per vendre-la i amb aquesta història no me'l deixen fer, i m'emprenya perquè no voldria perdre el comprador per cupa d'una simple burocràcia.
O sigui que entenc que a través d'una gestoria, si que es podria fer immediatament el cambi de nom a efectes reals, i així tohom content oi?

Trencaferro
Presentats

Entrada Autor: Trencaferro » dv. maig 18, 2012 7:35 pm

Per fi i després de més de 15 dies d'espera ahir va arrivar l'aixecament de la reserva de domini.

Tema impost de transmisions, encara no tinc ni idea de com funciona, però us puc dir que al final, el comprador ha hagut de desembutxacar més de 250€ per pargar-lo, més 51€ del cambi de nom.

Ho poso per si serveix per algú que també estigui a punt de fer el cambi de nom, que ho sàpiga, que deuen haver apujat aquests impostostos, i ja no saben pas d'on més sagnar-nos. :enfadat

Llagasta
Presentats
Entrades: 3270
Membre des de: dc. gen. 17, 2007 11:18 am
Ubicació: Vallès Occidental

Entrada Autor: Llagasta » ds. maig 19, 2012 7:54 am

sembla mentida la paperassa que s´ha de fer per un simple canvi de nom.... i el que costa !!!

:(
Imatge

Kpeps
Presentats

Entrada Autor: Kpeps » ds. maig 19, 2012 9:53 am

[quote user="Llagasta" post="200573"]sembla mentida la paperassa que s´ha de fer per un simple canvi de nom.... i el que costa !!!

:([/quote]

sens dubte,tindrien que fer com als carnets d'identitat,una matricula quan et treus el carnet de conduir i per tota la vida,nomes notificar a transit el bastidor del vehicle nou i ja esta,pero.........els agrada amuntagar papers :evil:
Imatge

Respon

Torna a “General”