Dubte 'Cata-clock'

Aquí es parla de tot el relacionat amb el món de la moto

Moderador: Airald

Respon
CMB
Presentats
Entrades: 2728
Membre des de: ds. abr. 10, 2010 4:47 pm
Ubicació: Gironès

Dubte 'Cata-clock'

Entrada Autor: CMB » dt. maig 29, 2012 8:18 pm

Hola

Avui estava circulant per Girona i tenia just al costat en un semàfor, una flamant BMW K 1600 GTL aturada. Al posar-se el semàfor en verd, sento 'cata-clock' bastant fort, molt més que no pas la meva F 800 GS. M'ha fet mal a la orella fins i tot! :smile:

Llavors la pregunta que faig és, i perdoneu la meva ignorància en aquest tema, com és que en els cotxes entra molt suament la 1a marxa i en les motos no? Inclús la Honda Crosstourer que vaig provar també ho feia una mica al seleccionar la posició S o D vingent de N. PErò molt més suau que la flamant K 1600 GTL.

Entenc que s'ha d'acoplar l'engranatge, però segur que hi ha solucions per fer-ho més suau, oi? A més, no es pot arriabr a trencar?

Salut

Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Re: Dubte 'Cata-clock'

Entrada Autor: Randy-650 » dt. maig 29, 2012 8:45 pm

Amb la RT m'ho va fer a mi diumenge al posar primera tot i despres d'haver apretat dues vegades l'embragatge. :shock: I altre cataclock m'ho va fer la K1300R al saltar -suposo- el control de tracció en un revolt. :shock:

Es pot arribar a trencar? Parla amb en Gearbox..... :tremolant
Randy-650 l’ha editat per darrera vegada el dia: dt. maig 29, 2012 8:45 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

CMB
Presentats
Entrades: 2728
Membre des de: ds. abr. 10, 2010 4:47 pm
Ubicació: Gironès

Entrada Autor: CMB » dc. juny 20, 2012 12:40 am

Amunt
CMB l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. juny 20, 2012 12:41 am, en total s’ha editat 1 vegada.

Albert
Presentats
Entrades: 7280
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 9:42 pm
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: Albert » dc. juny 20, 2012 9:14 am

Holaaa,

Carles aquest tema entenc que l'han de respondre aquells que tinguin una moto de la marca Bavaresa. Al final resulta que tots s’hi acostumen tant al soroll, com a la lentitud general de tot el canvi de marxes, i no els hi suposa cap impediment.

Jo vaig provar la K-1600 i es una meravella de moto. Un motor sense límits, una dinàmica envejable, però el conjunt embragatge-canvi-transmissió, no està a l’alçada. Ni molt menys per els diners que te’n demanen. Però sols es la meva opinió, i també es veritat que tot això no impedeix que la puguis gaudir força.

:| :cool:
Sort,

Fjodor
Presentats
Entrades: 2432
Membre des de: dc. gen. 12, 2011 6:00 pm
Ubicació: L'Empordà

Entrada Autor: Fjodor » dc. juny 20, 2012 9:50 am

CMB, s'hi van deixar un tràmec a dins... :lol:

Recordo que amb les Super Teneres tambe la primera feia clocks bons... però sense exagerar...
La Katé ho fa un xic però entra sempre bé i menys sorollós... potser en fred un xic més...
De fet, a mi no em molesta que ho faci. I crec, ara que en parles, que les BMWs sempre m'han semblat les més brusques en aquest sentit, no?
Per aquest tema les 2 temps sempre són millors!!!! :D

STELVIO 00
Presentats
Entrades: 6111
Membre des de: dv. gen. 01, 2010 8:48 pm
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: STELVIO 00 » dc. juny 20, 2012 11:58 am

Es cert que al possar primera a la Adventure fa un Clock important, pero hi estic tant acostumat que em sembla normal.

PD: No es aixis com ho fan els tractors ?? :mrgreen: :mrgreen:
ImatgeImatgeImatge

Gearbox
Presentats
Entrades: 1591
Membre des de: dj. des. 31, 2009 5:53 pm
Ubicació: Castellolí

Entrada Autor: Gearbox » dc. juny 20, 2012 12:12 pm

Doncs ni la meva K75 ni la RT fan cap catacloc.

Al canvi de la K pots fer-li el que vulguis, que no es queixa mai i canvia sempre amb una suavitat espatarrant.

La RT ja és una altra cosa, però si la tractes amb "carinyo" tampoc fa cap cloc.
Tractar-la amb carinyo vol dir apretar l'embragatge i mantenir-lo uns segons apretat, sense moure el gas, abans d'engranar la primera.
Ajuda el deixar caure la moto un pèl (si estas parat cara avall) en el moment just d'accionar el canvi.

També hi te a veure l'oli que porteu al canvi... si està calent rondina més. Si està fret no diu ni piu.

Ja veieu... és qüestiò de pràctica, tot i que n'hi ha que amb 100.000 Km encara no n'han agafat, de pràctica !! :mrgreen: :mrgreen:
BMW K75 RT (en venda)
BMW R1200 RT

Malauradament no ens adonem del que tenim fins que ho perdem...

Positronic
Presentats
Entrades: 27
Membre des de: dl. juny 11, 2012 10:55 pm
Ubicació: Girona

Entrada Autor: Positronic » dc. juny 20, 2012 12:33 pm

La G650 XCountry deu ni do el cata-clock que fa a l'entrar la primera. Jo ho trobo totalment normal... :roll:

També he de dir que el canvi és bastant tosc... però es deixa tractar molt bé.

Pot ser que el cata-clock sigui degut a que amb punt mort l'arbre primari del canvi es quedi girant per culpa de una mica de fricció residual de l'embragatge? és una explicació ràpida que hi trobo... que en penseu?

Salut!!!

Albert
Presentats
Entrades: 7280
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 9:42 pm
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: Albert » dj. juny 21, 2012 1:33 am

Holaaa,

[quote user="Positronic" post="204425"]

La G650 XCountry deu ni do el cata-clock que fa a l'entrar la primera. Jo ho trobo totalment normal... :roll:

[/quote]

[quote user="Albert" post="204370"]
....Al final resulta que tots s’hi acostumen tant al soroll, com a la lentitud general de tot el canvi de marxes, i no els hi suposa cap impediment.

[/quote]

Ho veus com t'ho deia? Potser es que ha de ser així i son els altres que van errats!!

:roll: :roll:
Sort,

Ieie
Presentats
Entrades: 395
Membre des de: ds. set. 11, 2010 6:40 am
Ubicació: Breda

Entrada Autor: Ieie » dj. juny 21, 2012 4:29 pm

Collonades! no hi han cataclocs com els d'un boxer carburat. Parlo per experiència.

Respon

Torna a “General”