Vols Fer Una Volta Amb Motos Antigues ?

Aquí es parla de tot el relacionat amb el món de la moto

Moderador: Airald

Respon
Ra-mon
Presentats
Entrades: 5102
Membre des de: dj. feb. 12, 2009 9:34 pm
Ubicació: Vic - Osona

Vols Fer Una Volta Amb Motos Antigues ?

Entrada Autor: Ra-mon » dg. juny 03, 2012 8:26 pm

Doncs vinga, puja i .... gas !

1925, Rudge-Whitworth
[youtube]KJc9lGueg-Q#![/youtube]

1927, BSA
[youtube]UsTb4I_ARXU[/youtube]

1950, Vincent Comet
[youtube]v3jBGTc3Ycg[/youtube]

1951, Vincent Black Shadow
[youtube]m2aIvgQYex4[/youtube]

1953, BSA Gold Star
[youtube]G1_yPansx8A[/youtube]

1954, Gilera 150
[youtube]EbVj_99Y8ZY[/youtube]

Apa, ara que ja has entrenat ... fem una cursa ?
1955, Manx Norton !
[youtube]Bax6oH6Bbjw[/youtube]

1956, Guzzi V8
[youtube]7UvEse71CDo[/youtube]

1959, Gilera 150 SS
[youtube]erbnXx1vXfg[/youtube]

1967, Moto Gilera Spring Country
[youtube]BcNM4QSzPlw[/youtube]

1970, BSA Starfire 250 B25
[youtube]-rqIt3WJ6qU[/youtube]

1972, Suzuki TS250
[youtube]gCrGTl6LHEQ[/youtube]

1972, Norton Commando Roadster
[youtube]Ke7C5Ho0hBk[/youtube]

1978, CR250r Honda Elsinore
[youtube]8xmMe3X2OfI[/youtube]

1983, Honda V4 RS850R
[youtube]OmCYy3gXBIw[/youtube]

1984, G50
[youtube]1t0tbzQTo78[/youtube]

STELVIO 00
Presentats
Entrades: 6111
Membre des de: dv. gen. 01, 2010 8:48 pm
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Re: Vols Fer Una Volta Amb Motos Antigues ?

Entrada Autor: STELVIO 00 » dg. juny 03, 2012 8:29 pm

Derrerament estem tots d´un Retro :mrgreen: :mrgreen: potser ens fem grans ;)

Bona aportació Ramon !!!
ImatgeImatgeImatge

Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Entrada Autor: Randy-650 » dg. juny 03, 2012 8:49 pm

Carai, que guapo!!! :eyes

Abans s''anava ' en moto de veritat. Cada revolt, cada canvi de marxa, cada frenada, tot es tenia que treballar. Avui en dia poses tercera, als revolts treus gas sense tocar frens, dones gas, i au, fins al proper revolt.

Que bé, no? :crys
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

Xavier
Presentats
Entrades: 4399
Membre des de: dv. juny 18, 2010 4:47 pm
Ubicació: Torelló (Osona)

Entrada Autor: Xavier » dl. juny 04, 2012 10:57 am

[quote user="Randy-650" post="202099"
Abans s''anava ' en moto de veritat. Cada revolt, cada canvi de marxa, cada frenada, tot es tenia que treballar. Avui en dia poses tercera, als revolts treus gas sense tocar frens, dones gas, i au, fins al proper revolt.[/quote]

Tens raó Randy, però d'aquelles motos han vingut les d'ara i no tot és blanc o negre, hi ha molts grisos.
Xavier l’ha editat per darrera vegada el dia: dl. juny 04, 2012 10:58 am, en total s’ha editat 1 vegada.

Kpeps
Presentats
Entrades: 8196
Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
Ubicació: Manresa

Entrada Autor: Kpeps » dl. juny 04, 2012 1:01 pm

[quote user="Randy-650" post="202099"]Carai, que guapo!!! :eyes
Abans s''anava ' en moto de veritat. Cada revolt, cada canvi de marxa, cada frenada, tot es tenia que treballar. Avui en dia poses tercera, als revolts treus gas sense tocar frens, dones gas, i au, fins al proper revolt.
[/quote]
Randy,l'altre dia amb la moto que portava,si no fos per les agulletes que (donan-te la rao) vaig tenir un parell de dias,no es pot comparar,pero,quan vols que sortim,jajajajajaja.

Imatge
Kpeps l’ha editat per darrera vegada el dia: dl. juny 04, 2012 1:22 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Imatge

Vicenç
Presentats
Entrades: 189
Membre des de: dt. nov. 18, 2008 6:51 pm
Ubicació: Eivissa

Entrada Autor: Vicenç » dc. juny 06, 2012 6:59 pm

[quote user="Randy-650" post="202099"]Carai, que guapo!!! :eyes

Que bé, no? :crys[/quote]

Buenas!!!

Si però no...

Tot i que jo no sóc precisament un fan de les darreres novetats com es pot comprovar amb la meva moto que té tretze anys i no era ja en la seva època ni un prodigi de tecnologia ni de disseny, si que et dic que tornar enrere és quasi bé impossible.

Per posar un exemple: qui de vosaltres compraria avui dia un Seat 131 supermirafiori o un Renault Fuego per posar dos cotxes de gamma mitjana-alta???. A no ser per fer una sortideta de diumenge i dur-los niquelats, crec que cap de nosaltres ho faria. Però en canvi tenim idealitzades motos que perdien oli, que l'embragatge era dur com una pedra, que no frenaven ni demanant-ho a Deu nostre Senyor i que els xasis es retorçaven com la plastilina. Per no parlar de que les motos encara que la memòria és fràgil, s'espatllaven més que ara.
O mai no heu sentit que la gent duia al damunt un patracol d'eines i tothom savia de nyapes per anar tirant????. Us creieu que les eines eren per dur més pes i no sortir volant pel vent????. No, era per què quan no era una cosa era una altra.

I una cosa son els models retros actualitzats, que poden estar molt bé, però amb materials i tècniques actuals, i l'altra és agafar una moto de més de 30 anys...

Això dels "de veritat" em fa una mica de gràcia. O quan diem "abans la joventut..." o "nosaltres si que...". Nosaltres el que passava és que erem més joves... res més. Però ni les motos eren millors, ni les carreteres eren millors, ni la Guardia Civil era millor... Però... i lo bé que ens ho passàvem????

Salut!!!!
Salut!!!

Quant surts per fer el viatge cap a Itaca, has de pregar que el camí sigui llarg

SisoRT
Presentats
Entrades: 747
Membre des de: dg. maig 17, 2009 8:33 pm

Entrada Autor: SisoRT » dc. juny 06, 2012 8:11 pm

Vicenç,

Coincideixo molt amb el teu encertat comentari. Després de varis anys al "dique-seco-motero" mantenia els bons records de la meva R100RS, fins i tot, qüestionava que la meva actual R1200RT tampoc havia evolucionat tant.

Un dia vaig anar al taller del meu amic i mecànic. Tenia una R100RS restaurada i de la seva propietat. Vaig alabar-la i glorificar-la ... i me va convidar a anar-hi a fer una volta. Déu haguera volgut que ho hagués rebutjat: Comparada amb l'actual allò ni s'aguantava, ni frenava, ni accelerava ... i això que hi havia voltat mitja Europa.

Tenim la tendència natural a mitificar les bones experiències viscudes. Salut!

Ramon, a pesar del comentat, una cosa no treu l'altra, gràcies per l'enllaç: Les he provat totes!!!!
SisoRT l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. juny 06, 2012 8:13 pm, en total s’ha editat 1 vegada.

Kpeps
Presentats
Entrades: 8196
Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
Ubicació: Manresa

Entrada Autor: Kpeps » dc. juny 06, 2012 10:22 pm

[quote user="SisoRT" post="202619"]
Comparada amb l'actual allò ni s'aguantava, ni frenava, ni accelerava ... i això que hi havia voltat mitja Europa.
Tenim la tendència natural a mitificar les bones experiències viscudes. Salut!
[/quote]

Siso l'has clavat,per molt xules que siguin i quan ti passejes veigis que et miren,la realitat es que no frenen, no s'aguantan, es mouen.........i nomes hi ha una paraula per definir-les:FERROS (per molt que ens agradin,es lo que son) no es poden comparar amb lo actual,no tenen res a veure,ara si penses el que portes i las portes sense fer aquesta comparacio,son divertidisimes,un altre cosa es que ti començis a gastar calers,alhesores es com tot,frenen i s'aguanten,pero perden una mica la gracia,a mi m'agraden mes de serie.
Imatge

Xavier
Presentats
Entrades: 4399
Membre des de: dv. juny 18, 2010 4:47 pm
Ubicació: Torelló (Osona)

Entrada Autor: Xavier » dc. juny 06, 2012 11:19 pm

[quote user="Vicenç" post="202611"][quote user="Randy-650" post="202099"]Carai, que guapo!!! :eyes

Que bé, no? :crys[/quote]

Buenas!!!

Si però no...

Tot i que jo no sóc precisament un fan de les darreres novetats com es pot comprovar amb la meva moto que té tretze anys i no era ja en la seva època ni un prodigi de tecnologia ni de disseny, si que et dic que tornar enrere és quasi bé impossible.

Per posar un exemple: qui de vosaltres compraria avui dia un Seat 131 supermirafiori o un Renault Fuego per posar dos cotxes de gamma mitjana-alta???. A no ser per fer una sortideta de diumenge i dur-los niquelats, crec que cap de nosaltres ho faria. Però en canvi tenim idealitzades motos que perdien oli, que l'embragatge era dur com una pedra, que no frenaven ni demanant-ho a Deu nostre Senyor i que els xasis es retorçaven com la plastilina. Per no parlar de que les motos encara que la memòria és fràgil, s'espatllaven més que ara.
O mai no heu sentit que la gent duia al damunt un patracol d'eines i tothom savia de nyapes per anar tirant????. Us creieu que les eines eren per dur més pes i no sortir volant pel vent????. No, era per què quan no era una cosa era una altra.

I una cosa son els models retros actualitzats, que poden estar molt bé, però amb materials i tècniques actuals, i l'altra és agafar una moto de més de 30 anys...

Això dels "de veritat" em fa una mica de gràcia. O quan diem "abans la joventut..." o "nosaltres si que...". Nosaltres el que passava és que erem més joves... res més. Però ni les motos eren millors, ni les carreteres eren millors, ni la Guardia Civil era millor... Però... i lo bé que ens ho passàvem????

Salut!!!![/quote]

Coincideixo plenament amb el què dius Vicenç.

JordiTrident
Presentats
Entrades: 552
Membre des de: dc. gen. 10, 2007 9:45 pm
Ubicació: Igualada (Anoia)
Contacta:

Entrada Autor: JordiTrident » dj. juny 07, 2012 2:42 pm

Està clar que objectivament no es pot comparar una moto moderna i una clàssica a nivell de comoditat d'ús, prestacions, seguretat...però un apartat clau en el fet de montar una moto són les sensacions. Tinc la sort de guardar la meva 250 2t del 79, des del 1987 i us asseguro que cada quilòmtre multiplica les sensacions (totes, bones i dolentes) per un factor considerable. Últimament l´he fet servir bastant per donar voltetes de 70-80 kms per carreteres adequades a les seves característiques i us asseguro que torno a casa amb un somriure de felicitat que en les mateixes cirscumstàncies no m'aporta la moderna (que evidentement es disfruta molt i molt però d'una altra manera). No frena, les suspensions son com rocs, no te baixos, l'embragatge és dur, es trenquen els cables de gas i d'embagatge, quan la paro m'embruta el terra d'oli d'alguna petita fuga que no tinc temps ni ganes d'arreglar però tot i així, fa poc m'he plantejat fer una ruteta de cap de setmana per rememorar una mica aquells viatges que feia amb 20 anyets per part de la geografia espanyola...

quan li agafes el traç "no va tan malament" :D :D :D :D :D :D :D :D :D

Tinc ja unes ganes bojes de posar en marxa la base Lemans 850 només per sentir l'aspiració dels Dellorto sense filtres i el so dels Lafranconi competizione...música celestial :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

salut i kms
...no canvio el nick, però ara tinc una Breva 1100

http://jordiguzzi.galeon.com
http://resacamotoclub.galeon.com

Randy-650
Presentats

Entrada Autor: Randy-650 » dj. juny 07, 2012 7:48 pm

[quote user="JordiTrident" post="202729"]

Tinc ja unes ganes bojes de posar en marxa la base Lemans 850 només per sentir l'aspiració dels Dellorto sense filtres i el so dels Lafranconi competizione...música celestial :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

[/quote]

Bufa!! Una Lemans 850! :eyes

Posa fotos, posa fotos!! :D

JordiTrident
Presentats
Entrades: 552
Membre des de: dc. gen. 10, 2007 9:45 pm
Ubicació: Igualada (Anoia)
Contacta:

Entrada Autor: JordiTrident » dj. juny 07, 2012 8:30 pm

[quote user="Randy-650" post="202764"]
Bufa!! Una Lemans 850! :eyes

Posa fotos, posa fotos!! :D[/quote]

En realitat no serà una Lemans, és un projecte construit amb peces de vàries motos però el motor si que és Lemans II junt amb dipòsit, forquilla, semis,...he buscat més l'estètica de les V7Sport.

En principi el que falta és fer-li la instal·lació elèctrica i creuar els dits pq més o menys vagi bé quan arrenqui :| :| :| :| :| encara tardaré una mica, però, que no tinc pasta ni massa coneixements dels tema.

una foto amb mòbil del seu estat actual (casi que és primicia :D :D :D :D :D )

Imatge

salut i kms
JordiTrident l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. juny 07, 2012 8:35 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
...no canvio el nick, però ara tinc una Breva 1100

http://jordiguzzi.galeon.com
http://resacamotoclub.galeon.com

PEPI600
Presentats
Entrades: 2364
Membre des de: dt. oct. 16, 2007 5:02 pm
Ubicació: Palau-Solità i Plegamans

Entrada Autor: PEPI600 » dj. juny 07, 2012 9:59 pm

A mi em passa quan agafo el 124, t´agrada sentir com bufen els carburadors, el só del motor, l´accelaració ....... però quan portes uns quants km, et fan mal els genolls, no frena, la direcció va dura, gasta un pebrot i totes les pegues de cotxes de la seva edat.

Això si al cap d´una setmana el tornes a agafar amb les mateixes ganes :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Imatge Imatge

Randy-650
Presentats

Entrada Autor: Randy-650 » dj. juny 07, 2012 11:16 pm

[quote user="JordiTrident" post="202769"]

una foto amb mòbil del seu estat actual (casi que és primicia :D :D :D :D :D )

[/quote]

Ja quasibé la tens acabada! Admirable aquesta moto. :D

Respon

Torna a “General”